Au pair, Weekend

Nu är det officiellt - jag stannar på nz för alltid!!

... Eller inte haha, om 3 månader är jag tillbaka igen don't worry 😄 Var tyvärr inte mitt bröllop, utan min värdmamma syster. Så på fredag kväll åkte jag och min värdfamilj upp till Mangawhai för en hel helg av bröllop.

Lördagen bestod av massa fix inför det, och sen själva ceremonin. Jag var den som höll ett öga på barnen hela tiden, men kunde samtidigt se själva ceremonin. Var sååå fint verkligen!

På söndagen var det dags för lite brunch på morgonen för alla gäster, och sedan kunde jag åka tillbaka till Auckland i förväg. Så blev ett litet stopp vid Te Arai Point på vägen då jag sett så många fina bilder från det stället.

Väl tillbaka i Auckland åkte jag direkt till Sandra, där hennes kompis Sabrina från hemifrån (som jag redan träffat några gånger tidigare), var och hälsade på. Var så kul att jag hann träffa henne en kortis!

Sedan åkte jag och mötte upp Ann-Kathrin för att gå på en gratiskonsert av en av mina favorit sångare 💓 En av hans låtar påminner mig så mycket om min tid här på nz, så var så kul att få se han här! Blev sedan en pizza middag innan jag åkte hemåt för lite Skype. En så mysig helg!

Au pair, Vardag, Mat

Började inte jobba förrän 15 idag, så efter en lång sovmorgon och pannkakor till frukost, mötte jag upp Ak. Vi åt världens bästa sushi, och det bästa - den är sååå billig!

Enjoying my last times with her innan hon åker tillbaka till Tyskland, you can't leave 💔

Au pair, Roadtrips, Weekend

Ännu en långhelg denna vecka, vilket man absolut inte tackar nej till. Den började i torsdagskväll då jag fikade med min danska kompis Cecilie i Mission Bay. Så mysigt med en liten catch up! 💓

Var ledig hela fredagen så jag, Ann-Kathrin och Clara började dagen med att hämta upp hyrbilen för helgen då vi skulle åka norrut. Efter lite strul kom vi äntligen iväg, och vårt första stopp var Piroa waterfall. Såå fint!

Vi tog sedan ett kaffestopp i Whangarei, min favoritstad hahah, innan vi åkte upp till Paihia där vi skulle stanna över natten. Så vi satte snabbt upp vårt tält där innan vi åkte mot Russel, en liten halvö i Bay of Islands. Vi åkte runt där och såg stränder och utsiktsplatser, innan vi köpte med oss pizza till stranden och kollade på den underbara solnedgången. Hur drömmigt?!

Nästa dag var det dags för vårt segelbåtstur i Bay of Islands. Vädret var på topp och vi kunde inte vara mer glada över att få spendera hela dagen på en båt. Började trippen med att se såååå många delfiner, dream!

Vi stannade sedan till vid en liten ö, där vi först gick upp för ett litet berg för att se på utsikten. Såå fint verkligen!

Vi hann sedan med lite snorkling innan det var dags för lunch på båten. Var så härligt verkligen! Sedan seglade vi tillbaka till hamnen igen, då vi även såg pingviner simma omkring (!!).

Väl tillbaka på vår camping börjar vi laga middag, men inser att maten möglat och vi inte har tallrikar etc med oss. Så vi åt massa blandad mat ur plastmuggar haha such campers! Vi skrattade så mycket åt hur oförberedda vi var denna helg, men det löste sig alltid ändå.

Nästa dag åkte vi mot Cape Reigna, den mest norra punkten på nz, med lite stopp längs vägen. Så först åkte vi till Rainbow falls för att ta oss ett dopp. Var så häftigt att simma ut till själva vattenfallet!!

Vi stannade sedan till vid en strand för att äta lite lunch, innan vi åkte vidare till en annan bay. Den var sååå magisk! Så klart vatten och inte alls mycket folk!

Ville helst ligga kvar där föralltid haha, men vi var sedan tvungna att börja åka mot nästa camping som låg precis bredvid Cape Reigna. Låg precis brevid stranden så var väldigt fin läge, dock var det en av naturcampingarna vilket innebar kalla duschar, dass och ingen service hahaha så de som inte var så campingvana fick lite halvt panik. Hade sååå kul åt det dock haha!

Vi åkte sedan till självaste Cape Reigna, för att se solnedgången där. Magiskt!

Nästa morgon åkte vi de stora sanddynerna för att göra lite sandboard surfing, hahah himla kul!

Sedan började sen låååånga körningen tillbaka till Auckland, men vi gjorde lite stopp längs vägen bland annat vid ett nz träd som var det allra största av den sorten, och denna fina viewing point.

Hade verkligen en magisk helg fylld med så många fina minnen och platser, och är så glad att jag fick uppleva det med mina fina vänner Ak och Clara 💓 Nz you have my heart!

