Ett tips i förkylningstider:
Skala och skiva 1-1,5 cm ingefära och koka i ca 1 liter vatten. Låt svalna något och pressa i lime och honung.
Det blir såå gott och dessutom en härlig boost.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Vi älskar smoothies här hemma! Det är absolut en av Adrians favoritmellisar och vi äter det nästan varje dag.
Fördelen med smoothies är att man kan variera på så många olika sätt och att man verkligen kan näringsboosta dem genom att använda mycket bär och gröna blad rika på vitaminer och antioxidanter. Man kan fylla på med proteinpulver om man vill öka mängden protein och toppa med exempelvis någon nötmjölk som är full av nyttiga fetter.

Dagens smoothie innehöll:

Banan
Vinbär
Hallon
Mango
Spenat
Mandelmjölk

Likes

Comments

Det var så längesen jag bloggade nu men vad passar väl bättre än att jag försöker ta mig tiden att skriva lite tips på nyttig och snabb vardagsmat, näringsrika mellanmål, bra träning för nyförlösta och boosta med lite motivation såhär veckorna innan folk faktiskt vill ha tips på hur man på ett enkelt sätt blir mer hälsosam?!

Vår andra son, älskade lilla Ludvig, kom för lite drygt två månader sen. MammaMage-appen använder jag så ofta jag kan, övriga bäckenbottenövningar gör jag med honom i bärsjalen, gymmet har vi redan besökt och barnvagnspromenader blir det. Så lite igång är jag igen.

Så varför inte komma igång lite här också?

Fortsätt läsa och följa mig om du är intresserad av en mer hälsosam livsstil, konkreta tips och råd, recept och matnyttig information!

Med lilla Ludvig i magen en dryg månad innan han kom

Likes

Comments

Ni vet när man kan äta godis med gott samvete; tack pandy för dessa.

Likes

Comments

Med en morgonpigg liten kille här hemma så blir dagarna långa och produktiva. Förmiddagen var bara Adrian och mamma-tid; lek, bus och sagoläsning hemma, en sväng till lekparken och lunch. Efter hans sovstund var det Adrian och farfar-häng vilket innebar att jag hade tid med både en skolinlämning och ett pass på gymmet. Nu står det en Västerbotten- och broccolipaj i ugnen och jag och A myser i soffan.

Det här är ett supergott och boostande pluggmellis.

Likes

Comments

Helgen har vi spenderat med bästa vänner i fredags och med världens bästa syster och hennes J i lördags. En riktigt bra helg alltså!

Ikväll är jag trött och ska snart äta något kvällsmål. Finn crisp med paprika, ost och örtsalt är nästan en besatthet. Dessutom ska jag testa froosh nyhet; citron, mynta och lime. Älskar fräscha smaker, smoothies, juicer och hoppas denna blir en ny favorit.

Likes

Comments

Jag gjorde nyligen en supergod Boeuf borginon. Jag gjorde den ena kvällen och lät den småputtra/sjuda i timmar innan jag stängde av den och lät den svalna och stå i kylen över natten. Morgonen därpå ställde jag på den på plattan på låg värmd igen. Det här gör att den får väldigt mycket och god smak. Mamma har lärt mig att det bästa är att låta grytor och liknande svalna också värmer man på den sen igen för att få bästa smaken.

Jag gjorde efter det här receptet: http://www.tasteline.com/recept/boeuf-bourguignon-4/

Likes

Comments

Håller enträget fast vid mina hälsosamma rutiner 'trots' småbarnslivet, 'trots' mycket att stå i, 'trots' plugg och mammaledighet samtidigt.. Har man väl skapat sig bra rutiner så sitter de oftast där. Det kommer inte längre kännas som att bestiga ett berg när man ska planera det här med mellis, det kommer inte vara ett helt företag att försöka komma på vilken nyttig och samtidigt god middag man ska laga. Sitter det så sitter det. Och det är jag så tacksam för.

Ett bra pluggmellanmål kan t ex vara det här; en übergod proteinbar och lite kaffe. Jag gör gärna hemgjorda bars också, då vet jag precis vad som är i och det är enbart bra grejer men ibland får det bli en genväg, som här.

Likes

Comments

Häromdagen fick vi färska räkor av mamma och de var såå goda! Räkor tillsammans med en god aioli är supergott. För att göra det lite matigare gjorde jag någon varm smörgås i ugnen. Använd gärna ett gott rågbröd med mindre än 4-5 sockerarter och toppa med någon god kalkon och några skivor ost.

Likes

Comments