Idag har vi åkt runt en massa och kollat på fin natur här, vi åkte både till blålagunen som är så underbart vacker men tog även färjan till Fårö och var där i flera timmar. Kollade på raukar, får(eller här heter får lamm och fårets bäbisar heter lamm unge), åkte till en fyr, gick in i nå godis hus för att köpa godis, åt glass och stannade till vid en hamn där de hade segelbåtar. Mysig dag!

Nu håller mamma och pappa på med maten medan jag&J sitter ute i solen, har varit mulet hela dagen men nu på kvällskvisten sprack de upp och blev helt klar blått. Hoppas att det håller i sig tills imorgon..

Kram!

Skor från nelly och super söt playsuit ifrån bikbok. Hatt ifrån h&m! ☀️❤

Visby är ju sååå himla mysigt!! Waow. Var här för ungefär tre år sedan också men det känns som att det är ännu finare den här gången haha.

Efter att vi hade ätit middag som min underbara pappa bjöd oss på så köpte vi kulglass. Var nästan lite för mätt men var ändå sugen på något sött.. Jag tog honung och saffrans glass, jätte gott men det räckte med en kula annars hade jag blivit le på smaken.

Har haft en sådan härlig dag idag, men nu är jag trött som attan då ja klev upp åtta imorse! Så nu ska jag mysa ner mig i soffan med myspojken min, kolla klart Maria Wern och små sova. Natti!

Idag har vi varit en dag vid havet!
Det blåste en del och i vattnet var det riktigt kallt, men jag badade ändå. Ingen badkruka här eller ;-)
Det klarnade upp mer och mer ju längre vi var där men efter någon timma var alla så hungriga att vi for hem, farmor gjorde våfflor som vi åt utomhus i solen.

Kram!

Nu är bilresan och natten på hotell avklarad, allt har gått bra förutom att jag sov ganska dåligt. Vaknade mycket och så..

Igår när vi kom fram så åt vi lite mat, jag tog bara en ost macka då jag inte kände mig så hungrig!
Efter det så gick jag, Jonte och pappa en promenad ner till hamnen. Vi gick ut på bryggan och kollade på alls båtar.
Allt kändes frid&fröjd tills att jag insåg att det var
giigantiskamegabjässar till spindlar överallt(!!) alltså ni förstår inte hur stor dom va!!

Nu sitter jag ute på balkongen och solar lite innan vi åker till färjan, ha en bra dag! Kram.

Idag bär det av till Gotland, vi ska strax sätta oss i bilen påväg ner till nynäshamn där vi kommer att sova en natt på hotell. Imorgon vid tio på morgonen går färjan över till Gotland!

Jag var tvungen att sätta mig på resväskan för att få igen den, men det gick.
Är fullt medveten om att jag har med mig lite väl mycket kläder och skor för att vara borta i åtta dagar men man vill ju ha lite alternativ så att säga. ;-)

Har precis laddat ner några Spotify listor och några avsnitt utav Alex&Sigges podcast som vi kan lyssna på påvägen ner så slipper bilresan vara lika uttråkande.
Ha en fin dag allesammans och håll tummar, tassar och tår för att allt går som det ska med färjan, väder osv nu.

Lite nytt och fräscht i garderoben sitter ju aldrig fel!

Tur som fasiken hade jag som hittade en bikini i slutet utav sommaren, nästan alla butiker har ju slutat sälja de nu. Men hittade en i rätt storlek och billig peng även fast jag var sävlig med att köpa en haha.
Kram!

Igår tog jag och Tilda en dags trip till Stockholm, vi åkte tåg ner som gick 06:04 vilket resulterade i att mitt larm ringde 04:30, sov ungefär tre timmar den natten.. trött som attan klev jag upp å fixade det sista innan vi åkte till tåget. Jonte åkte också hem då på morgonen fast med ett annat tåg!

Jag och Tilda har åkt till Stockholm ganska många gånger tillsammans innan, både med våra mammor och utan dom. Men den här gången blev det utan!

Så himla mysigt att hitta på något sådär även om det bara är över dagen.
Mitt på dagen så tog vi en fika och jag älskar(!!) verkligen brownie med mjukglass, dessvärre orkar jag knappt hälften för att de blir för mastigt men nu när jag är hungrig och tänker tillbaka på hur gott de va kan jag inte förstå att ja slängde halva.. huehue.

Hur som helst så var detta framförallt en shopping resa så jag handlade en del. När vi kände att vi shoppat klart så promenerade vi runt lite på stan, kikade förbi slottet och så. Trevligt!
Tåget hem gick strax efter sju och vi var hemma igen halv tolv, inga tågförseningar som va sjukt skönt men hemresan var ganska seg då vi var så trötta.

Wiiee äntligen fått träffa Jontes nya familjemedlemmar, Harry och Frasse. Sötaste små missarna!!
Vi sov med dom i sängen inatt vilket har gjort att jag inte sov så bra då jag jämnt vaknade och ville kolla till de. Var så rädd att vi skulle råka klämma dom eller dylikt då dom är så småa och pluttesnuttiga. Men de gick såklart bra bara jag som tänkte för mycket hehe. Mamma instinkter!

Nu sitter vi på tåget påväg hem till mig igen efter att ha sovit en natt hos Jonte, när vi kommer in till stan så ska vi bada på himlabadet ett tag. Inte varit där på flera år så blir nog mysigt!

Ha en fin måndag allihopa!