Hei!

I skrivende øyeblikk sitter jeg på skolen og venter på neste time som starter 14:00, altså om ikke så altfor lenge haha. Tenkte jeg skulle oppdatere bloggen med noen bilder fra da vi besøkte dyreparken og Gardens by the bay sist uke.

Begge deler var veldig fint, og anbefaler virkelig å reise dit om man har mulighet til det en gang :-)

Dessverre gikk kameraet tom for strøm nesten rett etter jeg kom inn i dyreparken (urutinert blogger), så ble litt manko på bilder.

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Heihei!

Nå kom jeg akkurat hjem fra skolen hvor vi hadde infomøte rundt utvekslingen vår, samt litt generell info om skolen og skolehverdagen. Kjenner jeg meg selv rett skal jeg nok gå feil en del ganger før jeg begynner å kjenne meg igjen på skoleområdet, skolen er nemlig gigantisk og delt i mange forskjellige områder i forhold til hva man studerer.

Ikke nok med at bygningene er store, men det er også over 30 spiseplasser (om jeg ikke tar feil) på skolen, så fristelsene er overalt haha!

I år har skolen over 1000 utvekslingsstudenter, så det var temmelig fullt når vi møtte opp til møtet i dag.

De siste dagene har jeg egentlig kun brukt på å bli kjent med Singapore og med de jeg skal gå i klasse med. Jeg kjenner på kroppen at det skal bli godt å komme i gang med studiene og få en rutine i hverdagen, samt tilbringe mye tid med nye bekjente. Det er uheldigvis kun ett fag vi har sammen med de andre studentene på skolen, noe jeg synes er litt dumt da jeg gjerne har lyst til å stifte nye bekjentskap og få frisket litt opp i engelsken min, men jeg får heller gjøre en ekstra innsats på fritiden min haha.

I morgen er første skoledag (de to andre gangene har kun vært informasjonsmøter), og skoledagen varer fra 09:30 til 17:00. Det er med andre ord en pangstart, for her er det ingen kjære mor ;-)

Har også fått utdelt pensum til tre av fagene vi skal ha dette semesteret, så jeg skal sette meg ned for å lese pensum til morgendagen nå.

Legger ved litt diverse bilder fra de siste dagene.

Var forresten nasjonaldagen her i Singapore i går, noe som vi nordmenn så klart måtte feire. Vil ikke påstå at det var 17.mai tilstander, men gøy var det uansett!

Da jeg faktisk overlevde dagens IKEA-tur, følte jeg det var på sin plass med en liten oppdatering.

I går kl 18:30 fikk vi nøklene til leiligheten vår og fikk endelig komme oss til rette her i Singapore. Før vi fikk nøklene var vi en liten tur innom sentrum for å spise lunsj og se oss litt rundt. Byen er full av høye bygninger noe som er veldig uvant for en jente fra lille Ålesund, så dere kan tro jeg ble gående å stirre en god stund. Alt er veldig gjennomført og rent, så jeg tror ikke det skal stå på trivselen i hvertfall!

I morgen skal vi en tur på skolen for orientering og levering av diverse dokumenter og papir. Vi har faktisk ikke skole før 14.august, så håper jeg får brukt dagene frem til da på å bli kjent med denne fantastiske byen.

Legger ved noen bilder fra leiligheten som for øyeblikket er i IKEA-kaos, så får jeg heller ta litt bilder når vi har ryddet opp i rotet hehe.

Dette er utsikten fra rommet til meg og Marie. Leiligheten ligger i 15.etg så vi har hele nabolaget rett utenfor vinduet vårt!

Plassen hvor vi bor heter Parc Oasis og består av mange store blokker. Området er inngjerdet og det er vakter som står ved portene, så det er heldigvis veldig trygt! Vi har også tilgang til treningssenter, basseng og tennisbaner, samt MRT som ligger rett over veien.

Akkurat nå er jeg veldig trøtt og sliten etter en lang dag (klokken er 21:22 her nå), så det blir en kjapp tur på butikken for å handle litt matvarer før jeg stuper til sengs i den nye dynen og puten min.

Holaa!

Akkurat nå er klokken 08:26 her, og vi må gjøre oss klar for "hjemreise" til Singapore i kveld. Kjenner jeg gruer meg til å pakke kofferten, er ikke bare bare å ha kontroll på nesten 30 kg med bagasje som i tillegg ligger slengt utover gulvet haha.

De siste dagene har vi egentlig kun slappet av og solet oss. Var også en tur på byen på lørdag, noe som ikke var den store suksessen for min del haha. Uansett hvor man går på Bali er det proppet av mennesker, spesielt turister, så man kan si det var ganske kaotisk på byen.

