Nye innlegg

Contains affiliate links

De siste to ukene har jeg endelig blitt en sånn person jeg alltid har villet være, men aldri har klart. Jeg har blitt en skikkelig morgen fugl. Spretter opp kl halv 8 av meg selv. Vet ikke om det er det at det er vår, at jeg blir vekket av fuglene utenfor vinduet, og lyset som siger inn, eller om det bare er kroppen min som har bestemt seg for å vokse litt opp. Det er så deilig når det er helt stille. Man kan bare sitte i sin helt egne verden. Se at solen våkner opp. Jeg pleier å lage meg en kopp med te, også bare sette meg ned å ikke gjøre noe som helst. Liker å ha litt tenke tid noen ganger. Så jeg kan planlegge dagene fremover. Eller være kreativ. Jeg elsker å skrive om morningene. Det blir liksom en helt annen stemning.

Jeg har i det siste vurdert om et innlegg om maleriene jeg har laget hadde vært interessant. Jeg har et lite rom nede i kjelleren fullt med malerier jeg har malt opp igjennom årene. Føler jeg burde gjøre noe med dem snart. Skal prøve å ikke bare la dem støve ned. Vi får se.


Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Likes

Comments

Jeg har mine dager jeg å.. De dagene man bare må ha noe søtt. Selv om jeg vanligvis holder meg unna sukker for tiden, betyr det ikke at det ikke er lov.. noen få ganger. Helt ærlig, så har jeg ikke så lyst på sukker lenger. Jeg tror jeg har vendt det litt av meg, rett og slett. Men i går, når jeg trasket rundt på Frogner i vårværet kom jeg over noe jeg har ventet på veldig, veldig lenge.

Jeg fant Melkefrie, glutenfri egg frie, soya frie cookies. Det høres kanskje litt stusselig ut, jeg vet. Men for en med allergier er dette ganske så stort. Jo jeg har smakt noen forskjellige typer før, men de har liksom ikke vært helt.. gode? Det er alltid noe som mangler i dem liksom. Men jeg tok sjansen på disse, å det må seriøst ha vært den beste beslutningen på lenge. Jeg er ekstremt opptatt av mat, så reaksjonen min var stor, kan du si. DISSE COOKISENE ER SÅ GODE. De smaker helt likt som de med melk og gluten og alt det der på butikken. Selv i denne "sunne" perioden jeg går igjennom, så er det godt å vite at slike ting finnes i butikkene her i Oslo.

Jeg sitter nå midt i en mote & markedsføring eksamen. Det er en hjemme eksamen, noe jeg egentlig syns er ganske koselig nå, takket være disse kjeksene, heheh.

Doves farm organic Chocolate Chip Cookies

Likes

Comments

Hei og velkommen til livsstil bloggen THRIVE.


Mitt navn er Maria Zenia. Jeg er 20 år, født og oppvokst i Oslo.

Denne bloggen ble til slik at jeg skulle få utfordret kreativiteten min. Den ble opprinnelig opprettet som en moteblogg, men gled sakte men sikkert om til en blogg om helse og livsstil. Noe jeg tror er bra. For jeg studerer for tiden mote industri på SoFI, så jeg trenger et eget sted her, for å få bruk for min andre store interesse, som er mat, og naturlig livsstil.

Bloggen ble opprettet for knapt et halvt år siden, og det var først i januar 2017, at jeg fikk en visjon på hvordan jeg vil ha det.

Jeg har alltid hatt ett øye åpent for helse trender. Kan dessverre, med hånden på hjertet si, at jeg har blitt en av de som må prøve ut alt. For den følelsen når jeg finner noe som faktisk funker, den er en god en. Jeg har vært vegetarianer i 5 år, veganer i et, og har nå gått over til et for det meste plantebasert kosthold men med økologiske egg. Så her deler jeg oppskrifter helt uten noe form for kjøtt, fisk eller meieri.

Jeg prøver å leve så naturlig som mulig. Har en liten lidenskap for gode, kjemikalie frie produkter. Noe jeg også jevnlig kommer til å ha omtaler om.

Vi er alle mennesker. Vi feiler, også lærer vi av det. Dette er min vei til optimal helse og lykke. Jeg skal dele alt jeg lærer. Også får vi se hvor veien går. En ting som er sikkert, er at jeg har en stor haug med fantastiske oppskrifter jeg vil dele, og produkter jeg vil skrive om. Så jeg håper du vil få like mye glede ut av «THRIVE», som det jeg får.

