Au pair, Mat, Roadtrips, Weekend

Under fredag dag mötte jag upp Clara och hennes barn tillsammans med Ann-Kathrin, på en strand i Devonport. Blev verkligen en så härlig dag med sol och bad!

Åkte sedan och hämtade barnen på skolan, och efter några timmars jobb sittandes i köer kom jag äntligen tillbaka hem. Då var det bara att skynda sig som attan då jag skulle hem till Elena för lite avskedsmiddag för Ak. Där var även Sandra, Clara och Kira, och till middag blev det en tysk pastarätt och till efterrätt hade jag gjort KLADDKAKA (!!). Soooo YUM! Vi gick sedan ut i Ponsonby, innan vi satte oss på bussen hem helt slut. Trodde vi hade blivit utelåsta där ett tag haha paniiik, men tillslut kom vi in - inget sovande i hängmattan thank god 😎

Nästa morgon blev jag upphämtad av Annika för att tillsammans åka till Raglan, känd för att ha nz bästa surfstrand, för en surflektion. Var verkligen sååå himla kul!! You can call me a surf pro now 💁🏼Haha eller inte, men gick faktiskt bättre än vad jag trodde även fast jag idag har världens träningsvärk och blåmärken överallt!

Efter surflektion bestämde vi oss för att köra tillbaka till Auckland igen, eftersom alla hostel var fullbokad och vi inte var så jättetaggade på att tälta just då hehe. Dock inser vi att ena däcket har fått punka medan vi var borta, och long story short så trodde vi att vi skulle vara fast i Raglan till på måndag. Som tur var hittade vi ett extra hjul, så med lite hjälp kom vi äntligen iväg igen!! På vägen tillbaka stannade vi till vid Bridal Veil Falls, ett såååå fint vattenfall. Loved it!

Tog sin lilla stund att ta sig tillbaka till Auckland igen, då vi inte kunde köra för snabbt på grund av däcket. Men som tur var gjorde vi ett stopp på älskade Burgerfuel för lite middag, så gjorde inget att det tog sin tid.

På söndagmorgon blev jag upphämtad av Sandra, och tillsammans med Elena åkte vi till Monday's för lite brunch. Sååå gott som vanligt!

Nästa stopp var Mission Bay för lite sol och bad, då vädret var på topp idag!! Så himla härlig att bara chilla på stranden hela dagen. Åkte sedan hem och lagade middag till min värdfamilj, and that was it for this weekend. Surf + beach + brunch = perfect weekend 💓

Au pair, Weekend

Var världens regnstorm här på fredagkvällen, så stannade inne hela kvällen och såg på Netflix 💓 så mys! På lördagsmorgonen åkte jag och hämtade upp Clara, och så åkte vi till Mt Eden för lite mat. Som vanligt supersmarrigt! Bästa sättet att underhålla oss när det regnar ute haha, everyday is a treat day 💁🏼 Vi åkte sedan hem till mig, där min värdfamilj hade lite vänner över för middag, bland annat deras första au pair Mel. Hon är verkligen så härlig, så så kul att få lära känna henne! Vi hängde med alla de hela kvällen och det bjöds till och med på Singstar där mitt i natten haha, himla kul kväll!

På söndagmorgonen gick jag och Clara upp alldeles för tidigt för att vara en söndagmorgon haha, och åkte mot Color Run. Där mötte vi upp Elena och Mel, och flera andra au pairer som skulle springa. Vi hade sån tur då det slutade regna precis när vi loppet började och så höll uppehållet i sig enda tills vi hoppat in i bilen igen. Var iaf ett sååå kul lopp, och speciellt efter vi gått i mål då alla fick en påse full med färgpulver som vi slängde upp i luften! Himla rolig morgon!

Efter loppet tog vi en snabb dusch, innan jag och Clara till Little Sister för en välförtjänt brunch. As always SOOO YUM! Skjutsade sedan hem henne, och direkt när jag kom hem somnade jag haha, queen of powernaps! Har sedan dess fixat med min scrapbook (such a geek haha) och chillat, blir en lugn kväll nu!

Au pair, Tankar

Kan inte förstå hur det redan kan ha gått 300 dagar!?! Hur kan mitt år här snart vara slut?!

Au pair, Mat, Vardag

Då denna vecka har bjudit på regniga dagar, har det passat bättre än någonsin med lite breakfast dates 💓 Hur ska jag klara mig utan alla dessa goda ställen hemma i Sverige?!

Au pair, Weekend, Mat

- Vår magiska brunch på Little Sister:
Jag, Clara och Elena beställde verkligen in ALLT: äggröra, bacon, bröd, nutella donut, iskaffe, chiapudding. Soooo yum!!

- Chilla hemma:
Inte ofta det händer, men efter världens matkoma hängde Clara och jag hos mig i några timmar med min värdfamilj och barnen innan vi åkte och shoppade, så mysigt!

- Vår kväll ute i Ponsonby:
Hade som vanligt så himla kul ute, och musiken där vi var, var verkligen på topp!

- Nutella pannkakorna:
Var ju tvungen att ha med denna punkt: vad kan liksom gå fel med nutella, banan och pannkakor?

- Spontan middag hos Clara:
När min snabb upphämtning av kläder istället blev flera timmar, och hennes värdfamilj bjöd på Burgers Burgers (samma magiska som i onsdags hehe) och film. Bästa avslutet på helgen!

Au pair, Mat, Weekend, Aussie

På lördagen vaknade vi tyvärr upp till regn, men vi bestämde oss för att trotsa det och gå in till stan ändå via Sydney Fish Market och Darling Harbour, och så stannade vi upp för en kaffe på vägen.

