Igår startade dagen tidigt som tusan för kl 06.30 lyfte flyget mot Malta. Dagen spenderades vid hotellets pool och på balkongen med utsikt över hamnen. Middag blev bärtz & hamburgare (den första av måååånga denna vecka). Kvällen blev tidig och i morse käkade vi en enorm hotellfrulle. Denna vecka kommer bli gryyyym 🙌🏻

Käkar ju antibiotika mot njurbäckeninflammation så jag känner mig typ lika stark som en 90-åring. Helgen blev lugn med massa mat & mys. Har varit sämst på att fota men fick ihop några bilder iallafall. Killen kom till mig i Linköping i lördags (med jättefina rosor också) och i söndags lagade jag oxfilé med tryffelbea + vattenmelon och feta. Har längtat hela året efter vattenmelon, så sjukt gott tillsammans med feta. Riktig sommarmat. Till efterrätt gjorde jag oreo-cheesecake som blev MAGISKT god. Tog fan inte en enda bild, men den var verkligen cheesecaken med stort c! I måndags var vi på gymmet en snabbis (jag stretchade och Sylle tränade lol), tog en promenad i skogen och så hängde vi med Sofia på kvällen och beställde pizza.

Lite söndagsfrukost. Äggmacka, gröt & vattenmelon <3

Typ världens godaste frukost. Oxfilé på finncrisp med färskost paprika med keso, tryffelbea och ruccola.

I torsdags åkte jag hem från England och väldigt lägligt fick jag väääärldens urinvägsinfektion. Ville typ ge upp livet eftersom att resan hem bestod av 4 olika tåg inklusive tunnelbana i Londons rusningstrafik, flyg + en bilresa. När jag väl var i Sverige hade jag så ont att jag åkte till akuten där dom tog massa prover och ultraljud för att konstatera att jag hade början till en njurbäckensinflammation och ville att jag skulle läggas in. Fick i alla fall åka hem vid 06 på fredag morgon med massa antibiotika och hann vila i några timmar innan jag tog bilen till Stockholm för att fira att systerdotter tagit studenten. Nu är jag tillbaka i Linköping igen och ikväll blir det myyyys.

Dagarna bara flög förbi och kortfattat så spenderades dagarna med att mysa, äta ute (mer Five Guys, svingod fish n chips och pizza) och lite gym. Första gympasset lyckades Sylle få mig att marklyfta 90 kg, hur gick det till? Jag som aldrig lyft mer än 50 kg haha.

I lördags klädde vi ut oss till vikingar för en stor studentfestival med 8000 utklädda studenter. Sjukt kul var det, massa dricka och dans men som vanligt när jag börjar dricka för tidigt går det också utför för tidigt. Sylle bar hem mig flera kilometer på ryggen senare på kvällen haha.

Dagarna flyter ihop och det enda vi gör är typ att mysa runt och äta gott. I fredags åt vi libanesiskt och tog en promenad längs stranden på kvällen medan solen gick ner. Drömmen.

I onsdags åkte jag tillbaka till Bournemouth i södra England för att träffa Sylle. Ska stanna här i 8 dagar tills nästa vecka. I onsdags var vi ute på en pub och käkade, strosade runt i stan och shoppade lite, promenerade i skogen och hela kvällen så låg vi i sängen kollandes på The Fault in Our Stars (japp jag fulgrinade ögonen ur mig som vanligt). Gårdagen spenderades på stranden med massa snacks och uno. Middag åt vi på Five Guys <3 och sedan såg vi nyaste Pirates of Caribbean på bio.

I tisdags åkte Sofia hem till Blekinge igen så vi hade middagsdejt i måndags på Brasserie Bouquet och käkade hamburgare. Det vi gör bäst - snacka och snacka. Vi ses ju igen om två veckor när vi åker till Malta, ska bli såååå sjukt najs.

Lite mer av shoppingen från New York såhär lite i efterhand.

Lite sportbhs och trosor.

Träningströjor...

... och lite fler träningströjor.

Väääääärldens skönaste oversize-tröja!

Min dator pajade förra veckan (men den är ju 4,5 år gammal också) så det blev att köpa en ny. Första Macbooken jag äger och jag är redan kär. Har ju tänkt köpa en ett tag men det har inte riktigt blivit av så länge man haft en fungerande dator. Men nu äntligen <3