I dag har jeg været i skole fra 8:30-11:20. Efterfølgende tog jeg ned til station, og steg på toget til Manhatten. I toget mødte jeg en fra en af mine klasser, dog husker jeg ikke hende navn - men sød det er hun! Vi snakkede om alt fra himmel til jord, desuden var det virkelig sjovt at sammenligne vores lande. Hun er fra Tyskland.

I timerne i skolen gør vi også meget det at skulle sammenligne hinandens lande, det er virkelig noget jeg finder interessant. Lille Danmark kan indimellem være øv, men når man hører om deres problemer, ja så føler man sig alligevel heldig. Der var f.eks. en dreng fra min klasse, hvor der i hans land er et fuldstændigt forfærdeligt antal, som der begår selvmord pga. Morning. Jeg var i fuldkommen chok. Jeg kan ikke huske det præcise tal, men det var MEGET.

Udover det har vi hørt præsentationer i dag. Vi skal alle lave en præsentation på 10 min. Min skiller sig lidt ud fra de andre, for de andre fremlægger om deres lands økonomi, sociale problemer, mobning, politik og den slags. Mens jeg syntes at Danmarks problemer ikke var nær så interessante som de andres, specielt fordi deres er problemer med blokbogstaver. Man skal jo nødig lyde som et brokkehoved. Jeg har derfor valgt at fremlægge i 10 min om smørrebrød - den er god nok! Lærerinden var helt oppe at køre over hvor fedt det var, og hun ville endda have mig til at skrive et oplæg mere om en dansk ret. Jeg kan helt ærligt ikke tage det seriøst.. Jeg skal vise en video på 6 min om hvordan man laver en rugbrødsmad.. haha!

Det er sjovt hvad andre finder interesant ved ens kultur, når det for en selv bare er normalt. Selvfølgelig skal jeg også fortælle historien bag 'smørrebrød', og hvad brødet er lavet af osv, men materialet er jo intet iforhold til gymnasiet hjemme i DK. Jeg finder det virkelig morsomt. :D

Da vi nåede Grand Central (de sidste vedhæftede billeder er af Grand Central) skiltes vores veje. Hun skulle på et museum og jeg, ja jeg skulle shoppe.

Ligenu sidder jeg i toget på vej hjem, og jeg synes det er lidt flovt at sidde med "mange" poser. Ved ikke hvorfor haha. Jeg har ihvertfald fået købt en del kvalitetsting for virkelig gode penge, jeg har sparet VIRKELIG meget. (Der var udsalg på noget af det som havde været dyrest)

I dag har vi haft 33 grader, som er ekstremt varmt indeni storbyen.. man har virkelig bare lyst til at hoppe i en pool, men det tætteste man kommer på sådan en er nok et springvand. Øvbøv.
I toget er der dog altid rigtig koldt, så man skal altid huske at have en ekstra trøje med. For ellers er de 45 min toget nu tager godt modbydelige.

I går opdaterede jeg ikke, da jeg ikke lavede så meget andet end skole(til kl:17 mine damer og herrer), snakke med folk, gå rundt i Tarrytown og lave lektier.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Så er jeg blevet færdig med alle timerne for i dag. Nu skal jeg altså have noget aftensmad.
Timen her tilsidst var ret let, og jeg hyggede mig faktisk bare med materialet.

I dag fik jeg også første karakter - humøret er højt. I vil nok forstå min begejstring hvis I tager et kig på det vedhæftede billede. Yay, nu vil jeg gå glad og tilfreds til aftensmad.

Senere i dag ved jeg ikke hvad der skal ske, igen tager jeg bare tingene som de kommer. Det bliver sikkert bare noget med at hænge ud med en gruppe mennesker, hvilket jo også er hyggeligt nok. Udover det tror jeg der kommer en flot solnedgang i aften, så det vil jeg se frem til.

I dag er der ikke sket så meget. Dagen startede ud med at jeg vågnede ret tidligt, hvilket jeg ikke var tilfreds med da muligheden for en lang morfar endelig var der. Dog tog jeg en lur efter morgenmaden. Mens jeg lå i sengen efterfølgende, modtog jeg en ventet mail om mine nye sko, som jeg har bestilt online hernede fordi butikken ikke havde dem. Jeg er så spændt på at modtage dem! De er så smukke. Det er ikke kun mig som er mega overgearet over skoene, mine rooms er også mega excited over skoene. Det er virkelig sjovt at kunne dele glæden over items med andre :D

Senere på dagen var jeg i skole fra kl:11:30-12:50 og igen fra 14:30-15:50.. og skal så igen kl: 17:30-18:50, så det er en forholdsvis lang og hård dag.

I første time i dag havde vi test og jeg tror det gik ret godt. I dagens andet modul lavede vi en masse opgaver i par, hvor jeg parrede op med en sød pige fra Spanien. Navnet husker jeg ikke. :/
Jeg sad også ved siden af en sød pige fra Kina - hun hed Ashley. Virkelig sød pige også som jeg har snakket med før i klassen.
Timen sluttede af med at vi fik en præsentation for.

