God kveld. Sen oppdatering fra meg i dag. Nettet her er ikke helt på topp, men en liten oppdatering skal dere få! Vi er fremme i Cape Town, hvor vi bor på noe som heter Lawhill apartments. Et vakkert område hvor vi skal få oppleve mye spennende. De neste dagene blir mer opplevelser, mens dagen i dag ble brukt til å suse rundt i butikker og gjøre slik man ville, frem til vi skulle på Table mountain nær kveldingen. Det var for å få med solnedgangen fra toppen av fjellet, noe som var helt fantastisk!

SUNSET AT TABLE MOUNTAIN

Nå har vi lagt oss, for i morgen er det tidlig opp for nye opplevelser. Det er rart å tenke på at vi er på ferie i varmen, nå som jula er rett rundt hjørnet. Det blir noen sene jule innlegg fra min side i år, men det kommer det også!

Natta klem

Hei dere. En liten oppdatering fra meg. I dag er siste dagen vi har her i Plettenberg, før turen går videre til Cape town i morgen tidlig. Di siste dagene, blir som nevnt tidligere, tilbrakt i storbyen.

I dag har vi brukt dagen på stranden. Jeg ville få litt farge dør vi kom hjem, og siden vi har gjort noe hver eneste dag, så har det ikke blitt så mye tid til å sole seg. Men det fikk jeg i dag. En dag med avslapping og soling er absolutt godkjent.

Nå ligger vi på rommet og slapper av, før turen går ut for å spise. Vi får prøve å gjøre maks ut av kvelden før vi skal på en liten biltur i morgen.

Jeg håper dere har en fin dag videre, så skal jeg prøve å kose meg maks den siste kvelden her!

216 meter ned i fritt fall

God kveld fra sengekanten. Nå gjør vi oss klar for å gå ut å spise litt kveldsmat, men før det skal jeg oppdatere dere litt om dagen. Ser dere bildet over? Her har vi vært i dag. Fra Bryne har de verdens høyeste strikkhopp, og selvfølgelig måtte jo Ole Anders og Andreas prøve dette. 216 meter ned i fritt fall, gud for en syk opplevelse det var bare å se på. Jeg fikk ikke lov til å ta hoppet på grunn av ryggproblemer, men det å få se det i det hele tatt var jo helt fantastisk.

Etter strikkhoppet dro vi avgårde til nature valley, et utrolig koselig og vakkert sted med vakker natur og havet like ved. Så gikk turen videre til monkey land hvor vi fikk en guidet tur og sett på mange søte aper.

Det har rett og slett vært en innholdsrik dag. I morgen tenker vi å ta oss en tur på stranden, for å nyte en skikkelig solskinnsdag før siste del av ferien blir i storbyen. Gleder meg!

God kveld!
Dagen i dag har vært fylt med reise. Vi har flyttet oss fra Drakensberg til Plettenberg bay. Vi dro avsted klokken åtte i dag tidlig, la ut på en fire timers biltur til Durban for å fly til Port Elizabeth. Vi fløy i et nok så lite fly, noe som jeg aldri hadde gjort før. Litt skummelt men også litt spennende å prøve noe nytt! Deretter gikk turen videre til Plettenberg, hvor vi bor i et utrolig nydelig gjestehus ved stranden. Perfect!

En liten oppdatering fra min side. Nå skal jeg nyte noen deilige dager på stranden før turen går videre. Vi snakkes senere!

Klem

God morgen dere. I dag har vi siste hele dag i dragefjellene, for i morgen tidlig går turen videre til Durban hvor vi skal fly til Port Elizabeth. Dagene har gått så fort, og det har vært så gøy på ferie så langt. Det har vært nye opplevelser og inntrykk hver eneste dag, noe jeg setter så utrolig stor pris på!

Uheldigvis så har vi ikke like fint vær den siste dagen er i fjellene. Det er regn som står på værvarselet, så å nyte noe sol i dag, blir dessverre litt vanskelig. Men det gjør egentlig ikke så mye. Jeg skal nemlig nyte en lang og god frokost, slappe av frem til klokken to hvor jeg skal farge vipper og bryn, og få manikyr og pedikyr. En liten spa dag for meg. Hvis det blir noe opphold så kanskje vi prøver å få tatt en runde minigolf også. En helt rolig dag hvor vi forbereder oss på å reise videre.

