Hälsa & Träning

Precis gjort i ordning en kopp grönt te och hoppat i pyjamasen. Klickade just hem ett par nya träningsskor för bara 499 kr på Stadium! Återkommer i veckan om hur de känns 😊👟

Den kommande veckan ska jag börja med 5:2. Visst har jag känt de senaste veckorna att jag fått upp flåset osv, men vill se skillnad på vågen också. Tänkte göra en mjukstart och vänja mig genom att successivt minska på kalorierna ner till de rekommenderade 500/dag. Är det någon av er som testat detta tidigare? Jättenyfiken på era erfarenheter!

Nu ska jag krypa ner under täcket med en serie! Godnatt 🌙

Likes

Comments

Ätbart & Njutbart

Hittills går det bra för mig i min viktkamp. Ska väga mig till helgen, men känner ändå att jag blivit lite starkare och piggare. Förhoppningsvis lite lättare också!


Denna vecka är planen såhär:

  • Gå 12.000 steg/dag
  • Äta 1500 kcal/dag
  • Gå upp kl 7:30
  • Träna styrka 2 ggr


Det jag tycker är svårast är att komma på mat som både är god och billig när man ska äta nyttigt. Tråkigt också att inte få sitta med choklad i soffan på kvällarna. Men, mitt nya snack är dadlar och nötter. Gott!

Likes

Comments

Stil & Mode

Tänkte dela med mig av mina bästa knep för att se fräsch ut. Är själv inte en tjej som spenderar en halvtimma framför spegeln varje morgon, snarare 5 minuter. Ändå, vill man gärna se härlig och fixad ut, eller hur? 😌

  • Brun utan sol - jag använder i ansiktet och på halsen, samt den delen av benet som sticker fram när man har uppvikta byxor eller träningstights. Skönt att slippa foundation och puder när man har bråttom, och skönt att slipa sminka av sig på kvällen.
  • Färgade, formade ögonbryn - ger färg till ansiktet, även när man är nyvaken eller svettas på gymmet.
  • Ta hand om håret - ett fönat plattat/vågat hår ger ett ständigt städat intryck, även när man kör den slarviga knuten i nacken.
  • Manikyrerade naglar - att slippa avskavt nagellack är så underbart och händerna ser fina och omhändertagna ut. Vill man inte gå på manikyr kan man fixa en hemma. Gör man det noga räcker det med en gång i veckan. Ett lite genomskinligare lack kan man klara sig på ännu längre.
  • Fransförlängning - inget jag alltid har själv, men NÄR man har det kan man i princip hoppa upp från sängen och slänga sig ut genom dörren.

Likes

Comments

Ätbart & Njutbart

Idag ska jag laga middag som är snabb, enkel, billig och vegetarisk! Hur bra är inte det? 👍


  1. Koka pasta
  2. Smörstek svampen tillsammans med lök & vitlök under tiden
  3. Häll på pastasås i stekpannan sista 2 minutrarna
  4. Blanda och njut!


Supergott blir det och kostar ca 10 kr för en person. Det är vad jag kallar bra!

Likes

Comments

Det känns så härligt att vara igång med bantningen! 😁 Jag var så sugen på en kaka till kaffet i går kväll, men jag åt några vindruvor och lite nötter i stället. Visst är det både fruktsocker och kalorier i det också, men jag brukar tänka såhär:

Vad hade jag gjort i vanliga fall? Svar: Ätit så många kakor jag ville.
Vad gör jag nu? Svar: Äter en begränsad mängd naturligt snacks.

När man ställer 2 alternativ mot varandra ser man att alternativet med vindruvor är en vinnare. Såklart vore det bättre för viktnedgången att bara dricka vatten, men vem vill leva så? 😉
Jag tror att vi många gånger gör viktnedgång och hälsosamt ätande mycket svårare än det behöver vara. Man ska följa olika dieter och massa saker är förbjudet. Mitt mål är att hitta ett sätt som jag kan leva på jämt!


Likes

Comments

Hälsa & Träning

Idag är första vårdagen (enligt almanackan)! För att fira våren har jag bestämt mig för att köra ett 3 månader långt bootcamp för att bli den bästa versionen av mig själv. 😁 Målet är att bli smalare, starkare och snabbare. Dessutom vill jag bli mer morgonpigg. Som student är det lätt att sova till lunch... 😏


1:a veckan (1-5/3):

  • Äta max 1.500 kcal om dagen, med undantag för lördag som är lika med cheatday.
  • Röra mig 12.000 steg om dagen.
  • Gå upp kl 8 och ät frukost till Nyhetsmorgon.


Det är ju lite "fult" numera att vilja vara smal. Men, jag hittade bilder på mig själv som är några år gamla, och där vägde jag ca 10-15 kg mindre. Det är där jag känner mig bekväm och som mig själv. Det jag vill ändra på nu är att jag inte vill vara smalfet och skippa maten till förmån för godis. Jag vill vara hälsosam, för det känns SÅ mycket bättre! ✌


Likes

Comments

Stil & Mode

Så snygga jeans! Exakt sånna här vill jag ha till våren 👌 Finns att klicka hem HÄR.

Tänkte lägga upp en snabb guide om olika passform på jeans från GinaTricots hemsida:

Second skin - som det låter, ett andra skinn

Skinny fit – figurnära hela vägen ner till foten

Slim fit – smal passform men inte lika tight som skinny

Slim mom fit – raka ben och smal passform

Original fit – raka ben, tight fit över höft och midja

Boyfriend fit - lös passform


Likes

Comments

Stil & Mode

Visst kan det vara mycket fokus på utseende, och man kan tycka det är ytligt, men faktum är: man mår bättre när man känner sig fin! Jag sitter just nu superförkyld hemma i soffan med te, strepsils, godis, papper och nässpray. Har med andra ord känt mig snyggare. Att gå förbi sin egen spegelbild och känna "nää" är inte så uppiggande. Så unna dig att känna dig fin, må fint!

Bestämde idag för att när jag mår bättre ska jag unna mig en hel ny outfit. Ett par jeans, en blus och en tröja tex. Har dessutom kommit på ett litet knep! Jag är en sån person som gillar svart. Allt funkar med svart, det är snyggt med svart och det är stilrent. Röda tröjor har inte lockat mig det minsta. Dock har jag nu börjat tröttna på att nästan allt jag äger är just svart. Hur gör man då? När man inte vill ha mer svart och inte vill ha färg? Man kör på enkla färger som är så naturliga och neutrala ut som möjligt! Tänk skillnaden på att vara svart från topp till tå vs blåa jeans med en vit skjorta och grå tröja över tillsammans med bruna skinnboots! Hittade massor med inspiration på GinaTricot, där jag faktiskt handlar väldigt sällan. Ändring nu!

Älskar skjortan! Ni hittar allting HÄR.

Likes

Comments

De här 30 dagarna ska jag ägna bloggandet helt åt: att må bra! Det begreppet kan innebära så mycket, och olika för olika människor, men det jag vill skapa för mig själv och dela med mig av är detta:

  1. Bra sovrutiner
  2. Regelbunden träning med tydliga mål
  3. Skapa friktionsfri vardag utan onödig stress
  4. Minska sockerintaget
  5. Effektivisera pluggtid och på så vis skapa mer fritid


Februari är här för att bli en grym månad och upptakten på en ännu grymmare vår! :)

#nouw30daychallenge

http://nouw.com/magazine/boosta-din-blogg-och-vinn-resa-till-lond-4221

Likes

Comments