Det har varit lite tyst från min min sida senaste dagarna. Men som sagt så befinner jag mig i Kroatien fortfarande. Här är det strålande sol och redan över 30 grader och klockan är strax över tio. Jag ligger redan vid poolen och har paxat lite platser för oss och väntar på att resten av familjen strax ska komma. Igår var vi på delefin safari! Hur kul och vi såg massa delefiner. Vi jag typ 20 meter från dom och jag hade med kameran och hann klicka lite bilder från dom. Glömde både iPad och kamera sladd så ni får bilder från hela resan hemma sedan.

Idag ska vi först sola och bada och efter lunch drar vi oss in till Porec

Klockan är strax nio och vi landat uppe på hotellrummet. Just nu är vi i Reinheim och stannar över här. Vi kom hit strax efter lunch och checkade in innan vi gick ner till stan och strosade i lite butiker och sedan åt en super god middag.

Nu har jag bara duschat och ska strax sova.
Vi vaknade vid halv fem imorse och somnade vid strax efter halv 12 så är lite små trött nu som kanske är förståeligt efter alla intryck och bil åkande.

Imorgon ska vi upp och käka hotellfrukost och sedan vara ute på stan igen innan vi ska bege oss vidare in i Österrike och sedan Kroatien.

Imorse steg jag upp strax efter 6 och drog på stallkläderna och åkte mot stallet. Hästarna släpptes ut i hagen och jag pussade Lasse några extra gongef på mulen innan jag gick upp till stallet igen. Jag kommer ju trotts allt inte träffa henne på två veckor! Tror aldrig jag varit utan stallet på så länge. Men hon ska som sagt bara vila under hela tiden jag är iväg och sedan veckan när jag kommer hem.

Men i stallet fixade jag iallafall allt för båda hästarna och sedan begav jag mig hemåt och var hemma strax efter åtta. Hemma åt jag frukost och svirade sedan om till gymkläder och åkte mot gymmet och tränade där i en timme. Sedan vad det bara att åka hem. Färdigställa allt och duscha och fixa sig. Vi åkte en snabbis iväg och köpte det sista samt växlade pengar. Strax efter fyra satt vi i bilen påväg ner mot Skåne/Trelleborg och har nu stigit på båten och ska sova en stund innan vi "landar" i Tyskland.

Imorgon bitti bär de av mot Berlin sedan München och Österrike!

Hej på er! Under hela förmiddagen har jag packat och fixat inför imon! Imorgon bär det av till Kroatien! Ska bli hur kul som helst. Vi flyger inte ner utan bilar ner istället.

Iallafall, jag har världens träningsvärk i benen men ska ändå strax till gymmet och ska träna kondition och överkropp.

Senare efter gymmet ska jag laga sen lunch och även åka till stallet med mamma och Klara. Lasse ska ridas ut idag igen. Ridhuset är inte riktigt klart ännu och inte paddocken heller så vi får trimma dressyr ute så länge.

Sommarkvällar som denna! Jag är helt slut i kroppen. Imorse vaknade jag vid nio och gick upp och fixade frukost och käkade den undertiden solen värme utanför. Vid tio gick jag ut och solade i en timme innan jag gjorde mig redo för att ta mig till gymmet. Jag cyklade (!!) till gymmet och tränade där i en timme innan jag cyklade hem. Mina ben var som spaghetti rent utsagt. När jag kom hem åt jag lunch och lade mig ute i solen en stund till och tog sedan en promenad med hundarna innan det blev dags att åka till stallet.

Vi fixade allt åt hästarna och sedan gav jag och klara oss ut på en skritttur och var ute i nästan en timme och var tillbaka i stallet vid tio tiden.

Hästarna stortrivs verkligen i stallet. Båda hade sovit gott i natt och mamma meddelade att båda var fulla av spån när dom skulle ut. Så det vårdar gott! Jag tog en promenad med hundarna bort till stallet strax efter lunch och hästarna betade lugnt i hagen. Vi åkte först tillbaka till stallet vid sjutiden och fixade stallet och hästarna. Jag red ut och mamma och klara promenerade med Zara. Åter igen, det är så skönt att ha hästarna då nära. Annars lägger vi nästan en timme i reseväg. Det är verkligen guld värt!

Lasse har varit hel och kall i alla ben och kändes fräsch när jag red så nu släppet en del av oron iallafall.