Vi har fått en lägenhet!! Idag fick vi veta att vi fått hyra ett rum i en lägenhet. Den ligger väldigt centralt i Brisbane vilket är så skönt. Lägenheten känns väldigt modern med stor balkong, pool, jacuzzi och ett litet gym. Någon timme efter att vi fått veta att vi fått lägenheten fick vi båda vår första jobbintervju. Känns verkligen som allt börjar falla på plats nu! Idag har vi även fixat bankkonto och varit runt och lämnat in våra cv:n på fler ställen. Detta firar vi nu med ett varsitt glas vin och Harry Potter haha.

Här ser ni lite bilder på Brisbane från ikväll. Vi åkte bland annat upp till en utsiktsplats där man kunde se hela stan. Så vackert med alla upplysta byggnader!

Suprise, suprise vi är i Brisbane nu! Igår lämnade vi Noosa då vi kände att det var dags att dra vidare. Jättefint ställe men väldigt litet så inget ställe för oss att stanna en längre tid och jobba. Vi båda tycker det känns så bra att ha kommit till en storstad även om vi inte hunnit se jättemycket av staden än. Igårnatt hamnade vi på ett ganska sunkigt vandrarhem men idag flyttade vi in hos Daniel som vi mötte i Noosa. Jätte snällt av honom att låta oss bo hos honom tills vi fixat en lägenhet att hyra in oss i.

Idag startade vi dagen med ett träningspass! Vi joggade ner till stranden och tog med oss gummiband så vi kunde köra lite styrkeövningar där. Avslutade sedan passet med ett dopp i havet. Skönt att passa på att träna på morgonen innan det blir för varmt!

Hejsan! Idag är båda av oss lite trötta då vi igår bestämde oss för att gå ut på kvällen. Utelivet här i Noosa är väl inte det bästa, många av ”barerna” och restaurangerna stänger redan klockan 9 på kvällen. Så vi hamnade på Nomads vilket är den enda nattklubben (om man kan kalla det så) som verkar finnas. Höjdpunkten av kvällen var väl när vi på vägen hem stötte på en pungråtta vilket nog säger hel en del om resten av kvällen haha.

Vi tog oss ändå upp tidigt imorse och åkte till Eumundi markets som ligger ca 20 minuter bort med buss. Det var en mysig marknad att bara strosa runt på även om det mest var krimskrams så vi riktade mer in oss på matstånden.

Imorse hikeade vi upp till en ”sten pool” som låg längst kusten. Det var otrolig fin natur och utsikt och promenaden tog oss ca 2 timmar fram och tillbaka. Mer finns inte att säga om det så ni får se lite bilder från det istället!

Hej, idag bjöd Noosa på lite bättre väder så vi startade dagen med några timmar surf. Det va riktigt fina och snälla vågor vilket passar oss. Sen blev det en snabb lunch för att sedan dra tillbaks till stranden. Vi tog en promenad till sunshine beach som vi inte hunnit besöka än. Väldigt vackert och inte lite mycket folk som på Noosa main beach. Känns som det varit ganska bra att det varit lite halvmulet väder dom senaste dagarna eftersom vi båda sitter här lite halvbrända i ansiktet nu trots 50 i solskydd. Bara att älska vårt svenska pigment...

Här ser ni hur vi hade filmmys med en hel del snacks från igår när det var dåligt väder. Även vår vardagliga tur ner på affären och middag! Lyxigt...

Hej! Igår bestämde vi oss för att få sova ut lite idag för att båda känt sig rätt så jetlaged sen vi kom hit. Vi bestämde även att vi skulle få lyxa till det lite till frukosten, så vi gick ner på stan och fick oss varsin smoothie bowl från ett mysigt litet frukostställe. Egentligen hade vi planerat att surfa idag men vädret svek oss, så nu sitter vi hemma på vandrarhemmet med spöregn. Vi ändrade planerna efter vädret och försöker nu istället fixa lite saker vi endast kan fixa med internet och ska sen sätta på någon film och mysa med massa roligt snacks vi köpt på oss!

Hej, idag var första heldagen för oss i Noosa och den startade vi genom att gå ner till stranden. Hängde där någon timme och solade och badade. På vägen hem från stranden träffade vi på en australiensare som skulle ut och åka jetski med sin kompis och bjöd med oss på det. Så resten av dagen spenderades med dom på jetskin. När vi trodde att vi lyckats hålla oss kvar på jetskin trots deras galna stil lyckas ju så klart Lova ramla av baklänges, men kul var det! Ikväll tänkte vi gå ut och upptäcka stan lite då vi bara tog det lugnt igår.