Ligenu sidder jeg med en masse andre og venter på at skulle gå til time. Vi laver ikke så meget andet end at sidde i græsset, høre høj musik og snakke. Men det er også det jeg har længes efter siden Boston turen i går - Wow jeg var træt.

En masse billeder fra Boston turen :)
Mad-billederne er fra Quincy market, som er ligesom Papirøen i DK. Dog tror jeg maden her er langt mere fedende, og der findes ikke så meget som én salat. Men det jo lækkert alligevel.

Rundt på Quincy market er der også en masse optrædende, den slags elsker jeg.. og selvfølglig skulle de da filmes. Jeg synes det giver et market en stor del af dens stemning, udover det hav af mennesker man skal kæmpe sig igennem. Jep det ER muligt at drukne her, især inde ved streetfood afdelingen. Folk. Går. Amok. (!!!) Jeg mener man kan ane det lidt på et af de vedhæftede billeder.

Udover shopping og maden har vi jo også set seværdighederne i Boston. Vi havde en super sød og dygtig guide.

Ligenu sidder jeg som sagt i bussen på vej tilbage til skolen, hvor jeg som det første skal have noget aftensmad. Senere i aften skal jeg lige have lavet nogle lektier, men udover så kommer tingene bare til en hernede. I morgen skal jeg møde kl:11:30, så jeg kan tillade mig at sove lidt længere.

Ligenu er vi på vej tilbage til skolen/campus efter vores 2 dages tur i Boston. Det har været spændende, lærerigt men også ensomt eftersom alle der var med var fra Asian.. og talte altså kun deres sprog. Nul engelsk.

Vi har set Harvard, flere markeder og en masse andre seværdigheder selvfølglig - så mange at jeg ikke orker at nævne dem. Hæhæ. Vi fik også et par timer at shoppe i, hvor jeg fik købt noget tøj og lys fra Bath&bodyworks.

I denne opdatering kan I se billeder af vores hotel og de to piger, som jeg delte værelse med. Maccen til morgenmad blev det. (Og nej de talte heller ikke engelsk)
Værelserne samt hotellet var faktisk overraskende lækkert. Sengen var stor og blød, værelset var stilet i sig selv og badeværelset VAR clean. Jeg fik også hugget alle shampoo's og al det der som stod fremme - tihi.

I den næste opdatering vil der være en masse billeder fra de sidste 2 dage i Boston.

Nu er jeg på vej til Boston!

Bussen vi kører med er ret fed, for her er tv, opladerstik og free wi-fi! Det eneste minus er at her er virkelig koldt. Heldigvis har jeg min nye elskede MBI Yankees X Victoria's Secret sweat, som er super blød og varmer lidt - men jeg kunne altså godt bruge et par bukser.

Jeg kender ingen der skulle med på denne tur.
Så jeg får sikkert en masse nye bekendtskaber inden weekenden er slut.

Busturen er lang, men her er som sagt wi-fi, tv og så har jeg planer om at sove lidt.

Jep! Den er god nok, Maria her smutter til Boston i morgen tidlig (D. 8 Juli-9). I dag var jeg simpelthen færdig med materialet i skolen før de andre, så jeg fik lidt fritid hvor jeg udnyttede tiden til at tjekke EF's aktiviteter ud. Jeg så Boston turen og så var jeg solgt. Turen er med hotel, guide, bus osv. Perfekt weekend tur! Jeg har altid drømt om at komme til Boston. Ærligt, jeg havde ikke havde regnet med den drøm blev opfyldt på denne tur. MEN MEN MEN, nu skal jeg afsted!!!

Dagen i dag har budt på skole fra 10-11:50 og igen fra 14-16:50, skoletiden hernede går stærkt.
I morges stod det ned i stænger, heldigvis havde jeg husket min regnfrakke - dog døde skoene..
Senere kom der sol, og den blev nydt i fulde drag i græsset med aftensmad.

Senere på aftenen tog min ene room, hendes bror og et par andre ned for at købe is. Nøj vi havde det sjovt! Igen begyndte det at regne lidt, men ikke noget at pive over.
Da vi kom tilbage på skolen gik vi i hallen og spillede basket. Vores hold vandt, og ét af målene var endda mit - hvem skulle have troet det, haha. Det gik faktisk overraskende godt, selvom drengene gik til stålet.

Ligenu ligger jeg i sengen på værelset og slapper af med de andre. Vi burde nok gå i seng. Der er så meget man burde.

Vores skønne værelse som vi er 3 om at dele. Billederne snyder ret meget, for det er et virkelig stort værelse og langt federe end det ser ud. Det må jeg være ærlig at sige.

