Torsdagen spenderades på Miramar med Frida och Felicia innan vi åt linssoppa hos Feli, namn namn. Tror det är de nyttigaste jag ätit sen jag flyttade hit haha. Drunknar även i plugg nu då jag skjutit upp allt så vet inte riktigt hur jag ska lösa allt, men jaja. Just nu pågår en internationell feria i funkan med olika tält (?) där man käkar, dansar osv. Vädret har verkligen varit hemskt senaste dagarna men vi trotsade det och drog dit ändå. Är det feria så är det. Vid nio mötte jag upp ett stort gäng tjejer utanför mercan där vi började kvällen. Med rinnande mascara och genomblöta skor sprang vi mellan de olika tälten hela natten innan vi slutade på bargatan och gick hem. Det är väldigt svårt att hålla ihop ett stort gäng så det slutade upp med mig och Thea men efter kvällen kan jag konstatera att de inte finns något roligare än feria med thea Carlbom! Det blev en vääldigt lyckad kväll.

När jag landade i funkan gick jag direkt till stranden för att hänga med Lova, Bella och Jenni. När dem dragit kom Felicia och Frida istället och vi stannade i någon timme innan jag drog hem. Nu är jag precis hemkommen från en fika med Mathile och Thea. Mys mys. Så glad att jag har så fina vänner här och det är så skönt att ha alla så nära. Som en liten familj <3 Känns som att jag har lov igen, men imorgon spricker min lilla bubbla. Ska njuta av ledigheten in i de sista genom att kolla serie, höööörs

Nu är jag tillbaka i Funkan och detta var den absolut jobbigaste gången att säga hejdå. Fick ont i magen av att sitta på tåget tillbaka till värdis när han flyger över min hemstad, Linköping. Staden där jag hittar med ögonbindel och har alla mina vänner samlade. Där jag kan peka på varje hörn och ha ett minne. Älskade hemma. Men nu när jag är tillbaka känns allt som vanligt igen (bra). Har så mycket att se fram emot vilket dämpar saknaden ganska mycket. Ska springa iväg på en fika nu så vi hörs senare. Kram kram.

I torsdags natt fick jag besök av Marcus som är här och hälsar på. Han stannar tills tisdag förmiddag och vi bor i Malaga faktiskt, riktigt mysigt. Vi har ätit på goda restauranger, shoppat och strosat runt mest. Just nu sitter vi och dricker öl på en pub medan vi (eller ja, han) kollar Arsenal - Manchester city. Det mesta är ju stängt på söndagar så detta blev en perfekt söndags aktivitet. Det enda tråkiga är att de är strålande sol utanför och jag har lite panik då vädret varit dåligt de senaste dagarna, men de ska bli fint imorgon med som tur är<3 vi hörs hjärtan

De senaste dagarna har bestått av kvällssnack på Moas terass, poolhäng, färgande av ögonbryn och pizzabak i skolan. Igår spenderades hela dagen på stranden och termometern visade hela 28 grader, så skönt. Hade även påskjakt med familjen på Facetime, enda sedan vi var små har vi letat ägg i huset haha! Traditionen bröts inte för att jag bor här <3 Igår åt jag och Mathile middag på Ginos. Vi båda tog deras räkrisotto och den var så sjukt god. Lever länge på den! Vi hörs hjärtan, puss och kram.

Hej en vecka senare. Om jag ska vara helt ärlig minns jag inte vad jag gjorde förra veckan, men att vi har lov nu är en sak som är säker iallafall. I fredags åkte jag och Thea till Nerja runt 12. Vi åt våffla och tinto de verano vid poolen innan vi fick checka in. Efter det chillade vi på hotellrummet och drack vin på balkongen tills resten av gänget anlände. Kvällen fortsatte i samma spår med tapas och välfyllda vinglas innan vi begav oss mot bargatan. Klubbarna var mycket bättre än här, men det var dött tills typ 5? Väldigt skumt. Lördagen spenderades vid poolen och på stranden innan vi upprepade fredagen. Vi gick senare över till ett större tjejgäng men skippade utgång. Vi checkade ut tio idag och besökte därefter Balcón de Europa och drack kaffe med havsutsikt. Diggade Nerja, hade hört att det mest var pensionärer som hängde där men tyckte det var så fint och mysigt haha. Upplevde dessutom folk som mycket trevligare. Det var iallafall välbehövligt att komma bort några dagar och mitt lov startade på bästa möjliga vis.