Au pair, Roadtrips, Weekend

Denna helg var det äntligen dags för långhelg. Så då bar det av mot Lake Taupo, nz största sjö, där jag, Ann-Kathrin, Sandra och Elena skulle tälta utanför Ak's värdfamilj sommarhus. Vädret var på topp, så så fort vi kommit dit gick vi direkt ner till sjön för att lägga oss. Efter en stund åkte vi ut med värdfamiljens båt för att se lite mer av sjön, och åka med en donut efter båten. Så mys!

På kvällen grillade vi alla tillsammans i kvällssolen, så coooozy!

Vi åkte sedan och köpte glass och satte oss nere på bryggan. Hur härlig sommarkväll?!

Nästa dag skulle vi göra Tongariro crossing, men tyvärr blev jag sjuk under natten så var tvungen att skippa den :(( Istället sov jag vidare och gick sedan ner till sjön för att lägga mig i skuggan när tältet blev för varmt hahah. När tjejerna kom tillbaka mådde jag äntligen lite bättre, så var skönt att det bara var kortvarigt. Vi åt sedan en god middag igen, och såg sedan på solnedgången vid vattnet. Dreamy!

Nästa dag spenderades även denna på stranden, innan vi tyvärr lämnade sommarhuset för att åka vidare till andra delen av sjön. Där fikade vi lite vid vattnet innan vi åkte vidare till ...

Huka falls! Ännu ett vattenfall checkat från listan haha 💁🏼

Sedan började den långa körningen tillbaka till Auckland, men för att göra den lite härligare stannade vi till vid Mission Bay för en fish n' chips middag på stranden. YUM!

Au pair, Mat, Vardag

Var äntligen Sandras tur att fylla år och det firade vi princip hela dagen. Efter att ha jobbat en stund på morgonen, åkte vi in till Auckland för att bruncha lite. Hamnade på ett jättemysigt och sååå gott ställe kallat Queenies!

Vi både kände efteråt att vi behövde lite efterrätt (yes behövde), så vi åkte till ett populärt café där de säljer lite speciella donuts haha. Yes man sprutar in fyllningen hahah så skumt men YUM!

Nästa stopp var hemma, där jag tog en liten powernap hehe och åkte sedan och hämtade upp barnen från kindy. Vi åkte sedan till Pt Chev, en strand i närheten, för att möta upp deras kompisar och deras au pair. Så härlig eftermiddag i solen!

Efter middagen kom Ann-Kathrin och Sandra och hämtade upp mig, och så åkte vi tillsammans mot Mission Bay. Där mötte vi upp Elena och Clara och hade en lite bday picknick bestående av kladdkaka, jordgubbar, choklad och muffins. SÅÅÅ GOTT!

Vi åkte sedan tillbaka till stan för att gå till en rooftop bar, vilket var så mysigt! Vi satt där och drack drinkar och bara pratade 💕

Sån himla mysig sommardag! Kan varje dag i Sverige i januari också vara som denna tack? Hehehe 💓

Au pair, Roadtrips, Weekend

Fredags eftermiddagen spenderades i Takapuna med barnen och Ann-Kathrin + hennes kids, med lekplats häng, glass och ett dopp i havet. Så mysig eftermiddag verkligen!

Efter jag droppat off barnen åkte jag mot Clara, och jag hade turen att få åka över Harbour Bridge i det så härliga vädret. Väl hos Clara var redan Elena och Tilde, och tillsammans åkte vi mot en food market i närheten där även Sandra och Ann-Kathrin joined us. Såå mysigt och hamburgarna var så goda! Vi åkte sedan tillbaka till Clara där hon gjorde crépes åt oss. Eftersom hon är från Frankrike fick vi smaka på himla goda ones! 💓 Verkligen så härlig och mysig kväll!

Nästa morgon hämtade Sandra och Ann-Kathrin upp mig för att åka mot The Pinnacles - en hike till ett berg i Coromandel. Tog ca 3 h upp till vår hut där vi skulle sova över natten, och sedan ca 30 min upp till själva toppen.

Var relativt brant sista biten upp, så var en hel del trappsteg och till och med stegar sista biten. Adventure for real! Var iaf himla fin utsikt runt omkring oss, så värt det.

Väl tillbaka såg vi framemot en dusch efter att ha gått hela dagen, men då säger de att det är vattenbrist - så ingen dusch och vattnet var alldeles gulbrunt. No thank you haha! Ingen service där heller, inte för att låta cheesy men var så skönt på ett sätt då vi bara pratade och pratade istället. Mina fina vänner 💕

Regnade en hel del under natten, men dagen efter när vi började gå slutade det som tur var. Men vägen ner var så annorlunda än upp, då det tidigare varit så torrt och nu kändes det som en regnskog. Väl tillbaka i Auckland tog jag en efterlängtad dusch och nu ska jag äta middag med familjen här.

Au pair, Vardag

Mt Eden Summit with two of my faves 💕

Au pair, Mat, Weekend

Helgen började med en utgång i Auckland CBD med mitt crew aka Ann-Kathrin, Sandra, Clara och Elena. Hade en sån himla kul kväll verkligen!

