Hallihallå! Vi har nu intagit Bali och trivs än så länge som fisken i vattnet. Bor på världens mysigaste lilla hostel med två små valpar som springer runt och ett fint rum precis intill poolen. The farm heter det så om ni åker till canggu är det verkligen att rekommendera! Hittills har vi mest ätit god (och billig!!) mat, hängt vid poolen och hunnit med vår första utgång här vilket var jäkligt roligt! Jag & Moa har även tatuerat oss idag, vi har varit sugna länge så passade på nu när vi är här. Jag drog till med två stycken och är så nöjd, kan visa bilder senare!! Ikväll har vi ätit mat på ett jättemysigt ställe (som dock serverade hemska drinkar haha...) och sedan drog tjejerna ut men jag & Moa kände oss lite väl trötta efter gårdagen så vi har bara suttit i soffan och hängt med en svensk kille. Kändes som ett bra beslut då det lär bli utgång imorgon igen! Dags att sova, puss&kram!

Hej! En del har hänt sen sist och vi har hunnit med knappt en vecka i Sydney, några dagar i Noosa och en tredagars-utflykt till fraser Island. Jag har blivit ett år äldre (och ett år klokare?) vilket firades med tårtfrukost och skönsång på morgonen innan vi tog oss till bondi beach. Jag & Denise promenerade på strandpromenaden där och utsikten var helt fantastisk! Efter att vi fixat i ordning oss åkte vi till darling harbour och åt massa smårätter på ett jättegott japanskt ställe, påminde lite om nami faktiskt. Avslutade dagen med vin i plastmuggar vid hamnen (backpackerlivet äger) innan utgång. Blev en jättelyckad dag!! Även nyår spenderades i Sydney och det blev lyckat det med, med picknick och häng i en stor park där vi hade första parkett framför fyrverkerierna som var hur coola som helst..! Efter två timmars sömn tog vi oss till flygplatsen helt döda för att flyga upp till sunshine coast där vi nu varit i en vecka! Fraser Island var en upplevelse för sig, med bilåkning på stranden med hög musik och fina stopp på vägen. Idag har vi varit lite sega efter gårdagens utekväll så en hamburgare, strandhäng och en riktigt lyxshake har suttit fint..! Annars mår vi iallafall bra allihop och det känns lite tråkigt att vi åker härifrån om några dagar, men Bali blir nog toppen! Vi hörs och syns, pussar från aussie!!

Efter nästan 3 veckor i NZ blev det dags att bege oss till vårt nästa stopp - Australien! Vi flög till Melbourne där vi har spenderat de 6 senaste dagarna på nomads hostel, som ligger mitt i stan. Vi har varit på shoppingrundor, hängt i en mysig park, varit på matmarknad, legat på stranden, ätit god mat, druckit sangria samt firat en väldigt konstig jul. Firat kan man knappt kalla det då vi spenderade mestadels av julafton i sängen på grund av fredagens festligheter, men vi fick till en mysig picknick på juldagen iallafall (julmat och julklappar fick vi dock skippa då vår framförhållning inte var den bästa och alla affärer var stängda haha) vi är iallafall väldigt nöjda med Melbourne och igår kväll tog vi nattbussen till Sydney. Här är vi nu och har fått våra rum på hotellet vi bor på, de andra sover fortfarande så jag ska snart väcka tjejerna och dra med dom till bondi beach. Värdet är underbart och det ska bara bli varmare så det lär väl bli där vi mestadels hänger, eller i shoppingcentrerna med air condition haha..! Annars ska vi fira min 19-årsdag som är i övermorgon redan(!) och även nyårsafton och det ska bli så himla kul!! Ha det bra så hörs vi, internet är toppen här så kommer kunna blogga lite mer än vad jag gjort det senaste. Pussar&kramar!

