Header
View tracker


Nu är vi tillbaka hos farmor och ska snart äta lunch. Jag och Karin hittade ett mysigt ställe med massa höstlöv och bestämde oss för att ta lite bilder. Jag älskar att det är höst och allt är så mysigt och orange. 

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker



Idag har vi haft en väldigt mysig morgon med färskpressad juice och god frukost. Nu är vi hos farfar och ska fika lite och kanske gå ut och gå. 

Likes

Comments

View tracker

Nu är vi hos min farmor och har det jättemysigt. I affären här hittade jag en oatly glass, har aldrig sett den innan så jag köpte den att ha till efterrätt. Jag tänkte att den skulle smaka lite annorlunda än vanlig glass eftersom att havre mjölken inte smakar exakt som vanlig mjölk. Men den här glassen smakade exakt som vanlig vaniljglass och var jätte god. Min syrra sa att den var godare än vanlig glass, för att den var lite sötare. Även folk som brukar äta vanlig glass måste köpa denna för den är så himla god. Den finns i smakerna jordgubb och choklad också, så jag vill jättegärna smaka dem någon annan dag.  



Likes

Comments


Idag ska vi iväg till farmor, så jag fick bestämma lunchställe på vägen dit och det blev bar Foxx. Det är ett mysigt litet ställe med goda smoothies och juicer. Tyvärr är den enda maten dem har Beagles, så min mage gillade inte riktigt det. Men det var väldigt gott och jag tipsar verkligen om smoothien "ganska grön" och beaglen men tapiti ost och valnötter, mums.

Likes

Comments

Frukost!!! Det är enligt mig den godaste och viktigaste måltiden om dagen. För när jag vaknar är jag alltid hungrig efter en lång natt, frukosten ska ju ändå ge oss energi ganska länge. 

Ett tips på yoghurt är oatlys havregurt. Den smakar lite vanilj även om det inte står på paketet att den ska göra det, men den är jätte god. Den är också fri från socker vilket är en tumme upp från mig, jag tycker att man hellre får hälla på lite honung eller något själv. För då vet man hur mycket det är i och har mer kontroll. 

Även om det bara är laktos som jag är utan så köper jag oftast inte laktosfria produkter, utan helt mjökfria produkter. Det känns bättre om det är gjord av tex havre, än att kon äter havre och sen så ska dem mjölka den och hålla på och ta bort laktoset. Därför tipsar jag om oatlys produkter jag har både deras mjölk, yoghurt, och matlagnings grädde.  

Här är min frukost idag. Havregurt med blåbär och agavesirap.    


Likes

Comments


Jag har ganska nyss blivit laktosintolerant och känslig mot gluten. För mig är det inte jättesvårt med maten eftersom att min mamma inte heller äter laktos eller gluten. Men jag tänkte börja dela med mig av lite goda recept som jag äter. 

Idag så lagade jag min egen middag eftersom att jag ska iväg och dansa och mina föräldrar har inte kommit hem än. Jag freestyle lite och hittade på ett eget recept. Det är verkligen dem godaste pannkakorna jag någonsin smakat och jag bad min lillasyrra smaka och hon sa att dem smakade exakt som vanliga pannkakor, nästan lite godare.

Recept:

1 ägg

2 tsk mandelmjöl

1,5 tsk psylliumfröskal

1 tsk potatismjöl

2 msk havremjölk (kan behövas lite mer)

Kokosolja till att steka i. 

Det är så enkelt att man bara rör ihop allt och steker det på låg värme. Jag åt det med organisk lönnsirap och björnbär.  



Likes

Comments

Jag vet att det blir lite tjatigt att jag bara lägger upp inlägg om mina frukostar men sanningen är att jag har inte inte gjort något särskilt dessa senaste dagarna jag har ätit, tränat och tittat på netflix. Men idag så har jag bestämt mig för att gå upp ur soffan för jag ska till stan. 

Men jag måste ändå tipsa er om dessa vääldigt goda bananplättar. Men det är inte dem "vanliga" bananpankakorna som alla skriver om utan jag bestämde mig för att göra dem lite matigare så att jag blir mätt längre. 

Ingredienser: 1ägg,   1/2 banan,    1,5 msk mandelmjöl,    2 msk mandelmjölk   (den utan socker)

Sen mixar jag allt i en mixer och steker. Jag har toppat med lite björnbär och stevia.

Ett tips är att frysa in den halva bananen som blir över så kan man ha den i en smootihe senare eller någon annan dag.   


Likes

Comments

Godmorgon! 

Jag vaknade ganska sent idag så jag har bara tränat lite och ätit frukost än så länge. Jag följer en träningsplan av Blogilates, ni kan kolla in den på blogilates.com

Imorse så åt jag mina flingor som jag gjorde igår. Bli inte rädda för att göra egna flingor för det är faktiskt lättare än man tror. Det är bara fyra ingredienser och dem tar jättefort att göra. Men man måste göra dem dagen innan för dem måste ligga och torka så att dem blir krispiga.

Dem kanske ser ut som harpluttar men dem är jättegoda och dem är nyttiga också. Jag ska dela med mig av receptet så ni kan göra era egna nyttiga flingor. 

ingredienser:  1dl Mandelmjöl,   1 msk kokosolja,  1msk kakao,  2 msk honung.

Rulla ihop dem till små bollar som du plattar ut och lägger dem på en plåt i ugnen. Ha dem in ugnen på 165°C i 10 min. Sen låter du dem ligga på en tallrik under natten. 

Jag åt dem med lite bär och grekyoghurt. 

Receptet är från Breelovesbeauty på Youtube. Kolla in hennes kanal, hon har jättebra träningsvideos och nyttiga recept. 

<3


Likes

Comments

Eftersom att min farmor är här på besök så hänger jag lite mer med familjen nu. Så i kväll åkte vi ner till stranden och badade innan middan, jätte mysigt och fint väder var det. Det märks att det börjar bli kallare i Sverige nu och även vattnet har blivit kallare, buhu jag vill ha sommar förevigt typ. 


lillasyrran 


Likes

Comments

Nu tänkte jag börja blogga igen för jag slutade för några månader sedan men nu har jag fått insperation till att blogga igen.  Jag vet att jag sa att jag skulle sommarlovsblogga, men jag har gjort så många saker och varit på många ställen där jag inte har haft tillgång till dator eller nätverk.


Likes

Comments