Recept och tips

Godmorgon lördag!

Tips!

Tärna äpplen och värm i mikron tills de blir lite mjuka. Blanda med kanel, häll på havregryn och servera med proteinpudding vanilj. Alltså, så gott😍
Går hur snabbt som helst och det är absolut ett nyttigare alternativ ✨

Trevlig helg på er
Kram

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Hej på er! Fredagskänslan är äntligen här, även fast jag ligger hemma i en förkylning än. Försöker göra allt jag kan för att bli bättre. Några tips på vad man kan göra kanske? :)

Tänkte dra några ord angående Proteinpulver. Det är ju ett väldigt hett ämne i träningsvärlden just nu.
Jag har fått många frågor som t ex: Måste man dricka sånt där proteinpulver och så nu när jag tränar?
Tänkte därför skriva lite om det idag, och försöka bryta ner det så mycket det går.

Kroppen behöver kolhydrater, protein och bra fett, först och främst för att överleva. Vi behöver fylla på kroppen med bränsle med jämna mellanrum för att fungera, tänka i skolan eller på jobbet, sprida vidare glädje och energi osv.
Jag förespråkar alltid att man ska äta mat istället för kosttillskott. OM man kan komma upp i det som man behöver.

När vi pratar träning och mat så beror allt på vad vi är ute efter i träningen.
Vissa personer har lätt att få i sig mängden av sitt proteinbehov varje dag, och andra har svårare.
(Proteinrik mat som t ex kyckling, kvarg, ägg, fisk, vissa bönor och mejeriprodukter.)
Jag själv t ex har svårt att komma upp i rätt mängd mat, och då framförallt protein. Därför använder jag proteinpulver.

När vi tränar så bryter vi ner kroppen. Punkt. Därför är det så viktigt att kunna fylla på igen och hjälpa bygga upp och återhämta kroppen sen igen. Ät innan och efter träning. Det kan vara banan, kexchoklad, proteinbar osv.. Innan man kommer hem och äter en större måltid.

Ett exempel på proteinöverskott kan vara att; man minskar ner väldigt mycket på kolhydrater och ökar proteinintaget i maten, t ex kyckling, kvarg, ägg osv. Sen lägger man till ett proteinpulver också, även fast man redan har nått sitt behov av proteinintag.
Då behövs helt enkelt inte proteinpulvret egentligen. Förstår ni vad jag menar?

Kortfattat så kan det vara så att du inte behöver det där proteinpulvret, eftersom du äter mycket proteinrik mat annars. Har du istället svårt att få i dig tillräckligt så är proteinpulver ett bra kosttillskott som du enkelt får i dig.

Likes

Comments

Recept och tips

Hallå! Det här va så gott, så ni måste absolut testa det. Hur enkelt som helst också.
•2 ägg
•1 liten banan
•Valfri mängd proteinpulver choklad
Mixa ihop allt och stek.

~ Servera med blåbär och proteinpudding vanilj ~

Känner mig lite piggare idag, men är fortfarande förkyld. Hoppas verkligen att det fortsätter åt rätt håll.

Kram på er!

Likes

Comments

Så. Inne på tredje dagen nu med soffläge och förkylning. Ingen höjdare direkt. Massvis med vila, tända ljus, frukt och tv-serier blir det här. Finns värre saker. Hoppas på att jag blir frisk snart så att jag kan jobba och träna i alla fall 😄


Ha en mysig kväll nu hörni! ✨

Likes

Comments

Om mig

Det är måndag och mina två klienter är klara för idag. Mycket kontorsarbete idag, med träningsupplägg och annat skoj.

Helt underbart att få följa människors resa och se dom utvecklad både fysiskt och psykiskt. Är så tacksam att jag har det här jobbet och att jag tog steget att utbilda mig till Personlig tränare, Kostrådgivare och massör.

När jag började träna så var det inte alls många tjejer som gick på gym, och instagram var absolut inte en stor grej. Vet inte ens om det fanns haha.
Jag tränade igenom hela kroppen på gymmet uppdelat på flera dagar såklart. Sprang både utomhus och inomhus och älskade intervaller. Det gör jag nu också, men har fokuserat på styrketräning ett tag.
Gymmet som jag började träna på va en liten lokal i Lesjöfors sporthall, där även min pappa startade sin träning. Jag har alltid tränat, men aldrig inom nån lagsport.
Vet hur mycket jag längtade efter att en dag få va på ett riktigt gym och träna...och nu jobbar jag på ett. Helt galet.

Insåg nu också att det låter som att jag är huur gammal som helst haha!


I träningsvärlden så är man/blir man ALDRIG fullärd. Jag har gått utbildning och lärt mig själv under alla år, med erfarenheter och eget plugg. Spännande.

Hoppas att ni får en underbar vecka, och att ni har gjort veckans checklista 😉

Kram!

Likes

Comments

Motivation

Happy wednesday!

Först och främst vill jag bara säga 'halleluja!', då min huvudvärk äntligen verkar försvinna. 29 timmars huvudvärk, va sådär..

