Contains affiliate links

Jag tog mig ingen runda till stan utan internetshoppade istället! =)
Katrineholm har ju knappt någon shopping så det var bättre såhär!

Jag HOPPAS att kläderna hinner komma imorgon innan jag ska iväg till Göteborg.
Gina tricot brukar alltid leverera snabbt, dagen efter faktiskt ifall man beställer innan kl. 16 dagen innan. Så jag hoppas att så är fallet även denna gång!! :)

Jag sitter hemma i min älskade soffa, äter frukost och kollar på J house på youtube.

Idag är jag ledig och imorgon ska jag bege mig till Göteborg och Stenungsund för att utbilda en kommande arbetsledare. Jag pausar alltså i min egna utbildning för att utbilda. Jag kommer vara där i 2 veckor och sen kör jag igång igen med min egna utbildning i Uppsala.
Det ska bli spännande att komma till en ny (för mig) restaurang och köra skift samt utbilda.
Jag tror dessa två veckor kommer flyga förbi och att jag kommer lära mig massor!

Jag var på en konferens i Måndags där jag träffade två superhärliga Göteborgare så de ska jag passa på att träffa när jag är i Götet. Spana in deras restaurang och spela biljard! =)

Idag funderar jag på att ta en sväng på stan, jag vill köpa en kostym.
Vi har snickare över hos oss idag som ska fixa de sista delarna i våran renovering så att vi kan börja sälja denna lägenhet. Papper med mäklare är påskrivna så de enda vi väntar på egentligen är sista bitarna i renoveringen som förhoppningsvis blir klar idag då! =)

Vi hörs sen!

Halloj!
Det var ett par dagar sedan jag skrev här!
Jag är inte längre i Grekland med inte heller hemma! Jag befinner mig i Uppsala. =)
Nu ska jag droppa bomben jag hållit i!

Jag åkte direkt från flygplatsen till Uppsala i Söndags. Jag ska bo här i 3 veckor!
Och direkt efter det ska jag bo i Skövde i 3 veckor!
Jag är nämligen på utbildning till att bli restaurangchef! =D

Jag har fått min alldeles egna Burger King restaurang! JAG! EGEN RESTAURANG!
Det är helt galet men jag är så sjukt taggad!!! Jag kan knappt vänta! Tyvärr måste jag det. Min restaurang finns nämligen inte än, den håller på att byggas! Jag ska få en helt nybyggd BK- restaurang i Flemingsberg!!! =)))
Jag sitter och stor ler nu, bara tanken av att jag ska få forma, skapa rutiner och driva en restaurang gör mig galet exalterad!

En egen restaurang är inte det enda som händer.
  • Eftersom jag ska bli chef så måste jag ha körkort, egentligen är det inget krav men det är väldigt nödvändigt så jag har bokat in mig på en intensivkurs v. 41!
  • Vi ska sälja våran lägenhet i katrineholm.
  • Vi ska köpa lägenhet i Stockholm
  • Och med allt detta ska ju gamla lägenheten packas, vi ska leta nytt, bankmöten osv.

Det är alltså väldigt mycket som händer i mitt liv men det känns fantastiskt! Jag är sjukt taggad och helt redo!
Jag hoppas ni vill följa med på min resa! =D

Här har det ekat lite tomt men vi har varit på heldagsutflykter de senaste två dagarna och när vi kommit hem har jag varit alldeles för trött för att föra över bilder och skriva här!

I förrigår var vi och snorklade och igår var vi och besökte ön Chalki!!
Om ni besöker Grekland/ Rhodos så måste ni ta båten över till Chalki! Det var så fint där, en liten ö med ca. 330 invånare.
Husen är fint färgade med olika färger, KLARBLÅTT vatten och man såg ner hela vägen till botten även fast det var väldigt djupt! Vi åt supergod souvlaki och badade på stranden en bit bort.
Det var hur varmt som helst, jag tror att det var våran varmaste dag hittils, svetten rann konstant ner från ansiktet.

Naturen var fantastiskt vacker!

Sen kom man in mot staden, beshöver jag säga något!?

