Hehe hallo igjen ja, er ikke så flink til å oppdatere denne bloggen ... Men nå har jeg uansett hatt ferie i snart 2 uker, og starter egentlig på skolen på mandag! Heldige meg får en ekstra uke ferie, for på lørdag reiser jeg og vertsmor + Bella til Gold Coast. Blir utrolig godt med litt strandliv og varme, ettersom jeg gikk glipp av sommeren hjemme. Den første delen av ferien dro jeg til Euroa for å møte Sunniva, en annen norsk utvekslingselev. Hadde det utrolig bra og koste meg masse! Vi var blant annet i Melbourne en dag, dro til Mansfield Zoo, Shepparton og ellers bare slappet av. Etter jeg kom hjem fra Euroa feiret vi bursdagen til vertssøster, vært ute og spist lunsj og hatt familie bbq :)

Før ferien var jeg også på Raymond Island hvor vi så etter koalaer! Vi var veldig heldige med været, solen skinte og det var ikke en sky på himmelen. Vi fikk sett masse søte koalaer i trærne, både sovende og våkne haha.

Skal ta masse bilder når vi reiser til Gold Coast og lage et innlegg her (om jeg husker hehe).

seeeeya

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

Hei igjen! Nå er det lenge siden jeg har oppdatert bloggen, mye som skjer både på skolen og utenfor. Har en del skolearbeid som skal gjøres, men ikke så lenge til skoleferie <3 For ca. 3 uker siden dro jeg, vertsmor og vertssøster til Phillip Island sammen med datteren til hostmom og hennes partner som er fra der. Vi hadde en liten roadtrip hvor vi stoppet og tok bilder og kikket oss litt rundt. Det var en helt fantastisk utsikt!! Det var nesten som om det var tatt rett ut fra en film. Senere dro vi på Penguin Parade og så pingviner komme opp fra sjøen og gå inn i små bokser som de hadde som hus.

I uka som var hadde jeg fri på fredag, digg!! På fredagskvelden var jeg på bursdagsfeiring til en veninne på skolen hvor vi hadde bonfire, spiste god mat og koste oss <3 jeg fikk også prøvd fairy bread (brød med smør og noe kakepynt greier), classic aussie og det falt overraskende nok i smak!

På lørdag dro jeg, vertsmor og vertssøster inn til Melbourne for å se Australsk fotballkamp! Det var utrolig morsomt, og laget vi heier på, Collingwood, vant 99 - 33 mot Melbourne. Ikke så lett å skjønne reglene i starten haha, men artig var det likevel. Det var utrolig bra stemning, og veldig dedikerte aussie footy fans som ropte og kjeftet gjorde det bare enda mer komisk haha! Jeg fikk også sett Hozier lane, en gate hvor det er tagget graffiti på alle veggene. Synes dette var utrolig kult og er noe man må se mens man er i Melbourne. Senere dro vi for å spise middag på Blue Train (anbefales for folk som besøker Melbourne) og oppleve Eureka skydeck, hvor man kan se hele byen fra 88. etasje. Det var utrolig fint å se utover byen når det var mørkt og man kunne se alle lysene, da ser man virkelig hvor stor byen er. I tillegg til det var vi inne i en glassboks som hang 3 meter utenfor bygget, hvor man kunne se rett ned under seg. På søndag dro vi til Chadstone, Australias største kjøpesenter. Vi rakk ikke å shoppe så mye før vi dro videre til åpen dag på Deakin Uni.

Hei! Nå er jeg endelig framme i Australia etter en veldig lang uke. Etter to dager i Oslo grunnet problem med visum fikk jeg endelig reise på torsdag. Det var en lang og kjedelig reise når man reiser helt alene haha. Da jeg kom frem i Sydney ble jeg hentet og kjørt til en camp hvor jeg overnattet en natt med andre studenter fra Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Italia! Neste dag ble vi alle kjørt til flyplassen og dro til vertsfamiliene våre. Jeg ble møtt av søteste vertsmor og vertssøster på flyplassen, og vi overnattet en natt i byen. Melbourne er en DØDSFIN by, dit skal jeg definitivt tilbake!! Nå er jeg endelig på plass i Sale og har allerede fått smakt kenguru. Not too bad, haha.

Until next time, take careeee!

Hei og velkommen til min utvekslingsblogg som jeg skal (prøve, hehe) å oppdatere jevnlig gjennom mitt år i Australia! I midten av April våknet jeg til en mail hvor det stod at jeg hadde fått vertsfamilie! Jeg har fått familie i en by som heter Sale, som ligger 2,5 time unna Melbourne. Her skal jeg bo sammen med vertsmor, vertsfar, vertssøster (som er like gammel som meg) og 2 hunder. Jeg reiser den 3. juli og skal være noen dager i Sydney på soft landing camp før ferden går videre til Melbourne, hvor jeg blir møtt av vertsfamilien. Nå har jeg endelig fått sommerferie og skal nyte de siste dagene før jeg reiser!

Dette er en av de søte hundene deres! Den heter Bentley og er en cavoodle.