View tracker

Har äntligen fått mina efterlängtade träningstights. Dock är dem lite förstora :-/ får träna mer rumpa och ben bara ;-)

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Jag vet att jag har varit dålig på att lägga upp på de senaste dagarna.
I lördags jobba jag förfärats gången inom vård och omsorg och då fick jag få som en ledsagare på ett bröllop. Super trevligt och fint var de.

Jag fick även mitt schema under hela sommaren och jag börjar jobba på midsommardagen så massor av pengar rullar in då 💸💰Men slutar iallafall tidigt den dagen sjöbomarknad är plus är ledig dagen efter så de är ett +.

Nu ligger jag nyvaken och nervös har deligeringsprov i dag ^^ måtte klara de.

Sen ska jag till skolan och göra ett prov i samhälle. Ska bli skönt när plugget är över 🎉

Likes

Comments

View tracker

Ska på bröllop i dag och när jag var färdig och fixad så fråga jag min partner om mitt hår såg bra ut. Han sa att de ser livlöst ut och då sa jag men då får jag klippa mig och då sa han nej de får du inte. Hur vill han ha de :-o han vill att jag ska ha jätte långt hår men han tycker de ser livlöst ut. Hjälp mig någon med något råd?!

Likes

Comments

Tränar du på gymmet dagligen men känner av att de inte händer någon förändring. Då kan de vara pågrund av någon av dessa 7 punkterna.


1. Din sömn och vila är viktig. Att ha vilodagar i veckan är ett stort + pågrund av att när du vilar och har en bra djupsömn när du sover så reparerar musklerna sig, de vill säga återhämtar sig.

2. Du måste utmana dig själv, genom att variera övningarna på gymmet, de funkar till en början att träna samma övningar, men till slut måste du chocka din kropp. Ett tips är att ha med bas övningar i ditt träningsschema. Och även göra övningar med fria vikter. Om du nu känner dig svag och osäker med övningarna som är nya för dig, fråga då en instruktör.

3. Du tränar inte tillräckligt hårt. Om du klarar mer än 12 rep så är de dags att öka vikterna pågrund av om du tränar med för lätt vikt så stimulerar du inte musklerna till att börja växa.

4. Du vet inte riktigt vad du ska träna på gymmet och de leder till dålig träning och motivation. Du går runt som en förvirrad höna bland alla maskiner. Ta då hjälp av instruktörer och råd fråga dem hur dem tycker du ska lägga upp din målsättning och vad för övningar du kan göra. Eller använd nätet, där finns enorm information på både tränings schema och kost.
Gör helt enkelt din målsättning så blir din träning mycket bättre och även fokusen.

5. Du slarvar med maten. För att se resultat av träningen behöver kroppen få rätt sorts bränsle vid rätt tidpunkt. Vilken kost du ska äta beror bland annat på vad du har för syfte med träningen och hur hårt du tränar. En generell regel är att äta rikligt med protein eftersom det är musklernas byggstenar. Fyll på med protein och kolhydrater så fort du kan efter träningen då musklerna är nedbrutna och glykogendepåerna är kraftigt reducerade. Drick mycket vatten och satsa på naturlig och näringsrik mat. Skippa socker, snabba kolhydrater och var återhållsam med alkohol. Kroppen behöver energi för att växa och bli starkare, se därför till att du får i dig tillräckligt med mat.

6. Du är för social. Visst är det trevligt att snacka på gymmet. Men för mycket snack försämrar träningskvaliteten. Behåll fokus på träningen och vila inte för länge mellan övningarna. Var även uppmärksam på hur mycket tid som går åt till att kolla på mobiltelefonen. Var gärna social – men behåll fokus på träningen och snacka hellre efter passet.

7. Du är för otålig. Precis som du inte blir tjock av att äta en pizza någon gång ibland, blir du inte trimmad eller stark av ett träningspass här och var. Det krävs tålamod och regelbunden träning. Ge inte upp, resultatet kommer.

Likes

Comments

Rekommendation till alla storbystade där ute, världens skönaste sportbehå att träna i. Rekommenderar stark! Märket är La isa bra finns att köpa på själva gymmet ja tränar på "Massive Performance" samt på "Aliexpress" Jag har storlek 80F de vill säga i USA storlek 36E.

http://www.massiveperformance.se/

http://www.aliexpress.com/item/La-Isla-Women-s-Level-3-Extra-strong-Front-Zip-Removable-Padding-Cups-Underwired-Sports-Bra/32254975220.html


Dagens träningspass: 15% lutning på rullbandet medeltempo 5,7 Max tempo 7,0 de villaägare att de blev intervaller i slutet med löpning i 15% lutning. Genomförandet tog 40min. Sen genomförde jag rodden i 10min. Sen var jag helt slut. Blev även lite snack med mina gymkompisar om både Toughest och Ystad extrem. De blir nog ett genomförande av Ystad extrem den 12 september =)

Anmälan om du är sugen att anta denna utmaning som handlar om att man ska ta sig över naturens olika hinder och element, vatten, eld, vind och naturen, jord, stockar m.m på 5km bana på så kortast tid som möjligt. Anmälan görs i länken nedanför. Kostar 395 för att delta.

http://ystadextreme.se/


​För de som missa min rekommendation till de storbystade så publicerar jag de här en sista gång. 

