Igår gick jag från jobbet till Rebecca så hängde vi där ett tag innan vi gick in mot stan. Efter en stund mötte vi upp Elsa och gick och handlade mat för att sedan gå hem till Elsa och äta. Det blev en mysig kväll!

Idag har jag en så länge inte gjort så mycket alls, jag har ätit frukost och kollat på tv. Snart ska jag och mamma åka iväg och göra lite ärenden. Senare ska jag åkte till Elsa igen då hon har inflyttningsfest! Ska bli väldigt kul!

Bilder från igår

Nu sitter jag på rast och dricker cappuccino ur kaffemaskinen som finns här i personalrummet. Är skönt med 30 min att få kolla mobilen pga av allt man missat under dagen och prata med andra i personalen.

Efter jobbet ska jag gå hem till Rebecca så ska vi chilla ikväll.

Bild från imorse!

Tänkte att det kanske är dags att börja blogga lite igen... Jag har haft helt fullt upp sen jag kom hem till Sverige så har inte prioriterat att skriva blogginlägg. Men nu känns det som jag har kommit in helt i vardagen här. Jag kommer måndag- fredag 08.00-16.30 i en förskoleklass, är faktiskt väldigt roligt! Det är skönt att jobba dagtid också! Sen har jag mitt cheerleadinglag Excaliburs som jag är tränare för också då så det blir en del med det med. Idag har jag varit på jobbet och sen åkte jag för att ha möte om gymnastikläger i sommar som jag ska vara ansvarig för. Mötet gick bra och nu är jag hemma. Snart ska jag börja laga middag och det blir revbensspjäll😍

Nu när det gått en månad sedan jag kom tillbaka så känner jag lite längtan tillbaka till Australien. Värmen och alla vänner jag fått där, saknar verkligen det!

Bilder på en av mina katter Dior och från förra helgen på mig och Johanna!

Hej på er!

Nu är jag hemma i Sverige igen, kom hem igår men det blev en väldigt slapp dag med massor av sovande. Idag har jag börjat packa upp för att tvätta allt jag hade med mig när jag reste. Är hur mycket som helst så får bli många tvättar.

Ikväll kommer Patrik hem på middag så det blir en familjemiddag med oxfilé. Sen ska Johanna och Elin komma hit så ska vi mysa lite innan vi ska ut på Birger Jarl, har ändå saknat utgångar där då man alltid träffar så många man känner. Efter utgången ska vi ha sleepover här hemma!

Bild från flygplanet!

Grattis till oss kvinnor, vi är bäst!!!

Fick blommor inne på en mataffär i Dubai idag! 🌷🌷

• Dubai

Igår kväll var vi på ett outlet här som vad riktigt dåligt, det var jättefint där inne men hittade ingenting jag ville ha. Vi kom alltså hem med 0 kassar vilket inte är vanligt för oss. Det som fanns i USA för 10 år sedan fanns här nu, såg det i alla fall ut som... Men maten vi åt där var fantastiskt god, jag och mamma delade på en skaldjurs tallrik som var väldigt god! Innan vi åkte hem sen gick vi in och fikade på Starbucks. Men utöver maten så skulle jag inte rekommendera den outleten.

Ikväll går vårt plan 02.00 så vi har en hel dag kvar, vi ska snart ner och äta frukost och sen åker vi iväg till stranden. I eftermiddag åker vi antagligen till ett mall och äter och kanske köper något mer. Sen tillbaka till hotellet för att åka mot flygplatsen.

• Dubai

Igår kväll åkte vi till marinan och åt, jag åt lasagne och en jättegod chokladkaka till efterrätt. Det blev en rätt tidig kväll så när vi kom tillbaka till hotellet kollade jag på lite serier.

Imorse gick vi som vanligt upp vid 07.00 och åt frukost, vi ställer ingen klocka utan vi vaknar typ då. Antar att jag fortfarande är rätt jetlagd. Frukostbuffén är verkligen hur bra som helst, det ändå som fattas är bacon... Det är väl inte så många som äter gris här, tycker dock det mest bor britter och ryssar på vårt hotell.

Nu kom vi precis tillbaka från Kite Beach, det är en rätt stor strand men det var inte överdrivet mycket folk vilket var skönt. Nu ska vi börja göra oss i ordning för att åka till Dubai Outlet Village och se om det finns någon bra shopping där!

• Dubai

Igår åkte vi till Down Town där det finns en City Walk, där gick vi runt ett tag för det var något evenemang där. Efter det rörde vi oss vidare till Burj Khalifa som är världens högsta byggnad, lite kul hur Dubai alltid ska vara värst på allt. För bredvid där låg världens största mall där vi åt och gick runt och kollade lite. Där inne hade dom ett akvarium, en vägg som var en fontän samt skridskobana. Mallet var hur stort som helst med massor av bra affärer.

Ligger just nu och solar vid poolen, vi tänkte ta en liten lugn dag idag så ikväll ska vi bara ner till marinan och äta middag. Vi går väl runt lite där men skönt att ta det lite lugnt så jag blir friskare.

Lite bilder från igår, har inte hunnit ladda över bilderna från min kamera så blir nog en bildbomb från den när jag kommer till Sverige. Första bilden är från vår hotell lobby.

• Dubai

Idag är det då söndag och morgonen startade med en stor frukostbuffé. Jag har varit förkyld ett tag och kändes värre idag så jag skippade att åka med till stranden men ligger nu vid poolen istället. Snart kommer mormor och mamma hit med och solar.

Igår gick vi runt i gamla delen av Dubai, där såg det mer ut som en vanlig stad där folk går omkring och det finns affärer på gatorna. Vi skulle gå ner mot någon kanal där det var en loppis som alltid brukar vara där. Det fanns ingenting vi ville ha men det var kul att se. Det var dock lite obehagligt där då det var ca 98 % män överallt, vi såg typ inga tjejer alls bara killar. Det var inte heller så att alla kolla så snällt på oss tre blondiner😅

Bilder från igår!

• Dubai

Igår kväll åkte vi in till köpcentrumet igen för att äta middag, vi åt på Chili's och vi alla tog fajitas. När jag är med familjen i USA brukar vi ofta äta där så såg vi att det fanns här med och då är det klart vi ska testa det i Dubai. Det var väldigt gott, speciellt eftersom vi var vrålhungriga för det var sjukt mycket trafik så det tog en evighet att få en taxi och en evighet att komma fram någonstans.

Idag är planen att sola först och sen åka till den gamla delen av Dubai och kika runt och äta middag där.