Au pair, Vardag

Mt Eden Summit with two of my faves 💕

Au pair, Mat, Weekend

Helgen började med en utgång i Auckland CBD med mitt crew aka Ann-Kathrin, Sandra, Clara och Elena. Hade en sån himla kul kväll verkligen!

Lördagen började med en brunch på Little Sister för oss - vad annars liksom? 💁🏼

Sedan åkte jag och Sandra vidare till Takapuna Beach för lite strandhäng och glass. Hur härligt?!

Vi åkte sedan vidare till Skytower för att efter 8 månader åka upp där. Trodde jag var cool nu och klarade höjder efter mitt skydive, men icke hade lite halvt panik i hissen haha. Var iaf väldigt fin utsikt! Just gotta love auckland 💓 Från toppen kunde vi se en rosa gångväg vi så länge letat efter haha, så vi gick dit. So pretttiii!

Åkte sedan hemåt till ett såå lugnt hus efter en så härlig dag med Sandris 💕💕 Nästa dag vaknade jag upp och bestämde mig snabbt för att kolla på Ann-Kathrins, Elenas och Claras bungy jump från Harbour Bridge. Hängde med till själva plattformen för att se hoppet, så även jag gick med de där under bron hah. Sååå kul att när de hoppade! Själv stod jag där nöjd och glad som slapp haha!

Efteråt svälte vi ihjäl, så blev en brunch på favoriten "Dear Jervois". Testade för en gångs skull något nytt där hehe! Sunday brunch at its best

Hade sedan en lugn eftermiddag och kväll hemma där jag fixade lite i rummet och bara chillade. Love weekends like this

Au pair, Roadtrips, Sydön

Nästa dag bar det av till Mt Cook, nz högsta berg. Men först stannade vi till för att se på några kända runda stenar hahah. Häftiga var de iaf!

Vi åkte sedan till en pingvin koloni men såg tyvärr inga pingviner :(( Såg iaf denna skylten hehe!

Så istället började vi åka mot Mt Cook. Vi hade såååån tur med vädret så vi såg hela berget, och den alldeles klarblåa sjön precis framför. Såååå fint!

Vår campingplats låg vid berget, så var så fin utsikt. Och på natten var det så klar stjärnfylld himmel, magiskt!

Dagen efter gjorde vi en känd hike precis vid Mt Cook, i Hooker Valley. Dock var vädret lite sämre denna dag så var rejält kallt och regnigt. Var en väldigt häftig hike iaf!

Nästa dag åkte vi mot Christchurch med lite stopp längs vägen, bland annat Lake Tekapo där en känd kyrka ligger.

Hann inte med så mycket mer den dagen, då vi skulle upp vid 4 nästa dag för att simma med de minsta och rarest delfiner (!!). Tyvärr kunde vi inte simma med de den dagen, då deras princip är att de inte vill tvinga delfinerna till att stanna utan allt är på deras villkor. Så vi var lite besvikna, men vi fick iaf se de. Så söta hehe!

Resten av dagen spenderades i Akaroa, en såå söt liten stad precis vid vattnet.

Hann även med en tur på stranden, innan vi åkte till flygplatsen för att flyga tillbaka hem till Auckland.

Har verkligen haft två såååå bra veckor!! So sad it's over :((

Au pair, Roadtrips, Sydön

Landade i Queenstown strax innan lunch och åkte då mot vårt hostel där vi skulle tälta utanför, där Ann-Kathrin, Sandra och Elena redan var. Var så kul att få träffa de igen!

Efter en stund där gick in mot Queenstown för att kolla runt lite. Så mysig stad precis bredvid en sjö och alla berg runtomkring! Vi gick sedan till stället vi skulle checka in för vårt swing, men det var tyvärr inställt på grund av för mycket vind :(((( Och inga andra tider var tillgängliga... Så istället gick vi en stund längs strandpromenaden innan vi gick till Furgburger, känt som nz bästa hamburgerställe. Och gott var det allt! 😍

Nästa morgon gick vi upp supertidigt för att åka mot Milford Sound, en känd fjord här på nz. Bussresan tog 5 h dit och tillbaka, så vi var rejält trötta på att åka buss där ett tag haha. Tur att vägen dit var så himla fin iaf!

Båt cruisen var såååå så fin, är så svårt att fånga det på bild dock. Och vi hade sån tur - vi fick se delfiner!!

Nästa dag började vi åka mot Dunedin, med ett stopp vid en känd fyr kallad Nugget Point. Även denna såå fin!

Kvällen spenderades på vårt hostel, för att nästa dag åka ut till Tunnel Beach. Eftersom jag var i Dunedin i vintras hade jag redan sett allt, men gillar verkligen den staden så gjorde mig ingenting alls att få komma tillbaka.

Nästa stopp var världens brantaste gata = dagens träningspass.

På eftermiddagen gick vi till Cadbury's chocolate factory, en av mina favorit choklader här, och drack deras varmchoklad. YUM!

Resten av dagen gick vi runt och kollade alla fina byggnader, för att sedan se på "Passengers" på bio på kvällen, så mysigt!

Au pair, Roadtrips, Sydön

Nästa dag började vi åka mot Abel Tasman National Park. Var en relativt lång väg, så mestadelen av dagen gick åt till körning. Vi kom fram sen eftermiddag och låg på stranden precis bredvid hotellet. Vårt hotellrum var så härligt, stort och fräscht med havsutsikt! Kunde även grilla där så satt ut i trädgården och åt grillat till middag.