Likes

Comments

Morgonen:

Börjar dagen med att ta en proteindryck (heter Whey-80 märke: Star nutrition) direkt när jag har vaknat innan jag har borstat tänderna. jag har smaken Choklad och min pojkvän har cookie, båda är jätte goda i smak och de slinker ner super bra och även lita mättande. De tar jag för att tillfredsställa min muskelutveckling, utan aminosyror från proteinet kan inte musklerna utvecklas oavsett hur mycket du tränar. Jag tar de på morgonen på grund av att min kropp bränner muskler som energi för att glykol-nivåerna är så pass lågt när vi vaknar. Samtidigt som jag tar protein drycken så tar jag även vitaminer som finns att köpa på apoteket, och en kapsel med fettförbrännande effektande effekt, som gör att de dämpar hungerkänslan, samt gör dig piggare och gör en svagt stimulerande effekt på de sympatiska nervsystemet.

1 timme efter jag har tagit proteindrycken så äter jag frukost, de består av kvarg och hemmapressad morots juice.

Lunch:

Tar jag en matlåda från frysen som jag har gjort, innehåller broccoli, blomkål, morötter, korvstroganoff och en matsked ris.

Innan träning:

30 min innan träning så tar jag en Pwo som är förkortning av prestationshöjande. Just nu tar jag ett pulver som kallas RageX2 med smak av fresch fruti, men de är inget jag rekommendera, visst effekten finns där men den är vedervärdig i smaken. Därför rekommenderar jag starkt Vaporn smak blåbär. Varför jag tar de är för att få en kik, de vill säga en motivation i kroppen och även kunna prestera mer än vad jag kan. Man blir verkligen pigg av de. Men ta inte överdos av de, har gjort de en gång och aldrig mer fy fan vad jag mådde dåligt, kallsvettning och hela kittet.

Under träning: Tar jag Bcca. Jag har tagit två olika Bcaa som jag gillar den första jag tog var Bcaa hardcore med smak av pineapple och den jag tar nu är Xtended med smak av green apple. Bcaa innehåller separerade aminosyror och de åker direkt ut till musklerna jämn fört med proteinet jag tar, för de ska fördelas först. Bcaa har även en uppiggande effekt för både de mentala och fysiska.

Efter träning.

Tar jag protein direkt, inom en halv timme. Samma protein som jag tar på morgonen.

Middag:

Middagen tar jag efter jag har duschat när jag varvar ner i soffan. Och den middagen består av en matlåda där de är hemlagad mat i. Den innehåller kycklingcurry, matsked ris, broccoli, blomkål och morötter.

Om jag nu känner hunger sen på kvällen igen så tar jag någon knäckemacka med skinka eller något annat gott pålägg.

Och sen tänker jag på att dricka mycket vatten under hela dagen.


Sen kan jag även meddela till er att gymmet Massive Performance där jag tränar som ligger i Sjöbo har även utbud på proteinpulver, bcaa, pwo m.m Men kanske inte just dessa märkena. Men där är ett bra utbud, dem har även utbud på träningskläder.

Alla dessa produkter kan du hitta på gymgrosissten som brukar ha bra erbjudande på kosttillskott med. Klicka bara på bilden av de ni är sugna på så länkas ni direkt ditt. 

Till de som missa om vad jag har för kosttillskott till min träning och hur de ser ut med kosten för mig för en dag så postar jag de här igen. ​

Likes

Comments

Idag har man varit på "utbildning" hela dagen. Först en utbildning som är mycket information ett nät program så man kan säga vilka dagar man kan jobba som vikarie samt får information om de finns lediga jobb på just den enheten jag är på.

Sen blev de lunch, åt lunch på min gamla praktikplats som jag var hos i höstas samt att där var jag även på en utbildning om information om deligering men de var samma information som jag får i själva min skolutbildning. Men de är ändå ett plus i kanten att gå igenom de flera gånger.

Så nu är jag officiellt anställd för bemanningen i Eslöv.

Bjuder på två Selfis i dag med ;-p

I kväll blir de maxa marklyft tagga tagga tagga satan!

Likes

Comments

Jag har varit dålig på att blogga denna veckan, i går låg motivationen på träningen på 0. Men jag gav mig igenom varenda övning.

Övningarna jag gjorde på mitt ryggpass/biceps

var:

*kabelrodd
*latsdrag i kabelmaskin
*en:arms rodd som ni ser på bilden ovan

Sen testa jag två nya övningar en som jag måste träna mig upp för att kunna dra mig själv upp och de är pull ups. Den andra övningen var rodd i t-stång.

Likes

Comments

Stark rekommendation till er där ute som har tjockt, slitet och livlöst hår.

I går köpte jag hem dessa pågrund av att mamma hade rekommenderat de. Jag har tjock och även slitet hår. I med att de är tjockt så blir de även lättare slitet för de är svårare att vårda de.

Jag använde de i går och i dag är mitt hår i liv och ser friskt ut och doftar gott. 


PS. Den länk jag har taggat i bilden är till tvillingprodukten som kallas Q10.

Finns även att köpa i vanliga livsmedelsbutiker.

Likes

Comments

Gå in på länken och skriv under med din namnteckning med din motsatta hand som du inte brukar skriva med.
När du har skrivit under så visar du ditt stöd till att alla har rätt till en god rehabilitering och att man får en inblick hur svårt de är återhämta sig efter en stroke.

http://felhand.se/

visa ditt stöd genom att klicka på länken och lämna underskrift

Likes

Comments