Såg en bild som var så klockren, säger så mycket! Hur man kan ändra visa människors värdering emot dom.

​Hejsan!

Idag blev det torsdags mys med mammsen. Vi gick på en resturang i närhet av där vi bor och åt god mat. Tog ju ett tag att ta sig hem då min mamma ska stanna hela tiden för att fånga pokemons, hela familjen förutom jag och pappa är besatta! Nu inväntar helgen bara  som får mig att känna lite ångest då veckan har varit rätt så tråkig och helgen kommer vara ännu tråkigare. Jobbar hela helgen tidiga morgnar och imorgon stänger jag sent på kvällen. Känns rätt trist, men på lördag ska jag åtminstone laga middag med Felicia, Hannah och Isa och se på någon mysig film, så något annat än bara jobba har jag att se fram emot. Kommer vara en del jobb och trista helger nu men snart bär det av till London och tror till och med jag och mamma ska boka in oss på spa i början av november.

God morgon!
Ny dag nya tag. Idag blir det en dag på jobbet och tjäna lite pengar. Har just nu 120 kr på koret och det känns en aning ostabilt. Så istället har jag bokat upp mig på pass varje dag i två veckor i sträck så jag kan undvika att spendera pengar. Dessutom ser det inte så bra ut med sparandet till London som jag åker till i slutet av oktober. Så får stå ut nu i två veckor med jobb. Helgen består av uppstigning 7 varje morgon och pass till 22.00. Nog om jobb! Idag ska jag fira min vän Hanna och gå ut. Det blir kul iallafall även fast jag inte kommer kunna spendera nåt. Nu ska jag äta lite frulle på jobbet sen sätta igång och jobba. Puss på er!

Tänkte berätta lite om resan jag och mina kompisar gjorde i somras för er som kanske har svårt att välja destination sen till nästa sommar. Vi var då 8 tjejer som åkte till Grekland till ö som heter Ios i 11 dagar. Vi bokade allt separat, flyg, färja och hotell, blev rätt så billigt med tanken på vad man hörde vad alla andra hade betalat för att åka dit, man måste vara smart! Första dagarna var bäst skulle jag säga då man upptäckte allt roligt man kunde göra. Redan första dagen möte vi på bekanta från Stockholm som vi sedan festa med och blev ett stort gäng som hängde på typ 20 pers. Varje morgon gick vi upp tog oss ner till hamnen där det fanns ett bageri som vi köpte frukost på med sjukt goda mackor sen drog man med bussen som tog oss till stranden på 15 min. På eftermiddagen drog man kanske till farout för beachparty eller så drog man hem för att sova. Senare mot kvällen drog vi och åt och efter det drog man och fixade sig och förade på rummet. Vid 01.00 drog vi upp mot bargatan och det var rent ut sagt av ett helvete för vi var tvungen att gå upp för branta trappor i ca 15 min. Jag tyckte verkligen om utelivet då det verkligen var varierat. Det fanns liksom barer med uteplatser mitt i allt som man kunde sitta och kröka, svenskt ägda klubbar, hiphop klubbar, klubbar med nostalgi musik, klubbar med massa påhittiga shots som gjorde det lite mer roligt att dricka, eld på barerna, beer pong, slammer bar, silent bar etc. Jag tror att det var inträdde på det flesta klubbarna men sorgligt nog slapp vi på flera ställen bara för att vi var tjejer. Vi lärde känna en del som jobbade där också vilket var kul för många av oss då det uppstod lite romans och även nya kontakter. Sen var ändå alla plaster helt underbart, ön är för det första sjukt fin, vi tog ju en en tur med en båt som bara var för oss för att snorkla, vi åkte till paradiset pathos sunset med sjuk solnedgång, för riktigt lyckad beachparty kan du inte finna bättre på farout. Helt annorlunda festö än rhodos och magaluf, här är det inte massa 16 åriga fjortisar som söker uppmärksamhet, skön fest med sköna människor samtidigt som det verkligen var en harmonisk ö med massa kul att hitta på. Men allt var ju inte på top hela tiden såklart.
Under resans gång blev många sjuka och Olga och Tinetthe gick till och med och tog blodprov och fick ut ett antal mediciner. Sen som man gör i ett tjejgäng blev det klart lite tjafs, jag blev även utsatt för en otrevlig händelse och sen blev jag även matförgiftad. Hemresan var fruktansvärd, många var extremt sjuka och vi hade hela natten att sova utanför flygplatsen. Resan var absolut underbar och finns inga tvivel på att åka dit nästa sommar!

Far out beach club! Bästa stället på hela resan. Låg precis vid stranden, alltid drag där men även rätt chill, så man kan bada, sola, sitta i skuggan och kanske äta eller dricka. Men det var som mest drag där när det var event. När vi var där var det Irish day och aussie day, det var nog några av det roligaste dagarna. På midsommar har det svensk midsommar på far out! Helt gratis dessutom att vara där

Pathos sunset! Underbart ställe att hänga på eftermiddagen eller äta middag på. Lyxigt ställe med infinity pool, super fin solnedgång och utsikt och vi åt även good sushi där. Ett måste att besöka när man är på Ios.

Free beach bar! Ett lugnt pool område vid stranden hur najs och fint som helst. Vem som helst fick ligga där och gratis.

Detta var våra favorit barer/klubbar

Baru bar - En svensk klubb men en skön ägare, vi var där varje dag.

