Hej alla fina!!
Idag är det söndagkväll och just nu ligger jag i husbilen oh tar det lugnt. Egentligen skulle vi varit ute på vägarna påväg hem nu, men eftersom det blåser så mycket så är broarna stängda och eftersom husbilen är så stor vill vi ej riskera att välta på vägen hem så vi stannar tills imorgon..

Mina planer ledde tyvärr inte såhär, hade räknat med att vi skulle varit hemma runt tio/ elva ikväll då jag skulle träffat Linus och Leo egentligen, men det gick ju som det gick.

Hoppas ni får en underbar kväll!
Puss & kram<3

• 64 Readers

Hej alla fina läsare!
Hoppas ni hade en underbar midsommar igår, det hade jag!

Dagen började med att vi gick till Jenny & Victor för att käka lunch, såklart blev det sill oh massa annat gott. Efter lunchen tog vi det lite lugnt, satt och prata, körde lite snapsvisor oh massa annat roligt!

Lite senare, ungefär runt fyra började vi äta jordgubbar med grädde. Sen var det en jättegod chokladtårta som kom fram på bordet helt plötsligt, hur god som helst!! Samtidigt som vi åt körde vi lite lekar, olika frågesporter, olika historier berättades. Riktigt mysigt va det!

Mellan fem och åtta tog vi det lugnt, dansade lite, sjöng och en del annat. Sen runt åtta/nio började vi fixa maten, vi skulle grilla. Så vi gjorde grillade potatisar, champinjoner, kött, korv, hamburgare och massa mer. Vi gjorde en god sallad, vitlökssmör. Det blev en jättegott!

Efter maten tog vi det lugnt sen gick hem till husbilen och la oss.

Nu sitter jag i solen och bara göttar mig, de blåser en del, men hittar man lä så är det riktigt gott måste jag säga! Hoppas ni får en underbar dag!
Puss & kram!

• 75 Readers

Hej alla fina människor!

Idag var sista dagen vi var ensamma i stugan här i Hunnebostrand, så Jenny, Julia, tom & Victor gjorde en extra mysig frukost idag då jag fick sovmorgon för att jag inte mådde så bra. Har haft ont i halsen hela natten & även under dagen.

Efter frukosten tog vi det lugnt & packade ihop våra saker eftersom vi nu ska sova i mina kusiner, Julia & Toms husbil dom sista dagarna då min moster & hennes man kommer ner till midsommar.

Runt 13.30 stängde vi dörren & gick upp mot bussen som skulle ta oss till Smögen då vi tänkte kolla lite i gröna tältet, äta på "Smögen bryggan", även kolla lite i affärerna som finns där. Cirka 20 minuter senare var vi framme då vi gick in i "gröna tältet", tyckte det var riktigt roligt, dom hade massa saker där inne. Köpte lite roliga saker.

Efter vi gått där inne i cirka en timme gick vi vidare ner mot bryggan, på vägen dit såg jag ett sushi ställe då jag va tvungen att köpa sushi. Så jag gick in och skulle beställa då jag fick kontakt med en jättesnygg kille i kassan, då jag av någon anledning fick panik oh gick ut, hämtade min kusin & gick in igen för att beställa. Sen när jag väl fick min mat gick vi vidare för att kolla runt för att senare hitta någonstans att sitta & äta på.

När vi väl hittade ett ställe så köpte Julia & dom Fish and ships & hamburgare med pommes till lunch.

Efter lunchen gick vi vidare & kollade runt & tog även lite bilder osv samtidigt som vi väntade på båten som skulle ta oss till Kungshamn som vi därifrån skulle ta oss med buss till Hunnebostrand. Vid 17.30 tog vi båten & kom till Kungshamn, köpte oss varsin glass, hoppade på bussen som tog oss till Hunnebostrand, där vi gick hem till husbilen, fick mat & sen gick vidare till Jenny & deras stuga för att fixa lite inför morgondagen då vi ska fira midsommar.

Atm ligger jag oh känner mig ganska krasslig & försöker sova för att se om jag blir bättre tills imon, vilket jag hoppas!!

Hoppas ni haft en underbar dag & kväll.
Kram och godnatt💕

• 95 Readers

Denna dagen började väldigt lugnt, med sovmorgon och sen frukost.

Vädret var väldigt bra idag med. Det var soligt hela dagen och blåste lite mindre än igår. Vi bestämde oss därför för att gå ner till havet, där vi var fram tills vi skulle gå hem och käka lunch. Victor, Jag och Tom tog sig varsitt dopp och sen låg vi alla bara och slappade i solen.

