Hello, hur mår ni? Jag mår bra trots mega träningsvärk i hela övre kroppen. Just idag jobbar jag som vikarie på en skola, annars jobbar jag som bekant på Media Markt. Vardagen har kickat igång igen efter USA resan och allt rullar på i en rasande fart tycker jag. Redan mitten av oktober och en första julklapp är inhandlad hehe. Trivs så bra men hur livet är just nu trots att vädret suger ganska rejält.

Igår hade jag en ledig dag och solen sken till min lycka. Körde ett rejält rygg- och magpass med Kajsa på morgonen, slappade lite hemma innan jag skjutsade mamma till jobbet och plockade sedan upp Camilla för en sväng på Tuna Park.

SOOOOOL

I morse gjorde vi oss redo för en hike med Marie, satte oss i bilen och körde till henne på andra sidan bron där vi hoppade in i hennes bil för att rulla till hike platsen. Helt otrolig utsikt var det och jag är så glad att vi gick denna tur. Svettigt var det verkligen då solen stekte på rejält och lagom mysiga uppförsbackar som fick upp flåset (hej andnöd och dålig kondis..)

Högst uppe på toppen av en kulle slog vi oss mer och njöt av havet, solen och varandras sällskap. Satte även på lite musik och sjöng med till bland annat Life is life, livet är rätt bra här hörrni.

Skulle så sjukt gärna vilja vara här och hänga med Marie ett bra tag till men på fredag kväll (amerikansk tid) bär det av hemåt. Ska bli skönt att komma hem ändå, tillbaka till rutiner, familjen, jobb och mina vapendragare.

Att bo här hade verkligen inte varit fel..

Slutdestinationen för denna resa är alltså San Francisco och det allra bästa vara att få träffa min kära San Francisco AuPair Marie. Åkte tillsammans med henne till USA föra året men som alla typ redan vet så åkte jag hem. Hon stannade och stormtrivs så hon blev kvar ett till år vilket jag förstår när jag fått höra alla smarriga detaljer om hennes liv här. Jag är avis, Jajamen. Sämst som jag är tog jag ingen bild på henne, ska fixa imorgon eller på onsdag då vi också ska hänga med henne och få lite guidning runt i "hennes" stad.

Vid Lombard Street

Gunga är ju kul

Efter Santa Monica bar det av mot Las Vegas, tidigt tidigt gick vi upp för att slippa den värsta trafiken under vår 4,5 timme lång bilfärd. Väl framme så var prio ett en outlet men den var ingen höjdare direkt, tråkigt för oss men bra för plånboken ;) efter outleten så styrde vi mot hotellet som var helt underbart, lyxigt och bra. Kände oss som två prinsessor de tre nätter vi sov där! Inte mycket var på agendan i Vegas så vi låg mest vid poolen då det var så varmt sen ena kvällen åkte vi in till centrala Vegas för att kika på hotellen och gå runt lite.

Just nu befinner vi oss i tredje delstaten nämligen Arizona och där med Grand Canyon, ett kort stopp här och tidigt imorgon kör vi 84 mil till Santa Barbra, hej oss..

Mer bilder från alla ställen kommer sen, troligtvis när jag är hemma.

I torsdags tog vi våra resväskor och packade in oss i bilen för att åka vidare till ett nytt hotell i Santa Monica för två nätter. Vi bor på ett mysigt litet budget hotell som ligger ganska i utkanten och heter Ocean Park. Fotat en del har vi hunnit med dock ligger allt kvar på kameran just nu då jag varit lat hehe, ska ta tag i det nä vi kommer till Las Vegas imorgon (för oss). Imorgon för oss och idag för er så ska vi gå upp mega tidigt för att åka till en super stor outlet i Las Vegas för att förhoppningsvis lyckas fynda en del märkesprylar. Wish us good luck! Så för nuet bjussar jag på dessa tre palmträds bilder, hugs

Ytterligare en "fotovägg" här i LA som kände oss lite halv tvungna att besöka, jag lyckades dessutom matcha min outfit väldigt bra haha.

Rodeo Drive

LACMA

Här om dagen åkte vi på en liten dagsutflykt till Malibu som ligger ungefär en timme bort från där vi bor. Vi ville besöka Paradise Cove som är en otroligt fin strand men också en restaurang/café. Dagen bjöd på strålande sol, riktigt höga vågor och en del blåst så alla som känner mig vet att jag är blek gånger 100, japp jag brände mig utan tvekan. Spelar ingen roll vad jag gör, bränner mig alltid på något ställe.. Anyhow dagen var sjukt fin och såklart blev det photo session på stranden hehe, typiskt turister.. Verkligen ett ställe att besöka, rekommenderar det!

Hotellet vi bor på erbjuder utlåning av cyklar vilket är så smart har vi insett, vi bor väldigt centralt och har shoppingcenter osv väldigt nära oss. Och för dem som inte vet det så är parkering i USA dyrt och inte alls som hemma i Sverige, här betalar man mellan $10-$16 för en hel dag oavsett om man står på parkeringen 30 minuter eller en hel dag. Sjukt dyrt för oss som oftast bara står 1 timme.. kort och gott, allt kostar och det mesta är dyrt. Därför är cyklarna ett perfekt val för oss när vi ska någonstans i närheten dels för att det går relativt fort, vi får se mycket och lite motion som grädden på moset. Nackdelen är att man måste dela väg med bilarna och bilarna kör fort...

Igår bestämde vi oss för att åka på en dagsutflykt en timme bort vilket var väldigt lyckat tills vi skulle åka hem och bilen slutar funka i en uppförsbacke (!!! panik). Den slutade liksom att ta gas när man gasade och istället saktade den ner, inte något att före dra när man kör 50 mph och bilen går ner till 40 mph.. men vi rullade på till restaurangen vi skulle till och väl där ringde jag Hertz som vi hyrde bilen ifrån. De bad oss åka till ett Hertz kontor där vi befann oss (separat inlägg om det) men när vi skulle köra bilen till kontoret så rörde den sig inte ur fläcken... varken bakåt eller framåt. Så vi fick gå till kontoret som låg jättenära som tur var, väl där så var det en lite process men allting löste sig till slut. Vi fick en nyare och större bil som är ännu skönare att köra och killarna på kontoret var hur snälla som helst och hjälpte oss med allting, en guldstjärna till dem! Slutet gott allting gott so far

Eftersom vi bor i LA, men närmare bestämt West Hollywood så var det ganska givet att vi ville hikea upp till Hollywood skylten, mest för att det är skön promenad och en underbar utsikt då man hamnar ovanför skylten. Man får inte gå från till skylten utan det är under eller ovanför som man kan gå till. Så vi gick upp tidigt då det snabbt blir stekande varmt här och sen körde vi iväg, vägbeskrivningarna vad super enkla, följ en enda gata tills den tar slut, parkera på parkeringen sen gå. Nej nej nej så var det inte. Vi irrade runt i säkert en timme och frågade ungefär fyra personer i området och ALLA sa olika. Kaos. Nu började det bli varmt och vilket inte direkt är så skönt när man ska promenera men vi körde till
Griffith Observatory där vi kunde gå runt lite. Hollywood skylten fick vi iallafall se på ganska nära avstånd det ser dock ut som att den är så långt borta på bild.. den va närmare i verkligheten, jag lovar.