Skoldagen idag rullade på som vanligt, den kändes ovanligt kort. Efter skolan gick ett helt gäng ner till stranden och hängde där ett par timmar tills efter en efter en började dra sig hemåt. Tillslut var det bara jag och Mathile kvar och vi stannade i någon timme till innan vi traskade med. Gick hem och duschade, innan jag stekte lite bananpannkakor till middag. Min värdmamma är inte så bra på att laga mat så har börjat ta problemet i egna händer haha, man vill ju inte gå och lägga sig hungrig liksom. Klockan 21:30 mötte jag upp Felicia för en brownie på kyrktorget. Den är enorm så har inte gjort misstaget att beställa den ensam igen. Alla var typ spyfärdiga sist det hände haha! Det var iallafall trevligt som vanligt, klockan 22:59 trillade jag in i lägenheten. Hatar utetider dagar som dessa men regler är regler. Hasta luego

Bild från i lördags med mina hjärtan.

Tror inte ni förstår hur lång och jobbig denna dag varit. Började klockan 9 med historia medan resten av klassen njöt av sovmorgon. Till följd av detta har jag haft två prov, pluggat mig igenom en lång håltimme, slutat klockan 6 och sist men inte minst, fått SSCDS slemfisk :-) Något positivt var att jag och Thea åt min favoritmacka på Lorenas och hade de allmänt mysigt. Har även plöjt igenom två avsnitt av Prison Break eftersom ny säsong släpps snart. Alla som känner mig vet att serier inte är min grej men Prison tycker jag är bra faktiskt. Slutade dock på säsong 3 för ett år sedan och börjar på 4 nu haha, men men. Har även ätit svenskt godis som jag fick i helgen. Bor ju bredvid Cloetta hemma och har inte ätit kexchoklad på flera år så fick lite hemlängtan när jag stoppade den i munnen haha. Vi hörs när jag har något mer intressant än skola, serier och kexchoklad att komma med haha, puss.

Photo cred till Mosegos som tagit sista bilden, magisk?

Festivalen igår var så galet rolig. Vi tog tåget dit runt 6 och gick sedan förbi en butik för att köpa något att dricka innan vi gick vidare till arenan. Det var så jobbigt att komma in då dem behövde ID osv vilket vi inte visste men tillslut kom vi in iallafall (med under 18-band trots att man inte kunde köpa alkohol där). Vi kände ju inte igen så många artister/DJ's innan men de var bra musik faktiskt! Det var inte alls mycket turister där heller utan mest spanjorer om jag minns rätt. Det enda tråkiga var att många spanska ungdomar har svårt att hålla händerna i styr. Det blev en del bråk i publikhavet pga det och jag tycker det är så tråkigt att jag inte ska kunna dansa och ha kul med mina vänner bara för att jag är lång och blond, utan att få ett par händer på rumpan. Usch. Men bortsett från det så var kvällen hur bra som helst verkligen. Tror dock att mina lungor är i regnbågens alla färger idag haha. Lägg även märke till hur fint färgade alla var medan jag såg ut som en blandning mellan Shrek och Grinchen :-)

Igår var vi som sagt på resa i Sevilla. Det var ett sjukt fint ställe men hade lite svårt att fånga allt på bild. Vi hade rundtur med guide, trerätters lunch och fritid. Vi såg bland annat platser där scener i Game of thrones och Star Wars var inspelade. Även om jag inte är något fan av något av de så var de coolt att se. Termometern visade dessutom hela 28 grader, rekord i år. Efter resan stressade vi hem till Mathile för att lämna av hennes väska på hotellet innan vi gick och åt tapas. Vi skulle egentligen ha ätit på Picoteo men personalen var sjukt otrevlig och hade missuppfattat vår bokning så vi fick byta resturang. Maten var iallafall hur god som helst och det var så kul att träffa hennes familj <3 Vi åt bland annat chicken wings, pimientos de padron, honungs-aubergine och friterad camembert. MUMS. Fick även ett påskägg med svensk godis och lipsyl, bäst!!!

Ikväll rullar tåget mot en color festival med ett stort gäng tjejer. Vet inte alls vad jag har att förvänta mig men med dessa tjejer tror jag inte de blir annat än kul! Typ alla gör HP så vi åker efter det nån gång. Vi hörs imorgon eller inatt. Kramar