Våra sista timmar tillsammans... När vi vaknade imorse packade vi de sista sakerna och checkade ut. Vi gick sedan till Carpe Diem Massage för att unna oss lite lyx. Det blev oljemassage, footskrub, pedikyr och manikyr.

Nu sitter vi på Harrys för att äta vår sista lunch tillsammans.

Vi har haft en helt fantastisk resa! Många nya minnen, erfarenheter och lärdomar. Känns som det var en evighet sen vi sa hejdå till våra familjer på Landskrona station. Det har egentligen inte gått så lång tid men mycket har hänt. Vi som nu skulle resa hem tillsammans ska också dela på oss. Nellies taxi till flygplatsen går klockan fyra och det känns så overkligt. Att inte längre göra allt tillsammans. Det kommer kännas tomt. Tur att vi kan ringa till varandra varje dag.

Stort tack till alla som följt oss på vår resa! Har varit fantastiskt roligt att dela den med er.

I Phuket valde vi att bo i Patong. Vi tänkte att det var skönt att ha nära till nattlivet och slippa ta tuktuk när vi skulle hem på kvällarna. Vi är nöjda med det valet, båda har trivts jättebra i Patong! Finns andra stränder som är finare, men då är det lättare att hyra en moppe över dagen och åka någonstans!

Vi har bott på ABC Groups här i Patong. Hotellet är väldigt centralt vilket har varit skönt. Rummet var fint, vi hade en liten balkong med som har uppskattats!

Personalen här är trevliga men man märker att de har lite svårt för engelskan så kan vara svårt att kommunicera med dom. Vi betalade för att få frukost men den har vi nästan aldrig ätit. En väldigt tråkig frukost som enbart bestod av en knappt rostad macka, två små prinskorvar och ett ägg.

Vi skulle absolut rekommendera andra att bo på ABC Groups, vi har betalat 1500 bath per natt för detta hotell vilket är ca. 375kr! Det som gör hotellet extrabra är det centrala läget och fastän man bor mitt i smeten så är det tyst och lugnt på kvällarna!

Vi skulle även rekommendera andra att åka till Phuket. Det är ett av våra favoritställen på denna resan. Här finns något för alla! Bra shopping, god mat, massa utflykter, nattliv och fina stränder!

Idag följde vi med staffen på Stockholm som skulle ha teamday! Vi åkte till Anthem Water park. Den låg en liten bit från Patong så vi fick åka moppe dit!

Det var olika hopp- och hinderbanor i vattnet som man kunde ta sig igenom. Det var otroligt halt och väääldigt svårt men jätteroligt. Några brutna naglar, skrapsår och massa skratt bjöd det på!

Vi var tillbaka i Patong vid 18.00. Väldigt hungriga efter denna fartfyllda dag så vi bestämde oss för att gå till Harrys. Där åt vi först varsin förrätt. Nellie en toast Skagen och Maja musslor. Sen tog vi båda varsin falukorv med stuvade makaroner! Nu sitter vi proppmätta på Harrys och ska snart gå tillbaka till hotellet för att packa våra saker. Sista kvällen tillsammans idag, kommer bli så tråkigt att snart gå skilda vägar...!

Idag tog vi lite sovmorgon! När vi vaknade så stod såklart stranden på schemat, som alla andra dagar här! Dagarna är väldigt lika här, men så är det när man är på semester! Vi solar, badar och äter!

Efter stranden gick vi på en lite shoppingrunda och Nellie fixade sina naglar. Vi hämtade marknadsmat idag med, så himla god och billig mat!

Lördag idag så det betyder att det är mycket folk ute på Bangla! Idag blir vår sista festkväll tillsammans här i Patong vilket känns väldigt tråkigt...! Vi började med att gå till Grabbarna Grus och sedan vidare till Stockholm. Vi hann med många beerpong rundor och vid tre tiden kände vi att det var dags att dra sig hemåt. Påvägen hem köpte vi varsin Bangla-Burgare, himmelskt gott!!