Till lunch gjorde vi oss en egen pyttipanna av det som blev över från gårdagens middag. När vi hade käkat klart kände vi oss väldigt glassugna, så vi gick upp till affären och köpte oss varsin glass. Vi betalade i snabbkassorna som finns i affären, men när Victor skulle betala sin glass så började en röd lampa lysa och en i personalen var tvungen att komma dit. Så det blev lite pinsamt. Men vi alla fick vår glass iallafall och de var ju ändå det viktiga.

Vi bestämde oss sedan för att ta båten ut till en liten ö. Det var en väldigt fin ö, med en liten strand och väldigt klart vatten. Det ända jobbiga var att det var massa små hoppande kryp som hoppade runt överallt, så man kunde typ inte ens ligga ner utan att man fick massa sånna på sig.
Vi hade med oss Mölkky ut till ön, så vi spelade en omgång som Jenny vann. Mölkky är ett finskt sällskapsspel som typ liknar kubb.

Nu på kvällen har vi käkat tacos och mest tagit det lugnt. Jenny, Victor och Tom tog en liten kvällstur med båten, men förutom det har vi bara slappat.

Som det ser ut just nu så ska vädret inte bli så jättebra imon. Vi har därför pratat om att ta bussen bort till smögen, men vi får se imorgon vad som händer.

• 120 Readers

Godkväll alla fina människor!
Idag är det tisdag och jag är i Hunnebostrand, igår vid femtiden åkte jag, Julia, Tom, Jenny och Victor från stationen in till Göteborgs central för att ta bussen till Hunnebostrand. Vid klockan 19:30 kom vi äntligen fram till Hunnebostrand efter en 2,5h lång tåg och bussresa. Innan vi gick på bussen köpte vi lite snacks och dricka och det var väldigt tur eftersom bussresan var en av de varmaste vi varit med om.

När vi kom fram möttes vi av ett ganska mulet Hunnebo, vilket ändå var ganska skönt efter bussresan. Vi gick till stugan och lämnade våra resväskor och drog sedan till pizzerian och köpte oss varsin pizza. Supergott!

Efter pizzan, vid typ 21:30, gick vi ner till havet. Det var fortfarande ganska mulet och blåste en del, men Victor, Tom och jag tog oss ett kvällsdopp ändå. Sen gick vi hem och kollade på lite tv och sen gick och la oss.

Idag så vaknade jag runt tio av att Jenny, tom och Victor hade fixat frukost, dom hade köpt färska frallor, stekt bacon och massa annat.

Senare runt tolvtiden gick vi en sväng ner till havet, det blåste väldigt mycket! Men vi tog det med en nypa salt och la oss vid ett berg där det var lite vindstilla. Det var en väldigt fin strand, lite folk och väldigt djupt så det fanns hoppklippor man kunde hoppa från som även jag vågade, det var riktigt läskigt men ändå kul.

Runt fyra/fem gick vi upp och tog det lugnt en stund för att senare gå och handla på Coop, skulle laga köttbullar och potatis till middag. När vi ändå var inne i affären så passade vi på att köpa lite smått och gott att ha på kvällen då vi tänkte gå ner till havet och fiska. Även grilla lite marshmallows och lite annat gott.

Nu har vi äntligen kommit hem från havet, fisket gick inte så jättebra, men Julia fick upp en lite makrill, men valde att kasta i den igen för att den var så liten. Men grillningen var väldigt mysig och jättegott!!

Nu ligger vi och kollar på #100procentvaken som pågår från 22.00-03.00 och sen tänkte vi sova.
Hoppas ni haft en helt underbar dag och får en fortsatt mysig kväll!
Kram!!💕

• 136 Readers

Hej alla fina!
Förlåt för dålig uppdaterad, mitt inlogg har strulat en del den senaste tiden så har tyvärr inte kunnat uppdatera, men ska försöka göra det bästa av situationen.

Idag är det tisdag kväll & klockan är 19.11, det innebär att jag snart ska iväg & träna innebandy för på fredag ska vi nämligen till Norge med laget och spela innebandycup. Så taggad!!

Tänkte berätta lite om vad som hänt de senaste månaderna. Bodde ju hos mina kusiner ett par månader fram tills början av februari ungefär då jag fick en lägenhet i Kungsbacka som jag nu bor i. Det är tvåa som ligger ganska centralt, nära till skolan & nära till stan. Är riktigt nöjd måste jag säga!

