Såå bloggandet de senaste dagarna har ju varit skit haha. Vi har verkligen hittat på en massa här borta, så jag har helt och hållet glömt bloggen. Men det är väl en bra sak, eller? Att man har så kul här att man glömmer bort omvärlden typ. Jag har iallafall en vlogg till er!
Just nu så ligger jag och mamma vid poolen och solar och bara njuter av vädret. Klockan är 11, det är 25 grader ute och inte ett enda moln så långt ögat kan nå! Hur härligt är inte det? Dock lite tråkigt att halva semestern va tvungen att gå innan molnen beslöt sig att försvinna haha men men! Förutom de så har vi inga planer alls för idag, vilket också är skönt! Då kan man bara bara slappna av och inte stressa så mycket!

Igår var vi alla helt slut och ville inte göra så speciellt mycket. Vädret har även blivit mycket bättre, så igår spenderades dagen bara vid poolen. Eller ja, tills molnen började smyga sig fram. Riktigt skönt att bara ligga och sola och njuta. Det enda negativa är nog att det är precis vid vattnet vilket gör att de blåser väldigt mycket! Efter att vi legat vid poolen en stund, så gick jag och mamma en kort promenad runt området innan vi möte upp min bror och åt middag i hotellets restaurang. Bara en helt avslappnande dag, helt enkelt!
Nu är klockan 11 här och snart kommer mammas barndomsvän (som bor här i Miami) förbi och hämtar upp oss. Hon ska visa oss runt lite mer i Miami än de vi har sett. Mamma har även kollat med henne (åt mig självklart) vart deras största Sephora ligger hehe. Jag måste ju ta vara på chansen när jag väl är här! Jag måste även hitta ULTA då jag hört väldigt mycket bra om den affären också! :)

Lite bilder från igår

Igår var verkligen vädret bättre. Fortfarande lite molnigt men mycket bättre än tidigare dagar. Så jag och brorsan bestämde oss för att ta årets första dopp under semestern. Det känns lite skumt att säga då det är vintertid, men det är en fördel med denna semester!
Efter att vi badat någon timme så var det att fixa iordning oss och åka till en av deras största malls - Aventura Mall. Jag som älskar att shoppa, blev ju som ett barn, speciellt när vi var inne i Sephora! Jag tror vi gick runt där i 6 timmar kanske. Ja det blir ju så när man vill gå igenom nästan varje butik man ser haha. Blev dock inte så mycket shopping men fick med mig en del :).
Nu har molnen försvunnit helt och hållet och solen är framme, så de bara på med badkläderna och ut och njuta av värmen. Självklart ta ett dopp i poolen igen! Det så underbart att poolen ligger vid utkanten, så man får en utsikt av vattnet och staden medan man badar :).

Dagens utsikt!

Det som jag älskar mest med Miami, är att deras mumsiga, färska frukter! Vet inte varför, men jag tycker verkligen att frukter utomlands är så mycket godare än i Sverige! Dom är med juicy (om man nu kan säga så) och sötare!
Hur gott ser frukterna inte ut på bilden?! Detta försvann typ på en halvtimme! Självklart inte bara av mig själv, mamma och brorsan var med på en kant haha. Vi kommer nog fylla på kylen med en massa frukter nu under dessa 3 veckor!

Så igår bestod dagen bara utav att promenera, kolla runt i området vi bor på och handla hem lite mat. Jag vet faktiskt inte hur länge vi promenerade, då det var riktigt härligt väder och solen bara sken fram mellan molnen!
Det är otroligt fint här verkligen! Vart man än går så ser man vattnet och de så fint med palmerna! Jag är inte den typen som älskar att promenera, men det är så skönt och avslappnade här. Vi avslutade promenaden med middag i en restaurang nära vattnet. Vi hade tänkt fortsätta promenaden, men det började regna en massa och blåste som fan och ingen av oss hade rätt klädsel för det.
Just nu är klockan 10 i 10 på morgonen och som det ser ut just nu så är det också molnigt, men vi får se hur de ser ut som några timmar. Kanske blir badväder till slut eller så får vi se vad vi hittar på idag helt enkelt.

