God morgen vakre mennesker. I dag har jeg virkelig hatt en god morgen. Solen skinner og kaffekoppen er klar til å nytes. I dag skal Ole Anders og jeg endelig ha en dag sammen hvor vi finner på noe bare vi to. Det blir deilig. Nå som håndball sesongen er i gang så blir det ikke mye tid til kvalitetstid men det skal vi få i dag.

Coffee latte with cinnamon

Jeg håper dere får en kjempe fin lørdag og en riktig god helg!

Klem

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - Klikk her

Hei dere. Jeg hadde virkelig en uheldig start på dagen i dag. Alt startet egentlig ganske bra, jeg stod opp, sminket og ordnet meg og tok alt med ro. Jeg hadde planen klar med å lage en jordbær smoothie fem min før jeg måtte reise, slik at jeg hadde frokost i bilen. Jeg tok tiden jeg trengte, ordnet litt småting og da jeg skulle lage smoothien, vel da eksploderte hele greia og jeg stod med smoothie over hele meg og hele kjøkkenet - det hadde jeg IKKE tid til! Løp opp og skiftet, vasket over kjøkkenet og ut i bilen for å rekke jobb. Jeg hadde kjøpt en pakke polarbrød på jobben dagen før så da kunne jeg i hvert fall spise når jeg kom på jobb - trodde jeg. Neida, polarbrødet var ikke lengre spisenes for å si det slik, så da ble det noen riskaker som har stått på jobb gud vet hvor lenge. Men ikke nok med det, når alle butikkene hadde åpnet på senteret og jeg hadde gjort alt klart i butikken, så gikk brannalarmen, og da var det bare å dra inn og stenge igjen. En fantastisk start på torsdagen.. Men nå kan det vel bare gå en vei, og det er at dagen bare blir bedre og bedre. Jeg krysser fingrene!

Over til noe helt annet. Her om dagen var jeg hos optiker og fant ut at jeg trengte briller. Det er ikke noe jeg trenger å gå med hele tiden, men helst når jeg jobber foran pc-en, ser på tv og kjører bil. Nå har jeg endelig fått brillene, og jeg er faktisk super fornøyd!

Hadde aldri trodd jeg skulle like å gå med briller, men jeg føler at disse kledde meg ganske godt. Nå gjenstår det bare å gå til innkjøp av noen solbriller med styrke slik at jeg får noen ordentlige solbriller som er tilpasset øynene mine. Jeg hadde ikke planer om å blakke meg på briller men denne måneden så ble det slik gitt.

Hei vakre - håper dere har hatt en fin morgen. Jeg har virkelig lent meg tilbake og slappet av, en virkelig god morgen syns jeg. Gårsdagen var utrolig koselig. På kveldingen ble en gjeng av oss samlet hos noen gode venner og fikk servert deilig hjemmelaget pizza, koste oss med vin og avsluttet kvelden med et spill som heter Kahoot. Veldig morsomt, og virkelig koselig. Den kvelden trengte jeg! Hva er vel bedre med en virkelig god morgen etter en vellykket kveld med venner?!

Anyways - det er søndag og det er tid for å sitte ned, slappe av og ta litt selvpleie, eller hva? De morgenene jeg ikke har noe spesielt jeg skal rekke, liker jeg å ta litt ekstra vare på meg selv. Sette meg ned, slappe av med en ansiktsmaske, drikke en kopp te og lese et blad. Det er det jeg kaller en god morgen.

SOME SUNDAY ESSENTIALS

A good facemask/eye mask

Lip care

Hair pulled back

Parfum

Hot cup of tea and a good magazine

Det er virkelig både viktig og nødvendig med litt selvpleie. Det å ta vare på seg selv burde virkelig være første prioritet. Jo mer man tar vare på seg selv, jo bedre føler man seg. Slik er det ihvertfall for meg!

~

Vi skal snart reise en tur innover til Oslo og se på håndball kamp. Resten av dagen skal bare nytes og brukes til å slappe av og gjøre seg klar til en ny arbeidsuke.

