Halloj!

Idag vaknade Ellen 7.15 & Amanda 07.45, vi var i stallet idag med Malin. Ellen tog ut hästar, mockade boxar, gav hästarna hö & rensa underlag. Amanda tog ut en häst, fyllde på med vatten & borstade små hästarna, Amanda tog det lugnt idag pga axeln & smärtan medan Ellen kötta på haha! Vi badade två små shettisar & borstade dem. Sedan bjöd Sebbe oss på lunch vilket var galet gott & uppskattat!

Vi åkte hem till honom efter lunchen & umgicks tills han behövde åka till jobbet, det var ett jobbigt hejdå då vi fått en bra vänskap & han hjälpte oss igenom dessa veckor. Efter de gick vi till stallet igen & ryktade hästar, Ellen ryktade medan Amanda var assistent åt Ellen haha!

Vid cirka 17.30 bjöd Malin med oss på middag vilket vi också uppskattade, två bjudningar på en dag haha. Vi fick skjuts av Sebbes pappa Micke till Hässleholm där vi vårt tåg gick ifrån. Nu sitter vi på tåget mot Stockholm & det är blandade känslor då vi vill hem men har haft en sån bra tid här nere & vill egentligen stanna. Snart får vi krama om våra nära & kära & det känns underbart.

Hejsvejs!

Idag stanna Amanda hemma igen pga smärtan & Ellen tog 07.34 bussen & blev upphämtad av Philippa. Idag städade Ellen & Philippa BB stallet & sedan tog Ellen kattstallen & Philippa tog kaninstallet & Anna tog hönsen + ankorna. Ellen slutade runt 12.30 & fick skjuts av Philippa hela vägen hem, så snällt! Sen städade vi rummet & packade alla våra kläder + annat & åkte till Sebbe där vi sover inatt då vi ska vara i stallet imorgon med Malin & sedan åker vi härifrån till bussen mot tåget & vidare till Stockholm. Just nu sitter vi mätta efter tacos & spelar Wii & blir nog så i någon timme till! Vi hörs imorgon!

Hejsan!

Idag vaknade Ellen 6:30 & gick & åt frukost, Amanda hade ont i sin axel sen igår så hon stannade hemma idag men klev upp strax efter Ellen & gick in till henne för att hålla henne sällskap vid frukosten. Ellen cyklade härifrån till bussen vid 07:15 & Philippa hämtade upp henne. Idag gjorde Ellen alla stall förutom BB-stallet själv vilket var jättebra gjort av henne!

Ellen kom hem vid 3 & fick en stor skål med glass för att hon hade jobbat så bra, tyvärr hann hon inte njuta så mycket av sin glass då Amanda hade fått väldigt ont i sin axel & efter rådgivning av läkare så behövde hon åka till akuten för att kolla upp det. Vi fick skjuts av han som äger vårt boende till Örkelljunga där sedan Sebbe hämtade upp oss & körde oss till sjukhuset i Helsingborg. Vi fick vänta relativt lite på att få komma in & sedan blev Amanda undersökt & röntgad & när dem skulle ta ultraljud på hennes nerver i axeln så tryckte dem på de nerver som gjorde mest ont & av smärtan så svimmade Amanda & Ellen greps av panik haha!
Efter mycket om & men konstaterade läkarna att axel hade varit ur led men att den hade hoppat tillbaka igen & att nerverna skadats så det blir att ta smärtstillande & uppföljning av läkare i Stockholm.

Vi åt Mc Donalds till middag då vi var jätte hungriga & trötta efter allt som hänt under dagen & kände att vi förtjänade det.

Helloooo!

Idag vaknade vi lite försent så hela morgonen var stressig! Vi blev som tur hämtade av My för annars hade vi aldrig kommit i tid. Vi jobbade tillsammans idag & vi gjorde 3 kattstall, kaninstallet , hamstrarna & gav hönsen & ankorna mat. Vi fick även se lite parning mellan ankorna vilket inte var så trevligt haha. Vi fick skjuts av My hem sen & några timmar senare hämtade Sebbe upp oss & vi åkte till SPCA för att kolla på djurskyddarna. ( vi har ingen tv)
När programmet var slut så fick vi skjuts hem igen.

Idag har varit en riktigt otursdag för oss båda! Först så vaknar vi alldeles försent & när vi vaknar märker Ellen att hennes laddare har gått sönder under natten och lite smått panik uppstår! Senare under dagen när vi håller på i kattstallet så trillar Amandas mobil ner i en av katternas vattenskål & paniken var där igen & de kom ganska många svordomar haha! Mobilen klarade sig men är nu lite defekt så varken låsknapp eller hemknappen funkar..

När vi sedan tar ut en hund i rastgården för att den ska leka av sig lite så väljer Amanda att hon ska kasta boll med hunden & efter att ha kastat fjuttigt så ska hon ta i för att kasta långt & på något sätt så vrider hon sin arm så att hela axeln knackar till när hon tar sats med armen & knackar till yttligare när hon sedan drar fram armen igen, sedan låg hon där i sanden & skrek & svor & de blev inte heller bättre av att hunden kommer dit & väljer att börja gräva så hon får massa sand & grus i håret haha!