KONTAKT:

Mail: mariazenia@hotmail.no

Instagram: M.Z.L.B

Likes

Comments

Jeg drikker denne så å si hver dag om jeg har muligheten. Denne smoothien er så god og så stappfull av næring at kroppen garantert vill takke deg. Jeg elsker smoothier, for det gjør det enkelt for meg å snike inn superfood som jeg egentlig ikke liker smaken på, men som kroppen min trenger. Som bipollen.. Smaken er litt blæ, men når jeg tilsetter det i smoothier merkes det ikke. Her er oppskriften på min favoritt grønne smoothie:

En moden banan

En liten håndfull frossen ananas

En stor håndfull spinat

En stor håndfull grønn kål

En liten spiseskje Chia frø, hemp frø og bipollen

En spiseskje hvetegress

Vann

Likes

Comments

Dette er noe jeg har dvelet på ganske lenge, men jeg vet at tiden er inne for å kvitte meg med en engstelse jeg har hatt en god stund. Å siden det kanskje er litt interessant, eller reelt for andre, så tenkte jeg å gjøre det om til et lite prosjekt. Jeg skriver jo tross alt en god del om helse her, så å dele mine erfaringer i dette? Det skulle egentlig bare mangle. So here we go.

Ja, det er p piller jeg snakker om. Å nei, jeg er ikke plutselig hetero. Bare så det er klart. Jeg har vært full av skam siden dag en, for denne jenta er så heldig at hun ikke trenger prevensjon. Jeg startet på ppiller for snart 2 år siden fordi jeg var svak og veldig lite opplyst om hva jeg faktisk ga meg ut på. Alt jeg ville ha var ren hud, å den eneste veien føltes det ut som, var å starte på ppiller. Jeg var godt inni skapet på den tiden, så å ta dette steget virket veldig naturlig for de rundt meg. Så det var egentlig bare opp til meg, å jeg ville åpnå effekten jeg hadde sett på så mange av vennene mine, at huden ble plettfri..

Så jeg dro til legen, å det tok ikke lang tid før jeg merket effekten. Huden ble faktisk ren. Helt ren. Å det gjorde meg lykkelig. Jeg merket null bivirkninger, å formen var på topp. Endelig.

Men på en annen side, siden jeg startet, frem til den dag i dag har jeg vokst som menneske på ekstremt mange måter. Jeg har funnet meg selv, å funnet ut hva mine verdier er. Å jo mer jeg har lært, jo mer har jeg sett at det valget jeg tok om å tilføre kroppen min hormoner, det kunne ikke vært mer galt for meg. Det er fullstendig i mot min filosofi. Etter et raskt google søk fant jeg ut hvor mye skade ppiller faktisk gjør med kroppen. Det er ikke sånn at selv om du ikke merker symptomer, at disse pillene er fare frie, tvert i mot. De fleste får bivirkninger over tid, som man ikke en gang legger merke til. Her er bivirkningene:

- Kvalme og oppkast, ømme bryster ,Uregelmessig spotting eller blødninger, vektøkning, nedsatt sexlyst og humørsvingninger.

- Hjerneslag, blodpropp og gulsott.

- Leggkramper.

- Håravfall.

- Vitaminmangel. P-piller påvirke kroppens opptak av folsyre, vitamin B6, selen og vitamin C. Folic acid forhindrer anemi og celleforandringer som kan føre til kreft. Long-term folsyre mangel kan føre til anemi, fordøyelsesproblemer og økt kardiovaskulær risiko. Vitamin B6 mangel er knyttet til depresjon. Selen og vitamin C er både viktig for å opprettholde et sunt immunsystem.

- Angst.

- Det er en lett økt risiko for brystkreft når man bruker p-piller samt de ti første årene etter avsluttet bruk.

- Langtidsbruk av p-piller knyttes til en økt risiko for livmorhalskreft.

Jeg har hatt leggkramper det siste året. Noe jeg ikke visste hva kom av. Jeg våknet om natten med skikkelig voksesmerter. Det er først nå jeg forstår at dette har noe med ppillen å gjøre. Jeg har blitt fort sliten, noe som ikke er typisk meg. Treningsøktene varer ikke i nærheten av like lenge som de gjorde for to år siden. Jeg merker allerede nå, litt over en uke siden siste pille, at kondisen er tilbake. Litt skummelt. Så jeg gleder meg til å se hvordan jeg føler meg fremover. Jeg føler meg allerede mye bedre, selv om jeg trodde jeg var helt fin fra før av. Man legger ikke merke til slike ting, når det kommer gradevis.