Se denne nydelige blomsten som spirer på treet. Stedet vi er nå er et naturområde som er fredet. Dermed kan man få flere tusen kroner i bot hvis man plukker med seg noe fra trær eller blomster fra bakken og lignende. Det blir tatt som ødeleggelser, og det kan bli dyrt. Derfor er det best å bare se med øynene og lagre minnene med et kamera.

Men nå skal jeg starte å nyte den siste hele dagen, så får dere ha en riktig fin fredag!

Klem

Hei på dere! Nå nærmer klokken seg fem i sør Afrika og vi ligger på sengen og slapper av litt. I dag har vi gått en liten tur i fjellene innover til et sted kalt Doreen falls. En utrolig fin tur til et nydelig sted. Nå tenkte vi å ta oss en time på øyet før vi ordner oss klare til middag. I kveld tenkte vi å ta en runde minigolf før vi går til sengs. Litt konkurranse mennesker i denne familien kan man si, så litt spill og konkurranser hører bare hjemme her.

Håper dere har hatt en fin 1 desember, og får en fin kveld når det tid kommer!

Klem

God morgen dere! Her i Sør Afrika er klokken snart ni, og vi rusler straks avgårde til frokost. I dag er jeg litt usikker på hva planene vil bli, vi må se an været litt, men jeg tror vi skal legge ut på en gåtur i fjellene. Vi skal finne en gråtte med veggmalerier fra langt tilbake. Spennende!

I går var en innholdsrik dag for meg. Ikke bare dro jeg og mamma for å ri i fjellene på noen utrolig nydelige hester, men vi dro alle sammen og kjørte ATV (firhjuling) over fjellene. Det var noen helt utrolig opplevelser. Jeg hadde ikke ridd på nærmere femten år, og jeg hadde aldri kjørt ATV før. Men begge delene gikk veldig fint, og det var utrolig gøy!

Jeg satt på chocolate, hesten som står i midten, og mamma satt på ice tea, den hvite bakerst.

Dagene er virkelig over all forventning, og jeg koser meg så mye på ferie. Jeg håper dere har noen fine dager også, og ikke minst, god 1 desember!

Klem

Long time no see. Hei dere! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe som helst her på bloggen. Jeg hadde noen lange dager med jobb og ting som måtte gjøres før vi tok turen til Sør Afrika. Derfor ble bloggen nedprioritert den perioden, men jeg skal prøve å få til noen oppdateringer iløpet av turen. Litt bilder skal dere få se, men jeg kommer til å skrive et innlegg om hele turen når jeg kommer hjem igjen, så litt holdes igjen til da. Det er fordi jeg ikke får tilgang til noe bra nett her, så det å laste opp både innlegg og bilder, tar veldig lang tid.

For øyeblikket ligger jeg i sengen på Drachensberg peak eller dragefjellene som det heter på norsk. Et utrolig vakkert landskap oppe i fjellene. Hit kom vi i går ettermiddag, men før det har vi vært et par dager i Nambiti på et game resort der, hvor vi har vært på til sammen 6 safariturer. Det har vært en helt fantastisk opplevelse, og både hyttene vi bodde i og servicen vi fikk var helt fantastisk. Ti tomler opp fra min side. Og maten vi fikk servert var så utrolig god. De kan å lage mat her, det er sikkert og visst. Avsolutt et sted jeg anbefaler på det sterkeste!

Det var en liten oppdatering fra meg, så hører dere snart noe igjen. Jeg har det ihvertfall helt fantastisk på tur, og dette er virkelig en opplevelse for livet!

Klem

God morgen søndag! Denne helgen har gått veldig fort syns jeg. Men det er vel kanskje fordi jeg har gjort noe hver dag også. Det har vært en utrolig koselig helg så lang. Noe jeg absolutt ikke kan klage på. Jeg hadde noen rimelige kjipe dager før helgen. Alle planer ble lagt på si, for sykdommen inntraff. Men etter å ha startet på noen medisiner, så ble det mye bedre!

På fredag tok jeg meg en liten tur inn til Oslo for å møte Marthe, ei god venninne som jeg har kjent en del år nå. Men siden vi driver med hver vårt, så blir det ikke så mye tid sammen lengre. Derfor var det koselig å kunne reise inn til Oslo og tilbringe et par timer sammen igjen.

