Hejhopp!

Har inte skrivit här på lääänge nu, det e nämligen så att jag o min dotter har gått o varit sjuka sen 7februari så vi har varit in o fått dropp på barnakuten, varit fram o tillbaka till läkare, sovit sovit sovit och fått antibiotika. Jag har fortfarande antibiotika kvar att äta o sedan kolla om lunginflammationen släppt eller om jag måste ha förlängt.

O jag har i princip inte ätit öht när det varit som värst o hostar utav bara fan. Så resultatet på det har ju blivit lite smal o magmuskler som fan.

Har även under denna tiden dock känt att mitt behov efter sötsaker minskat och just nu känner jag inte att jag är i behov av en sockerdetox. Har väl blivit en sjuhelsicke detox på dessa veckor med i princip bara vätskor.

Jag ska börja träna lite lätt hemma och har pausat mitt gymkort på A3 och även fått kontakt med en dietist och väntar nu på mina näringsdrycker i alla dess former o smaker. Har även fått en tid till psykiatrin så vi kan gå igenom o prata om min ätstörning och vad det finns för hjälp jag kan få. Så det går i rätt riktning just nu känner jag.

Våren börjar smyga sig på o idag fick jag riktig feeling o kände mig så glad som jag brukar göra när det blir soligt, ljusare o varmare efter klockomslaget lagt sig. Snart dags för det o jag ser INTE fram emot det om jag ska må lika dåligt av de som jag gjorde förra året. Ska försöka o inte ens tänka på det så hoppas jag på att de flyter på.

Idag blev jag varse om att jag SKA springa vårruset i år. Ingen tidspress eller nånting utan bara springa det för att jag mår bra av att springa, bara genomföra det och göra det för att det är en kul grej. 5km är det jag brukar springa när jag inte sprungit på ett tag så det känns som en lagom distans att ge sig på.

Nu ska jag sova imorgon blir det städröjja bort alla bacillusker, sjukkaos och disk. O sen förhoppningsvis på onsdag kunna meddela mig frisk till jobbet!
Godnatt o sov gott alla där ute!

#dudugerprecissomduär

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Från idag tisdag till tisdag nästa vecka är min förberedelsevecka för sockerdetoxen. Det innebär att jag ska skriva sötdagbok och känslodagbok, utöver detta ska jag:
* Dricka åtta glas vatten om dagen.

* Dricka ljummet vatten med färskpressad citron på morgonen, ca 15 min före frukost. Sedan äta en näringsrik frukost.

* Äta fett-och proteinrika mellanmål på EM för att undvika dippar före middagen.

* Boosta med probiotika (nyttiga bakterier), till exempel i yoghurt.

* Äta mycket grönsaker och äta cirka var tredje timme.

Ska även planera och förbereda med rätt mat.
Köp hem: bovetemjöl, dijonsenap, grönsaksbuljong, kallpressad olivolja, kokosmjöl, kokosolja, mandelmjöl, mandelsmör, oraffinerat salt, tahini, tamari, vitvinsvinäger, spirulina.

Rensa ut: balsamvinäger, buljong, alkohol, agavesirap, färdiga soppor och såser, glass, godis, honung, ketchup, koncentrerade juicer, fruktjuicer, saft, lightprodukter och sötmingsmedel, läsk, potatis, processade soja-, ris- och nötmjöl, processat bröd och kex, raw och energibars, sirap, sötad yoghurt, tomatsås (med socker i), torkad frukt, vinegrättdressing, vit pasta, vitt ris, vitt socker, godis, chips.

Litet tips för er som ska sockerdetoxa! Ät gärna B12 som tillskott under detoxen eller boosta smoothien med spirulina (innehåller B12).

Här är sidan/bloggen jag valt att gå efter : http://ekoista.se/sockerdetox-pa-mitt-satt/

Nu kör vi! 💪🏻👊🏻

Likes

Comments

Hej, det här blir mitt första inlägg tänkte berätta lite bakgrund så ni hänger med lite mera. Jag har alltså en ätstörningsdiagnos det här uppdagades när jag började i mellanstadiet i 6an och eskalerade ordentligt årskurs 9, vägde tillslut 35kg o va 165 lång. Fick en tid för att läggas in på ätstörningsenheten i Uppsala. Men den avbokades av min mamma varför vet jag inte men min tanke är att hon blundade för problemet (vilket inte va till någon hjälp)

Sommarlovet mellan 9an och Gymnasiet va det ganska allvarligt då den sommaren var väldigt varm och jag spenderade den nere i Skåne där luften är helt annan än här uppe. Jag åt knappt och drack knappt vilket resulterade i att jag svimmade väldigt ofta. (Detta har aldrig berättats för dom som inte vistades under de taket) jag kunde tillslut bara gå ut på kvällen när det svalnat, om jag ens lämnade huset. Sen har det gått upp och o ner i flera år, vissa perioder går det bra o andra skit. Blivit bollad mellan olika läkare o dietister etc. o aldrig fått någon riktig hjälp.

Sen har vi då mitt sockerberoende som blivit. Jag trycker i mig sötsaker så jag mår illa, kan skita i att äta o välja att äta mig mätt på sötsaker istället. Vilket resulterar i ett sjuhelsicke humör, ångest och dåligt temperament/tålamod, dåligt med energi och såååååå trött o slö. O det är ju inte bara psykiskt och fysiskt det drabbar utan även plånboken. Så nu har jag beslutat mig för att genomgå sockerdetox för att bli "ren".

Tanken är att denna bloggen ska gynna alla som vill läsa men främst för mig att kunna gå tillbaka till och för er som faktiskt har liknande problem. Jag hoppas på att ni kanske kan bli lite puschade eller få stöttning/hjälp.

Så med de sagt så börjar min resa mot ett hälsosamt liv och kunna må bra igen.

Xoxo

Likes

Comments

Title