Nyt søndagen dere!

Klem

Været er virkelig trist om dagen. Regnet pøser ned ute og dagene er mørke. Men på en måte så er det egentlig litt koselig også. Nå er høsten her. Denne sommeren har virkelig bare flydd forbi. Jeg hørte ofte når jeg var liten at jo eldre man blir, jo fortere flyr dagene, og det er virkelig sant. Jeg følte jeg hadde all verdens med tid når jeg var yngre og nå syns jeg det er himmelsk hvis jeg har en fridag som går litt sakte. Merkelig det der.

I går hadde jeg fridag i og med at jeg jobber i dag. Gårsdagen ble brukt til å rydde - det tar liksom litt tid å komme ordentlig på plass etter man har flyttet, så det er mye å ta tak i. Mamma kom også en tur innom og vi endte opp på en to timers sopptur ute i skogen. Det var ikke så mye sopp å finne akkurat der vi gikk, men litt klarte vi å sanke inn. Det er virkelig godt å komme seg ut og tusle en tur altså.

I dag er det jobb igjen før vi skal bort på besøk i kveldingen. Det blir koselig! Hjemmelaget pizza, herlige mennesker og vin i glasset. Men jeg har litt jeg må få gjort unna i dag først. Litt nytt skal kjøpes inn, jeg må en tur til en brillebutikk for å høre om de har tid til å sjekke synet mitt, jeg må rydde og vaske litt hjemme og forhåpentligvis rekke en liten treningsøkt. Litt som skal gjøres, men med litt planlegging, så går det forhåpentligvis bra. Men først et par timer på jobb.

Klem

Vi er allerede godt i gang med september og oppdateringene mine har ikke vært noe å skryte av. Jeg gikk inn i september så og si sengeliggende da forkjølelsen virkelig gjorde knockout på meg. Men det er ikke slik jeg ønsker at September måned skal være. Heldigvis begynner formen å bedre seg og jeg er klar til å gripe resten av september og fylle måned med mye morsomt.

Closet detox

Det er virkelig på tide å få ryddet ordentlig igjennom klesskapet igjen. Jeg er allerede i gang med å sortere ut sommer plaggene og forberede klesskapet på høst og vinter. Nå er det ikke noe vits i å ha fulle skapet av blomstrete tynne topper og korte kjoler. Det er bare å fulle opp klesskapet med strikka gensere, jeans, støvletter og store skjerf. Jeg tenkte jeg skulle prøve å selge unna litt, og resten av det jeg ikke trenger gir jeg bort til de som trenger det mer enn meg.

Gå tur til toppen av Mistberget

Mistberget er en liten topp i Eidsvoll kommune, ikke så alt for langt unna der jeg bor, så det er jo en perfekt liten treningstur å gå opp dit. Jeg har sett utrolig mange dele bilder av ar de har gått denne turen så nå er det på tide at jeg får dratt rumpa mi opp av sofaen og kommet meg ut på tur.

Komme i form

Nå har jeg sagt ja til å fortsette på håndball, så nå er det på tide å komme i form igjen. Jeg har vært på latsiden di siste måneden etter at jeg fikk en ny prolaps i ryggen, men jeg kommer ingen vei av når jeg ikke fokuserer på trening og å styrke opp kjernemuskulaturen igjen. Nå skal gode treningsrutiner komme i fokus og jeg har mål om å komme tilbake sterkere enn jeg noen gang har vært.

Bedre spisevaner

Nå som sommeren er over er det på tide å bytte ut feriekosen med ordentlig og sunne middager igjen. Jeg har allerede begynt, laget ukeplaner for middager og holdt meg unna de fleste enkle løsningene, og jeg merker at kroppen reagerer utrolig bra på dette. Jeg gleder meg til å fortsette med fokuset på et sundt og bedre kosthold, for jeg elsker å prøve ut nye oppskrifter. Her om dagen lagde jeg spicy kylling gryte som ble utrolig god, og jeg tenkte jeg skulle dele den oppskriften med dere senere.