I stan besökte vi en kyrka där jag tände ljus för min pappa, Jakes pappa och min morfar <3
Vi besökte även ett museéum och sedan var det dags för stranden!

Efter stranden var det dags för lunch och mys i hamnen =)

Maten ser inte så mycket ut för världen men kycklingen var fantastiskt god! Grillad kyckling med supergoda kryddor! Tsatsikin var också supergod!

Nu sitter vi på en båt i hamnen på Rhodos som ska ta oss ut i havet för att snorkla!
Jag har aldrig gjort detta förut så det ska bli väldigt kul och spännande!!

Snart är det dags för middagsbuffé! Spännande att se vad det blir ikväll!
Lunchen idag var den godaste hittills så jag hoppar att middagen också blir det! =)

Igår åt vi dock middag i Gamla stan istället för middagsbuffén och det var... spännande!
Jag och Gordon beställde calamaris, Icca beställe en fiskrisotto och mamma cuttlefish.
Vi googlade vad cuttlefish var och trodde att det var friterade små bläckfiskar med det visade sig vara något helt annat! Haha!

Det var en bläckfisk liknade fisk som var tillagad tillsammans med bläcket!
Kul att ha provat äta men ingen jag någonsin kommer beställa in igen!
Det var inte så väldigt gott, vi alla provade och det var en väldigt fiskig smak med konstig eftersmak!

Tyvärr var inte Calamisen så god heller, alldeles för gummi men vi hade det så trevligt med en fantastisk utsikt!
Det var verkligen en toppenkväll/ dag igår och dagen idag har också varit fantastisk! Dock så har vi endast hängt på hotellet men det finns så mycket kul att göra så det är lätt att underhålla sig!!

Nu är det dags för en drink innan vi ska äta middag!

Igår hoppade vi in i en taxi och begav oss till Rhodos gamla stan.
Stället som är fyllt med historia, där riddarna brukade bo och fina fina byggnader.

Åker ni till Rhodos så besök gamla stan, det var verkligen vackert! =)
Man kan gå runt där i flera timmar, det är sjukt stort och väldigt mysigt!

Nu ska vi alldeles strax promenera till stranden och ta första doppet för dagen! :)

Nu är vi tillbaka på hotellet efter en god lunchbuffé!
Det blir ju lite samma mat när vi har alla måltider på hotellet men vi har bestämt att vi ska åka till Rhodostown idag!
Vi ska bara göra iordning oss och sedan beger vi oss in med antingen taxi eller buss!
Vi ska äta middag där har vi bestämt och så ska vi kolla in gamla stan som ska vara otroligt vacker!

Godmorgon!
Nu har vi precis ätit frukostbuffé!
Den kan vara den mest onyttiga frukostbuffén någon av oss någonsin sett! Men jag klagar inte ;) SEMESTER!!!

Hotellet ligger precis vid havet, det är så galet fint!
Bergen i bakgrunden är Turkiet, Marmaris!
Vi funderar på om vi ska åka dit över en dag, besöka Turkiet och kanske shoppa lite! =)

Idag tänkte vi ta det lugnt här på hotellet, promenera längst stranden och se vad som dyker upp!
Vi funderar även på att kanske åka till Rhodos stad idag och shoppa, äta lite calamaris och kolla i gamla stan men det blir förmodligen en annan dag! :)

la familja sover och jag har suttit och redigerat lite bilder till detta inlägg!
Klockan är 17.35 här, 1 timme före tidszonen i Sverige!

Vårat hotell är helt fantastiskt! Hur ska man kunna resa utan all inclusive någonsin igen? Så himla lyxigt!!
Det finns läsk, pizza, kakor, kaffe, Te, drinkar, öl, vin, mackor och glass med mera som man bara kan gå fram och ta!
Det är frukost, lunch och middagsbuffé! Det finns biljard, tennis, pingis, arkadspel med mera. Alltså vi har det helt fantastiskt!
Havet är supervarmt också, vi har inte provat poolen än.
Jag är så nöjd! Denna vecka kommer bli toppen! =)