Idag drog vi iväg till Karon!
Vi gick på marknad & sen Håkans bar 👍🏼
På marknaden köpte barnen kepsar,jumpsuit & lite annat kul.

Termometern visade som varmast 38 grader ☀️
Vi skaffade lite vykort som vi ska komma ihåg att posta & såklart så ska vi skicka kort hem till våra djur tyckte Nheo.

På kvällen började bankkorten krångla & vi lyckades inte få ut några pengar. 🤔 Som tur är känner vi rätt mycket folk här nere så vi fick bli skyldiga Håkan tills nästa dag & åka tuk tuk på krita.

Dagen startade vid 9 för min del då jag vaknade av att jag kände mig svullen runt ena ögat.
Tog en tur till Apoteket där jag fick träffa läkaren som gav mig några piller utskrivet för - för mycket väska i kroppen.
Har inte kunnat lämna rummet mer än för snabba ärenden på hela dagen då toa besök för kisseri har vart varje kvart ca.

Barnen & Tobias har hängt mest vid poolen & käkat på restaurangen här nere 🍕

Kvällen blev en promenad till glass-stånden för bästa glassen & efter det beställning av donkenkäk till hotellrummet!

Förhoppningsvis är allt bättre imorgon så att vi kan hänga på stranden igen ☀️

Idag har vi inte gjort många knop. Amanda kom inte upp ut sängen förrän väldigt sent då hon hade så ont i kroppen efter gårdagen 🛥🐠
Vi andra hängde på hotellets resturang & barnen passa på att bada pool.

En snabb tur till Karon med tuk tuk lät vi oss orka med för middag på 2gether & sen en snabb visit på marknaden.

Imorgon ska vi försöka undvika solen ytterligare för att orka med minst en utflykt till innan hemfärd.

Idag toppa temperaturen 38+ ☀️

Vi kunde inte haft det bättre! ☀️

Idag försov vi oss.. Skulle upp & iväg på resans 1a utflykt som vi spontant bokade igår kväll hos en kompis.
Som tur var så fick vi göra utflykten imorgon istället tack vare Nirun. (Thai kompisen) som ringde & gav några bortförklaringar till båtmänniskan som jag inte fatta hälften av.

Slapp på stranden,lite shopping & bara haft det riktigt härligt - det var denna dagen!

Jag vill verkligen inte åka hem om en vecka. Inte dom andra heller. Men hem måste vi 😗

Dagen till all ära kom tillslut efter en pina mellan Moskva & Phuket. För min del. Dom andra sov igenom hela resan. Hur dom lyckades förstår jag inte.. Såna fruktansvärda luftgropar att stackars barnfamiljen intill oss kräktes skiten ur sig.
Nåja,jag ska vara glad att det var jag som slapp torka spyor!

Efter landningen gick allt smidigt & snabbt.
Väskorna stod klara efter passkontrollen & vår förbokade taxi väntade.
Thai har rykten om sig hur fruktansvärt dom kör (vilket verkligen stämmer) men vår chaufför körde oss säkert & sakta till hotellet!

Nu incheckade,sittandes i restaurangen med en pizza,kallar drickor & gnällande ungar...
Dom tycker redan att det är för varmt ☀️

Strax mot stranden 🏖

Barnen somnade på rad i soffan på ett stängt café inatt. Ja,dom fick kanske 5-6 timmars sömn medans jag hamna 2. Sen var det dags för 1a flyget. Landvetter till Arlanda. Med tanke på att flickorna aldrig flugit innan så gick det förvånansfullt bra. Nheo somna såfort han sattes sig på sin plats 😇 (samma vid andra flygningar för hans del)

Väl i säkerhetskontrollen så råkade såklart jag ut för stickprov. Nåja,jag blev godkänd! 👍🏼

Nästa flyg,mot Moskva. Här spenderar vi 3 timmar. Eftersom vi bara har transitvisa så lämnar vi inte flygplatsen. Det behövs inte ändå eftersom det finns affärer och caféer till en förbannelse.

Nu kom vi till nästa säkerhetskontroll. Såklart råkade jag ut igen. Denna gången fick jag börja klä av mig. Hann dock bara till skorna innan dom pekade tummen upp & släppte igenom mig. Joanna hon råkade ut för samma sak. PINSAMT!

Landvetter. Nästa stopp Arlanda.

Sådär.

Skjutsen fixade bilen lagom till några timmar innan avgång. Tack för det Fredrik! 👍🏼😀

Nu börjar snart stressen med spring mellan alla gater. Värsta av allt på varje resa. Mellanlandningarna. Som tur är har vi lite slötid på både 1a & 2a mellanlandningen så vi kanske inte behöver rusa från ena terminalen till den andra. Stressen finns där ändå. Ändringar brukar ske..

Om några timmar säger vi hejdå till familjen. Och ja,Frank blir värst att lämna. Hade han inte haft reseförbud så hade han fått följa med på varje resa.