Men, jeg har lest skrekkhistoriene, om at hormonene kommer i helt ubalanse etter at man slutter, å at det tar lang lang tid før kroppen blir balansert igjen. Jeg har ikke gått på pillene så lenge, så jeg føler det kommer til å gå bra. Men det jeg er vettskremt for, det er huden min. For naturligvis vil den kanskje gå ganske bananas helt frem til kroppen min er balansert igjen. Så jeg skal ha noen oppdateringer her, om hvordan det går, om hva jeg spiser for å balansere hormonene mine, og om jeg føler meg bedre, eller eventuelt dårligere. Også håper jeg at mine erfaringer kanskje inspirerer andre til å slutte med ppiller selv.

Så dette er mitt prosjekt. Jeg har nå lest utallige kilder om hvordan hormon balanse kan oppnås. Så nå gleder jeg meg egentlig bare til å starte. Se hvordan jeg føler meg når jeg er helt.. meg. Jeg tok min siste pille for 12 dager siden. Så nå skal jeg dele mine erfaringer litt etter litt.


Likes

Comments

Vi er en del av naturen. Jeg tror vi glemmer det. Det er ikke meningen at naturen skal blomstre hele året rundt, å slik er det med oss mennesker også. Vi har satt en alt for sterk skille mellom natur og mennesker. Og om man tenker over hvordan man lever, litt ekstra grundig? så vil man se at det slettes ikke er så mye balanse mellom natur og mennesker lenger som en kanskje kunne tro. Det gjør meg litt paranoid. For jeg vil være i takt med naturen. Men vi har kommet så langt, alene, vi mennesker, at det skal ekstremt mye krefter til for å bare ville være.. naturlig.

Vi skal ikke blomstre hele året rundt. Kroppen reagerer på årstider og vær. Jo mer man streber etter å bli i ett med naturen, jo mer kommer man til å føle det. Bare tenk, folk forandrer seg når det er full måne. Jeg sover alltid dårligere. Månen og kvinnens menstruasjonssyklus henger også sammen, jeg vet ikke om det er vanlig å vite om det en gang? Det er ganske rart å tenke på, hvor mye kraft månen har. Man blir minnet på at det er naturen som styrer oss, ikke omvendt. For meg er det en beroligende ting, for jeg vet nå at alle de store svarene jeg leter etter, de ligger i naturen. Det er faktisk så enkelt. Jo mer jeg forstår om hvordan biologi, urter og verden fungerer, jo mer kjent blir jeg med meg selv. Jeg lærer mer om hva jeg faktisk trenger for å ha det bra. Ingen blir ordentlig lykkelige av ting. Det man blir ordentlig lykkelig av er balanse.

Jeg har de siste årene blitt dratt mot dette. Jeg vil ikke lenger være med på å gå i mot. Jeg vil heller bare nyte det naturen faktisk har gitt oss. Det har vært helt overveldende å få så mye informasjon på så kort tid. Det er ekstremt mye som har gått opp for meg de siste årene. Jeg forstår så mye mer nå. Å jeg skjønner at den eneste grunnen til at mennesker mesteparten av tilfellene ikke har det så bra, eller blir syke, det er nettopp fordi man ikke vet hvor viktig det er å kjenne seg selv, og å lære seg å ta naturen til hjelp.

Balanse. Hvor skal jeg starte. Det handler like mye om det mentale som det fysiske. Når man starter å fjerne mat som ikke er naturlig fra kostholdet sitt, så forandrer smaksløkene seg. Helt sant. Mennesker skal egentlig crave grønnsaker og frukt. Det er ikke tull når jeg sier at det første jeg tenker på når jeg åpner øynene om morgenen er at jeg vil ha en stor grønn smoothie. Frukt, grønnsaker og nøtter er byggestener for kroppen. Det gjør deg sterkere. I stede for å bygge sykdommer kan kroppen bli sterk nok til å bekjempe sykdommer med et sterkt immunforsvar. Alene, uten medisiner. Det er ikke meningen at vi skal få diabetes og kreft. Mennesker har utviklet seg og bygget seg opp i flere 1000 år, vi er tilpasset til å tåle ekstremt mye. Det er dessverre vår mangel på kunnskap som har ført oss til her vi er i dag.

