Jahapp, så var vi då åter i lilla landet lagom. Många känslor som infinner sig i att komma tillbaka till verkligheten efter 1 månad på andra sidan jorden, men framför allt är vi nöjda, glada och tacksamma för allt vi fått se och uppleva. Vi har skapat oss minne för livet - Grand Canyon, Everglades, Universal Studios, Jazzbarer i New Orleans, ja listan kan göras lång. Ett som är säkert är att vi aldrig kommer att glömma denna resa.

Ni som funderar på att göra något liknande -gör det. USA är ett helt fantastiskt land att utforska med bil.

Precis som Suss skrev innan så får ni gärna höra av er med frågor och funderingar, vi lovar att svara efter bästa förmåga!

För de som behöver veta så tar vi flyget fredag 16.45 USA-tid och landar 12.25 lördag svensk tid.

Jaha. Då var det alltså klart. En semester jag bara trodde jag kunde drömma om är nu gjord. Åtta saker på min bucket list har jag kunnat pricka av under resans gång och det har varit helt fantastiskt. Vi längtar inte hem, men det som gör det roligt att komma hem (i alla fall för min del) är att träffa mormor igen som jag har längtat så mycket att få prata med. Dagen idag spenderades på tre olika "museum", Hollywood wax museum, Guiness world record och Ripley's believe it or not. På kvällen såg vi filmen Dunkirk på Imax, inte världens bästa film men en av världens största imax så det var en upplevelse bara det.

På måndag börjar jobb-vardagen igen för Filip och Tobbe. Jag som jobbar som lärare har några veckor kvar och ska iväg på nya äventyr, med två tjejkompisar denna gång vilket kommer bli en bra omväxling 😉 Men först vill jag till mormor. Vi ser att det är en del som har läst vår blogg och om någon funderar på att resa till södra delen av USA och har några frågor är ni varmt välkomna att fråga. Annars tackar jag för mig, kanske kommer Filip och Tobbe skriva något också, vi får se 🙂

Idag skulle vi ta oss närmare Hollywoodskylten var det tänkt. Det är väl inte så långt att gå eller? Jo. Vi gick och gick och gick och sen insåg vi att vi behövde gå mycket längre till. Men visst kom vi lite närmare än tidigare och vi såg dessutom en inspelning av en film eller tv-serie nedanför skylten, mer Hollywood än så blir det knappast. Därefter åkte vi vill Malibu beach och insåg att Miami beach är den bästa stranden på hela resan. Efter det gjorde vi det man oftast gör i L.A. när man har bil - man står i bilkö. Kvällen spenderades på en jättemysig restaurang ganska nära hotellet. Imorgon är det sista dagen, känns helt galet är resan snart är slut och jag är så tacksam för att allt har gått så bra och för allt vi har sett och gjort.

Tredje dagen här i L.A. spenderades på stadens zoo. Väldigt mysigt och lugnt och skönt. Därefter körde vi och tittade på överdådiga hus i Bell Air och Beverly Hills där vi också fick en jättefin vy över staden. Morgondagen kommer förhoppningsvis spenderas vertikalt på Malibu beach 😃

Idag har vi gjort något jag velat göra väldigt länge - besökt Warner bros. studio. Vi fick se en massa platser där de spelar in filmer och tv-serier, bland annat där Spidermans "upp-och-ner-kyss" spelades in, parken där Pheobe springer i Vänner och både Pennys och Sheldons lägenhet i Big Bang Theory! På det sistnämnda fick vi tyvärr inte ta foto, men oj vad roligt det var att se! Vi har sett Sheldons spot på riktigt!! 😃 Efter det åkte vi till Santa Monica Pier, också häftigt att se på riktigt. Imorgon tror jag att vi ska till ett zoo, vi får se 🙂

Det bästa med att ha semester är att man kan göra precis vad man vill, när man vill. Dagen började med att vi såg Hollywood-skylten på långt håll, ville komma närmare, letade parkeringsplats, kom på att det var helgdag och bestämde att vi ska göra ett försök en annan dag istället 😉 Däremot hittade vi bra parkering nära Hollywood Walk of Fame. Eftersom att vi gärna vill gå på bio och eftersom att vi faktiskt har semester, så tittade vi på Wonderwoman. Klockan 13. Lite shopping blev det efter det och kvällen avslutades på lägenhetshotellets tak med pizza. Väldigt mysigt. Jag som alltid fryser kan dock medge att jag saknar Las Vegas 40 grader. Det tror jag inte Filip och Tobbe gör.

Nu är vi framme på vårt sista stopp. Filip har kört oss på allra bästa sätt hela vägen från Miami och hit. Lägenheten vi bor i är alldeles ny och fräsch. Det ska bli kul att se vad denna stad har att erbjuda 🙂

Idag testade jag något som var riktigt häftigt, indoor skydiving! Tobbe stannade vid poolen och solade och Filip filmade och tog foton. Det var en härlig känsla och något jag absolut vill göra igen! Efter det blev det pool och shopping, imorgon ska vi tyvärr lämna denna annorlunda stad men vi går mot nya äventyr i Los Angeles där vi har bokat en lägenhet i ett lägenhetshotell. Det ska bli spännande, men först middag här i Las Vegas.

Jag vet att jag tjatar om vädret, men jag tycker det är så häftigt att klockan är nio på kvällen och här är 40 grader varmt. Som varmast idag var det 43 grader. Det blev en snabbvisit till Hooverdammen och därefter tog vi det lugnt vid poolen. Tobbe har solat och jag och Filip har läst i skuggan, helt avslappnande dag och jag börjar varva ner ordentligt. Middag blev det på Hard Rock Café (naturligtvis) där jag åt den godaste cheesecake jag någonsin smakat.