Den 14 januari kickade vi igång året med den årliga kickoffen. Det var sjukt roligt och helt underbart!
Jag är förskollärare men arbetar även med hälsa. Jag kombinerar mitt jobb som Zumba instruktör med att säljer ekologiska aloevera produkter via företaget foreverliving.

Jag älskar att ha många järn i elden. Förra året blev vi jag tillfrågad av några kollegor att vara med och dansa på scen. Vi var 12 personer som inledde samt avslutade eventet med att leda publiken i dans. I år blev min vän Kia tillfrågad att dra ihop ett dansgäng. Jag blev superglad när hon frågade om inte jag ville vara med på scen i år igen.
Tomas uppmuntrade mig att lämna Cassie hemma med honom. Jag pumpade ut ordentligt med mat så att hon inte skulle svälta medan jag var borta på äventyr. Jag är såååå tacksam att han pushade mig till att gå då jag hade en fantastisk söndag med underbara inspireraned människor. Fick även äta lunch och njut med vuxna🤗🤣

Publiken hakade på och gav järnet i år igen = ENERGIBOOST!!
Sen fick vi lyssna till fantastiska talare som delade sina tips och erfarenheter. I loved it!

När jag kom hem så var hjärnan på högvarv. Nu är det dags att ta tag i min hemmabaserade verksamhet. Jag blev så inspirerad att jag skrev ner 10 olika ideér som jag kommer att verkställa under våren. Detta år kommer att bli helt fantastiskt!! Nu blir det att köra all in. The sky is the limit!

2018 är här och nu gäller det!
Inga ursäkter som jul, USA, semester, nyår, födelsedagar ska komma i vägen för mitt hälsosamma fokus.

Jag tror det är viktigt att låta sig själv slappa. Låta sig själv njuta. Men det är viktigt att komma ihåg att hitta tillbaka till sundare rutiner.

Idag dammade jag av dansskorna och körde 1 timma Zumba. Ååååh så skönt!
Kommer att försöka dansa 1 timma om dagen resten av veckan 💃🏼 det gör gott för själen.

Är så nöjd att jag åt vad jag ville under semestern, höll igång och rörde på mig. Resultatet blev att jag gick neg 700g. Nu är det bara 5 kg tills jag är där jag vill vara 🎉

Imorgon ska jag göra en plan för mitt sundare jag. Återkommer när jag listat ut vad det innebär 😅

Började dagen 4.00 med att amma. Sen satte hjärnan igång. Efter att ha försökt somna om i 45 min gick jag upp.
Mamma vaknade 30 minuter senare och vi åt frukost i lugn och ro. (Detta har vart standard under resan då vi är morgonpigga)

Sen var det full rulle i huset. Vi skulle packa det sista, rensa köket, samla skräp i huset, låsa fönster, ta bort lakan. Osv Mamma var snabbast kändes som hon var klonad hon var typ överallt.
När allt var klart samlades vi i en ring och bad en bön tillsammans. Vi brukar alltid göra det när någon ska resa.

Sedan var det farväl huset, farväl Breckenridge 😓
Älskade stad!! En tår rann ner när vi sa farväl. Jag vet att jag kommer tillbaka men det sved ändå.

Pappa och Sam körde oss (Tomas, Cassie, Tim och jag) ner till flygplatsen då vårt flyg gick tidigast. Vid flygplatsen fick vi hjälp super fort att checka in. Medan Tomas och Tim checka in honom hade jag en nyvaken arg liten flicka i babybjörn att handskas med. Ingenstans fanns plats för mig att amma så fick vagga och sjunga för att lugna. Tills vi kom igenom säkerhetskontrollen.
Väl förbi hittade vi några stolar nära vår gate för lite mys amning. Medan jag amma köpte Tomas mat till oss. Plötsligt byttes arga flickan mot superglada. 😊

Hon somnade lagom till att vårt första flyg mot Chicago skulle gå. Och sov 10 minuter resten av resan var hon pigg och glad. Hon var helt fixerad av skärmarna runt om i kabinen.

I Chicago blev det stress och spring för att hitta lillebror men vi lyckades. Tack och lov för babybjörnen säger jag bara!! Flyget hem var 8,25 långt. Vi fick en vagga 🎉 och hon sov majoriteten av tiden. När hon var vaken var hon glad😊

På Arlanda hade allt kommit fram förutom barnstolen. C’est la vie😌
Utanför skulle vi då få tag på en taxi med bilstol. Efter att ha väntat i 10 minuter kom taxivärden fram och sa att vi skulle åka med en bil... chauffören ville inte köra oss för han ville hellre ha en stor körning... vi försökte diskutera med honom men samtidigt blev jag skit irriterad och kände då åker vi med nån annan.
Vi gick in och jag ringde ett bolag som kom inom 3 minuter. Taxivärden kom och bad om ursäkt och sa att han anmält honom då det inte var okej att bete sig som han gjort.

