Så kan det tyvärr bli i mitt yrke. I onsdags hade jag en planerad VAB för tandläkarbesök med båda barnen men sen i torsdags vaknade Olivia med feber. Så jag jobbade fm sen hem och byta av Andreas. Puh. Detta resulterade i att jag hamnade ännu mer efter på jobbet så imorse fick klockan ringa vanlig tid och 06:45 var jag på jobbet 😬☕️💻

Sen hem och ut och fika med min pappa och Andreas och barnen i det fina vädret. Underbart väder idag även om det var liiite vind som gjorde att det kändes kallt efter en stund.

Middag bestående av pepparbiff med ett glas rött till är nu i magen och barnen somnar förhoppningsvis snart så vi vuxna kan få lite tid till att kolla ikapp lite "Så ska det låta" och "På Spåret" då vi hamnade lite efter när vi var på semester. Imorgon tror jag det vankas mysig familjedag innan vardagen kickar igång igen på måndag 😊 hoppas bara barnens öron fungerar bättre imorgon 😝🙈

Om man är lite lätt stressad som jag är just nu efter semester och då ligger efter på jobbet inför momsdeklaration och rapporter så kan man lätt bli tankspridd.

Igår kväll fick jag montera om våra bilbarnstolar och tog då en annan jacka än den jag har till vardags. Om man gör det så är det bra att kolla att man sen flyttat tillbaka bilnyckeln till vardagsjackan INNAN man går till jobbet dagen efter då man ska hämta på dagis med bilen som maken då lämnat vid dagis. Annars kan det resultera i att man står vid bilen utan bilnyckel 😂🙈

Precis det hände mig idag så jag fick hämta barnen utan vare sig bil eller vagn och så fick vi promenera till tunnelbanan och åka kommunalt hem. Sen fick jag snällt åka och hämta bilen efter middagen innan jag kunde åka och jobba igen 😬

Tjejerna var helt fantastiska! Alva gick hela vägen till tunnelbanan från dagis, nästan 1 km och Olivia gick nog iallafall halva vägen. Och såhär glada blir de när de får skratta åt att mamma är lite klantig 😜

Det var ju ett tag sedan jag skrev och det beror på att jag jobbade massor innan vi skulle åka till Asien så jag hann helt enkelt inte skriva! Och sen har vi varit borta och då var inte fokus att blogga utan försöka njuta av semestern ☀️

Det är en vecka sedan vi kom hem och jag har mest bara jobbat för att försöka komma ikapp! 😬

Resan var fantastisk och jag är sååå imponerad av hur tjejerna klarade 2 ggr 10 timmar flygning! 🙌🏻✈️

Vi har solat, badat, ätit god mat och njutit! Välbehövligt! Svårt att återberätta allt vi gjort så ni får se bilder istället! 😊

Igår efter att ha kuverterat en hel massa kontrolluppgifter och fått hjälp av en kollega att sätta på frimärken så var det dags att sätta sig på tåget till Mjölby för att träffa min ovärderliga vän Sophia som driver bloggen @FourPinkAndBigBlue

Det är lite fix att göra med företaget bakom bloggen och det är så spännande att få vara med på den resan 😊

Jag är alltid skeptisk till att åka tåg och hade helst tagit bilen men nu blev det tåg och jag tänkte att då passar jag på att ta ett glas vin på tåget. Går till bistron när tåget lämnat centralen och när jag står i kön ca 10 min efter avgång så PANG! nödbromsar tåget och passagerare och saker ramlar. Shit! Jag hoppas vi inte kört på något! Nejdå, bara ledningen som blivit strömlös... 😏 jaha, hur länge ska vi stå här då? Jag har liksom gett upp om att komma fram i tid när man åker med SJ. 😬

Efter 30 min kom strömmen iallafall tillbaka och vi kunde rulla vidare. Så då blev det melodikryss och vin samt en snabbskype med trollen som hade myskväll med pappa hemma 😊

En halvtimme försenad kom jag fram till Mjölby och möttes av Sophia på stationen. Sen blev det lite vin i soffan och herregud vad man har mycket att prata om! Timmarna flög iväg och klockan var närmare 2 innan vi kom i säng.

Imorse var jag lite trött men en kopp kaffe och lite frukost så löste sig det också. Nu sitter jag på tåget hem. Och att åka tåg är jättebra. Super verkligen. Vi verkar än så länge hålla tidtabellen idag. Men sen är det ju det här med vem man får sitta bredvid. 😳 Personen jag sitter bredvid luktar starkt av parfym och svett samt att den tycker att det är ok att ta hela sitt säte och halva mitt trots att jag flyttat på jackan flera gånger, och så sitter personen och hummar och pratar i sömnen och verkar typ bakfull. Skitkul verkligen. Behöver jag säga att jag älskar att ta bilen istället för tåget? 😂🙈

Tack finaste Sophia för den här gången! Längtar redan till nästa gång vi ses! ❤❤❤

Ytterligare ett år har gått. Herregud vad fort tiden går. 2016 började med att jag tog min examen och äntligen kunde börja jobba! Jag har sedan dess bytt jobb och jobbar nu på en fantastisk byrå med underbara kollegor!

Vi har renoverat bastun och byggt ut bastu/dusch till en spaavdelning, vi har rensat ur och börjat göra planer för kommande vinkällare och Andreas har byggt en altan så vi har någonstans att sitta i solen. ☀️

2017 är året då Alva fyller 5 år!! Jag kan inte fatta att hon blivit så stor! Min lilla bebis! 👶🏼

Nyåret firas med min pappa här hemma med champagne och 6-rätters middag 👌🏻😋

Jag tror att 2017 kommer att bli ett helt fantastiskt år! Jag ser mycket nya möjligheter och jag ska göra mitt bästa för att ta vara på dessa!