Gjøre kroppen mer fleksibel

Som håndball keeper er det viktig å kunne være litt fleksibel, men etter tre prolapser og mindre fokus på tøying, så kjenner jeg at kroppen er stiv og støl. Før kunne jeg sitte i spagaten uten problemer, bøye meg hit og dit uten å kjenne noe til at det strakk noen steder, men slik er det ikke lengre. Nå skal fokuset være å tøye, strekke på kroppen, trene både yoga og pilates, for denne kroppen skal bli sprek igjen.

~

Dette er planene så langt i September og jeg gleder meg til å komme ordentlig i gang. Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en håndballtrening i dag så det skal bli spennende å se hva kroppen takler.

Har dere noen planer for september?

Klem

God lørdag. Jeg kan virkelig merke at august går mot slutten og høsten nærmer seg. Dagene blir kaldere og det er på tide å finne frem de store stikka genserne, koseteppet, yndlingskoppen til te og kakao og nyte late dager i sofaen med favorittfilmen snurrende på tv. Det hørtes utrolig deilig ut nå.

Jeg elsker høsten. Fargene, moten, det å tulle seg inn i et teppe og bare nyte lange dager på sofaen uten noen som helst grunn. Jeg er klar for å ta imot høsten.

~

Jeg hadde store planer om å få gjort litt denne uken. Rydde og vaske hjemme, begynne å pakke ned sommertøy, selge unna litt klær og sko som jeg ikke bruker, henge opp hyller og lampe. Ja, det var mye jeg hadde lyst til å få gjort, men nå står jeg her i dag og ikke har fått gjort noen ting. Når høsten kommer, kommer også bihulebetennelsen gitt. Jeg har ikke gjort annet enn å jobbe og ligge som slakt på sofaen. I går ble det en hel arbeidsdag alene grunnet litt misforståelser, så i dag kjenner jeg at jeg skal lage en god middag, kose meg med dessert, vin, kakao og film på tv. Denne lørdagskvelden skal nytes til det fulle! Men først et par timer jobb.

Ha en super lørdag, så blogges vi sener!

Klem

På torsdag etter jobb plukket vi opp ett vennepar av oss og satte snuten mot Grotli for en liten reise. Vi tilbrakte alle nettene på Grotli høyfjellshotell, et hotell ole Anders og jeg er godt kjent med, da vi tilbringer påsken der hvert år. Vi kom frem ganske så sent i og med at det er et par timers kjøretur og vi måtte få i oss litt mat på veien. Så det var ikke mye annet å gjøre enn å sjekke inn, slappe av litt og så finne sengen. Vi skulle tidlig opp på fredag for å både se og oppleve mye.

Turen startet med gamle Strynefjellsvegen over fjellet mot Hjelle, et fantastisk område med nydelige høye fjell og et klart blått vann. Turen gikk videre gjennom Stryn og Loen med snuten rettet mot Olden og Briksdalsbreen. Virkelig en rute som er verdt å kjøre. Men tenker kanskje at det er kjedelig å kjøre bare for å se på fjell, men det er så utrolig vakkert og absolutt å anbefale.

Pitstopp i Hjelle

Fantastisk utsikt over Briksdalsbreen

Det var sirka 30-40 min gåtur for å komme opp til briksdalsbreen og jeg ble helt satt ut av hvordan det faktisk var der oppe. Jeg kan godt forstå at det er en populær turistattraksjon!

Etter turen opp til Briksdalsbreen satte vi turen videre mot Hellesylt for å ta fergen til Geiranger. Det var ca en times tur med fergen hvor vi kjørte innover i Geirangerfjorden. Her var vi så heldig å få se de syv søstre som er et fossefall, hvor alle de syv søstre hadde regnbuen inni seg. Vi fikk også et sjeldent syn, som er hval så langt inne i fjorden. Utrolig morsomt altså!

Når fergen kom i land tok vi oss en liten spasertur gjennom Geiranger før turen gikk tilbake mot hotellet, med et lite stop på Dalsnibba for den ultimate utsikten.

