Då var de väl dags igen o skriva lite. sist så var jag i rawei o skulle ta en båt ut till en ö som jag tror hette coral Island där var vi över dagen och Niklas lyckades övertyga mig att snorkla då jag inte är jätte glad för fiskar men de va helt klart värt det och det va riktigt häftiga fiskar där ! (dock inga bilder här, då dom ligger på min kamera)
Efter rawei drog vi vidare till Patong för vi tyckte de va dags för lite partaj,
där har vi nu varit ungefär en veckas tid. mycket solning och som sagt party. Bangla road är en minst sagt speciell gata med det mesta för man ska ha en rolig kväll.
Varit på ping pong show och sett bland annat sköldpaddor krypa ut från "nedre regionen" på kvinnorna, bjöds på många skratt och förvånade miner, druckit massa öl och drinkar och självklart så har dom halv nakna brudar på var o varenda bar ! Spännande stad men nu är jag rätt mätt på det faktiskt.
Idag så delade jag och Niklas på varandra och for på varsitt håll för lite tid för oss själva innan vi möts upp för hemresan senare.  Så just nu är jag på okänd plats och ska bara sola, träna, bada, snorkla och bara vara ett tag ! Är på ett ställe där de e väldigt lugnt och skönt, man slipper alla försäljare överallt. Bor på ett hotell här och har väl ca 10 meter från ytterdörren ner till stranden som verkligen är kritvit med riktigt klart vatten, så kan nog bli bra snorkling här med !

coral Island var full av massa japaner men snorklingen var fin !

båten blir attackerad av något djur i vattnet....

vilken tur, det var ju bara Niklas ! :)

Då var man framme i patong på bangla road och Marcus är exalterad över hur kvällen ska urarta !

Var även kinesiskt nyår under tiden vi var här så de fick man ju med ta o fira..

Kände jag behövde ta o klippa mig också men min frisör på bilden vill nog hellre ha mig mer än o klippa mitt hår, men frisyren blev ändå bra även om han gärna ville ta mer på kroppen än håret på mig... men lite sexuell antastning får man väl bjuda på ibland haha.

Hårda killar måste ha mjuka drinkar ! Firade Niklas med tapas o cocktails. trodde vi skulle bli mätta på tapas men vi fick gå till en annan restuarang efter detta.

Detta är stranden jag har utanför ytterdörren just nu. dumt att klaga känner jag... Tack för mig, vi hörs väl en annan gång :)

Tja tja bloggen! Nu va de ett tag sen jag uppdaterade er om vad som händer. läste igenom mitt senaste inlägg o det lät rätt nedstämt. ville bara påpeka att vi gjorde lite mer än bli fulla o odrägliga på gili trawangan men nog om det nu. Vi började vår resa här i phuket på flygplatsen och kom hit o skulle leta rätt på en taxi och självklart spöregnade det när vi kom. Men vi trotsade regnet i en 30 minuter tills vi hittade en taxi vi lyckades pruta med. (blev ganska blåsta i Bali, vid flygplatsen så nu bestämde vi oss för o lämna området) vi tjänade iallafall 50 baht och fick en promenad och en dusch i regnet så vi blev nöjda haha ! 50 baht= 12 SEK
Vi tog oss till karon beach dom första nätterna, sen drog vi till kata beach o bestämde oss för o köra några nätter på  varje strand vi kommer till som ser fin ut. nai harn beach är nog den finaste vi hittat ännu. Så det är precis vad vi gör nu.
Skjutit med pistoler, vandrat, solat, tränat, badat ja det är väl så livet ser ut för mig här nere :) tar dagen som den kommer utan för mycket planering.  Nu ska man snart till gymmet sen blir de nog att ta en longtailbåt ut till någon ö här utanför rawei !

testade på fiskspa och jag hade ett jävla skoskav som fiskarna gillade... jag gillade inte fiskarna

Niklas tyckte vi va lika?

TUK TUK ???

Träffade även på samma skräddare som jag anlitade förra gången jag va i Thailand , ao nang. Sjukt va världen är liten..

vår hund som låg utanför hotellet i kata o vänta på oss när man kom hem från krogen !

Gäller att sola så mycket av den lilla stjärten som möjligt ! med den bilden avslutar jag detta inlägg och så hörs vi snart igen !
Ciao !

Hej på er!
Stack till ubud i fredags o va där över helgen. regnade hela tiden så blev inte så många vackra bilder därifrån. I söndags drog vi vidare till gili trawangan som är en ö utanför Bali. hoppades de skulle va bättre väder där men va sol på förmiddagen o sen öste ner hela kvällen. Mitt kort blev scimmat med antagligen i ubud så när jag väl kom till ön o insåg det så va jag rätt lack så då fick vi tröstdricka en hel del där..  Efter 3 dagar på ön så blev vi så trötta på att vi aldrig fick se solen så vi bokade en biljett till phuket, Thailand istället.
Sitter just nu på flygplatsen i Singapore och avnjuter en kall öl och väntar på vårt nästa flyg som ska ta oss till förhoppningsvis lite soligare väder :)
Over N out !

Denna veckan har mest bestått av träning o poolhäng. tränat dubbla pass nästan hela veckan, var på en utomhus bio igår där dom serverade gratis popcorn och man låg i puffar på gräset. Härligt ställe med god mat med.  men nu är de sista dagen här i Canggu har väl inte hunnit planera vad vi ska hitta på ännu. Imorgon åker vi iallafall till Ubud där vi tänkte vara över helgen o kolla lite risfält och så. Alla säger det ska vara jätte vackert där så kan vara värt några dagar. Sen blir det nog över till gili öarna efter det !

