Cirka 12 timmar efter att landade på Landvetter så skriver jag här; VI ÄR HEMMA!

Flygresan gick oväntat bra och vi båda sov mestadels av resan mellan Singapore och Helsingfors så de va skönt. Nu är de fokus på andra saker än resor ett tag framöver men om vi någonsin kommer ut på resande fot igen så kanske bloggen blir aktiv igen.

Tills dess, på återseende 😘

Bjuder på en fin bild från flygplanet

Yes! Nu har vi checkat in bagage och gått igenom säkerhetskontrollen. Vi får gå på planet om ungefär 30 minuter så just nu sitter vi bara och tar de lite lugnt. Vi har tröstätit en svindyr mövenpickglass bara för att vi är lite ledsna över att behöva åka hem.

Snart börjar vi vår 20 timmars resa med stopp i Singapore och Helsingfors innan vi slutligen landar i Göteborg. På återseende

Så var den dagen också kommen, sista dagen i paradiset. Sista dagen av de 5 veckorna som vi varit ute och rest. Det ska bli skönt att komma hem men inte skönt att släppa värmen. Vardagen som vi haft i 5 veckor nu har varit så enkel och de är väl lite de man kommer sakna antar jag. Sen att man kommer tappa all solbränna på planet hem gör väl inte saken bättre.

16.35 idag lyfter vi härifrån och ungefär 20 timmar senare så landar vi på Landvetter. Vi hörs säkerligen någon gång under resans gång, men om inte så får ni hålla tummarna att alla våra byten flyter så.

Bild från igår när vi åt vår sista middag på stranden

Ja här har de stått tomt några timmar. Finns ingen direkt anledning egentligen utan de har bara blivit så. Igår på morgonen så var vädret ganska kasst och därav gick vi iväg och fixade lite saker som vi skulle köpa med oss hem. När de sen sprack upp och solen visade sig så låg vi på stranden hela dagen. De är i princip de vi gör här varje dag men efter en resa där de varit full rulle i 4 veckor så känns det väldigt skönt att bara kunna ta de lugnt också. Idag var planen egentligen att besöka Koh Tao men efter vissa omständigheter så kommer de tyvärr inte att gå och antagligen lär vi inte hinna de på denna resan, men de är okej.

Idag är vädret precis likadant som igår på morgonen = mycket vind och mörk himmel. Känns som att himlen kan öppna sig när som helst. De verkar dock som att de spricker upp senare och då vet ni vart vi befinner oss.

Bjuder på en härlig bild från igår, två underbara smoothies.

Som rubriken lyder så fortsatte de vara soligt hela dagen efter att regnskurar, vilket vi gladeligen tackade och tog emot. Efter att ha legat vid poolen tills 16.30 snåret (eftersom att eftermiddagssolen här är den bästa solen) så gick vi upp och duschade. Precis när vi skulle lämna hotellet för vår middag på stranden så kände vi lite oro, de blixtrade ganska intensivt men kom ingen åska efteråt. Dock valde vi ändå att promenera tillbaka för att äta på hotellet och de ska vi vara glada för nu i efterhand för ungefär fem minuter efter vi satt oss så började de spöregna, åska och blixtra något brutalt. Så nu sitter vi på hotellets restaurang och blickar ut över regnet och hur blixten lyser upp himlen. Mamma du hade aldrig klarat av att vara här....

Första bilden är från dagen idag och andra bilden är från just nu

Ja som sagt, de tog 5 minuter och nu ser de ut såhär igen

Lika grå som himlen var igår lika blå var den imorse när vi vaknade. Vi tackade för det och la oss i solen i kanske 30 min och nu är de grått och regn igen. De känns som en komedi, springa ut i solen 10 minuter och sen in under tak i 10 minuter igen.

Kan bli en rolig dag detta!

Gårdagen var annars ganska lugn, lite shopping på dagen och poolhäng på eftermiddagen när solen visade sig. Efter poolen så tränade jag en stund och Johan agerade PT, för trött för att träna. Idag infinner sig en viss träningsvärk i Marias mage och den tackar vi för. Vi avslutade givetvis med en middag på stranden och ett avsnitt suits som alla andra kvällar. Livet är bra, trots regnet.

Nu hoppas vi regnet går över snart så vi kan springa ut och sola 10 minuter igen.

Dagens frukost

Imorse så hann vi inte mer än sätta oss vid frukostbordet försen första åskan och blixten slog ner. Därefter följde ett kraftigt skyfall och då menar jag verkligen kraftigt. När vi hade ätit klart så började himlen spricka upp lite, fortfarande ganska grått och EXTREMT fuktigt men ändå bättre än spöregn. Därför så bestämde vi oss att ta en promenad och kolla runt lite, det slutade med shopping. Så det kan bli kul sen när vi ska börja packa hur vi ska få med oss allt hem....

Vid 14.30 tiden så sprack det upp och solen började lysa genom den ljusgrå/blå himlen och i skrivande stund så ligger vi på varsin solstol vid poolen. Eftersom de är så varmt, solen är uppe så länge här så är de lika gött fortfarande. Imorgon verkar de som att vädret ska bli liknande så vi får väl spendera förmiddagarna med någon aktivitet och eftermiddagarna i solstolen då vi vill ha så mycket färg som möjligt med oss hem.

Eftersom vi inte gör några speciella aktiviteter osv här i Thailand så blir inläggen inte så roliga. Menmen, bättre än inget.

Så låg vi i solstolen igen, solen här är helt crazy så tyvärr så spenderas större delar av dagarna i skuggan. Temperaturen ligger på runt 40 grader och man bränner sig även om man ligger i skuggan hela dagen. Detta är dock sista dagen som de verkar vara bara sol, för resterande delar av denna resan verkar tyvärr bli lite regnig. Men de är bara att göra de bästa av situationen. När Johans rygg är bättre ska vi gå på massage, de kommer bli så skönt. De är sånt man kan göra när de regnar.

Igår hade vi en lugn kväll, gick upp från solstolen vid 16.30 tiden tror jag och då var de "bara" 37 grader ute.....
Sen hade vi bara en mysig middag på stranden och Johan var den som stod för shoppandet igår och de tackar Marias ryggsäck för. Nu ska vi njuta, för skuggan är ganska bra den också.

Bjuder på två bilder på min bästa vän, en där han solar (täcker över där han bränt sig) och en från middagen. Även om han bränner sig varje dag så är han ganska bra ändå