Idag har vi tillbringat hela dagen vid sjön, alldeles för varmt för att röra på sig ☀️

På kvällen cyklade vi in till Baldorino och tog en drink, shoppade och åt. Vi såg på VM på en av de stora skärmarna de hade på restaurangen 😊

Ni kanske kan se att jag gillade min blåa drink 😝💙

Idag så lämnade vi Österrike och åkte mot Italien, framåt middagstid var vi framme vid Gardasjön där det var extremt varmt! ☀️ fick direkt huvudvärk och blev jättetrött. Det hjälpte lite när vi svalkade oss i sjön 💦 jag tog en promenad senare på kvällen när solen höll på att gå ner, väldigt mysig liten by Cisano.

Innsbruck var färgglatt och en väldigt trevlig stad, dock så fanns det inte så mycket att göra här: den enda sevärdheten - det gyllene taket ⚜ jag hade tänkt mig ett riktigt tak men tyvärr var detta allt jag fick 😂 haha, började faktiskt småskratta lite men men, stiligt var det i alla fall.
Efter det så slog vi ned oss på ett café som var lite av en besvikelse, trots att den hette café delikatessen... Aja maten blev desto godare 💕 mamma handlade även ett fint köp på Swarovski, där affären liknade mer än utställning än en affär 😍
Som sagt, inte mycket att se i Innsbruck. Köpte en fin klämning på ett stort shoppingcentrum som vi hittade. 🍓
Finns även en liten triumfbåge som man kan kolla på men jag var inte jätteimponerad då man har sett originalet i Paris 😉
Vädret var soligt, varmt och vindstilla = för varmt för kläder 🙈 haha

Dessa små sötnosar är väldigt keliga men så fort min kamera for upp ville de bara äta 😝

Idag gick vi upp tidigt för att snabbt och smidigt kunna ta oss till toppen och åka lite innan det blev för uppåkt. Han vi hyrde skidorna av sa att det var uppkört redan vid kl 13. Tyvärr så hade hela Italiens skidskolor läger just idag så vi blev snabbt omringade av små 10-åriga skidproffs 😌👌🏻😂 haha, men de var överallt! Vilket gjorde att det tog en timme att ta oss upp + att det började redan bli fina små/stora vallar i backen. Här kan man jämföra några av de röda backarna som svarta hemma och några av de blå som röda.. Så det var lite kämpigt i början när man skulle trängas med alla dessa italienare, som åkte jättefort ner och VÄLDIGT nära... Lyckligtvis försvann de efter 11 nånting, första träningspasset var vän slut. Vi lyckades hitta några riktigt härliga backar vi nästan kunde ha för oss själva. Då var det riktigt roligt! 🏂✨

Fick höra att jag var den första svenska tjejen som hyrt en bräda hos dem, tydligen så gillar de inte snowboardåkare.. Jag kan inte förstå varför? 😝🏂👋🏻

Var nästan helt själv med att åka bräda men fick några kompisar senare under dagen 👍🏻

Självklart åt vi lunch på Hintertux Gletcher på 2680 m höjd. Pannkakor mer aprikos sylt ⭐️
Vi hade verkligen tur med vädret, 10 grader låter kanske lite men när du är så nära till solen så är det riktigt varmt, särskilt när du är klädd för att åka skidor 👌🏻 även om jag smörjde in ansiktet så har jag fått en fin rejäl bränna i ansiktet och speciellt på nosen 🍓

Uppe på toppen ~ 3250 m höjd

Såhär grönt var det nedanför berget 🍃🌾 vandringsleder finns över hela berget.
Verkligen fin natur, där uppe likväl som här nere 😍

Dags att lämna Tyskland bakom oss och åka in i Österrike där lite skidåkning (bräda för mig) väntar 🏂✌🏻️ imorgon är det dags att ge sig ut så vi hyrde våra skidor och bräda idag uppe i Hintertux där vi sedan ska ta linbana upp till toppen. 3 st rättare sagt..

