Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Motivation

Veckans utmaning är att starta morgonen med att titta dig själv i spegeln och säga; Jag är grym, för jag är jag.
MINST 3 gånger denna vecka.

Detta hänger ihop med mitt senaste inlägg på instagram.
Slut på kroppshetsen nu, det tar för mycket tid.

Antar du utmaningen? 💪🏻😃

Ha en fin kväll
KRAM

Likes

Comments

Halloj!

Okej, nu har jag suttit med jobb framför datorn i 4 timmar. Börjar få ganska ont i kroppen nu haha. Men jag ska snart dra vidare till Actic för jobb. Äntligen!
Lite sovmorgon och godaste lyxfrullen idag också. Helt vanlig risgrynsgröt med kanel och mjölk. Alltså. No words.

Ha en fin måndag och kom ihåg att du är grym!

KRAM

Likes

Comments

Söndag och snart slut på denna veckan. Nu har jag varit förkyld i två veckor och törs nästan säga att jag känner mig rätt frisk! Ibland blir det långdraget kan man säga. Sjukt tråkigt men så är det helt enkelt 😊
Vi får se när man vågar dra igång med träningen igen, men det ska inte dröja. Ser i alla fall fram emot en ny jobbvecka med nya utmaningar, nya och gamla klienter och få träffa arbetskamraterna!

Ha en jättemysig söndag och ta vara på varje minut ✨
KRAM

(glöm inte att göra checklista inför veckan 😉)

Likes

Comments

Recept och tips

Godmorgon lördag!

Tips!

Tärna äpplen och värm i mikron tills de blir lite mjuka. Blanda med kanel, häll på havregryn och servera med proteinpudding vanilj. Alltså, så gott😍
Går hur snabbt som helst och det är absolut ett nyttigare alternativ ✨

Trevlig helg på er
Kram

Likes

Comments

Hej på er! Fredagskänslan är äntligen här, även fast jag ligger hemma i en förkylning än. Försöker göra allt jag kan för att bli bättre. Några tips på vad man kan göra kanske? :)

Tänkte dra några ord angående Proteinpulver. Det är ju ett väldigt hett ämne i träningsvärlden just nu.
Jag har fått många frågor som t ex: Måste man dricka sånt där proteinpulver och så nu när jag tränar?
Tänkte därför skriva lite om det idag, och försöka bryta ner det så mycket det går.

Kroppen behöver kolhydrater, protein och bra fett, först och främst för att överleva. Vi behöver fylla på kroppen med bränsle med jämna mellanrum för att fungera, tänka i skolan eller på jobbet, sprida vidare glädje och energi osv.
Jag förespråkar alltid att man ska äta mat istället för kosttillskott. OM man kan komma upp i det som man behöver.

När vi pratar träning och mat så beror allt på vad vi är ute efter i träningen.
Vissa personer har lätt att få i sig mängden av sitt proteinbehov varje dag, och andra har svårare.
(Proteinrik mat som t ex kyckling, kvarg, ägg, fisk, vissa bönor och mejeriprodukter.)
Jag själv t ex har svårt att komma upp i rätt mängd mat, och då framförallt protein. Därför använder jag proteinpulver.

När vi tränar så bryter vi ner kroppen. Punkt. Därför är det så viktigt att kunna fylla på igen och hjälpa bygga upp och återhämta kroppen sen igen. Ät innan och efter träning. Det kan vara banan, kexchoklad, proteinbar osv.. Innan man kommer hem och äter en större måltid.

Ett exempel på proteinöverskott kan vara att; man minskar ner väldigt mycket på kolhydrater och ökar proteinintaget i maten, t ex kyckling, kvarg, ägg osv. Sen lägger man till ett proteinpulver också, även fast man redan har nått sitt behov av proteinintag.
Då behövs helt enkelt inte proteinpulvret egentligen. Förstår ni vad jag menar?

Kortfattat så kan det vara så att du inte behöver det där proteinpulvret, eftersom du äter mycket proteinrik mat annars. Har du istället svårt att få i dig tillräckligt så är proteinpulver ett bra kosttillskott som du enkelt får i dig.