Da vi ikke har gjort så veldig mye legger jeg heller ved litt bilder fra de siste dagene. Må også vise den fantastiske utsikten fra rommet vårt, hadde ikke hatt noe imot å våkne/sovne til den hver kveld nei!

Hallo!

Nå skal jeg akkurat til å legge meg etter en dag som føles ut som har vart i en eeevighet. Vi spiste frokost 07:00 i dag, for å så bli hentet i minibuss 08:30. (Frokostene vi får her er forresten helt syk, lover å ta bilde i morgen.)

I dag var det snorkling og litt sightseeing som stod på planen. Vi startet med snorkling i Blue Lagoon som ligger omtrent 2 timer fra hvor vi bor. Synes det var veldig gøy å snorkle siden jeg aldri har prøvd det før, men hadde kanskje håpet og forventet at det skulle være litt mer å se på under vann.

Etter vi hadde snorklet en stund kjørte vi tilbake til stranden i båten, for da var det tid for lunsj. Turen gikk så videre til en liten landsby som lå litt utenfor byen, og etter det besøkte vi et fint tempel.

Legger ved litt bilder under, da det er mer å se på bildene enn det er for meg å forklare haha.

Etter en lang biltur hjem, hvor flesteparten sovnet, måtte vi ha middag. Reiste derfor til sentrum av Kuta med de andre jentene jeg skal bo med i Singapore og hadde det veldig koselig og spiste god mat på Tony Roma's.

I morgen er det avslapping og grilling som står på planen. Vi skal også en tur ut på byen, noe som jeg gleder meg til da jeg ikke har opplevd bylivet her på Bali før!

Hei igjen!

Dag 3 her på Bali er snart over, og den har vært minst like fin som de 2 andre. I går spiste vi på en restaurant i Kuta sentrum før vi reiste tilbake for å ha en gøy kveld sammen. Tok ikke noen bilder fra kvelden da jeg hadde det alt for gøy til å i det hele tatt tenke over kameraet mitt.

Dagen i dag startet med en kjempegod amerikansk frokost før vi reiste videre i taxi til Uluwatu. Etter mye om og men med taxisjåførene kom vi oss endelig frem til tempelet vi skulle besøke. Tempelet og beliggenheten i seg selv var helt fantastisk, men det var veldig mange mennesker der som resulterte i at vi gikk fort gjennom plassen for å så reise hjem igjen.

Ikke nok med at det var mange mennesker der, men jeg har også klart å få tidenes soleksem + blitt solbrent på skuldrene og brystet. Jeg vil derfor påstå at jeg har lært at man ikke skal undervurdere sola selv om det er skyer foran haha.

Bilturen hjem tok mye lenger tid enn forventet da det var mye kø og trafikk, så akkurat nå kjenner jeg at kroppen og hodet er sliten og trøtt. Og mens vi snakker om trafikk så kan jeg fortelle at trafikken her på Bali er noe av det verste jeg har opplevd haha. Man skulle nesten trodd regler ikke fantes og at ingen har førerkort.

Nå skal vi straks reise for å spise middag, før vi finner sengen da vi skal tidlig opp i morgen for å snorkle!

Hei alle kjente og ukjente!

Dette siste skoleåret mitt skal jeg tilbringe i Singapore, og tenkte derfor det kunne være greit å starte en blogg slik familie (og andre) kan få se hva jeg gjør på hver dag. På grunn av tidsforskjeller tror jeg dette vil bli den beste løsningen. Jeg vil skrive om hva jeg gjør på hver dag i form av skole og aktiviteter, samt legge ut mye bilder!

Skolen i Singapore starter 14. august, men vi valgte å ha en ''bli-kjent uke'' på Bali først. Jeg tog toget fra Åndalsnes 24.juli, og etter nesten 24-timer landet vi i Bali. Vi bor i tidenes fineste villa, og er totalt 27 personer fordelt på to villaer. Etter vi landet på flyplassen i Denpasar ble vi hentet av eget staff (hehe) og kjørt dit vi skulle bo.

Siden vi landet har vi egentlig bare brukt litt tid på å komme oss til rette, spist mat, blitt litt kjent og badet. Har ikke så mye å skrive om Bali foreløpig da vi ikke har vært så mange andre plasser enn i villaen, men jeg trives veldig godt her - så klager ikke hehe ;-) Får forhåpentligvis sett mye mer av Bali i løpet av uken da vi planlegger litt utflukter og aktiviteter.

Legger ved litt bilder jeg har tatt den siste dagen (ikke at det er så mye å skryte av), men lover at jeg skal ta mer! Nå kommer det straks noen til huset som skal gi oss manikyr og pedikyr, og jeg føler meg som verdens mest bortskjemte person haha (og jeg elsker det). Senere i dag skal vi mest sannsynlig en tur til sentrum for å spise middag, og jeg gleder meg kjempemye til å se mer av fine Bali.