På Lørdag satte vi turen mot Trollstigen. Vi var dessverre utrolig uheldige med været, så Trollstigen var det ikke så mye å se av.

Men heldigvis lettet skyene og solen tittet frem når vi nærmet oss Geiranger igjen. Vi fikk en nydelig utsikt fra den andre siden av fjorden, og stoppet i Geiranger for en lunsjpause før turen gikk tilbake på hotellet igjen.

På søndag gikk turen hjemover igjen. En sliten gjeng som hadde opplevd mye og fått mange inntrykk satt daffe i bilen på vei hjem over Valdresflya. En fantastisk tur som jeg absolutt har lyst til å oppleve igjen.

God mandag folkens. Da var man tilbake til hverdagen etter en fantastisk langhelg med mange nye opplevelser. Vi har virkelig fått sett mye på vår lille Norgestur, og det er virkelig noe jeg har lyst til å gjøre igjen. Det kommer litt bilder osv på bloggen senere i dag, hvor jeg forteller litt mer om hva vi har gjort og hvor vi har vært.

Nå vil jeg bare ønske dere en riktig fin mandag!

Klem

Det beste jeg veter god tid om morgenen med en kopp kaffe og en deilig frokost - som i dag ble en tallerken fylt med masse god frukt. Det å kunne sitte å nyte den ene koppen med kaffe, titte i et blad og notere litt bloggideer eller mål for dagen i en liten notatbok, tenke over hvordan dagen skal bli en god og vellykket dag, så man er forberedt på å gå ut av døren med hevet hode og gripe dagen.

Coffee and a plate of fruit

Etter at jeg flyttet har jeg merket at jeg har fått mye bedre tid om morgenen, selv om jeg bor lengre unna jobb og sover like lenge som vanlig. Hva jeg gjorde for at morgenen gikk så fort i den gamle leiligheten vet jeg ikke, men jeg storkoser meg med morgenrutinen jeg har i det nye hjemmet. Jeg føler at jeg nesten har all verdens av tid og det er utrolig deilig! Nå har jeg også fått meg bil - endelig! Nå trenger jeg ikke lengre å være avhengig av å rekke bussen for å komme tidsnok til jobb og dermed sparer jeg enda litt mer tid. Jeg må bare si tusen takk til kjæresten som har vært så herlig å sponset litt slik at jeg skulle få en god bil å kjøre i. Jeg kunne ikke vært mer takknemlig!

Klem

God morgen vakre mennesker! Jeg blir så glad når jeg våkner opp og solen skinner for fullt ute. Det er virkelig den beste følelsen. Men det ser nå ut til at det er den siste dagen på en ukes tid at jeg kommer til å våkne med den godfølelsen, for nå ser det ut til at regnet kommer. Nå er jeg i gang med en ny uke med jessheimdager, og det kjennes godt på kroppen at jeg går på min åttende arbeidsdag uten fri. Jeg føler meg litt i halvørska når jeg går, men et par kopper kaffe i løpet av dagen så kommer det seg nok. Nå teller jeg bare ned dagene til torsdag, for da reiser jeg til fjells med Ole Anders og et vennepar av oss. Da skal vi på en liten Norgestur, og jeg gleder meg så utrolig mye. Det ser ikke helt ut til at vi har været med oss på turen heller, men man må nesten ta det som det kommer og gjøre det beste ut av det. Været på fjellet endrer seg jo i løpet av noen sekunder, så det er lov å håpe på litt finvær.

Se på de nydelige blomstene jeg fikk av kjæresten på lørdagskveld. Jeg er så heldig! Jeg elsker virkelig å få blomster, og disse rosene var jo bare helt nydelige.

Nå får jeg komme i gang med arbeidsdagen, så skal vi forhåpentligvis få hengt opp lampe over spisebordet senere i dag. Jeg skal også ha opp noen hyller på kjøkkenet, så da får jeg litt å pusle med når jeg er ferdig på jobb.

God mandag, og ha en riktig fin uke!