Dagen efter var det dags för skydive (!!!!) för mig och Ida. Var så himla nervös på morgonen, men när vi kom dit började jag lugna ner mig lite hehe. 16500 ft, vilket är ca 5 km, upp i luften åkte vi och vilken utsikt det var. Sen var det dags för att hoppa!!!! Så himla overklig känsla! Var verkligen sååå såå häftigt! 75 s fritt fall och 5 min med fallskärmen senare var vi på marken igen. Hamnar på topplistan av saker jag gjort!

Efter det åkte vi till en av nz finaste stränder för lite solning. Så skönt!

Dessutom hann vi med ett stopp vid en av världens klaraste vattenkällor. So prettiiii!

Nästa morgon åkte vi till självaste nationalparken Abel Tasman. Började vår tur med vattentaxi ut till en strand, där vi sedan gick upp till en viewing point. Så himla himla fint med det klarblåa havet och vita stränder överallt! Troligen min nya favoritplats på Sydön 💕

Efteråt gick vi till stranden där vi skulle paddla ifrån och åt en lunch där. Paddlingen var verkligen så fin! Just love it! Perfect day!

Nästa dag åkte vi mot Hanmer Spring, en alpby, vilket även detta tog lång tid så spenderade i princip hela dagen i bilen. Men dagen efter gick vi till Hanmer Spring Thermal Pools and Spa, så härligt ställe. Varma pooler överallt och solen strålade! Hann även med en massage på spat, dröm! Mamma och Ida hann även med en jetboat tur på floden medan jag och pappa väntade i solen.

Nyårsdagen åkte vi mot Christchurch. Åt en lunch på en mysig street food market, innan vi gick tillbaka till vårt väldigt härligt hotellrum. Nyårsmiddagen blev på en tapas restaurang där vi åt såååå god mat. YUM! Vid tolvslaget såg vi på lite fyrverkerier innan vi gick och la oss. Så mysigt att få spendera årets sista dag med familjen 💕

Dagen efter blev det en tidig morgon då vi skulle åt olika håll - jag till Queenstown och familjen tillbaka till Auckland. Var sorgligt att säga hejdå ännu en gång, men denna gång bara för 4,5 månad! Verkligen så tacksam och glad för att de kunde komma hit 💕 best ever!

Au pair, Roadtrips, Sydön

Startade vår Sydö resa den 22 december tidigt på morgonen med att flyga till Christchurch, där vi hämtade ut bilen innan vi åkte till den stora botaniska trädgården för lite lunch. Var faktiskt mysigt att gå runt där också!

Nästa dag åkte vi genom Arthur's Pass, vilket är en väg genom Southern Alps här på Sydön. Stannade på flera ställen längs vägen, bland annat dessa väldigt stora stenar haha. Var även svinkallt där uppe i bergen, så kändes nästan som Sverige ett tag!

På kvällen sov vi i Hokitika, där vi bodde precis vid havet. Så mysigt med den stora fina stranden, och speciellt vid solnedgången.

Nästa dag vaknade vi upp till julafton. På dagen åkte vi till Hokitika Gorge, en såååå klarblå flod. Vädret var även på topp! Så ovant att gå runt i shorts på julafton haha.

Nästa stopp var Punakaiki där vi checkade in på vårt hotell, även denna gång ett rum med havsutsikt - såå härligt! Vi fikade med lite julgodis och sen lagade vi lite julmiddag. Himla gott!

På kvällen gick vi till Pancake Rocks, himla häftigt ställe! Definitivt en annorlunda julafton haha

På juldagen delade vi upp oss, och jag och Ida åkte till en sälkoloni och fyr medan mamma och pappa vandrade lite i skogen. Så härlig och solig dag!

Vägen dit var så himla fin också, precis bredvid vattnet med alla klippor.

Au pair, Roadtrips, Mat

Efter 213 dagar ifrån varandra fick jag äntligen träffa min familj. Bästa ögonblicket när jag såg de komma ut ifrån flygplatsen 💕 De senaste dagarna har vi hunnit med Coromandel, Muriwai Beach, Auckland-tour, Waiheke Island, middagar och sjävklart bruncher. Har varit så himla mysigt och roligt att få visa de runt, och det bästa är att vi nu har en dryga vecka på Sydön tillsammans innan jag träffar mina kompisar och fortsätter vidare! ÄNTLIGEN SEMESTER

Au pair

Är det okej att börja gråta nu?!?

• Au pair

Au pair, Mat, Weekend

Har verkligen haft en sån avslappnad och härlig helg. Började med en brunch med Sandra på fredagsmorgonen, då vi båda beställde in french toast. Så fina och sååå goda!

På kvällen efter jobb åkte jag, Sandra och Ann-Kathrin in till CBD för att sedan gå till Silo Park, där de hade utomhusbio. Låg precis vid hamnen, så hade finaste utsikten över skylinen och runt omkring hade de massa food trucks. De visade "When Harry met Sally", cheesy romantic comedy just as I like it haha. Verkligen såå mys!

Sov sedan över hos Ann-Kathrin, och på lördagmorgon kom Sandra över och så lagade vi pannkakor tillsammans. Så standard oss haha!! Resten av dagen såg vi bara massa mysiga filmer medan regnet öste ner utanför, hur cosy?! Hade planer på annat, men detta passade oss perfekt denna dag. För att toppa den dagen åkte vi och köpte massa take away, så gott! Blev även att jag sov där en dag till, hehe flyttade inprincip in där över helgen.

På söndagsmorgonen åkte vi in till Herne Bay för att möta upp Elena och Clara för lite brunch på "Dear Jervois". Himla fint och sååå underbar mat!

Åkte sedan vidare för lite shopping, innan vi körde vidare till Bethells beach. Var en hel del vind, men solen klarnade iaf upp! Dessa stränder är så fina verkligen.

En så relaxing men välbehövlig helg! Love it