S K I D O R, GoPro

... de har varit idag!
Den började med morgon promenad och frukost för att sen ge mig iväg ut i backen för några härlig åk innan axel slöt upp och vi åkte i de nyfallna pudret hela dagen, så häligt och så galet roligt! Känner mig som när man började på skidskola när man var liten, något nytt som man ska lära sig och förhoppningsvis blir bättre på.

Lunchen idag åt vi uppe på toppen av Stuben när de var vindstilla och blå himmel!
Kvällen ägnade vi åt att gå i butiker innan vi åt kvällsmat på rummet, lite som att campa fast inne.
Godnatt kramar mallan

GoPro, S K I D O R

G O D M O R G O N !
Igår vräkte snön ner hela dagen, sikten var inte super bra men oj vad roligt de var! De blev en heldag på skidor trots vädret, och en mysig lunch med Oscar, Amanda, pappa och Axel i backen.

På kvällen kröp vi ner i en liten källar restaurang och åt fondue, hela gänget. De var väldigt gott och mysigt! Känns lite konstigt att dem ska åka hem idag och vi vara iväg i tre veckor till.

Nu sitter jag och äter frukost och tittar ut över solen som går upp över bergen, de blir nog en bra dag idag!

Resor, S K I D O R, GoPro

Yogamattan är utrullad på balkongen, NTC appen är påslagen och jag blickar ut över bergen och hör när dem smäller av lavin efter lavin, kan de bli bättre?

De blev en dag på berget med familjen Terneus idag, super skoj! Tanken var att åka vita ringen idag men de blev inte som vi tänkt oss vi hamnade de i Stuben, men de var inte dumt de häller! Upp eller kanske mest ner för backarna susade vi, och fick även något fint off pist åk, oj vad skoj de är önskar att jag varit bättre på de bara! Det har verkligen varit en toppendag!

Nu ligger vi i sängen med kinder som hättar och ska snart gå ut och käcka med pappa, Oscar och Amanda.

Resor, S K I D O R, GoPro

G O D K V Ä L L !
Idag visade st Anton en helt annan sida än den vi fick se igår. Jag missade regnet precis på min morgon runda, men när skidorna låg på min axel påväg ner till gondolen så skog regnet i backen. De blev lite bättre när man kom upp för då regns de i stället men då såg man ingenting.

De blev en heldag i backen i alla fall, så glad för att äntligen få åka skidor!

Hoppas ni har haft en bra utan regn, kramat Mallan

Resor

Nu är de dags igen, bilen är packad och vi är på rull. Ännu en gång söder ut men denna gången till alperna för skidåkning. Vi har två veckor i st Anton och två i Chamonix framför oss, det ska bli sö skoj att få göra ännu en resa tillsammans och att äntligen få åka skidor som jag längtat !

Förhoppningsvis blir de även lite mer aktivitet här på bloggen nu när jag har något skoj att skriva om :)

Mobilbilder, Allmänt

Denna helgen har varit helt perfekt! Ännu en väldigt mysig helg, som började med träning och jobb på fredagsmorgonen. För att sedan åka ner till Flädie, för att gå på vinprovning som jag fått av Axel i julklapp. Det blev en tur inom en bilhall innan vi tillslut hamnade på vingården.

Det blev en jätte mysig kväll, med god mat, gott vin mycket skratt och mumsig frukost. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att börja helgen på. Det blev en lugn lördagkväll, med träning och mys.

Idag har mamma fyllt år, de firade vi med simning och en långpromenad på Kullaberg med grillning. På kvällen hade vi överrasknings fest för henne!
Nu ligger jag i soffan och tittar på tv, laddar upp inför veckan som börjar med jobb.
Hoppas er helg varit jätte bra!
Kram Mallan

Allmänt

Dagar som denna går de inte annat än att längta till ljumna sommarkvällar när man kan sitta uppkrupen under en filt och titta ut över solen som går ner i vattnet!

Jag hoppas ni haft en bra i det inte allt för uppiggande vädret :)
kramar Mallan

FOOD, Mobilbilder, Resor

Godkväll kära ni!

Vilken helg de har varit, helt perfekt. Den började med räkfrossa, och film mys med mamma, riktigt fredagsmys. Helgen fortsatte sedan med simning på lördagsmorgonen följt av...

"Champagnefrukost" på tåget påväg till Köpenhamn, där jag och Lovisa skulle spendera helgen och fira hennes födelsedag!

Väl framme i Köpenhamn gick vi som två riktiga turister med Google maps, på telefonen som på högsta volym berättade hur vi skulle hitta till hotellet. Incheckade och klara begav vi oss ut på Strøget. För att sedan svänga av upp mot...

Torvehallerne, där vi strosade runder och tittade på all god mat, och slog oss till sist ner på Paleo och åt en fantastisk god nät och bär sallad. Mätta i magen gick vi sedan tillbaka till Strøget, tittade i butiker och bara mös. Påvägen tillbaka till hotellet gick vi inom Hard Rock Cafe och tog oss var sin god drink. Innan vi återvände till hotellrummet där en flaska champagne väntade.

Lite trötta i benen efter en hel dags promenad, spelade vi kor, drack champagnen, åt vindruvor och gjorde oss i ordning för att gå ut och äta kvällsmat.

Vi hamnade på Cafe Norden där vi åt en fantastisk god tomatsoppa tillsammans med ett gott glas vin. Det blev en toppenavslutning på dagen.

06.30 ringde klockan och vi satte på oss promenadskorna för att ge oss ut för att se det som vi inte han med igår. Det blev en promenad längs Strøget, ner till Nørrebro, över kanalen och in på Christiania. Jag har aldrig tidigare varit Köpenhamn så de var jätte skoj allt.

Vistelsen i Köpehnhamn avslutades med en brunch på Mag & Kaffe, Det var helt magiskt gott och värt att vänta på de 13 bord som var före oss i kön som var före oss när vi kom dit. Man fick välja mellan en rad olika små frukosträtter, en himmels äggröra med champinjoner, avokado och en yoghurtskål fick fylla min mage, mums!

Trots vädret fick jag ett väldigt bra första intryck av Köpenhamn, det kommer definitivt bli fler besök. Det blev en helt perfekt vistelse, god mat mycket skratt och de bästa av allt väldigt gott sällskap!
Hoppas er helg också varit bra! Kramar Mallan

FOOD

Snön faller äntligen ner över Bjäre! Vägarna är sliriga och tälta med snö, allt högre upp på åsen blir de mer och mer snö. När vi väl landar i Båstad landar vi i ett vinter landskap. Så mysigt! Vi traskar in på caféet Två män, där mysfaktorn är hög, vi mäts av hunden som kommer och hälsar oss välkomna. Här kan man välja mellan massor av godsaker från menyn och även dagen soppa. Vi slog till på en chevresallad, spicytonfisk macka och en värmande kaffe. Det visade sig vara två riktigt bra val! Med god mat, härlig musik i bakgrunden och snön som trillade ner utanför kunde de inte bli en bättre lunch!