Vår dag har med andra ord varit fylld av händelserika upplevelser!

/ E & A

Idag vaknade Ellen 8.10 & Amanda 11.30. Vi blev upphämtade av Sebbe runt 14 tiden & åkte till hembygdsparken för att spela kubb & grilla korv med Malin & några andra vilket var mysigt förutom när solen gick ner & dimman kom fram. Vi åkte sen på lite äventyr & landade senare hemma hos Sebbe där vi spela Wii några tiden innan han skjutsade hem oss. Nu är vi tillbaka på vandrarhemmet & längtar efter morgondagen som kommer bestå av jobb! Sov gott!

​Hej!

Här kommer en video på hur vi städar hos alla hundar i hundstallen! Vill ni ha videos på hur vi städar kattstallen & kaninstallet så kommentera!

/ E & A

Idag vaknade vi 09.30 & åt frukost direkt. Vid 14 tiden kom Sebbe & åt lunch med oss & vi åt potatis med falukorv & skagenröra/räksallad. Vi åkte sedan till en strand för att rasta Sebbes hund Maddox, sen åkte vi hem till honom & körde lite fyrhjuling. Lite senare träffade vi Malin & hjälpte henne att ta in alla höstar & kom fram till att äta middag allihopa tillsammans så vi åkte till affären & handlade. Vi åt hemmagjorda hamburgare med rösti & sallad, sjukt gott! Efter det spelade vi lite guitar hero men vi tröttnade snabbt & spelade Wii sport istället & då spelade vi några omgångar bowling & golf & alla hade varsitt utbrott pga förluster. Efter spelet fodrade vi hästarna & åkte sedan hem. Klockan är nu 01.37 & vi ligger utmattade & nöjda i sängarna.

/ A & E

Idag vakande vi 7:20 & de började som en vanlig morgon men tillslut blev det väldigt stressigt & vi hann verkligen precis med bussen! Haha detta får inte bli en vana för oss.

Vi jobbade tillsammans idag & vi gjorde alla stall förutom hundpensionatet & Blekinge katterna. Vi åt lunch & efter lunch hade vi inte så mycket att göra så vi gick ut till rastgården med ett par hundar så dem fick leka av sig, efter det badade vi 2 valpar & när vi var klara så skjutsade Philippa oss till centrum så vi kunde cykla till vårt boende.

Vi hoppade in i duschen & fixade oss för att vi skulle åka till Danmark med Sebbe. Vi tog båten från Helsingborg över till Helsingör & gick runt där ett tag & tog lite turistbilder.

När vi kom tillbaka till Sverige igen så åkte vi hem till Sebbe & åt middag. Nu ligger vi i Sebbes soffa & kollar på film & tar det lugnt. Vi hörs imorgon!

Idag vaknade vi 6:15 & ingen ville riktigt kliva upp men Ellen drog sig upp & Amanda strax därpå efter, vi åt frukost & sen var det dax igen att cykla & som vanligt denna vecka kom vi iväg lite för sent & hann precis med bussen med 2 minuters marginal!

Vi jobbade tillsammans idag & vi gjorde 2 kattstall, sjukstallet, Blekinge katterna & lilla hundstallet samt hjälpte Philippa göra klart kaninstallet. Vi åt lunch vid 11 & efter lunch badade vi 2 stycken hundar & gick ut med några andra hundar. Vi blev upphämtade av Sebbe som körde oss till centrum där våra cyklar stod & vi cyklade till vårt boende där Sebbe mötte upp oss. Vi åkte sedan med honom hem & skulle kolla på film & äta middag. Innan vi åkte hem till honom så visade Sebbe oss runt i Höganäs & vi åkte till kullaberg fyren. När vi kom hem till Sebbe så träffade vi Malin & vi var lite i stallet. Vi åkte & åt middag med Sebbe, Felicia & Malin på Sorrento pizzeria

Vi kom hem 22:00 & gick till köket & tog glass & spelade kort som vanligt spelade vi inte så länge 😇

Hellooo!

Idag vaknade vi 6:15 & de är tillbaka som vanligt att Ellen får säga till Amanda att de är dags att kliva upp haha!
Vi åt frukost & hade en trevlig morgon stund som blev för trevlig eftersom vi glömde bort tiden lite..
Vi skulle cykla idag till bussen & eftersom vi är så dåliga på att planera tiden rätt så var vi smått stressade eftersom vi cyklade när det var 14 min kvar till bussen gick men vi hann!

Vi jobbade tillsammans idag & vi städade BB stallet & kaninstallet & matsalen , vi tog ut några hundar till rastgården eftersom solen sken vilket uppskattades av både oss & hundarna☀️
Vi fick skjuts till centrum av Philippa & då passade vi alla på att handla lite smått & gott

När vi kom hem så bestämde vi oss för att tvätta & städa i rummet, vi delade upp det så Ellen städade & Amanda tvättade. Vi åt middag tidigt idag igen & de blev Nuggets med ris. När vi väntade på att maten blev klar så spelade vi lite kort men de varade inte så länge då någon tappade lusten att spela 😜

Nu ligger vi i sängarna & ska kolla på en film & ta det lite lugnt om vi nu kan de haha!