Efter en snabb färd hem landade vi i soffan trötta och glada att äntligen vara framme.😊 Fast.... jag längtar redan tillbaka 😂

#arlanda #resamedbarn #jul2017 #dream #stress #semester

Jag sitter i huset som är nästan knäpptyst. Det enda som hörs är snarkningar.

Idag åker vi hem till Sverige igen. Vi har haft två fantastiska veckor fyllda med skratt och bus.

Vi har promenerat upp för berget alla dagar förutom en.(7,6km)
Vi har åkt släde genom skogen.
Vi har shoppat, ätit gott och haft riktig kvalitetstid.

Tiden gick alldeles för fort!!
Jag älskar min stora galna familj. Och jag är så tacksam att jag fått dela dessa veckor med dem.

Eftersom Colorado är mitt andra hem känns det alltid jobbigt att säga hejdå.. men samtidigt så vet jag att jag kommer tillbaka ❤️ Cassie är bara 3 månader nu men jag ser fram emot att komma hit med henne när hon blir äldre och dela denna plats som jag älskar så mycket.

Breckenridge, Colorado är en magisk plats. Det är vårt hem i USA. Vi brukade ha en lägenhet här men sålde den för 12 år sedan. Det tog 10 år innan vi kom tillbaka hit (sommaren 2015) sen tog det bara 2 år tills vi kom tillbaka igen.

Denna jul firar Tomas och jag här med mina föräldrar, mina 5 syskon, min systers två barn och man samt vår lilla älskling Cassie. Huset vi bor i är stort nog för oss alla att bo här tillsammans. Längst upp bor jessie, David och barnen. På mitten våningen bor mamma och pappa, så finns det kök och vardagsrum. Längst ner finns två sovrum, vi har ett och Kelly har ett. Där finns även ett vardagsrum som Sam och Tim sover i på bäddsoffa. Varje våning har ett badrum med dusch och toalett. Sköna är att man kan smita undan när man vill.

Härifrån tar det 5 min ner till stan 😊

Vi valde att fira den 25 december med kalkon och hela kitet. Dagen började med att Cassie och jag tog på våra jultröjor och la oss vid granen för att se på ljusen. Ute blåste det upp till snöstorm. Supermysigt !!

Alla var så pirriga och redo för jul att vid 6.10 hade alla vaknat och klapp utdelningen var igång. Vi vuxna körde Secret Santa , vi drog varsitt namn 1 månad innan vi åkte och den vi fick köpte man till. Alla köpte till barnen 👍😘

Efter frukost myste vi i soffan medan snön yrde. Pappa behövde åka till affären men fastna i snön utanför. Tur att vi är så många , grabbarna kom för att hjälpa pappa och lyckades få loss honom så han kunde parkera om bilen. Väl inne i värmen bestämde sig pappa att strunta i att åka till affären. Just då kom plogbilen och röjde vägen utanför. Med ett gott skratt hoppade han och Sam i bilen och for i väg.

En av mina favorit saker med julen är att vi lagar mat tillsammans. Varje år lagar vi mat och inväntar resten av släkten. I år lagade vi mat och åt när det var klart. Alla hjälpte till. 🌟

I år lyckades jag paxa ”the wishbone”. Kelly och jag drog den och jag vann = fick önska mig något.

När maten landat sjöng vi Happy birthday till Jesus och åt tårta.

Det var en helt underbar jul❤️

I år firar vi jul i Colorado ❤️ Det finns en liten stad uppe i bergen Breckenridge och det är vårt hem i USA. Den platsen betyder så mycket för mig och det är så speciellt att vår lilla flicka ska fira sin första jul på en plats som har en så stor plats i mitt hjärta.

Men att resa med en 12 veckors är lite nervkittlande.

Två dagar innan vi skulle åka ringer jag bolaget för att dubbelkolla allt... vaggan hade inte registrerats så nu hade vi plötsligt ingen vagga.. *suck* ringde SAS de sa att det var synd och beklagade att det blivit som det blivit.

Nästa dag (dagen innan vår resa) går Tomas in på nätet och ser att jag har blivit placerad mellan två främlingar på andra sidan kabinen.😓

Vi ringer varsin gång till SAS och får höra: finns inget vi kan göra härifrån ni får förhoppningsvis hjälp att lösa ert plats problem när ni checkar in. 🤔🤭🤔🤭

Upprörd och förvirrad gick jag och la mig den kvällen.

Taxin kom 6,30 för att plocka upp oss och min lillebror Tim. Väl på Arlanda fick vi fantastisk hjälp🎉 blev till och med uppgraderade av SAS 😊

På vägen till gate:en går vi igen säkerheten till längst bort vid gate:erna där får vi gå igenom till en inglasad gate. Dessvärre fanns inget skötbord så jag och Cassie får gå ut med våra pass till en toalett med skötbord. När vi var klara och jag ska låsa upp dörren går det inte! Paniken sätter in och jag försöker återigen öppna lugnt och på olika sätt. Ringer Tomas och ber hon komma. Börjar banka på dörren och ropa på hjälp för att se om nån är där ute. Cassie får panik och jag försöker lugna henne. En kvinna hör och går för att hitta hjälp. Plötsligt lyckas jag få upp dörren och kommer ut ser runt och får ögonkontakt med en kvinna som står med en vaktmästare längre bort vinkar och tackar, skyndar mig sedan till gate:en där Tomas försökt få personalen att hjälpa mig/låta honom gå för att hjälpa mig. Men då jag lyckats ta mig ut så behövdes det inte.

