Sidan sist har eg tatt ein svipptur til Amsterdam. Bussen frå Paris gjekk tidleg på laurdag, og allereie tirsdag morgon var eg heime igjen. På laurdagskvelden vart det ikkje tid til så mykje meir enn ein gåtur i området og middag før det var på tide å gå til sengs. Søndagen starta med mykje regn og vind, så eg søkte ly på Rijksmuseum der det heng kjende verk av Rembrandt, Van Gogh og Vermeer.

På veg til Rijksmuseum

Bloemenmarkt

Etter ein mektig lunsj som bestod av nederlansk pannekake og poffertjes, vandra eg rundt i byen. Eg støtte blant anna på Chanel-butikken som ligg i Pieter Cornelisz Hooftstraat. Denne har ei fasade av glas.

På veg tilbake til hostellet etter ein tur til De Pijp fekk eg sett mange koselege hus

Eg hadde mykje eg ville sjå på mandagen, men var diverre uheldig og vart liggande sjuk heile dagen. Heldigvis hølja det ned, så det vart litt lettare å ligge inne. Sidan eg skulle ta bussen heim klokka elleve på kvelden, hadde eg ikkje lenger eit rom, men eg fann meg godt til rette i teltet de kan sjå på eit av bileta. Hostelet var verkeleg ein innertiar! Noko søvn får ein rett nok ikkje når ein søv på rom med elleve andre, men dei har også tomannsrom. Neste gong tenker eg å velje eit rom med litt mindre folk.

Kjøkkenskuffene var fulle av mat som ein kunne forsyne seg av. Eg fann både godteskuff og pasta.

Der var både telt og reie. Heile søndag låg eg på ein sofa i teltet, godt innepakka i tepper. Folk kom og gjekk, og eg blei kjend med ein heil del. Sjølv om det var utruleg kjipt å verte sjuk når eg hadde så kort tid i Amsterdam, var eg også glad for å få tid på hostellet.

Bisous!❤

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Våren er komen for fullt i Paris. I dag viste skiltet til apoteket i gata mi heile 22 grader, og planane eg hadde om å fare på biblioteket vart droppa til fordel for å sløve i parken som ligg rett ved der eg bur. Parken var stappfull av menneske, nokre i shorts og uten skjorte. Det var ikkje eit ledig bord på fortauskaféane, og langs heile kanalen som ligg like ved sat folk å kosa seg i finevêret - fleire med vin sjølv om det endå var tidleg. Vive la France.

I helga reiser eg til Amsterdam, og skal ein tru vêrmeldingane kjem eg nok til å lengte litt tilbake til Paris. Sjølv om det kan bli både grått og surt gler eg meg til å sjå byen. Eg skal nok klare å kose meg uansett.

Bisous!❤

Bak Jardin des Plantes ligg ei eksotisk perle av dei sjeldne. Her finn ein moskeen, som husar ein nydelig hage, ein kafé der ein kan drikke marokkansk te saman med søte bakverk, ein restaurant og ein hammam. Sistnemde vart prøvd ut for første gong i går, og det var ei veldig spennande oppleving. Det var så vidt eg overlevde varmen, men det virka som nordmannen var den einaste av oss som sleit.

Under andre verdskrig fekk forfulgte jødar søke tilflukt i moskeen.

Om sommaren er kaféen full av gjestar som nyt finevêret i ei oase av grønne tre og blå mosaikkfliser.

Minareten er 33 meter høg

Besøk av papsen❤

Musée Rodin

Frå ein solskinnsdag

Paris myldrar av vakre bibliotek

Tur til Lille

Den siste veka har det vorte mykje mat som minner om heime: fastelavnsbolle på eit svensk épicerie, vaflar og tacofredag i den norske sjømannskyrkja og kveldsmat med blant anna kanelsnurrar etter korøving i den svenske kyrkja.

Bisous!❤

Musée Jacquemart-André, tidlegare heimen til Édouard André og Nélie Jacquemart, er eit museum som husar den enorme kunstsamlinga dei opparbeida seg gjennom livet. Her finn ein fleire verk av italienske målarar som Botticelli og Botticini og verdskjende målarar som Rembrandt.

