Även om jag ska stanna på samma hostel så ska jag byta rum så fick checka ut och sedan mötte jag upp Ashley för att hänga på stranden några timmar innan jag checkade in på Surfcamp - Vi bor i stora tält med fyra sängar i varje, vi mötte upp gänget och käkade middag ihop innan vi drack lite öl och gick ut och dansade :)

Slog nog rekord i att sova länge idag, gick inte upp förens 9.30! Jag och Migle mötte upp Ashley för en liten kik på stan innan vi mötte upp Sabine för att gå till Cape Byron Lighthouse och den mest östliga punkten på Australiens fastland.

Sabine, Migle & Ashley

Det började regna lite när vi gick tillbaka, men vi är ju inte gjorde av socker som tur är :) Vi gick till respektive hostel och möttes sedan upp hos Ashley för fest och sedan vidare till Woodys (bar/nattklubb och inte Woolies som jag tyckte de sa först, vilket är mataffären hahah)

Anlände idag till Byron Bay, gick de 1,5km till hostlet (längsta sträckan under hela östkusten att transportera väskorna på så helt okej ändå). Väntade på att få checka in och väntade sedan in Migle som var tvungen att ta en annan buss. Vi mötte senare upp Ashley (som vi träffade i Mooloolaba) och vi planerade att gå till fyren, men det började ösregna - aldrig sett så mycket regn i livet, vanliga fall kommer det ett skyfall men det går ju över efter en timme iallafall, men här höll det på hela jäkla eftermiddagen och kvällen, utan uppehåll! Vi sprang in i en bar för att ta en öl och lite käk. De spelade livemusik så vi hade en mysig kväll. Mindre mysigt var det när vi skulle gå hem dansade vi i regnet och sedan kände vi oss som dränkta katter, men åtminstone var det varmt :)

Detta kan definitivt ha vart den varmaste natten i Australien, helt olidlig, fick gå upp och ställa mig i duschen för man visste inte vart man skulle ta vägen. Men vad gör det när man har ett världsgött rum med massa sköna människor. Jag och Migle hängde vid poolen innan vi gick till stranden och mötte upp Marsha och Pierre.

Sista dagen på 2016, ett år som har innehållit så många känslor och så mycket äventyr. Jag begriper inte att jag faktiskt tog min ingenjörsexamen detta år, jag är en ingenjör. 2016 var även det året som jag tog det bästa beslutet i mitt liv, att jag skulle åka till Australien. Det är utan tvekan det bästa beslutet jag någonting gjort för mig själv. Jag har lärt mig så mycket, träffat så många människor och fått se så många fantastiska platser - det är helt galet!

Jag och Migle gick på en nyårs lunch inne i centrum innan vi köpte med oss “lite” alkohol till kvällens festligheter, vi hade köpt biljetter för att hänga med de på vårt hostel, så vi förfestade ihop och gick sedan vidare till den enda baren i Surfers där de fanns balkong att sitta och kolla in ftverkerierna - så himla fint, alla satt och sjöng, drack och bara njöt av att fira in det nya året!

Vi gick tillbaka till hostlet ganska tidigt, eftersom några av de vi hängt med jobbade på hostlet (men festade ändå) och allt förvandlades snabbt till “staffroom party” och det inkluderar att stänga in personer i kylskåp (ganska skönt dock, för det är så jävla vaaaarmt), dansa på bord, skriksjunga till låtar, bada i poolen och ah, allt som en bra efterfest ska innehålla. Dessvärre så gick deras TV sönder och något pucko hade råkat starta en spisplatta där det låg en platstallrik, så när nästan alla var i poolen kom någon springande och skrek att det brann i köket, det brann väl egentligen inte men det luktade apa.

Men vilken nyårsafton, jag hade så himla roligt och hur kan inte en afton som denna bli bra när man får fira in det nya året med dessa två - Migle & Sabine

Idag åkte vi till någon som heter Aquasplash - vilket liknar whipeout lite, det är uppblåsta saker som ligger som en bara i vattnet och målet är att springa, hoppa, glida och kasta sig över till nästa hinder - SÅ JÄVLA ROLIGT haha, alltså, man var bara ute är i en timme, men det va så sjukt roligt, sjukt svårt och så jobbigt! Det var jag, Migle, Alice och sedan 6 andra från personalen på hostlet som följde med.

På kvällen vankades det självklart fest och vi gick till ett ställe som heter Bedroom - och det finns faktiskt på riktigt sängar inne i klubben, så knäppt. Det finns en prinsess säng på damtoan och ah, kuddkrig är ju en självklarhet!

Väl tillbaka på hostlet var det ytterligare fest i Staffroom - men sedan gick vi alla vidare till tv-rummet (fördel att hänga med staff så de kan ta fram alla kuddar) och ett nytt kuddkrig bröt ut, alla sprang runt på hela hostlet och teamade upp sig mot varandra - så sjukt kul!

Gick upp för att promenera till en park jag läst om, men när jag väl kom dit var det någon typ av konstutställning inomhus, så gick till stranden i stället. Kvällen liknade den första här, fest, beerpong och klubb - fördelen med att bo lite längre på ställen som dessa är att man lär känna inte bara gästerna utan personalen med, så vi avslutade med efterfest i Staffroom :)

Idag var det en väldigt lugn dag, så hängde endast på stranden och tog lite promenader i området för att se mig om lite :)

Idag förflyttade jag mig från Brisbane till Surfers Paradise, bussen var sen från start och blev ännu senare pga en trafikolycka.

Direkt efter incheckningen gick jag och igel till stranden - är så fascinerad av kombinationen skyskrapor och strand, det skapar någon typ av magi - älskar det!

Kvällen bestod av alkohol och beerpong, vi bor på ett riktigt riktigt party hostel där även personalen festar med oss (några av dem har det som jobb till och med) och partymusiken startar vid poolen redan klockan 10. :)

Idag så var det Australia Zoo på schemat. Steve Irwin (kokodiljägaren som dog för några år sedan) är grundaren till Zoo:t och de har väl mest inriktning på just krokodiler. När man hade gått in så stod det massa anställda med olika djur som man fick “klappa” och ta kort med

KAN NI FATTA ATT JAG RÖRDE EN JÄVLA ORM!!!!

Efter det väntade en show med lite olika djur, både fåglar och krokodiler - spännande att se och de verkar faktiskt trivas på Zoo.

Vi vandrade runt ett bra tag och såg allt möjligt, det som gjorde mig glad var att exempelvis tigrarna, har ett eget utrymme bakom “glasen” där de får vara ifred och springa runt bäst de vill, så fann inte djuren på plast var det för att de hade “rast”

En mysig dag helt enkelt! :)