Vi brukte tiden i Oslo på å se litt i butikker, prate og spise en god middag på fridays. Vi hadde begge planer om en god middag og en stor dessert etterpå, men ingen av oss klarte vel egentlig helt å fullføre middagstallerkenen, så da ble det ikke noe dessert heller. Men det var kanskje like greit.

Jeg endte ed å ta toget hjem med pappa og min kusine Tara. Tara skulle være med til mamma og pappa og overnatte hos dem, så jeg ble med hjem dit og tilbrakte store deler av kvelden der.

NOEN LIKER Å HA SKOENE PÅ FØTTENE, ANDRE PÅ HODET...

På lørdag tok mamma, Tara og jeg turen til Eidsvoll bygningen for en litt historie rik dag. Vi ønsket å se den koselige julebutikken de steller i stand hvert år, og se Eidsvoll bygningen. Vi var på omvisning inne i bygningen, noe som var utrolig spennende, også brukte vi litt tid på å rusle rundt i museet på nedsiden av bygningen. Vi måtte jo også ta en tur innom kafeen på museet for en kopp kakao og noe å spise på.

En koselig dag på Eidsvoll.

På kvelden tilbrakte jeg og mamma kvelden sammen med skal vi danse, vin i glasset og ost og kjeks på tallerkenen. Uheldigvis følte ikke mamma seg så vel, så det ble en tidlig kveld for oss. Jeg tuslet så hjem og satt oppe en times tid og så på Merlin før jeg også fant sengen.

~

Det var en liten oppsummering fra mine dager denne helgen. Har du hatt en fin helg så langt?

Klem

Da skal jeg igjen prøve å planlegge uken min, så får vi se om denne uken går som den skal.

MANDAG:

I dag starter jeg på jobb klokken 12, så jeg kan sove litt lengre og rydde klesskapet før jeg reiser på jobb. Etter jobb så er det rett av sted på håndballkamp, mot seriens beste lag. Gleder meg!

TIRSDAG:

I dag må jeg jobbe til seks, for nestemann kan ikke komme før da. Det blir en nogen lunde lang dag, så i kveld tenker jeg å få til en liten date night med film og god mat sammen med min kjære.

ONSDAG:

I dag må jeg opp litt tidligere fordi jeg skal rekke tannlegen før jobb. En ny midlertidig krone skal på plass, og jeg krysser fingrene for at den sitter til neste onsdag når jeg får den ordentlige. I dag står det på planen at jeg jobber til fire, så jeg håper det holder seg slik, sånn at jeg både for gjort litt mer forberedelser til Sør-Afrika og slengt inn en liten treningsøkt også.

YOU AND ME

TORSDAG:

Jeg har vært så heldig å hatt tidligvakter hele denne uken, og det får jeg jaggu i dag også. Det blir en nok så lang arbeidsdag i dag også, så jeg rekker så vidt å komme inn døren før jeg skal videre på håndball trening igjen. En fullpakket dag med andre ord. Så tar jeg langhelg!

'FREDAG:

I dag har jeg planer om å komme meg opp og trene på morgenen, før jeg muligens setter meg på toget inn til Oslo for å møte ei venninne. Vi har pratet om å få det til, så nå krysser jeg virkelig fingrene for at vi kan møtes for en god middag og en hyggelig prat! Det er alltid så koselig i Oslo når snøen begynner å komme, og snart startet de vel med julegater også.

LØRDAG:

I dag her mamma og jeg planer om å reise på julemesse. Det er ingen ting som gir mer julestemning enn å tusle rundt på julemesse altså. Det er jo bare så fantastisk koselig. Ole Anders jobber i dag og skal ut med fotballaget på kvelden, så jeg regner med at jeg og mamma tar en jentedag, hvor vi kan kose oss bare oss to.

SØNDAG:

I dag skal vi i bursdag til søte Tuva som akkurat har fylt 2 år. Så bærer det av sted til Oslo på kveldstid fordi Ole Anders har håndball kamp. Kampen er ganske sent på kvelden, så litt tid til å bare ligge og dra seg på sofaen får man også tid til.

Og da var denne uken slutt. Håper dere får en fin uke!