Efter en hel dag vid poolen på campingen i förrgår fixade vi i ordning oss (och blev lite förvånade över hur fräscha vi kunde bli eftersom vi knappt sminkat oss sedan vi åkte hemifrån haha) innan vi lagade mat. Åt halloumi, hummus & pasta vilket faktiskt blev riktigt gott! Efter x antal hemmagjorda drinkar bar det av in till stan i auckland där vi gick ut, blev en rolig kväll!! Igår fick jag vinka hejdå till vår kära campervan och vid 2 kom min moster & hennes familj och hämtade mig, de bor här nämligen så jag spenderade dagen&kvällen hos dom. Vi har suttit ute och druckit vin och ätit pizza som brett lagade i deras brasa, så himla gott. Efter maten pratade jag & Veronika med mamma & pappa innan vi dukade fram glögg och julgodis. Fick lite julkänslor första gången sen vi kom hit, det är lite svårt att få det här i borta på andra sidan jorden... vi avslutade kvällen med massa snack utomhus framför brasan vilket var hur mysigt som helst, det är så synd att nya Zeeland ligger så långt bort och att vi ses så sällan. Idag är planerna att vi ska åka ner till stranden tror jag och ikväll ska jag möta upp tjejerna på flygplatsen då det bär av till Australien inatt, så taggad!!!

Igår kväll körde vi i några timmar till coromandel, med ett stopp vid mount maunganui för middag på en surf-restaurang. Spenderade natten på en parkeringsplats och morgonen dagen efter gick vi en vandringsstig på ungefär 30 minuter för att komma ner till cathedral cove, världens mysigaste lilla strand som ligger precis bredvid en grotta. Vädret var helt på vår sida så det var underbart att få lite sol och bad. Jag har varit där två gånger innan och älskar att åka tillbaka till platser man känner igen, det är något speciellt med det..! När vi kände oss nöjda körde vi till hot water beach för en lunch, min bestod av moules frites, musslorna är så jäkla goda här! Gick ner till stranden där massa människor hade grävt sina egna gropar i sanden, och som ni hör på namnet kommer det då upp hett vatten så det blir som små varma pooler. Jag har ingen aning om hur det går till men vi orkade inte spekulera så mycket i det heller, lika bra att vara ovetande ibland. Kände inte för att sätta oss och börja gräva så nöjde oss med ett hett fotbad innan vi hoppade in i Sestan (vår kära van) för några timmars körning upp mot Auckland. Det hade varit spännande att ta reda på hur många timmar vi kört sedan vi kom hit, inga avstånd känns långa efter denna resa! Ha det bra allihop <3

Waitomo caves var jättefint, kändes som att man hade en hel stjärnhimmel över sig! Spenderade natten på en fricamping innan vi körde i några timmar för att ta oss till rotorua, staden som stinker av ruttet ägg haha... här skiner solen så vi har bestämt oss för att grilla och dricka lite vin ikväll. Imorgon ska vi ta oss till waiotapu thermal wonderland, ett ställe med färgglada "pooler" och bubblande geysrar. Ni ska få se bilder sen, det är så jäkla häftigt!! Vi har det alltså toppenbra men känner att det ska bli lite skönt att komma till Australien där alla har varsin säng och man slipper bo så tätt inpå varandra. Pussar!

Hej på er!! Vi har nu tagit oss upp till nordön och lämnat sydön bakom oss. Tog färjan hit i förrgår och det var en spännande upplevelse då vi fick reda på att det brann på båten och vi skulle bli tvungna att hoppa i massa småbåtar. Rädslan försvann dock kort efter den kom eftersom dom förklarade att det bara var en övning haha, men lite obehagligt var det när vi inte förstod alls vad som hände. Annars har vi det senaste lyckats bli stoppade av polisen på grund av att vi kört utan lampor på bilen (det var en snäll sådan dock som endast visade oss hur dom fungerade och vi alla fick oss ett gott skratt, inklusive polisen) samt lyckats ta slut på batteriet på bilen så att den inte gick att starta.. men som tur är är alla människor här både trevliga och hjälpsamma så vi fick löst det problemet med! I förrgår bestämde vi oss för att rafta nerför en flod och det var en jättekul upplevelse, såg massa fin natur och vi hade en rolig (och snygg) guide som förgyllde vår tur ytterligare. Träffade en svensk tjej som jobbade där och hon tipsade om skydyving och vips så var det med bokat. Jag var om möjligt ännu räddare nu än för bungyjumpen men jäääävlar vad roligt det var! 3800 meter över havet hoppade vi från med varsin instruktör och det var den bästa känslan jag någonsin varit med om. Om ni någonsin funderar på att skydiva - gör det!!! Igår lagade vi wook på en mysig camping här i taupo och nu ska vi köra till sjön för lite sol och bad. Vi får passa på när solen skiner! Ikväll ska vi vidare till waitomo caves där det kryllar av lysmaskar så det ska bli häftigt. Ha det bra sålänge! Kram