Första stoppet vi gjorde idag var vid en liten gömd strand som omringades av två klippor, så vackert. Hade gärna stannar där en hel dag och solat och badat, men även om vi hade haft tiden till det så skulle vi förmodligen bara frusit. Vädret varierar verkligen här i Melbourne, ena dagen är det 39 grader och dagen därpå 19 grader. Har bara suddiga mobilbilder på mig sålänge, bättre bilder på stranden kommer sen!

Hej Sverige! Jag hoppas att ni mår bra där hemma, julafton om 2 dagar och jag önskar att jag kunde vara hemma och fira med familjen.

Idag har jag och Reban varit iväg på en utflykt hela dagen och klockan är nu 23.00 och vi sitter på bussen tillbaka till Melbourne. Vi har tillsammans med femhundraelva andra kineser tagit oss runt med en buss/van och en guide. Vi har besökt så otroliga platser längst ner på östkusten och jag blir lika förvånad varje gång över hur vackert ett land kan vara. Vi har sett Great Ocean Road, behöver inte säga så mycket mer utan låter bilderna beskriva det vi upplevt istället. Tyvärr bara mobilbilder för tillfället, kommer goprobilder senare!

Måste visa er vilket coolt ställe vi lyckades hitta på en promenad till stranden. Jag, Amanda och Matilda hoppade över en liten mur och gick sedan längs klippväggen (livrädda då det var ett stup rakt ner till vattnet) och det var så jävla vackert. Kunde stått där hur länge som helst och bara stirrat för att det var så fint. Berget fortsätter längre bort så man kunde ta sig ännu längre ut på klippan, svårt att se på bild med det var verkligen vackert. Min högsta önskan just då var att ha en dejt där uppe i solnedgången med massa god mat, tända ljus och sällskap av världens bästa kille. Det får helt enkelt bli en annan gång eftersom Mårten befinner sig på andra sidan jorden nu. Det är något speciellt med grottor/annorlunda coola utrymmen som detta, jag ÄLSKAR det!

För några dagar sedan var hela gänget samlat igen på Bondi Beach och vi bestämde oss för att hyra surfbrädor och surfa! Det var dock väldigt mycket människor ute i vattnet och dåliga vågor så kan inte påstå att vi surfade över huvud taget. Vi paddlade istället runt på våra surfbrädor och hade photoshoot ute i vattnet. Här kommer massa bilder, har tyvärr inte bilderna på tjejerna i telefonen just nu.

Hej bloggen. Jag och Reban tog som sagt nattbussen från Sydney till Melbourne och kom fram tidigt igår morse. Vi var trötta och hungriga så vi tog en taxi till McDonalds och köpte pannkakor med smör och sirap, då blev magen glad. Efter det tog vi en taxi till ett hostel som mer liknar ett hotell, och bokade ett tvåbäddarsrum. Vårt rum är superfräscht, och vi har en fin utsikt över stadens höga byggnader. Det bästa av allt är att vi bor helt själva, och slipper dela rum med andra skumma människor. På vårt hostel i Byron Bay vaknade vi till en stark hasch/marijuana lukt då vår roomie satt och rullade cigg i sängen. Jag tycker att det är riktigt vidrigt och respektlöst, usch för äckliga människor.

Åter till Melbourne. Vi lämnade våra väskor på hotellet och gick sedan till en shoppingmall här i närheten och jag hittade en present till lillebror och en julklapp till mormor. Vi var helt slut efter några timmar så vi gick hem och köpte med oss mat och satte oss i sängen och åt, och efter det sov vi i 3h. När vi vaknat gick vi ut för att handla och sen spenderade vi resten av kvällen i sängen och åt choklad. Tog en lång sovmorgon imorse och skypeade med mamma, pappa och storasyster innan jag gick upp. Så mysigt, jag saknar er så mycket! Idag har vi strosat runt på stan och letat efter en tatueringsstudio. Köpte med oss thaimat idag igen till hotellet och nu ligger vi utslagna i sängen och jag äter choklad medan Reban sover. Är fortfarande helt slut efter bussresan så somnar nog tidigt ikväll. Puss från en trött Majs

Alla shoppingmalls här i Australien känns så lyxiga och är så stora, oftast är det flera våningar och så sträcker sig mallen till flera byggnader och över gatan till nästa byggnad.

En ovanligt fin H&M!

Idag har vi spenderat dagen på stranden i vanlig ordning, tillsammans med Ben&Jerry! Vi har också tagit farväl av Sydney, våra älskade mariefredstjejer och våra nya vänner som för tillfället bor i Bondi. Sorgligt men sant, hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen.

Förlåt för dålig update, men har försökt njuta av de sista dagarna i Sydney tillsammans med alla härliga människor vi träffat. En regnig dag i veckan begav jag mig själv in till Sydney för att shoppa och jag hittade en hel tid fina kläder, en väska och en present till min älskling där hemma. Vi har även hängt på stranden tillsammans med alla tjejer och blivit återförenade med Matilda, Fia och Amanda. Nu har vi precis satt oss på bussen som tar oss till Melbourne, vårt sista stopp här i Australien innan vi flyger vidare till Nya Zeeland. Igårkväll hade tjejerna vi bott hos den senaste veckan bjudit in ett gäng svenskar för att ha lite julmys och drinktävlingar. Alla tog med sig något att mumsa på och det fanns bland annat pepparkakor, så jag var nöjd och glad hela kvällen. Våra mariefredstjejer kom också över och jag märkte hur mycket jag saknar dom nu när vi inte rest tillsammans på ett tag. Alla andra drog vidare ut medan vi stannade kvar och myste istället.

Glömt visa er bilder från Australian Zoo som vi besökte för några veckor sedan. Det bästa på hela dagen måste varit tigershowen och att vi fick hänga lite med kängurus. I övrigt var det inget jättespeciellt, Kolmården i Sverige ligger på samma nivå, om inte högre då delfinshowen är grym. dock är det så synd om de stackars djuren som inte får leva i det fria bara för att vi ska få gå och titta på dom.

I Byron testade vi ju surfing för första gången, och jag är chockad över hur kul det var. Min nya favvosport helt klart. Både jag och Reban stod upp på första försöket!

I fredags började vi dagen med en frukost på café Gusto, ett jättemysigt ställe som hade massor med mummsigt, jag provade en halloumimacka och den var riktigt god.

Vi åkte in till stan och tog en färja över till Manly. Det var så häftigt att se Sydney utifrån vattnet med alla skyskrapor och operahuset. Vi spenderade mestadels av tiden på stranden och sen gick vi och kollade i lite butiker innan vi tog färjan tillbaka.

Jag och Reban stod för middagen i fredags och vi lagade tacos till alla tjejer. Så gott, kan äta tacos varje dag resten av livet.