Men tilbake til smaksløkene.. når du har vært naturlig en stund vil du plutselig kunne kjenne på kroppen hva du trenger til enhver tid. Du vil ikke lenger se på kalorier som noe negativt, du vil se på det som energi. Og du vet at om du har vondt i hodet, så er du sulten, eller tørst. Å du får krefter til å ville løpe rundt å bevege deg. For det er det vi skal, vi skal bevege oss og vi skal bruke energien vi får. Man blir kjent med seg selv. På ordentlig. Du vil innse det at.. kroppen din ikke er imot deg.. du må bare samarbeide slik at den skal få gjøre jobben sin. Det er verdt alle verdens penger, den følelsen. Man får kontroll. Balanse. Å det er det jeg vil inspirere andre til å kjempe litt for. Jeg vil at andre skal føle denne balansen i seg selv.

Når mennesker skryter av at de spiser mye usunn mat, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal reagere lenger. Jeg ender oftest opp med å bare ikke si noe i det hele tatt, for jeg er redd for å bli sett på som den gale veganeren som ikke klarer å la noen være i fred med hva de selv velger å spise. Folk misforstår jo. De tar det som ren kritikk, når en bare vil dele noe som har totalt forandret livet, kroppen og sjelen sin, til det bedre. Jeg syns alle burde strebe etter å finne sin måte vær eneste dag. Ta små skritt, å se hvordan det funker for deg. Det er ikke teit å kjøpe økologisk. Det er ikke teit å velge å ikke ville spise millioner av kjemikalier. Det er naturlig. Vi er naturlig designet for å strekke hånden etter friske jordbær som vokser på grønne stilker, ikke rått kjøtt. Det er slik jeg ser på mat. Hva blir jeg dratt til?

Så det er det jeg vil dedikere denne bloggen til. Dele min vei til balanse, for jeg har en liten vei å gå fortsatt, noe jeg skal skrive mer om senere denne uken. Jeg vil dele oppskrifter på mat som healer kroppen, ting jeg har lært, omtaler om produkter som ikke skader kroppen og tekster om mental trening. Jeg gjør det for meg selv, for jeg merker at det å skrive det ned gjør det lettere for meg. Også har jeg et lite håp om å være med på å inspirere andre til og starte å tenke over hvor viktig det faktisk er å ta vare på seg selv.

Likes

Comments

Det er viktig for meg å trekke meg litt unna noen ganger. Få litt perspektiv på ting, å bygge krefter og inspirasjon. Jeg er en veldig kreativ og tankefull person. Å kroppen min trenger pauser fra alt sus og dus ganske ofte. Jeg trenger å dra ut på små eventyr for å få nye innrykk så ofte som mulig. Jeg trenger pauser fra vaner. Som for eksempel telefonen min. For noen ganger mister jeg tellingen på hvor mange ganger jeg går inn på Instagram og snapchat i løpet av en dag. For det er alt for ofte. Å det tuller med hodet mitt til tider, uten at jeg helt selv legger merke til det.. Man glemmer å se opp liksom? Glemmer å bare nyte alt man har fremfor seg.

Jeg prøver å ha en regel om å ikke ta telefonen opp når jeg står på bussen, trikken eller banen, siden jeg konstant sjokkeres over alle hodene som er plantet ned på skjermene. Det skal mye til for et smil. Det skal mye til for at noen i det hele tatt skal se opp. Jeg er litt lei av det. Jeg vil ikke være med på å se ned.

Det er helt ekstremt mye oppdatering på bilder og nyheter som hele tiden skal inn inn inn, når man studerer mote. Eller egentlig alle studier. Jeg er ganske dårlig på å holde meg oppdatert, så for meg krever det ofte litt ekstra krefter også. Jeg elsker det, men noen dager trenger jeg perspektiv. Jeg trenger ikke det skjørtet liksom, jeg trenger brettspill og varm kakao. (Eller matcha da.. om man er helse freak som meg..)

Så disse pausene jeg tar, nå og da, for å vende av meg vanen om å ta opp mobilen hele tiden, det er faktisk min favoritt tid. Det er som å lære noe på nytt, å innse alt man har og alt man burde sette så mye mer pris på. En morgen uten telefoner og macer er så bra for kropp og sinn.

