And welcome back to Sweden... med tanke på att jag frös i 20 grader, inte så nice... dessutom är det blött och slaskigt hemma. Blir verkligen så deppig av sånt här väder.
Imorse åt vi sista hotellfrukosten, kommer bli så jobbigt att behöva gå upp o laga frukost själv. Dessutom ligger jag enligt min nuvarande tidzon en timme efter svensk tid. Lite halvt taggad på att gå upp några timmar tidigare för att ta mig till skolan.
Efter frukosten imorse låg vi vid poolen till 12 då vi var tvungna att checka ut.

Nu är vi i alla fall i Sverige och ska hem för att sova. Hade världens humörsvängningar på planet då jag var riktigt otagg på att lämna värmen samtidigt som mitt skratthumör var på topp.
Saknar kompisarna här hemma så det ska bli mysigt att träffa alla imorgon.
Godnatt!

Hello!
Sista dagen idag och vi har mest bara solat. Vi tog ett sista varv till skateparken och tillbaka.
Lite senare på eftermiddagen tog vi en promenad ner till Playa del Faro. Vi kände att vi ville hinna kolla in öknen, som ligger bredvid stranden, innan vi åker hem.
Så vi gick all in med en photoshoot och vi hade jättekul. Bilderna blev jättebra också! Det var så fint där nere!

Vill verkligen inte lämna Gran Canaria men hoppas att det finns åtminstone lite snö kvar hemma.
Godnatt💋

Åh, har verkligen haft en sån mysig dag! Idag var betydligt mer händelserik än igår. Imorse åkte vi till Las Palmas som jag berättade igår att vi skulle göra. Vi åkte till Old town där det var så fina hus! Vi passade på att shoppa på shoppinggatan och sedan gick vi runt lite och kollade in de fina byggnaderna.

Bilderna med alla vackra blommor var från så kallade "Lilla Venedig". Hur fint var det inte där!? Kände att jag var tvungen att dela med mig av de fina husen och blommorna. Vi satte oss sedan på en restaurang och beställde lite mat medan vi kollade solnedgången.

Nu är vi tillbaka på hotellrummet och tänkte bara chilla. Kanske gå ner till restaurangen och ta något mer att äta (ifall vi ens orkar hehe).
Sista dagen imorgon, vi ska bara ta vara av solen så mycket som möjligt och njuta av sista dagen här.

Idag har varit en chill dag. Vi har verkligen inte hittat på nånting. Typ samma som igår- åt frukost, gick till poolen, solade, badade, åt lunch, tillbaka till poolen, solade, åt middag.
Vi tog bara en kort promenad imorse så vi passade på att simma ett antal längder i poolen istället.

Imorgon händer dock saker! Vi ska till Las Palmas som tydligen var ett "must see". Nice eftersom jag redan innan hade spanat in staden på internet och tyckt den va cool. Vi har hyrt bil så vi åker tidigt imorgon bitti. Ser fram emot det väldigt mycket faktiskt. Älskar att hitta på saker när man är på semester.
Lider med er som börjar skolan imorgon. Själv börjar jag egentligen på tisdag men tar två dagar ledigt. Ser verkligen inte fram emot skolan. Kommer njuta av de sista dagarna på Gran Canaria.

Det har varit väldigt varmt idag, det kändes speciellt på kvällen eftersom det vanligtvis är lite kyligt på kvällarna här. Så vi passade på att ta lite outfit bilder ute idag. Har även fått en skarpare bränna idag, klagar inte.

Vi kom nyss upp från baren där vi tog en kaffe efter maten. Nu ska vi antagligen kolla någon Netflix serie och sedan lägga oss. Godnatt!

Vi började som vanligt dagen med ett träningspass. Vi tog en annan runda till skateparken idag som var mycket mysigare.
Vi åt hotellfrukost när vi kom tillbaka och gick efter det ner till poolen, där vi spenderat största delen av dagen. Det är nästan aldrig någon som badar i poolen vi brukar placera oss vid (kan bero på att den är svinkall). Jag tycker dock den är Nice, inte alls mycket människor.

Vid fem-tiden åkte vi ner till Playa del Inglés men tröttnade rätt fort, så vi tog en taxi till Playa del faro. Där åt vi middag på en grill-restaurang. Jättegod mat!
Nu har vi bara tänkt att gå o lägga oss. Hoppas ni har det bra i kalla Sverige ;) Godnatt!

Igår morse bestämde vi oss för att ha ett träningspass. Vi kollade in området utanför hotellet och hittade en skatepark. Den var ascool och bra för träning.
Vi sprang förbi ett tivoli också på vägen tillbaka.
Det var ganska molnigt resten av dagen så vi gick ner för att kolla in butikerna/restaurangerna vid stranden "playa del faro".
Sedan åkte tillbaka till hotellet och spelade spel osv. Vi gjorde oss iordning inför pappas 50-årsmiddag.

Idag sprang vi till skateparken igen. Vi hade styrkepass och tog sedan "yogabilder".
Nu ska vi ner till poolen efter en Nice hotellfrukost😛

Första resan i år blev till Gran Canaria! Jag flög ner idag med min syster, pappa och pappas flickvän. Sedan vi kom till hit har vi mest gått runt och kollat in hotellet. Vi har även utnyttjat vår all inclusive med massa drinkar och en hel matbuffé. Hotellet är jättefint, det heter Tabaiba princess och ligger på sydkusten.

Imorgon fyller pappa 50 så då ska vi fira honom. Då ska vi troligtvis in till Maspalomas "Playa del Inglés" (tror i alla fall staden heter så) och äta middag.

Just nu sitter jag och min syster inne på rummet och ska bara mysa framför en film tänkte vi.

Idag var jag inne i stan och gjorde naglar på salong. Jag var på City Nails, jättebra ställe och framför allt billigt! De var väldigt noggranna och salongen var fräsch. Naglarna kostade 350 kr.