Vad mer har hänt den senaste tiden?
Den senaste tiden har jag även lärt känna flera nya & Goa människor som jag umgås med nu för tiden. Det har varit både bra & dåliga dagar, men det är bara att bita ihop & göra det bästa av situationen. Är glad att jag har dom vännerna jag har som gör mina dagar bättre än bäst.
Måste även säga att jag har börjat kolla på serien Prison Break, så otroligt jävla bra måste säga. Rekommenderar verkligen er att se den! Så bra!

Tänkte visa lite bilder på vad jag gjort den senaste tiden, va är det man säger? En bild beskriver mer än tusen ord?

Hoppas ni får en bra kväll !!
Puss & kram💗

• 158 Readers

Hej alla fina!

idag är det den 20 september, har inte gjort ett piss förutom att ligga hemma & äta kladdkaka med min kusin eftersom vi båda vart sjuka idag.

igår åkte jag och min moster hem till pappa eftersom det var hans födelsedag, så vi åt middag & jag bakade en kladdkaka till oss. det var mysigt. senare vid halv 10 tiden åkte jag & min moster hem till dom, bor nämligen för tillfället hos dom. så det var ganska jobbigt att åka från pappa.

Imorgon är det studiedag då jag tänkte ta en tripp in till Göteborg.

hoppas ni alla haft en bra dag idag & hoppas på en fortsatt trevlig vecka för er alla.

puss & kram!!

hej alla fina!!

hoppas ni alla haft en trevlig helg!

idag är det Söndag, klockan är 22.00 oh jag sitter just nu vid datorn och skypar med Johannes, Linus & Albin.

denna helgen har varit väldigt mysig, i fredag gick jag, Emma, Emmas bror Alex, Johannes, Sara & Linus på bio. Vi såg Don´t Breathe, den va jävligt läskig ska jag säga. men rekommenderar er att se filmen!!

Igår åkte jag in vid fem till Kungsbacka för att träffa emma, alex, linus, oh johannes och även flera andra. Sen vid tio tog jag bussen till kajsa för att jag skulle sova där. Vid ett kom Linus till kajsa så vi satte på en film oh kollade, vid fyra vaknade jag till och insåg att filmen var slut då jag & Linus gick och la oss. I morse vaknade vi vid halv ett typ, så vi gick upp oh satte på en film oh käkde frulle. kajsa gjorde även tre hål i mitt öra.

passar även på att lägga ut en fin bild för att det var fyra månader sedan min kära morfar gick bort igår.

iallafall, hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll och en bra start på veckan! puss & kram!!

Hej alla fina människor där ute!!
Förlåt för dålig uppdatering.. Har varit mycket på G nu det senaste. Iallafall tänkte jag berätta lite om veckans höjdpunkter!!

I onsdags var vi ett gäng som var bjudna till Alice & Johannas tjejkväll eftersom dom nyss fyllt 16!!
Så jag vaknade vid 1 kanske, då Ella kom till mig för vi skulle göra oss i ordning för kvällen.
Vid 10 i 6 körde pappa oss till A&J, där vi fick tacos, tårta & en massa annat gott!!
Dans, sång, skratt & även 9 högljudda tjejer fanns i huset ungefär fram tills 00, då dom flesta drog sig hemåt. Mysigt var det!!

Igår, lördag.
Fredag till igår sov Jack & Johanna hos mig. Vid halv 1 igår följde vi jack till bussen han skulle med in till Kungsbacka. Efter det gjorde jag & Johanna oss i ordning för att dra oss in till Kungsbacka. Vid 3 var vi inne vid stationen då jag skulle möta upp min bästavän jag inte träffat på över 2 veckor drygt. Så när vi såg varandra skrek & kutade vi mot varandra & kramades.
Sen efter det gick vi & käkade sushi😋
Oh senare därefter tog vi bussen till Hugo & träffade Hannes, Erik, hampus & flera andra killkompisar.

Just nu ligger jag bah i sängen & kollar lite sons oh äter popcorn!! Så tänkte inte direkt skriva något mer förutom att jag hoppas alla haft en trevlig helg & får en fortsatt trevlig start på veckan!!
Puss & kram!!💗💗

• 372 Readers

Hej alla fina!!
Hoppas ni fått en bra & skön sömn inatt, de fick jag!

Jag vaknade vid 11, då jag gick upp & gjorde mig i ordning för jag & Johanna ska till Vallda för att träffa Joel & Filip. Sitter just nu på bussen & väntar på att Johanna ska hoppa på då vi ska till Kungsbacka för att sedan åka vidare till Vallda. Senare vid typ 5 ska vi dra oss tillbaka till Kungsbacka för att träffa Jack & säkert några mera, inget planerat va vi ska göra dock men de löser sig alltid.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig!!