Väl på planet så fixade de en vagga så vi behövde inte hålla lillan i famnen hela resan. *skönt* en av flygvärdinnorna som mötte mig utanför när jag var lite omskakad var gullig och kom och kolla läget till och från under flyget 💞

Cassie sov 3,30h åt sov lite åt och var toknöjd hela resan.

I LAX blev det mellanlandning och border control. Lillan var i babybjörnen och kikade runt vid kiosken som man måste fotas vid innan man går ut.  Alla var tagna med att hon var så söt och intresserad. Vi hann med en pizza och att ta det lugnt innan vi gick till gate:en. Sen att flyget blev försenat med 1 h det var ju halv kul meeeen det gjorde inte så mycket.

Plutten ammade lite och somnade. Hon sov hela resan till Denver och sattes sovandes tillbaka i bärselen.

Väl framme möttes vi av mamma och pappa. På vägen till hotellet stannade vi på Taco Bell. ❤️

Vi är superglada över att allt gick så bra. Nu är vi två dagar i Denver på Marriott West innan vi åker upp till bergen ❤️

I min släkt inleds julfirandet med lilla jul. Lördag innan första advent är det lilla jul. En underbar finsk tradition som min mormor som är finlandssvenska berikat våra liv med.🎄 Därefter är det nedräkning till stora julen. För 4 år sedan gifte jag mig med Tomas och då började vi fira varannat år med hans sida och varannat med min. I år är det min sidas tur och vi åker med mina föräldrar och syskon till Colorado för mysjul. (Vi är halv amerikaner så Colorado är vårt andra hem)

Eftersom julen firas med min sida blev det mys med Tomas släkt i torsdags. Hans systerdöttrar var klädda i söta tomteklänningar, det fanns julskinka, julklappar och julmusik på i bakgrunden. En riktigt mysig stund med skratt och sockerchock 😅🌟

Dagen har varit riktigt mysig. Lillplutten fick vaccin igår och har varit lite extra i famnen idag. Men det gör inget är bara mysigt.

Vi började dagen med lite gröt följt av lussekatter. Sen blev det chill filmer för min del. Senare på eftemiddsgen drack vi glögg och åt lussebullar och pepparkakor. Till julmusik såklart.

Väl inne i julstämning dukade jag upp vårt extra bord i vardagsrummet med papper,band, tejp och saxar. Med lillan i babysitter hann vi slå in nästan alla innan hon fått nog och ville amma.

När allt var klart och middagen uppäten blev det mys i soffan till en gammal goding: The Santa Clause eller som den heter på svenska : Nu är det jul igen. 🎄

Imorgon blir det julfirande med Tomas sida. Mitt nyttiga liv kan behöva börja i januari 🤣

#jul2017#nyblivenmamma #familjeliv #lucia

Den 28 september kom vår tjej, 9 dagar innan beräknat. Jag lyckades gå upp 20kg under min graviditet 🤗

Jag bestämde mig då att till jul skulle jag sikta på att gå ner 10kg. Efter förlossningen hade jag gått ner 5 kg så det var ett lagom mål. Efter 2 veckor var jag nere totalt 14 kg. Wow! Tänkte jag nu kör vi sista 6.. det är mindre än två veckor kvar till jul och jag har 4,5kg kvar.

Jag ammar heltid och då måste man äta för att hålla depåerna påfyllda. Men det betyder inte att man inte kan träna för det.

Idag blev det promenad följt av mamma mage appen och sist men inte minst stretchning.

Svårast är att hitta motivationen dagar man känner sig trött eller frusen.

En god vän till mig visade några övningar jag kan göra hemma med mina gummiband. Det kommer bli fin fint det här. Beach 2018 here I come!!

Att vara mammaledig är ganska chill.

Cassie sover för tillfället sjukt bra på nätterna. Vi är otroligt tacksamma för att hon låter oss sova. Vi får se hur länge det håller i sig....

I morse när jag låg och ammade tänkte jag : Vilken dag är det idag? Åh det måste vara lördag för igår var det idol.

Man vet att det är illa när man börjar hålla koll på dagarna med hjälp av tv-tablån🤣

Våra vardagar ser ut som många av mina och Tomas lördagsmornar gjorde innan Cassie kom.

-Sova så länge man kan

-Gå ner slå på kaffe

-Mysa i soffan framför något program

-Frukost

-Promenad ner till Bollstanässtrand

-Lunch

-Mysa i soffan

Vissa dagar blir det lite hemmaträning Inte undra på att jag knappt vet om det är måndag eller lördag. 😏

Men det ligger en sån frihet i att ha få måsten. Jag njuter av att få spendera tid med min mini-me.