Likes

Comments

Recept och tips

Hallå! Det här va så gott, så ni måste absolut testa det. Hur enkelt som helst också.
•2 ägg
•1 liten banan
•Valfri mängd proteinpulver choklad
Mixa ihop allt och stek.

~ Servera med blåbär och proteinpudding vanilj ~

Känner mig lite piggare idag, men är fortfarande förkyld. Hoppas verkligen att det fortsätter åt rätt håll.

Kram på er!

Likes

Comments

Så. Inne på tredje dagen nu med soffläge och förkylning. Ingen höjdare direkt. Massvis med vila, tända ljus, frukt och tv-serier blir det här. Finns värre saker. Hoppas på att jag blir frisk snart så att jag kan jobba och träna i alla fall 😄


Ha en mysig kväll nu hörni! ✨

Likes

Comments

Om mig

Det är måndag och mina två klienter är klara för idag. Mycket kontorsarbete idag, med träningsupplägg och annat skoj.

Helt underbart att få följa människors resa och se dom utvecklad både fysiskt och psykiskt. Är så tacksam att jag har det här jobbet och att jag tog steget att utbilda mig till Personlig tränare, Kostrådgivare och massör.

När jag började träna så var det inte alls många tjejer som gick på gym, och instagram var absolut inte en stor grej. Vet inte ens om det fanns haha.
Jag tränade igenom hela kroppen på gymmet uppdelat på flera dagar såklart. Sprang både utomhus och inomhus och älskade intervaller. Det gör jag nu också, men har fokuserat på styrketräning ett tag.
Gymmet som jag började träna på va en liten lokal i Lesjöfors sporthall, där även min pappa startade sin träning. Jag har alltid tränat, men aldrig inom nån lagsport.
Vet hur mycket jag längtade efter att en dag få va på ett riktigt gym och träna...och nu jobbar jag på ett. Helt galet.

Insåg nu också att det låter som att jag är huur gammal som helst haha!


I träningsvärlden så är man/blir man ALDRIG fullärd. Jag har gått utbildning och lärt mig själv under alla år, med erfarenheter och eget plugg. Spännande.

Hoppas att ni får en underbar vecka, och att ni har gjort veckans checklista 😉

Kram!

Likes

Comments

Motivation

Happy wednesday!

Först och främst vill jag bara säga 'halleluja!', då min huvudvärk äntligen verkar försvinna. 29 timmars huvudvärk, va sådär..

Det jag vill gå in på idag är något som är väldigt vanligt och mycket värt att ta upp, när vi pratar träning och gym.
Alla har vi nog känns den känslan av att gå in i ett gym med massa människor och det känns som att du går på en catwalk där alla bara stirrar på en. Alla ser varenda litet move du tar och du känner bara att du inte vet vad du gör och du gör säkert fel, och det är därför alla tittar.
Ställer du dig på crosstrainern eller löpbandet så ser dom dig inte. Så du står där i 45 minuter, en timme. Går hem och är halvnöjd.

Det är så många som är med om just den här situationen.
Så ska det inte va.

För det första så är allt det där bara en känsla. För det mesta så är de flesta människor där inne alldeles för upptagna och koncentrerade på vad de själva gör, och deras egen träning. Sen så händer det ju att man tittar sig omkring såklart men för olika anledningar.
Man kanske kollar hur andra gör för att få inspiration, eller man kanske tycker att någon har snygga träningskläder och vill ha likadana. Eller hur?
Om du är osäker så finns det Personliga tränare som finns där för att hjälpa just dig med din träning. Det är hur kul som helst att gå med en PT som hjälper just dig med det du behöver. Därför jobbar jag som Personlig tränare, för jag vill finnas där och hjälpa dig att nå dina mål!

Det som jag också vill lyfta fram ordentligt är-Strunta i vad andra tycker! Gå in på gymmet och gör din grej! Om någon står och tittar på dig, låt dom göra det. För vi vet ändå inte anledningen, och annars kan du bara fråga 'Kan jag hjälpa dig med något?' Haha 😃

Hoppas att det här inlägget kommer att hjälpa någon på vägen. Om ni undrar över något så är det bara att komma med frågor.

Ha en superhärlig onsdag!
Kram på er!

Likes

Comments