Vi gick sedan till ett Art Gallery för att gå runt en stund, innan det var dags för lunch. Ann-Kathrin och Sandra sa bara att vi skulle möta upp en kompis där vid 14, och att de inte visste namnet på stället. Helt plötsligt står vi utanför Vapiano (!!!!!!). Alltså min dröm ju! Är min favorit restaurang och den finns ju inte här på nz, så jag blev så glad över deras lilla överraskning haha. Tog en såå underbar pasta med svamp, kyckling och krämig vitvinssås och så delade jag och Ann-Kathrin på en nutella cheesecake, food heaven for real 🙌🏻

Vi rullade i princip ut därifrån med världens matkoma, och gick sedan och shoppade lite i några butiker bland annat mitt älskade H&M haha 💓

Åkte sedan tillbaka till vårt hostel för lite middag, innan vi åkte till en liten rooftop bar. Sååå mysigt verkligen!

Nästa dag på söndagen, började vi dagen med en liten promenad i en stor park. Vi hann även såklart med en kaffe och lite lunch där också, innan vi åkte in mot CBD. Där lös äntligen solen upp, så vi gick runt på en marknad och drack sedan lite champagne i Darling Harbour för att njuta av solen. Hur härligt?!

Efter middag var det tyvärr dags för Sandra och Ann-Kathrin att åka vidare i Aussie, så efter att sagt hejdå tog jag en liten promenad förbi Operahuset för att se det under kvällen. Var så magiskt!

På måndagen mötte jag upp Magda, Elin och deras vän Victoria för en liten fika. Var så mysigt med en catch up!

Sedan köpte jag med mig lite sushi och satt i en park, och njöt av solen innan det var dags att åka till flygplatsen.

Allting gick jättesmidigt och kom hem strax efter midnatt till mitt lilla rum i Auckland 💓 En alldeles perfekt helg i underbara Sydney!

Au pair, Weekend, Aussie

På torsdagsmorgone den 23 februari ringde klockan runt 4, då det var dags för mig att åka till Aussie (!!), närmaste bestämt Sydney! Åt en liten frukost på flygplatsen innan det var dags att boarda!

3 h var jag framme på mitt hostel, och mötte upp Sandra och Ann-Kathrin på vårt hostel. De hade redan rest runt i några dagar, men vi matchade in så jag kunde möta upp de i Sydney under deras resa, såååå kul! Så tillsammans gick vi till Royal Botanical Garden för att se utsikten utöver Opera House och Harbour Bridge, så så fint verkligen! Hemsk bild på oss tre haha men enda jag hade hehe.

Vi gick sedan runt lite i stan, och hade sedan ett lite fikastopp på Guylian Belgian Chocolate Café, med utsikt över hamnen.

Vi började sedan vår väg tillbaka till hostelet för lite middag, innan vi gick till Ivy, en klubb på tre våningar och en pool (!!). De spelade så himla bra musik också, så vi hade världens kväll! Så kul verkligen!

På fredagen åkte vi ut til Bondi Beach. Så fin och härlig strand verkligen! Och där mötte jag även upp Magda och Elin, mina kompisar ifrån Sverige (!!!!). Hur kul!

Vi gick sedan upp för att fota den berömda poolen haha, så häftigt! Sen gick vi en liten promenad där längs vattnet, så himla fint.

Au pair, Mat, Weekend

Fredagen började med att jag, Ann-Kathrin, Clara och Lenja, en tysk tjej vi mötte vid Cape Reigna, möttes upp i Mt Eden för lite drinkar. Vi hamnade på The Garden Shed, en jättemysig resturang som hamnat på flera listor här. Där tog vi deras Blueberry mojito ice pops, så gott haha! Hade en sån mysig kväll, en perfekt start på helgen!

Lördagen startade sjävklart med brunch med Ak, Sandra och Clara, och denna gång ännu ett besök på Dear Jervois. Och det bästa - Parson James, sångaren jag såg förra helgen, var på samma ställe DREAM. Och ja, jag åt denna laxbagel igen men den är ju så himla god hehe 💓

Vi åkte sedan och shoppade lite, innan vi alla åkte hem till sig för lite middag innan vi gick ut. Vi hamnade på ett ställe i Ponsonby som hade sååå bra musik hela kvällen, så vart verkligen så lyckat!

På söndagen sov jag ut, städade och hann även med gymmet en snabbis. Träffade sedan Annika och Caroline på en restaurang här i närheten för lite efterrätt, drinkar och catch up 💓 sååå mys!

Au pair, Weekend

Nu är det officiellt - jag stannar på nz för alltid!!

... Eller inte haha, om 3 månader är jag tillbaka igen don't worry 😄 Var tyvärr inte mitt bröllop, utan min värdmamma syster. Så på fredag kväll åkte jag och min värdfamilj upp till Mangawhai för en hel helg av bröllop.

Lördagen bestod av massa fix inför det, och sen själva ceremonin. Jag var den som höll ett öga på barnen hela tiden, men kunde samtidigt se själva ceremonin. Var sååå fint verkligen!

På söndagen var det dags för lite brunch på morgonen för alla gäster, och sedan kunde jag åka tillbaka till Auckland i förväg. Så blev ett litet stopp vid Te Arai Point på vägen då jag sett så många fina bilder från det stället.

Väl tillbaka i Auckland åkte jag direkt till Sandra, där hennes kompis Sabrina från hemifrån (som jag redan träffat några gånger tidigare), var och hälsade på. Var så kul att jag hann träffa henne en kortis!

Sedan åkte jag och mötte upp Ann-Kathrin för att gå på en gratiskonsert av en av mina favorit sångare 💓 En av hans låtar påminner mig så mycket om min tid här på nz, så var så kul att få se han här! Blev sedan en pizza middag innan jag åkte hemåt för lite Skype. En så mysig helg!