Så denne uken, var min pause. Vi pakket baggene, slang dem i baksetet å kjørte oppover mot Beitostølen. På veien dit slettet jeg Snapchat, Instagram og Facebook appene. Å så fantastisk denne ferien har vært. Sol, skiturer med min elskede, god mat, spill og latter. Det blir en helt annen ro inni meg med en gang. Tankene om skole og ting jeg må gjøre slipper endelig litt taket. Å våkne opp av seg selv, og å glemme å se på klokka. Det er det som er pause for meg. Det å få perspektiv over hvor jeg står, er veldig beroligende. Jeg får nye ideer til hva jeg burde innføre i hverdagen min. Plutselig har jeg ny energi, å nye planer. Det er rart, men litt tid borte fra alt gjør alltid at jeg kan styre meg selv mot riktig spor igjen.

Jeg gleder meg så mye til tiden fremover. Som nevnt litt tidligere var de første ukene av 2017 ganske harde, å jeg er så utrolig glad for å føle at jeg endelig er klar for å utfordre meg selv litt igjen. Denne pausen var vell fortjent. å nå har jeg har en del morsomme planer for tiden fremover, å jeg klarer nesten ikke vente.

Likes

Comments

Jeg brukte så mye dritt sminke igjennom hele ungdom skolen at huden min ble helt håpløs. Det er som at huden venner seg til at den skal få et lag over seg med conturing og ditt og datt at den slutter å gløde naturlig. Jeg hatet å gå uten sminke på den tiden, jeg følte meg naken. Jeg følte at jeg så helt annerledes ut uten sminke, så det ble bare til en ond sirkel. Jeg bare fortsatte og fortsatte å sminke meg med samme crappy sminke vær eneste dag. En dag sa det bare stopp inni meg. Det her var jo helt omvendt av mitt syn på ting. Jeg ville jo være naturlig. Så jeg kastet alt. Å siden det som snart er 5 år siden, har jeg endelig blitt helt ren i huden.

Mye har med kosthold å gjøre, men jeg er 100% sikker på at sminken hjalp meg LAAAANGT på vei. Jeg bruker bare naturlige produkter, unntatt concealeren, som bare blir brukt om jeg har ei lita kvise. Men concealer skal jeg bytte ut så fort jeg får råd. Hehe. Nå ser jeg lik ut med og uten sminke, huden er bare litt jevnere, å leppene er litt rødere. Det er sånn sminke skal være. Det skal ikke få deg til å se noe annerledes ut, det skal bare pynte litt. Så her er produktene jeg bruker.

Fuktighet er noe av det viktigste. Her bruker jeg en økologisk Rosehip olje fra Iherb. Den holder kjempe lenge, å fukter huden utrolig bra. 3 dråper morgen og kveld holder i massevis. Rose olje er også bra for å fjerne arr naturlig, så to store fordeler i en her altså. Pudderet jeg bruker er fra YOUNGBLOOD. Jeg har alltid brukt bareMinerals, men etter jeg prøvde denne går jeg nok aldri tilbake. Den legger seg så fint på huden. Å fargene er kjempe naturlige og passende, noe jeg har slitet med tidligere siden jeg har veldig lys hud. Solpudderet er fra bareMinerals, det er også helt fantastisk. Ser så naturlig og fint ut. Liplineren min er fra et merke kaldt "benecos" som jeg kjøpte i en helsekost butikk i Italia. Jeg elsker den så utrolig mye. Tror heldigvis man kan få den på nettet også. Sist men ikke minst så har jeg et mineral shimmer fra Lily Lolo.Det er så mykt og pent at jeg ble helt overrasket når jeg åpnet det for første gang. Det er også kjempe drøyt til en veldig liten pris.

Likes

Comments

MAT

Ukens favoritt mat var bær og grønn Juice. jeg har følt meg skikkelig umotivert på skolen de siste dagene, så å proppe kroppen med vitaminer har vært en stor prioritet de siste dagene. Jeg tror jeg kunne levd på bær resten av livet. Både for næringsinnholdet sin skyld, å fordi det er supergodt. Det var også stort salg på bær på mandag, noe som bare skjer i drømmene mine, så du kan tenke deg en små fornøyd Maria hamstre med seg... Føler meg helt dust som blir så glad av slike ting.

SANG

Clairy Browne & the Bangin' Rackettes "I'll Be Fine" Fra verdens morsomste serie "Please like me". Den får meg i så godt humør.