Bisous!🍃

Under herskapelege Haussmann-bygningar og koselege fortauskaféar ligg 300 kilometer med underjordiske ganger, sjakter og rom i nedlagde kalksteinsbrudd.

Katakombene, som husar levningane til over 6 millionar parisarar, omfattar ein liten del av det underjordiske systemet. Det er likevel vanleg å kalle det heile for "katakombene". Den delen som er open for allmenheita er å finne i fjortande arrondissement. Ved inngangen står det: "Arrete! C'est ici L'Empire de la Morte" ("Stopp! Her er Dødens rike»). Ideen om å bruke dei underjordiske gangane som gravplass kom som følgje av at gravplassane i byen var overfylte og utgjorde ei fare for helsa til innbyggjarane. Det omfattande arbeidet med å flytte levningane vart gjort på nattestid. Det tok heile to år å tømme ein av gravplassane og prosjektet vart fullført seint på 1870-talet.

Det er anslått at rundt 300 "Cataphiles " tek seg ned til katakombene ulovleg ved hjelp av hemmelege inngangar kvar veke. I 2004 oppdaga politiet ein fullt utstyrt kinosal, akkompagnert av ein provisorisk restaurant. Det finst hemmelege innganger til katakombene over heile Paris, og det er mogleg å nå dei gjennom metroen, kloakksystemet og enkelte kummar. Det finnast også offisielle innganger, og nokre av nøklane til desse har havna i feil hender. Ikkje alle gangane har vorte kartlagt, og sjansen for å gå seg vill dersom ein tek seg ned ulovleg utan ein erfaren guide er så godt som gitt. I 1793 tok ein mann ved namn Philibert Aspairt seg ned til katakombene ved hjelp av ei trapp nær sjukehuset han jobba ved. 11 år seinare vart levningane hans funne, angiveleg nærme ein utgang.

À bientôt!✨

Her om dagen fekk romkameraten min og eg føre oss at vi måtte ta oss ein tur til Lille, ein by nord i Frankrike, ikkje langt ifrå grensa til Belgia. Sjølv om vi berre fekk eit knapt døgn, fekk vi utforska fleire områder. Lille bydde på strålande vêr, koselege gater og god mat. Romkameraten min kjenner fleire som bur her, og om kvelden fekk vi samla ein god gjeng til middag. Eg vart fortalt at ein rett som inneheld brød dynka i øl, toppa med smelta ost, var ein lokal spesialitet. Eg hadde svært lave forventningar til smak då eg bestilte denne retten, men den viste seg å vere utruleg god. Morgonen etter trilla vi heim til Paris etter nærare 24 timar med ost, øl og kvalmande (men veldig gode) dessertar.

Bisous!❤

Frå onsdag til i går var paps på besøk og vi har hatt nokre kjempefine dagar. Sjølv om han var på kurs dei tre første dagane har vi fått med oss ein heil del; vi har besøkt fire museum, spist falafel i Le Marais (desserten tok vi på ein Franprix, noko eg synest bør bli tradisjon), fått panoramautsikt over byen frå takterrassa til Printemps, vore på kino og spist mykje god mat. Som vanleg vart det ein del gåing og vi fekk med oss mange severdigheiter på vegen - blant anna Notre-Dame, Grand Palais, Pont Alexandre III, Les Invalides og sjølvsagt Eiffeltårnet.

Det var trist å seie ha det, men eg kan trøyste meg med at heile gjengen kjem på besøk allereie i påska. Det ser eg fram til!

7ème arrondissement

Lunsj på Printemps med crème brûlée til dessert. Vi kasta oss diverre over den før eg kom på å dra fram kameraet.

Louvre og Musée des Arts et Métiers

Italiensk på Daroco

Vi fekk med oss 40-års jubileet til Centre Pompidou. Her var det full fest med DJ og nokre veldig originale framsyningar.

Middag på Loup med ein fantastisk god crème brûlée til dessert

Med seg hadde paps ein pose full av blant anna tacokrydder, risengrynsgraut og melkesjokolade frå Freia. Vi får sjå om ikkje søndagen endar med at eg opnar endå ei plate.