De sidste 2 dage har jeg gået i skole, derfor kom der ingen opdatering i går. Jeg først havde fri 17:20, og hyggede med mine rooms efterfølgende. Vi snakker alle 3 super godt sammen, og matcher hinanden perfekt selvom vi alle 3 er forskellige. Bedste roomies nogensinde.

Jeg får virkelig snakket en masse engelsk hernede, det er helt vildt. Jeg snakker mere engelsk her, end jeg snakker dansk derhjemme på én dag. Garanteret. Jokes og fis bruge jeg også mere på engelsk - hvorfor? Ingen ide! Haha.
I skolen går det også rigtig godt. Lærerne er søde, eleverne er søde, materialet er tilpas og så kører jeg bare med klatten. Vi har allerede fået lektier for, men de er hurtigt klaret.

Fritiden hernede er virkelig stor, den mangler man virkelig ikke. Det skønt, så mærker jeg også sommerferie princippet.

I går efter skole udforskede jeg også Tarrytown, byen jeg bor i. Den er simpelthen det mest hyggelig man kan finde tror jeg. Rigtig klassisk amerikansk by med brandstation, vaskeshop og masser af caféer. Billederne jeg har vedhæftet er af byen.

I dag havde jeg timer fra 8:30-11:20 - nem dag! Efterfølgende tog jeg ind til Manhatten, dog tog det lidt mere af min tid da jeg var så smart at misse toget. Surt kurt. Dog var jeg ikke den eneste som missede det, 2 andre stod også og bandede til munden var tom for ord.

Da jeg så endelig kom ind til Manhatten fik jeg shoppet, og bestilt et par sko online som jeg har villet ha' længe. De havde dem desværre ikke i butikken, men så blev jeg ihverfald sikker på mit valg af str. Skoene bliver nu sendt til skolen mellem D. 10 og 12 juli - og nej.. JEG KAN IKKE VENTE (!!!!) IHHHHH. Jeg gik hele 30 min for kun at komme til butikken, men det var det værd. Jeg købte også en anden ting i butikken og så fik jeg købt noget til min søster i en anden.

Ligenu sidder jeg i toget på vej tilbage til Tarrytown og så har jeg ellers en basket date resten af aftnen. Jeg kunne sikkert skrive meget mere end det her, for jeg har allerede oplevet SÅ meget. Det er overvældende. Jeg er så ubeskriveligt lykkelig og taknemlig over, at mine forældre gav mig denne mulighed. Jeg kan ikke takke dem nok.

Jeg ser frem til en skøn dag igen i morgen! Hihi

I går aftes meldte jeg mig på en velkomst tur de tilbyder for 55$, det kunne jeg simpelthen ikke afslå. Turen var SÅ fed!

Vi tog ind til Manhatten op i Rockefeller Center, hvor man så kunne skue over hele byen - WAOW! Jeg var og er stadig tom for ord, det var simpelthen så smukt. Da hele programmet på dagen var rykket blev det den seneste velkomst tur de nogensinde har afholdt, men jeg klager ikke.. Solnedgangen gjorde så meget, både for bygningerne og stemningen.

Jeg er helt forelsket i New York, det hele er så overvældende. Det er virkelig som man ser på film! Efter vi havde været deroppe kunne man tage med dem tilbage, eller få togbillet og komme senere. Jeg valgte derfor at udforske byen indtil kl:21:55, da jeg der tog toget tilbage til skønne Tarrytown. Manhatten er utrolig let at finde rundt i og stationen er også easypeasy - det var slet ikke forventet.
Måske lidt stort at gå rundt alene i New York by night første dag, men jeg er og forbliver spontan samt eventyrlysten.. Såå jeg kunne altså ikke lade vær.

I dag har jeg været til min første skoletime, det gik super. Lærerinden og eleverne er top søde, og materialet er godt. Jeg går på det højeste niveau, hvilket jeg heller ikke havde regnet med, da jeg kludrede helt rundt i testen derhjemme. Men det var så åbenbart gået meget godt alligevel.
Der går desuden ingen andre danskere i min klasse, hvilket jeg er overrasket over da jeg synes danskerne plejer at være fine til engelsk. Men hey det er da bare et plus for mig!
Rigtig mange hernede kommer fra Argentina. RIGTIG mange. Men udover at snakke med folk fra Argentina, så her jeg da snakket med folk fra alle mulige andre lande også. Frankrig, Spanien, Polen, Italien, Afrika, Kina og en helt masse andre. Det er bare super spændene at snakke med dem om deres kultur og ligesåledes at fortælle om min.

Her om lidt skal jeg op og have noget frokost, hvor jeg efterfølgende tager ind til Manhatten og shopper. (Det er jo 4 Juli) - TILBUDTILBUDTILBUD !!!

I aften vil der være fyrværkeri, vandrutsjebaner, og grillmad. Dog kan man også vælge at tage andre steder i New York og se fyrværkeri. Jeg har planer om at se det ved skolen, nu hvor jeg tager ind til city by day.