KLESSPLAGG

Altså. Blir grinete bare av å tenke på det. Jeg har ønsket meg en rosa strikkegenser i hele vinter, å når jeg endelig fikk tak i den perfekte klarte jeg å søle på den, Å KRYMPE DEN I VASK etter bare én dag. Jeg takler det ikke.. La meg ned på gulvet for å gi opp livet når jeg så hvor liten den var blitt. Hælvette så surt. Gledet meg såå mye til å bruke den i vinterferien. Du vet når man har kjøpt et nytt plagg, å du bare vet at det blir din nye favoritt? Sånn var det. ÅHHHHHH

TANKE

Jeg har fundert masse på hva jeg vil jobbe med eller studere videre med etter SoFI. Det er så vanskelig å velge når jeg har så mange ting som interesserer meg grenseløst. Jeg vil jobbe med helse og mat, mote, kunst og musikk, altså hvor skal jeg starte. Jeg har så lyst til å lage en vegansk koke bok. Jeg finner sikkert en måte å balansere alt jeg elsker å gjøre en gang, men nå virker alt som en stor klump med surr. Jeg er egentlig ekstremt takknemlig for å ha så mye muligheter da. Det er bra med variasjon.

BOK

Denne uken har jeg lest "sjarmen med tarmen". En bok jeg mener alle burde lese. Man får en god forståelse av fordøyelse og hvordan tarmen påvirker kropp og sinn. det er helt sykt hvordan kroppen fungerer. Jeg blir bare mer og mer takknemlig og overrasket for vær eneste side igjennom hele boken.. Trøbbel i tarmen kan føre til dype depresjoner og masse forskjellige plager og sykdommer. Så det er faktisk utrolig viktig å vite litt om temaet.

Jeg har også nylig blitt frisk fra en hudinfeksjon som varte i flere måneder.. så å lære så mye som mulig om hvordan jeg kan holde meg frisk og sunn er utrolig viktig for meg for tiden. Så denne boken var virkelig spennende å lese nå.


VIDEO

https://www.youtube.com/watch?v=9QkS5Zhc0Aw

Jeg elsker stilen til Yasmin Sewell, så jeg ser denne lille snutten for å bli litt ekstra inspirert de dagene jeg ikke vet helt hva jeg vil ha på meg.

Likes

Comments

Jeg gikk litt rundt i matbutikken på mandag å prøvde å finne en grønnsak jeg ikke hadde laget noe av før, siden jeg skal prøve å finne en del nye oppskrifter for tiden. Så var re plutselig ei lita ide som dukket opp i hodet mitt. Jeg har jo alltid hatt lyst til å lage noe av gresskar. Eller nærmere sagt butternut squash. Så det ble med hjem, å jeg må si det var en veldig god ide. For her sitter jeg med en ny, super god, kjempe sunn middags oppskrift, som jeg skal dele med dere.

Her er alt du trenger for å lage en enkel kremet gresskar pasta:

1/2 butternut gresskar.

1/2 gul løk

2 fedd hvitløk

En halv ts Nutritional yeast

En halv ts hamp frø

litt sitron saft

litt mandelmelk

salt og pepper etter smak

pasta - spelt, glutenfri, det du vil ha

grønnkål

litt oliven olje

Gresskar pasta

1. Start med å koke opp vann til pastaen. kok den slik det står på pakken.

2. Kutt opp løken å karamilliser den i en stekepanne. Bruk bitte litt olivenolje i starten, men det går helt fint å bruke vann resten av tiden i stede for olje. Tilsett hvitløken de siste minuttene av steketiden.

3. Kutt opp gresskar å damp dem til bitene er myke. Nå skal vi tilsette løken, gresskar, nutritional yeast, hamp, sitron saft og litt mandelmelk i en mikser eller smoothie maskin. Miks alt sammen.

4. Bland alt sammen med pastaen, og varm det litt opp i kjelen. Tilsett salt og pepper etter smak.


Grønnkål

Jeg har denne grønnkål retten ved siden av et av måltidene mine vær eneste dag når jeg er hjemme. Til middagen, lunsjen, eller til å med frokosten min. Veldig enkelt å lage, super godt, og ekstremt sunt.

1.Vask økologisk grønnkål eller svart kål godt i kaldt vann. Riv det litt opp i biter å legg i en stekepanne. Tilsett bitte litt oliven olje.

2. La det steke til det blir mykt. Tilsett vann ofte igjennom steketiden.

3. Tilsett pepper, hvitløk, litt salt og litt sitron saft. Ferdig.

Likes

Comments

Nye innlegg