Det jag vill gå in på idag är något som är väldigt vanligt och mycket värt att ta upp, när vi pratar träning och gym.
Alla har vi nog känns den känslan av att gå in i ett gym med massa människor och det känns som att du går på en catwalk där alla bara stirrar på en. Alla ser varenda litet move du tar och du känner bara att du inte vet vad du gör och du gör säkert fel, och det är därför alla tittar.
Ställer du dig på crosstrainern eller löpbandet så ser dom dig inte. Så du står där i 45 minuter, en timme. Går hem och är halvnöjd.

Det är så många som är med om just den här situationen.
Så ska det inte va.

För det första så är allt det där bara en känsla. För det mesta så är de flesta människor där inne alldeles för upptagna och koncentrerade på vad de själva gör, och deras egen träning. Sen så händer det ju att man tittar sig omkring såklart men för olika anledningar.
Man kanske kollar hur andra gör för att få inspiration, eller man kanske tycker att någon har snygga träningskläder och vill ha likadana. Eller hur?
Om du är osäker så finns det Personliga tränare som finns där för att hjälpa just dig med din träning. Det är hur kul som helst att gå med en PT som hjälper just dig med det du behöver. Därför jobbar jag som Personlig tränare, för jag vill finnas där och hjälpa dig att nå dina mål!

Det som jag också vill lyfta fram ordentligt är-Strunta i vad andra tycker! Gå in på gymmet och gör din grej! Om någon står och tittar på dig, låt dom göra det. För vi vet ändå inte anledningen, och annars kan du bara fråga 'Kan jag hjälpa dig med något?' Haha 😃

Hoppas att det här inlägget kommer att hjälpa någon på vägen. Om ni undrar över något så är det bara att komma med frågor.

Ha en superhärlig onsdag!
Kram på er!

Likes

Comments

Om mig , Motivation

Träning enligt mig ska vara kul, varierande, anpassat efter dig själv och långsiktigt.

Kul, för att du ska göra det som du vill och det som du mår bra av. Du ska längta tills nästa gång som du ska träna. Vissa dagar så är det såklart så att man tappar motivation litegrann, men det gör alla ibland. Så då är det bara att vila nån dag och sen dra igång igen. Träna med en kompis vetja!

Varierande, för att få ut det bästa av träningen. Inte vänja kroppen vid exakt samma rörelser alltid. Det kan dels bli tråkigt och kan även vara mindre bra för kroppen. Efter ett tag så är kroppen alldeles för van vid de rörelserna och man kan hamna på en stoppunkt i träningen, det händer liksom ingenting. Man vill utmana sig själv och se vad man klarar av, och det är så otroligt kul att testa nya saker.

Individuellt anpassat. Träningen ska vara anpassat utefter just dig. Man kan inte bara slänga ut ett och samma träningsupplägg till 100 pers. Alla är vi olika byggda i kroppen. Vissa saker som funkar bra för en person, kanske inte fungerar lika bra för en annan. Jag t ex, får jättebra kontakt i rumpan när jag kör knäböj. Andra har svårare att hitta den kontakten, och har en annan övning som funkar mycket bättre.
Här kommer vi även in på 'kul', eftersom man tycker olika.

Långsiktigt, för att det ska vara hållbart en längre tid. Man kan inte rivstarta och köra fullt ut varje pass hur länge som helst. Då säger kroppen ifrån tillslut och man kanske slutar att träna. Man kanske blir förkyld några veckor och sen rinner träningen ut i sanden helt enkelt.
Vi vill jobba långsiktigt så att intresset hålls kvar, och vi vill ha en stark och frisk kropp!

Min syn på träningen ✨

Likes

Comments

Motivation

Hej på er!!

Hoppas att ni har haft en underbar tisdag.
Idag var det några klienter och nån timme i receptionen, sjukt kul!

I söndagskväll så gjorde jag iordning en checklista inför kommande vecka. Saker som behöver checkas av under veckan helt enkelt, vääldigt bra, och det är så underbart när man verkligen får checka av att man har gjort det.
Så det är dagens tips, gör en lista inför varje vecka med saker som måste göras 😃

Fixa lite mat och invänta halv åtta hos mig och Idol! Ha en mysig kväll!

Kram

Likes

Comments

Hej på er!

Det är fredag idag! Har varit en lång vecka med jobb och utbildningar. Efterlängtad helg nu ändå.

Dagen började med lite ärenden och småfix. Sen äntligen (!) så blev det en lång fredagsfika med Andreas. Supertrevligt! Fick chansen att prova på Löfbergs Café också, som rekommenderas starkt.
Lite pappersarbete på jobbet efter det, med träningsprogram till mina klienter bl.a. och sen var det dags för egen träning. All in på frivändningar idag. Längesen. Det har faktiskt gått sjukt trögt med egen träning, då jag har haft mycket annat i livet som har tagit större plats. Men det är okej, för så blir det ibland. Så resten av kvällen spenderas i soffan med god mat och faktiskt fix med träningsprogram till mig själv. Perfekt om ni frågar mig 😃

Hoppas att ni också har haft en bra fredag!
Kram på er

Likes

Comments

Motivation

Godmorgon på er! 🍂☀️

Idag blev det sovmorgon, så himla underbart.
Det var en lång dag på jobbet igår med härliga människor. Egen träning x 2 och sen var det soffläge som gällde. Hade liksom inget annat val haha.
Jobb väntar i eftermiddag, och jag har endel att göra innan det. Det kommer att bli en bra dag!

Kram

Likes

Comments