Vår camping är ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ helt ok 😉👌🏻

Hintertux

Efter 81 mil så har vi hamnat i Beilngries, Tyskland och sitter nu på en restaurang och äter snitzel 👏🏻
Vädret är 20 grader och kvällssol ☀️

Färjor hit och färjor dit. från Sverige till Danmark till Tyskland. Såhär firar vi resans första dag i Grossenborgen 🍹

Vädret växlar mellan molnigt, duggregn och sol 👌🏻

När sista dagen i Hong Kong till slut kom ifatt oss så hade vi i stort sett gjort allt som det gick, i alla fall sevärdheterna ⛩
Så vi bokade in oss på en 3D show om rymden, jag och Clara kan tyvärr inte säga så mycket om den men de första 10 min var jättebra 👍🏻 resten får ni fråga Erika och Kate om för vi båda råkade somna haha 😴💤
Det var ju faktiskt väldigt bekvämt i dessa stolar...

Senare fick jag min önskan uppfylld och vi gick och satte oss på ett Hello Kitty café, en väldigt god (och dyr) frozen yoghurt 🍧🐱

På kvällen besökte vi Hong Kongs Racecourse, det var snabba pållar vi kollade på 🏇
Efteråt gick jag och Clara ut till en bar och beställde två drinkar (Erika mådde tyvärr inte så bra så valde att stanna hemma). Väldigt goda och billiga i jämfört med våra priser 🍸 bara 98kr. Sen när vi var klara tänkte vi gå för det fanns inte riktigt något dansgolv men då kommer han som går runt och servar folk på golvet fram och vill att vi ska beställa igen. Jag säger att vi inte är intresserade och låter drinkmenyn vara, när han kommer tillbaka senare så säger han att han vill bjuda på en drink var åt oss. Jag blir lite misstänksam för vi sitter ju bara här, vi är inte ens sociala 😂vi drar inte in några kunder haha. I alla fall så får vi välja var sin drink där huset bjuder, helt ok det med 👏🏻😁 haha. Strunt samma att vi var tvungna att gå upp kl. 4 nästa morgon 🙈💤

Men kan säga att denna vecka, och hela resan, har varit fantastisk, underbar och helt magisk. Vi har överlevt med blod, svett och tårar och självklart med en massa skratt ❤️ tack Australien! love you mate 🤘🏻

Idag vandrade vi runt lite i Wan Chai och tittade på två tempel ⛩
Vädret var mulet och det kändes som om det skulle börja regna när som helst. Som tur var kom det inte förrän vi tog färjan ut till Lantau Island.

På bilden nedan så reagerade vi på att det satt en massa människor överallt utmed väggarna på kartonger och filtar, mestadels av dem var kvinnor som satt och spelade kort/spel och pratade med varandra. Det påminde lite om hur folk brukar vänta utanför ingångarna till en konsert 😂 jag var tvungen att gå fram och fråga en vakt varför dem satt här och han sa att det är såhär de umgås när de är lediga. Haha, dem var överallt där det fanns tak 😅

Golden Bauhinia Square

Jag testade på att äta en egg & mustard bun. Inte för att den smakade någonting 😂

Vårt första tempel för dagen: ett litet hål i väggen - Hung Shin ⛩🍙

Andra templet var lite större (faktiskt det största på HK Island) - Pak Tai ⛩😍

Mitt nya favorit godis här i HK

Dessa bågar välkomnade oss till Tian Buddha och dess tempel. ⛩
+ en hund.

Lantau Island
Det tog ungefär 1 h med båt (vilken jag sov igenom) och 20 min med buss att ta sig till The Big Buddha. På hostlet vi bodde på hade vi träffat en engelsk tjej som ville hänga på oss som hette Kate, väldigt trevlig och pratsam. Som en liten kulspruta ungefär.. Därför vi åkte hela vägen till denna ö är för att se Tian Tan Buddha. Den är 23 m hög vilket gör den till världens högsta brons Buddha. Den sitter ca 500 m över havet och det var en jäkla massa trappor då man skulle ta sig upp dit haha (268 steg för att vara mer exakt). Denna Buddha kan man se från flygplanet om man flyger över ön på en klar dag.

Red bean paste blev en ny favorit 💕

Väldigt vackert tempel och vi fick faktiskt bevittna en gudstjänst! Tyvärr fick vi inte ta foton eller spela in så fick nöja mig med att ta en bild på skylten och utsidan. Sedan fanns det en massa småtempel med andra gudar för det ena och det andra.

Hong Kong Zoological & Botanical Gardens

Police Headquarters
En byggnad som visar sig vara en sevärdhet