Lördagen började med en brunch på Little Sister för oss - vad annars liksom? 💁🏼

Sedan åkte jag och Sandra vidare till Takapuna Beach för lite strandhäng och glass. Hur härligt?!

Vi åkte sedan vidare till Skytower för att efter 8 månader åka upp där. Trodde jag var cool nu och klarade höjder efter mitt skydive, men icke hade lite halvt panik i hissen haha. Var iaf väldigt fin utsikt! Just gotta love auckland 💓 Från toppen kunde vi se en rosa gångväg vi så länge letat efter haha, så vi gick dit. So pretttiii!

Åkte sedan hemåt till ett såå lugnt hus efter en så härlig dag med Sandris 💕💕 Nästa dag vaknade jag upp och bestämde mig snabbt för att kolla på Ann-Kathrins, Elenas och Claras bungy jump från Harbour Bridge. Hängde med till själva plattformen för att se hoppet, så även jag gick med de där under bron hah. Sååå kul att när de hoppade! Själv stod jag där nöjd och glad som slapp haha!

Efteråt svälte vi ihjäl, så blev en brunch på favoriten "Dear Jervois". Testade för en gångs skull något nytt där hehe! Sunday brunch at its best

Hade sedan en lugn eftermiddag och kväll hemma där jag fixade lite i rummet och bara chillade. Love weekends like this

Au pair, Roadtrips, Sydön

Nästa dag bar det av till Mt Cook, nz högsta berg. Men först stannade vi till för att se på några kända runda stenar hahah. Häftiga var de iaf!

Vi åkte sedan till en pingvin koloni men såg tyvärr inga pingviner :(( Såg iaf denna skylten hehe!

Så istället började vi åka mot Mt Cook. Vi hade såååån tur med vädret så vi såg hela berget, och den alldeles klarblåa sjön precis framför. Såååå fint!

Vår campingplats låg vid berget, så var så fin utsikt. Och på natten var det så klar stjärnfylld himmel, magiskt!

Dagen efter gjorde vi en känd hike precis vid Mt Cook, i Hooker Valley. Dock var vädret lite sämre denna dag så var rejält kallt och regnigt. Var en väldigt häftig hike iaf!

Nästa dag åkte vi mot Christchurch med lite stopp längs vägen, bland annat Lake Tekapo där en känd kyrka ligger.

Hann inte med så mycket mer den dagen, då vi skulle upp vid 4 nästa dag för att simma med de minsta och rarest delfiner (!!). Tyvärr kunde vi inte simma med de den dagen, då deras princip är att de inte vill tvinga delfinerna till att stanna utan allt är på deras villkor. Så vi var lite besvikna, men vi fick iaf se de. Så söta hehe!

Resten av dagen spenderades i Akaroa, en såå söt liten stad precis vid vattnet.

Hann även med en tur på stranden, innan vi åkte till flygplatsen för att flyga tillbaka hem till Auckland.

Har verkligen haft två såååå bra veckor!! So sad it's over :((

Au pair, Roadtrips, Sydön

Landade i Queenstown strax innan lunch och åkte då mot vårt hostel där vi skulle tälta utanför, där Ann-Kathrin, Sandra och Elena redan var. Var så kul att få träffa de igen!

Efter en stund där gick in mot Queenstown för att kolla runt lite. Så mysig stad precis bredvid en sjö och alla berg runtomkring! Vi gick sedan till stället vi skulle checka in för vårt swing, men det var tyvärr inställt på grund av för mycket vind :(((( Och inga andra tider var tillgängliga... Så istället gick vi en stund längs strandpromenaden innan vi gick till Furgburger, känt som nz bästa hamburgerställe. Och gott var det allt! 😍

Nästa morgon gick vi upp supertidigt för att åka mot Milford Sound, en känd fjord här på nz. Bussresan tog 5 h dit och tillbaka, så vi var rejält trötta på att åka buss där ett tag haha. Tur att vägen dit var så himla fin iaf!

Båt cruisen var såååå så fin, är så svårt att fånga det på bild dock. Och vi hade sån tur - vi fick se delfiner!!

Nästa dag började vi åka mot Dunedin, med ett stopp vid en känd fyr kallad Nugget Point. Även denna såå fin!

Kvällen spenderades på vårt hostel, för att nästa dag åka ut till Tunnel Beach. Eftersom jag var i Dunedin i vintras hade jag redan sett allt, men gillar verkligen den staden så gjorde mig ingenting alls att få komma tillbaka.

Nästa stopp var världens brantaste gata = dagens träningspass.

På eftermiddagen gick vi till Cadbury's chocolate factory, en av mina favorit choklader här, och drack deras varmchoklad. YUM!

Resten av dagen gick vi runt och kollade alla fina byggnader, för att sedan se på "Passengers" på bio på kvällen, så mysigt!