Igår hyrde vi en bil med privat chaufför. kostade knappt 300 kr för en hel dag . ingen bra timpeng han hade..
Åkte först till en strand som hette Ungutan och där va verkligen klarblått vatten och fin sand strand. hängde där ett par timmar o for sedan vidare till Uluwatu som har riktigt fina utsikter. Åt och drack på en klubb där på 3 våningar med utsikt över havet vart du än gick. Bra dag helt enkelt. Idag har jag mest tagit de lugnt vid poolen. Nu ska vi snart iväg till Seminyak och gå på marknad och äta fisk ! Ha de !

Tja tja! igår kom vi till Canggu som vi ska vara i en vecka ungefär. checkade in på ett riktigt schysst hotell med surftema o takterass med pool o tillochmed strandsand uppe på taket. Vi va både ganska bakfulla igår så chillade mest på hotellet. Dom hade lite reaggefest på taket också så blev nån öl där!

Idag så hyrde jag en scouter här som jag ska ha denna veckan vi bor i Canggu. stack ut o körde lite utanför o självklart tog snuten mig igen o fick muta mig ut ännu en gång... Niclas va smart nog o sticka när han såg att jag blev stannad så slapp vi båda betala! Men nu har jag dock fått lite tips på hur man ska handskas med dom så hoppas det blir billigare nästa gång !  Blir lite mindre festande här nu än i Kuta och ska mer fokusera på träningen denna vecka ! Träffade Dave och Matt igår som är lite av ett par idoler så va o tränade med dom idag o kändes riktigt kul. signat upp mig på det gymmet för en vecka nu så blir o hänga mer med dom grabbarna :) nu blir de lugnt ikväll för ska va på gymmet 09.00 imorgon! Hoppas ni har det bra i Sverige allihopa ! :)

Matt, jag och Dave !

Hej på er!
Igår startade jag o Niclas dagen med lite gym efter frukosten och sen körde vi o fulltankade våra moppar på den lokala macken. bensin i absolut sprit flaskor är det bästa !

Träffade en skön snubbe på gymmet också som ville ta en bild så fick väl jag med göra det !

Efter tankningen så for vi iväg på äventyr och åkte o besöka Nusa Dua. Tog ett tag innan vi hittade och när vi väl kom över till Nusa Dua så stoppade polisen oss ganska omgående och förklarade för oss att vi inte hade något internationellt körkort. Han sa i princip till oss att vi måste respektera deras lagar och regler, att vi skulle få åka till rättegång och förklara detta för en domare. Men efter ett tags dividerande så kunde vi få betala en peng istället så kunde vi skita i lagarna och köra vidare :) haha 180 SEK senare så for vi vidare till dom vackra stränderna i Nusa Dua.

Sen drog jag iväg till en känd beach club här som hette potato head. väldigt fancy ställe får jag säga men kändes som lite väl lyxiga priser på det där stället för min smak men testade käka lite olika balinesiska rätter där och det va spicy men jäkligt gott ! Passade ju självklart på att kolla solnedgången härifrån med.

Blev vidare till en skate park/ bar vid namn pretty poison som va ett bra ställe med sköna grabbar som åkte lite bräda för oss i en gammal pool. Därefter for vi vidare ut till en riktigt fin nattklubb här i Kuta och sen blev de drinkar och dans långt in på morgonen.

Nu ligger man lite bakfull på hotellet och ska snart börja packa sin väska för o flytta till canggu i några dagar.

Nu vaknade man precis mitt inatten o känner sig ganska pigg så får väl passa på o blogga innan jag försöker somna om igen.
Igår va en aktiv dag, gick upp tidigt o drog till gymmet o sen ner till stranden och käkade och badade. Gick runt en jäkla, massa här ända tills vi bestämde oss för att hyra en moppe istället. sagt o gjort så fixade vi det och drog iväg till en strand i canggu som ligger några kilometer iväg.
Inte lätt att hitta utan Google maps eller nån karta här. Men efter några fel svängar så lyckades vi äntligen hitta till stranden. slog oss ner och käkade lite grillat och kollade på solnedgången, sen fick vi lite panik o köra tillbaka till kuta innan det blev alldeles för mörkt. Ingen rolig trafik att köra i här. speciellt inte när dom har vänster trafik..
Imorgon ska jag upp tidigt igen så får väl försöka somna om nu igen!

Tjena på er :)
Igår som va första dagen här gick vi runt o kollade läget här i kuta på dagen. shoppade lite o spanade in 2 stränder. på kvällen sen blev det ut o kollade vad nattlivet erbjöd här i kuta o måste säga att jag va helt klart nöjd !

Blev en sen natt o sen upp tidigt idag och drog iväg till stranden på morgonen testade på att surfa lite och det gick väl hyfsat ändå! sen har vi mest chillat på stranden fram till 4.
Drog sedan o testade träna på ett gym här som hette hammerhead. Blev ett bra pass o svetten rann duktigt i denna värmen. Men det är ju bara bra!
Nu ska jag och Niclas dra och käka middag vid stranden o kolla på solnedgången, sen får vi se vad som händer därefter !

Avslutar med en bild på 2 taggade grabbar på planet !
Vi hörs ! :)

Hej på er!
Nu har jag efter många om o men äntligen kommit igenom säkerthetskontroller och allt i Köpenhamn. Inte riktigt så lätt som jag trodde de skulle bli. Blev väldigt strul då vi inte bokat en biljett ut ur Indonesien.. Det va man tydligen tvungen att ha.
Man lär sig något nytt var dag :)
Tack vare smartphonen så fixade vi en varsin biljett till Singapore den 4e februari. va den billigaste biljetten vi hittade ut ur landet.
Har inga planer alls på att bege mig till Singapore så får väl vaska den biljetten.
Nu ska vi snart gå ombord på planet så säger väl på återseende så länge !

Wish me luck, i think i need it !