Gott nytt år kära vänner och jag hoppas att 2017 blir ett fantastiskt år för er alla!

Träna är egentligen något jag älskar. Ett sätt att för stunden fly verkligheten och bara fokusera på vad kroppen kan prestera. Och det fascinerar mig något enormt vad vi människor faktiskt kan få kroppen att prestera. Titta bara på all kvinnor som föder barn. Alltså man hittar krafter man inte visste att man hade. Sätt att ta sig igenom smärta man inte visste fanns. Jag kände mig urstark efteråt. För att 20 min senare känna mig överkörd av tåget och svagare än någonsin 😂🙈

Jag önskar jag hade ro att köra ett träningspass hemma. Men jag har inte det. Jag blir skitstressad av att se alla måsten som finns och kan inte koppla bort. Så i dagsläget består min träning av promenader. Oftast på kvällen när barnen somnat. Idag blev det en promenad med vagnen när Olivia skulle sova middag. Huddinge centrum tur och retur i massor med snö 😱😁👍🏻❄️🌨

Nu ikväll har jag bakat dubbla satser fröknäcke. Yummy! Perfekt frukost och mellanmål! 😋

Nu dags att plocka undan lite till för imorgon kommer en städfirma och storstädar 👌🏻 God natt!

Karln på julfest och jag ensam med barnen. Barnens önskemål om middag? Nu tror ni alla på pasta, pizza, korv eller någon annan "barnmat". Men nej, mina barn önskade blomkålssoppa! 😂🙈👌🏻 Mamman var inte sen att haka på så min fredagsmiddag blev blomkålssoppa 👍🏻

Sen traditionellt fredagsbad och bastu innan barnen skulle i säng. Nu njuter jag av lugnet som lagt sig med ett glas rött framför tv:n 🍷📺

Och idag är en så bra fredag! Min fantastiska vän som driver bloggen @FourPinkAndBigBlue är numera egenföretagare! Vi har knepat och knåpat och idag fick hon hem alla papper på att företaget nu är registrerat 🙌🏻 Så enormt glad för dig vännen! Nu kör vi så det ryker 😁👌🏻

Trevlig helg!

Vilken lyxhelg detta blir! 😁 Igår var jag på Skepparholmens Spa med bästa E och sen idag när jag kom hem körde jag upp barnen till makens faster då de ville sova där och huxflux blev vi barnfria. Middag på stan på tu man hand känns som en bra idé 👍🏻

På Skepparholmen njöt vi av god mat och dryck och bad, bastu samt massage. Helt fantastiskt! Dock var det lite för stimmigt för vår smak. Det var några företag där på konferens samtidigt så det pratades och skrattades ganska högljutt i spa-avdelningen tyvärr. Men maten var supergod!

Nu blir det O'Learys med maken för lite mat, öl och förhoppningsvis så har de hockeymatcher på tv:n 😁

På jobbet har vi en relativt lugn period just nu. Men den behövs och vi laddar inför våren som kommer innebära massor med arbete när alla bokslut och deklarationer ska in! Då är det hektiskt värre så vi behöver vår lugna höst/början på vinter 🍁🍂❄️

Torsdag idag och jag ser fram emot helgen. På lördag är det först dansavslutning för Olivia och sen kommer Alvas dagiskompis med föräldrar på middag 😊

Ikväll är det städning som gäller så det är fint till helgen 👌🏻

Känns som en evighet sedan jag skrev. Det har varit jobb, besök från svärföräldrar, få iväg pappa till Vietnam etc här hemma så att skriva har fallit i glömska, som såååå mycket annat när det gäller mig. 🙈 Milt uttryckt kan vi väl säga att minne är något jag saknar 😂 För att inte säga minusminne om man nu kan ha det 😬 Jag kommer aldrig ihåg någonting. Jag skojar inte! Och det är enormt frustrerande. Jag hör inte och jag minns inte. Och jag behöver läsglasögon sedan jag fyllde 25. TROTS att jag har linser då jag är halvblind från start. Ibland funderar jag på om någon skämtar om min ålder med mig. Jag kanske inte alls är 29. Jag kanske bara är en ovanligt välbevarad 75-åring 🤔😂 För ser man till att jag gärna löser Melodikrysset, behöver läsglasögon, inte hör och inte minns så närmar vi oss nog 75 i ålder 😝

Men sen jag skrev sist här har det hänt massor. Det har rasat ner en hel massa snö från himlen, Andreas föräldrar har varit här och min pappa har åkt till Houng i Vietnam. När Andreas föräldrar var här fick vi en kväll på stan med middag på tu man hand! ❤️ Tack snälla Bengt och Inger!!! 😘 Innan vi skulle ut och äta var jag hos Lina på Salong EnvyMe och bytte hårfärg, klippte mig och fixade naglarna 😁 Numera är jag rödhårig, passar bra med mitt humör 😂👌🏻

Och snö!!!❄️❄️❄️

Jag älskar snö! 😍 det blir så ljust och vackert.

I måndags var jag ute på after work med fina Ulrika. Belgobaren med musslor och öl och sen vidare till Teaterbrasseriet för ett glas vin 😊

Nu till veckan blir jag gräsänka två dagar när Andreas ska till Norge med jobbet. Hans plan går okristligt tidigt på morgonen så tack pappa för att vi har två bilar ett tag nu då Andreas behöver ta en till Arlanda och jag behöver lämna och hämta med bil då jag är ensam om jag också ska hinna jobba något. Handlingen denna vecka får vi antingen flytta på eller så får vi handla på nätet igen. Jag blev positivt överraskad när vi provade MatHem.se sist. Fina varor och leverans precis på utsatt tid. 😊

Nu middag och sen ladda för kommande vecka! 😋