Lost boys - Där kunde du spela beer pong

Alt bar - upptäckte vi mitt i resan men blev absolut mitt favorit ställe att förra på. Sjukt mycket roliga shots, där hela munnen blev förlamad, massa eld konst etc.

Slammer bar - Här fick vi oss ett riktigt gott skratt. Slammer går ut på att du får en hjälm på huvudet sen sveper du en drink och efter det slår bartendern med ett hårt föremål på hjälmen så att du flyger bakåt. Riktigt kul att se på.

Silent bar - Vi var där alla en gång och då stannade vi där i typ 1,5 h. Klubben var helt tyst men alla fick hörlurar med tre olika musik spår du kunde välja mellan, rnb/hiphop, topplistan och house musik. Sen lyssnade alla på olika låtar eller så bonade man med andra som hade samma musikspår. Sen när man tog av sig lurarna sjöng alla falskt med till olika låtar.

Sweet irish club - första tiden på ios slutade vi alltid på sweet irish, det var den största klubben där det var eld på baren och alla tog på barer och bord och dansade. Men sista dagarna drog högsäsongen in så det blev inträdde.

Rehab, Flames, Koo - Tre klubbar vi hängde mycket på också!

Hemresan i en bild!

Hej på er!
Haft en bra helg? För det har jag. Hade super trevlig på restaurangen i fredags med Julia, Sofia och Olga. Ser så fram emot att äta massa gott och shoppa i London. Igår så jobbade en stund och sedan var vi ett gäng som drog till sommar som hade sina avslutningshelg. Riktigt synd för sommar har verkligen blivit vårt favorit ställe nu. Det har alltid så sjukt bra musik, det är väldigt avslappnad stämning, biligt, man stöter på sjukt mycket olika människor och massa bekanta men det är inte massa otrevliga killar där som ska hålla på vara sexistiska, låter hemskt att behöva säga så men rätt skönt faktiskt. På sistone har utelivet på det vanliga ställena vi brukar vara på blivit tråkigt, och när jag menar tråkigt så menar jag tråkig stämning. Människor är stela och vågar inte hälsa om man har träffas på förut, killar lägger massa otrevliga och onödiga kommentarer, det är tafsande och killar som tvingar sig på en, ganska ytligt skulle jag säga. Trevligt ska det vara! Hade det sjukt kul igår på sommar iallafall med mina vänner och stället var proppat, men vi ses nästa år sommargård! Nu ska jag tillbringa sista lediga söndagen från jobb i min säng. Puss!

Hejsan hoppsan!
Rätt seg fredag fram tills nu, hängt i skolan lite och nu ska jag hem skriva lite, sedan fixa mig för att sedan träffa Olga, Sofia och Julia så ska vi äta på en tapas resturang på Kungsholmen. Vi har nämligen bokat en resa till London som vi ska sitta och planera. Ska bli super mysigt att åka på en tjejresa med shopping, god mat, lite fest, brunch osv. Vi har hyrt en as najs lägenhet i 4 nätter. Sofia åker sedan vidare när jag, Julia och Olga åker hem. Hon blev lite förälskad i en pojke på ios som hon ska träffa, romantiskt va! Iallafall efter middagen kanske vi drar vidare till en vän för att fira in helgen med lite festligheter. Hoppas ni får en bra helg!

Varför inte? Känner att rutinerna har satt sig och har en massa åsikter som måste ut ur mitt system. Börjar med lite bilder från sommarens resa på Ios

Jag är extremt lycklig att bo i land som Sverige som är så pass tryckt till skillnad från faktiskt alla länder i världen. Men vi är tröga vi med, eller vi, staten är! Hedersförtryck är otroligt viktigt och jag tycker det borde lyftas i debatten så mycket mer än vad det gjort genom åren. När jag lyssnar på dokumentär om unga tjejer som förtrycks i deras hem tills att deras pappor eller släktingar mördar dom är det mest ofattbara jag någonsin kan föreställa mig. Jag kommer förmodligen skriva ett långt inlägg om mina åsikter kring hedersförtryck eftersom jag vet att många vet otroligt lite om det och det något väldigt viktigt att vara medveten om. 70 000 ungdomar i Sverige idag upplever att det inte får välja sin partner på grund av deras föräldrar, religion eller kultur. 2014 stiftade Sverige lagen om förbud av barnäktenskap. Så innan 2014 kunde du som 12 åring gifta dig, och ingen skulle kunnat stoppa en 40 årig man gifta sig med en 15 årig flicka. Vad bra Sverige att den tanke väckte er 2014!!!. Iallafall, Sverige har nu tagit ställning till tvångsäktenskap. På flygplatser runt om Sverige t.ex Arlanda finns det i dag metall skedar utplacerade på toaletterna. När flickor som ska föras ut ifrån landet för att bli bortgifta så står det på det flesta språk i världen inne på toaletterna att detta är deras sista räddning. De ska lägga metall skeden i trosorna för när det går igenom säkerhetskontrollen så märket de att det befinner sig metall föremål nära underlivet och då kan flickan eskorteras till polisen där hon får hjälp utan föräldrars medvetande. En chans att rädda dessa förtrycka flickor. Bra gjort Sverige!

Video säger allt! (glöm inte sätta på HD)

Hej är sugen på att börja blogga igen! har haft en massa semester nu och är lite skriv sugen. Har haft en underbar resa med mina vänner som jag kommer skriva om och visa massa bilder och videos. Behöver ingen introduktion känner jag men bara så ni vet så startat jag upp bloggen nu.