Lite bilder från igår

En fin bild jag tog från flyget

Så var vi äntligen framme på våran destination! Vart skulle vi då? Jo vi är i Miami, Florida! Detta är min allra första gång i USA och det ska bli riktigt kul att uppleva USA och Miami för första gången.
Resan hit var riktigt lång och utmattande. Vi var så jetlagade och hungriga när vi var framme, så vi promenerade till den första restaurangen vi hitta. Vi somnade ganska snabbt efter maten och vakna nu efter ca 10 timmars sömn. Kan säga att det verkligen var välbehövligt.
Vi har inga planer för idag, utan vi funderar på att bara gå runt och se vad som finns här att göra! Det är tyvärr inte badväder, vilket är tråkigt nog då jag hade hoppats på de! Så det blir att turista lite med familjen och ta lite bilder mina nya kamera som jag köpte innan resan! Nej, nu ska jag ta och fixa iordning mig! :)

Det är två dagar kvar tills resan och jag borde stå i rummet, packa och vara helt överlycklig. Istället så sitter jag i vardagsrummet, äter pasta med pesto och kollar på någon film på teven. Det enda jag har i mina tankar just nu är pojkvännen. Det har gått 4 timmar sedan vi sa hejdå i centralen och känner verkligen hur tomt det är utan han bredvid mig. Efter två veckor med varandra, så blir det en vana att se den personen och vara med personen hela tiden. Nu kommer vi inte ses på veckor, kanske månader till och med. Pga jobb, skolan, ja pga resan till och med.
Fyfan va deppig detta inlägg började känner jag haha. Missförstå mig inte, jag är mer än tacksam för resan! Det är bara att vara i distansförhållande och vara så länge ifrån varandra är extremt jobbigt!
Igår spenderade jag nästan hela dagen med att bara vara med pojkvän och umgås så mycket som möjligt innan han åkte tillbaka. Förutom de så gjorde vi lite ärenden, lämnade pappa inne i stan, köpte godis och kollade på film. Idag var de nästan samma sak, bara ligga i sängen, kolla på olika filmer, umgås och bara va tills klockan blev mycket och vi var tvungna att säga hejdå till varandra. Nej, får ta och börja packa nu, så jag får tankarna på ett annat håll!

Lite bilder på oss från veckan som varit!

Åh dom senaste dagarna så har jag både jobbat och varit ledig men ändå aldrig behövt vakna såhär tidigt, då jag jobbar kvällspass haha. Jag tycker verkligen snön är otroligt fint att kolla på, men den här kylan som finns i rummet på morgonen, är jag glad att slippa!
Nu är det bara 3 dagar kvar tills vi flyger till varmare breddgrader! Och jag har inte ens tagit upp resväskan, vilket jag känner att jag borde göra idag! Har ni kommit på vart jag ska resa än? :)
Snart kommer lite besök hem till oss och hälsa på en stund. Därefter så ska jag spendera hela kvällen med Arman. Efter nästan 2veckor med varandra, så är de dags att säga hejdå till varandra imorgon, så ska verkligen ta vara på sista tiden med varandra.
Nu ska jag upp och fixa iordning lite frukost till mig och Arman, innan besöket kommer!

En annan bild från nyår

Och så var 2017 här. Dock tar de typ 6 månader för mig att fatta att de nytt år så haha. Iallafall så jobbade jag en massa fram tills nyår! Hade dock inte lila stressigt som det var inför jul, vilket var skönt nog. Startade nyårsafton genom att handla de sista till firandet hos mormor och inför bakade utav pappas tårta. Det kändes väldigt skönt att inte stressa sminket och håret detta år, då jag gjort det tidigare år haha. Detta firande så var vi många fler än vid julafton. Jag hade starkt sagt att jag inte skulle dricka men de blev en drink eller två endå hehe. Som vanligt efter middagen, så vart de dans för oss och för de små! Älskar verkligen denna tradition som vi har! Vid 00.00 var det bara ge pojkvännen nyårskyssen, sägs gott nytt år till hela släkten, kollar på fyrverkerier och fira pappa som fyller år 1a januari! Så det blev sång, tårta och lite bubbel innan firandet fortsatte. Dock blev de ej en lång kväll, då båda föräldrarna var sjuka!
Som vanligt tog jag ej många bilder, utan blev bara någon enstaka! Jag måste verkligen bli bättre på detta känner! Har iallafall 3 bilder från nya året, och det är iallafall något. Dock är den ena tagen från Satu's blogg!

Så om mindre än två veckor lämnar jag Sverige för att starta året med en semester! Det är en julklapp som jag och min bror har fått! Så det blir vi två plus mamma som reser och är borta i ca 3 veckor! Det ska bli riktigt skönt att njuta av sol, värme och bad och helt enkelt att slappna av. Det enda jobbiga är att vara ifrån pojkvännen, då det betyder att vi inte kommer ses på ett tag även efter resan, då jobbet kommer komma i första hand. Men ser ni hur härligt det ser ut på bilden! Kan ni gissa vart vi ska? :)