I fredags började min helg och den startade med att syster kom med tåget. Vi tog en sväng ut till ersboda för en fin lunch på donken följt av shopping på rusta. Blev julpynt och godis för mig. Allt en kvinna kan behöva. Vi tog en snabbsväng förbi Clas Ohlsson på avion också och köpte en gran hehehehe. Sedan for vi och handlade mat och for hem. På kvällen blev det tacos, idol och sedan började vi kolla på en serie som vi faktiskt hann avsluta innan hon for hem på söndagen! Don't trust the butch in apartment 23 hette den. Väldigt rolig och lättsam! På lördagen spenderade vi hela dagen ute på avion och Ikea. Handlade julklappar och lite mer pynt till granen. Ludvig gillar inte julen lika mycket som jag gör så en plastgran var den enkla utvägen... En annan gång i framtiden blir det en riktig gran! En trevlig helg med shopping och mat!

Hejhej! Senast jag skrev här har vintern hunnit komma till Umeå. Det har snöat konstant i en vecka. Fint, hoppas att det stannar! I fredags hade jag och Ludvig en tillställning. Halloweenfest men mina vänner från Ö-vik, Ludvigs universitets-, och gymnasievänner. Även barndomskompisar och nyfunna vänner var här. En salig blandning och det var så roligt! Det blev massa beerpong, snack och dans. Vid halv tolv började vi röra oss mot allstar och var där till strax innan två. Blev en sväng på donken för att samla truppen och sedan åka hem. Mina vänner från Ö-vik sov över hos oss och dagen efter for vi ut till avion och åt lite lunch! För de som inte ser/vet så var hah Pablo Escobar och Ludvig var Murphy!

I fredags tog jag flyget ner till Arlanda och for sedan in till Stockholm. Där spenderade jag någon timme ensam inne på river Island och Hollister. Inte särskilt svårt. Efter det mötte jag upp min gudmor Annika och hennes kompis. Vi gick sedan och åt middag på en indisk restaurang där massor av mina släktingar var. Efter det gick vi och kikade på Fredrik Rydmans uppsättning av nötknäpparen! Jätteroligt att få se lite dans även om det fanns saker de kunde förbättrat med showen men i helhet superroligt! Vi sov i Uppsala och sedan for jag och min syssling Hilde på småkusinerturné! Vi hann träffa alla tre småttingar. Det blev en snabbtur ut med en båt. Lika snabbt tillbaka och middag och myskväll hemma hos Anna och Em. På söndagen blev det en liten sväng på loppis innan jag tog tunnelbanan till T-centralen och for ut till Arlanda och hem till ett regnigt Umeå. En jättemysig helg med släkt man inte träffar alltför ofta tyvärr.

Dag tre blev det morgongympa och sedan for vi ut till mall of Scandinavia . Det blev lunch på ett crepes ställe som var gott! Därefter blev det lite shopping som de tidigare dagarna. På eftermiddagen for vi in till gamla stan och myste runt. Sedan for vi och åt middag på K25. Blev en blandning av sushi och pommes då vi inte var jättehungriga efter den stora crepen! Efter maten blev det lite Pokémon för att fördriva tiden innan vi gick på bio och såg suicide squad som jag verkligen gillade! Underhållande och bra. Sedan for vi hem, åt lite chips och somnade sedan. Dagen efter tog jag flyget hem till Umeå på morgonen. En fin helg med flickorna som är så roliga att umgås med!

Dag två kom Elvira tidigt på morgon som hade tagit nattåget! Strax därpå kom även Angelica och Frida som har varit i Grekland och rest runt i två veckor! Vi satt och pratade och sedan började vi bli hungriga. Då for jag, Linda och Elvira in till stan och åt på taco bar! Sedan blev det till att strosa runt på stan. Efter det for vi hem, fräschare till oss och sedan for vi tre och Angelica till Koh Panghang och åt middag. SJUKT gott och mysigt! Därefter satte vi oss på ett uteställe och delade på en flaska rosé. Så himla mysigt, sedan for vi hem och somnade!

Dag ett blev det lite lunkande runt i stan. Vi kom väldigt sent ifrån lägenheten så det blev en sen lunch med sushi som bestod av 24 bitar som vi delade på. Riktigt gott! Klockan tickade på och vi blev inte hungriga efter det så då for vi ut på fotografiska och kikade. När vi var klara där höll solen på att gå ner! Vi for hem, handlade mat på vägen och vid tio stod maten färdig på bordet!

I söndags mötte jag upp Linda och vi tog en liten promenad bort till Hertz där vi hämtade upp röda faran aka vår hyrbil som skulle ta oss till Stockholm! Linda har ju bott där över sommaren och nu passade det för oss båda att fara ner men det blev lite sent bestämt så därför var buss, tåg och flyg inga alternativ! Vi tog en paus i Härnösand där det blev lunch på donken och sedan ett ytterligare stopp senare för lite socker och götta. Vi for och lämnade våra väskor och lämnade sedan bilen på kontoret. Det var inte helt lätt att köra inne i Stockholm vill jag lova men vi fixade det! Till middag blev det finmat som bestod av pyttipanna. Pinsamt gott. Därefter blev det att sitta och surra samt kolla på videos.

Som jag skrev förra veckan fyllde Elvira 22 och hon blev firad. Men det hon inte visste var att vi hade ordnat en överraskningsfest för henne på lördagen! Det var riktigt roligt och man såg på henne att hon blev så chockad och glad! Vid ett for jag hem. På söndagen träffade jag Ronja en sväng. Som de äkta BK-are vi är så for vi på BK och köpte med oss Nuggets upp till varvet. Alltid trevligt att umgås med fina vänner!

Igår var jag lycklig. Jag fick träffa Linda som jag inte sett på två månader pga hennes dumma idé om att bo i Stockholm över sommaren. Sedan for vi och kikade på små corgis. Så otroligt söta! Sedan blev det hem och träffa Mami en snabbis och sedan fara iväg till Elvira som fyllde år. Där bjöds det på storfika som hon och hennes mamma hade ordnat. Allt var så gott och det var så trevligt. En riktigt fin dag!

I fredags var jag ledig och då kom mamma upp hit på eftermiddagen. Vi gick på stan en sväng och gjorde lite shopping. Sedan blev det middag från Två Fiskare som åts nere vid älven! Supermysigt att få träffa Mami! Har arbetat helgen nu och har tre pass kvar tills det är två veckors semester!