Rhodos

Det har vart en super bra vecka här på Rhodos. Det är med blandade känslor vi åker hem imorgon. Blir skönt o komma hem men ändå så hade jag mer än gärna stannat några extra dagar.. eller veckor.. Det blir definitivt fler resor till Rhodos.

Idag började vi dagen med att ta det rätt lugnt. Gick ner till frukosten lite senare än vanligt och sen vid 11 tiden så lämnade vi över barnen till personalen här på barnklubben så dom fick gå på skattjakt ca 1,5 timma. Det var väldigt uppskattat. Lite halv läskigt o lämna ifrån sig dom men man måste ju lita på att dom är i bra händer. Alla "lekledare" här är svensktalande så det gick jätte bra och vi fick en stund i tysthet.. Haha..  Dock så var det rätt dåligt väder på förmiddagen så vi fick spendera den tiden på rummet istället för i solstolen som jag hade hoppats.
Efter lunch tog vi oss in till stan igen. Vi hade tidigare under veckan sett att dom hade en båt man kunde åka ut på för att kolla in lite fiskar. Man kunde nämligen gå ner under båten så man kom ner under vatten ytan. Det var himla häftigt faktiskt. Barnen tyckte det var super kul :) Tog ca 45 minuter och när vi kom tillbaka in på land igen så hade det spruckit upp och resten av dagen var det sol. Vi gick lite i affärerna i gamla stan och handlade det vi spanat in dom senaste gångerna vi vart där. Bland annat en väska till mig, en plånbok och ett par solglasögon till Kim. Därefter åkte vi tillbaka till hotellet, åt lite mat, barnen var med på minidisco som dom har varje kväll och sen har vi tagit det rätt lugnt.

Imorgon lämnar vi in bagaget innan frukost vid 8 och därefter spenderar vi hela dagen vid poolen för att sedan vid 19 sätta oss på bussen mot flygplatsen. Flyget går vid 21 tiden och vi landar runt 00 så det blir en lång dag för barnen. Men vi får hoppas att dom kan koppla av lite på flyget och även i bilen från Göteborg o hem.

Tack Rhodos för denna gången :)