Vi har helt glömt bort att visa vår otroligt coola belysning vi har i rummet. I vår sänggavel är det inbyggda blinkande lampor i regnbågens alla färger.

Idag har vi varit på stranden och pressat. Solen har varit framme hela dagen, blir så otroligt varmt då! Man hinner sola i fem minuter innan svetten droppar.

Efter några timmar på stranden gick vi för att äta lunch, vi tog båda varsin wienerschnitzel med svampsås och pommes!

Mätta och belåtna efter lunchen gick vi ner till stranden igen. Det är väldigt skönt på stranden vid tre-fyra när det inte är riktigt lika varmt längre! Vi drog sedan hem för att fixa oss inför kvällen. Vi mötte upp Michael och Stephen för att äta middag ihop, blev att vi handlade på matmarknaden! Perfekt att alla kan få vad de är sugna på! Maja skulle prov jobba på Stockholm Syndrom på kvällen, så vid åtta drog vi till Stockholm. Nellie följde med som stöd och provsmaka alla drinkar! Blev en lång kväll för oss och vi var båda rejält trötta när vi kom hem!

Vi var på stranden väldigt tidigt idag, för att vara oss iallafall. Vi var där redan vid elva så vi fick många timmars sol idag, såå skönt!

Vi var ganska slut efter gårdagen så idag bestämde vi för att inte festa, vi gick bara förbi Stockholm för att hälsa och snacka lite med staffen! Vi mötte sen upp Amanda, Michaela, Elin och Anna och åt middag med dom! Gissa vart? Wine Connection såklart!

Vi gick ner till stranden nästan direkt när vi vaknat för att jobba lite på brännan. Efter en liten stund började det regna så vi sprang upp till en resturang för att ta skydd från regnet. Vi passade på att äta lunch då med.

Solen tittade aldrig fram igen så efter lunchen gick vi och shoppade lite. Sen tog vi oss tillbaka till hotellet för att ladda upp inför en till kväll på Bangla! Nellies kusin Amanda är i Patong med sina kompisar så vi hade bestämt att möta upp dem för att äta en middag ihop och sen dansa hela natten lång på Bangla!

Vi åt på Wine Connection, vårt favvo ställe! Vi delade en charktallrik (som vanligt) och en pizza! Sen gick vi vidare till Banana Bar och delade på fish bowls, väldigt stora glas med drinkar i!

Vi började att fira alla hjärtans dag med en härlig frukost på Harrys, följt av lite strandhäng. Vi hade satt klockan imorse så vi kom upp i tiden och inte sov bort en hel dag till.

Efter stranden gick vi hem för att göra oss extra fina inför mysig middag på ett av våra favoritställen, Wine Connection! Blev massa god chark. Efter det gick vi vidare till Bangla!

Vi hoppas att alla hemma hade en riktigt bra alla hjärtans dag! ❤

Denna dagen = ångest. Vi har sovit bort hela dagen. Vi gick inte ner till stranden från klockan två... Som tur var har det inte varit så bra väder idag, känns lite bättre att veta att vi inte missat massa soltimmar. Efter lite strandhäng åkte Maja till Kamala för att hämta sina glasögon och sen gick vi till marknaden här i Patong för att handla mat. Nu sitter vi på hotellet och äter och försöker peppa upp oss för en till natt på Bangla!

Idag var det väldigt blåsigt och molnigt så vi gick till hotellet bredvid vårt för att låna deras pool. Det var okej att göra det om man åt lunch eller handlade något annat i deras resturang. Så vi spenderade hela dagen vid poolen och åt en god lunch där. Vi tog till och med varsin efterrätt!

Vi gick tillbaka till hotellet för att fixa oss för en rolig utekväll! Vi drog ut vid halv nio för att äta middag och hittade en indisk resturang som heter Indian Curry Club. Väldigt god mat fick vi och efter det fick vi till Grabbarna Grus för att spela lite beeepong. Vi hängde på GG till stängning och gick sedan vidare på en efterfest. Klockan blev fem innan vi var tillbaka på hotellet. Ja ni läste rätt vi kan vara uppe längre än till tio ifall vi vill!