Idag var de vindstilla, blå himmel och minus 10 grader. Perfekt väder för skidåkning men jag arbetade 8 timmar. Imorgon kommer ÄNTLIGEN brorsan & hans kompisar upp till fjällen och stannar 1 vecka. Nu kickar vi igång Stockholmsveckan

Jag igår / Soluppgång innan jag började jobba kl 8.

Fredagsmys i stugan / Fick åka upp & jobba på fjället en Söndag /

Lovise har flyttat in hos mig.

Hur mår ni?? Jag mår bättre. Jag har nyligen besökt hälsocentralen då jag har en infektion i kroppen & ska gå på medicin i tre dagar. Jag kommer att spendera min lediga dag genom att ta en promenad, och vila upp mig innan Stockholms veckan börjar på Måndag.. Jag försöker att uppdatera er så mycket som möjligt men jag har inte alltid tid och inget intressant att publicera mer än hur jag har det här uppe vilket är synd då jag tycker det är skönt att skriva av mig. Nu: Promenad i det knallblåa vädret.

​Började dagen med en lång promenad innan jag tog tag i att städa & tvätta. Lagade en god pasta med pesto & bacon.

Körde igenom ett styrkepass med blandade övningar allt från mage, rumpa till ben.

Åkte & handlade in lite som fattades i kylskåpet. Allt från proviva, mjölk, bacon till jordgubbar.

Imorgon väntar 8 timmars jobb igen!

Något som står högt upp på önskelistan just nu är att jag vill ut & resa, se vad världen har att erbjuda. Om det verkligen är så fantastiskt som det ser ut på videos och filmer. Jag vill åka på en längre tripp te.x Australien, Bali, Singapore, Nya Zeeland, Thailand. Det som behövs är pengar & någon som vill följa med på den här resan. Jag kommer att försöka spara så mycket som möjligt av det jag tjänar & försöka nå mitt mål att försöka åka på en resa. Det är nu när man är ung som man ska uppleva saker.

Dom senaste dagarna har jag haft så mycket att tänka på. Vad jag vill göra med mitt liv i framtiden, vad jag vill bli, om jag ska plugga och vart jag ska bo. Tiden här i fjällen springer iväg. Ungefär halva tiden är kvar i fjällen, ni vet när man hittar vänner som man inte vill släppa? När man bara vill ha några fotsteg ifrån dom. Precis det har jag gjort, vilket jag tycker är jobbigt. Jag har fått vänner för livet, vänner som jag vill ha vid min sida jämnt och att jag vet att om tre månader kommer vi befinna oss på olika städer känns jobbigt. Men nu ska jag ta vara på tiden, njuta av varenda sekund & skapa massa minnen.

Igår började jag jobba igen efter 6 dagars ledighet. Det är skönt att vara tillbaka & komma in i rutinerna igen. Vi har haft väldigt mycket att göra på jobbet, det är en stor konferens som bor på hotellet som har beställt mycket fika & det blir väldigt mycket disk efter dom. I Måndags tog jag tag i träningen igen, vilket jag har saknat väldigt mycket. Jag vill komma tillbaka till min starka kropp och känna mig stark igen. Jag mår så mycket bättre efter att jag har hållit igång.

Här nedan ser ni mina favvo låtar just nu:

Några lugna & välbehövliga dagar hemma har varit skönt efter allt slit över jul & nyår. Imorgon bär det av tillbaka till fjällen igen. Dessa dagar jag har varit hemma har jag umgåtts mycket med familjen, ätit lunch med min kusin & hennes barn, hälsat på en valp, tittat på fotboll, gått promenader, kelat med mina katter & lunchat med Maja. Imorgon innan jag hoppar på bussen tänkte jag hinna med ett varmt bad.

Provade ut min balfrisyr, lärde mig att göra mina egna chokladpraliner innan 3 veckors praktik i Italien väntade.

Tog mitt pick & pack och reste mot Florence där jag skulle ha mina tre veckors praktik.

En av dom bättre dagarna i mitt liv, jag tog studenten.

Dagen efter studenten stod det bal på schemat. Avnjöt en tre rätters middag, dansade till midnatt & åt picknick korg med baldejten.

Återförenades med två klasskompisar över en middag på route 84.

Firade att jag hade fått två månaders anställning på ett säsongsjobb samt mamma & pappas bröllopsdag.

Bjöd hem två kompisar över en middag. Befann mig i Kreta på mor & dotter semester i 1 vecka.

Mitten på november tog jag mitt pick & pack och flyttade till fjällen där jag kommer att befinna mig till April.

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade er hur jag har det, hur det går på jobbet osv. Jag trivs som fisken i vattnet här uppe i fjällen. Jag bor med omtänksamma vänner & jag tycker att jag gör ett bra jobb ifrån mig. Dock så har min träning hamnat åt sidan då jag inte har haft tid till det samt inte orkat för jag är så pass trött efter jobbet. Just nu befinner jag mig faktiskt hemma, i mitt riktiga hem. Hos min familj. Jag har fått några lediga dagar så jag passade på att åka hem & vila upp mig samt umgås med familj & vänner.

I förmiddags när jag hoppade av bussen träffade jag Maja över en lunch, catchade upp & gick en snabb runda på stan. Hittills har jag umgåtts med familjen, slappat framför skam & imorgon väntas taco torsdag med några vänner.