Nu var det ett tag sen jag bloggade, men ska försöka komma ihåg vad jag gjort senaste tiden...
Sista veckan på gran canaria var lugn och mysig som resten av veckorna vi var där, bara att Oscar inte var med tyvärr.
Vi kom hem till Sverige den 15 januari och ja, det var ju skönt att träffa resten av familjen men fyfan vilket väder. Saknar redan värmen!!!

Jag började på praktiken igen efter semestern, tycker fortfarande det är lika kul som jag gjorde dom få dagarna jag var där innan vi åkte på semestern. Jag trivs verkligen, och ser det verkligen som en bra chans att komma in i arbetslivet på riktigt. Jag och chefen på jobbet har kommit överens om att jag ska ha praktik nu en månad och sen ska vi kolla på anställning!!!!! På halvtid. Är så jävla lycklig så det finns inte. Plus att jag har fått hem brev från försäkringskassan som säger att jag kommer få pengar, detta kan inte bli bättre.

Idag är jag tyvärr sjuk och hemma från jobbet, är magsjuk. Blääää. Kom precis upp från badet där jag legat i ca 1 timme så hela jag ser ut som ett russin nu, haha!
Mamma är bortrest med jobbet hela denna vecka så jag och Oscar har handlat middagar för veckan och på Fredag kommer några vänner hit för att äta pizza, spela spel och bara umgås. Mysigt!!

Jag har också blivit mer och mer intresserad av det här med träning, jag ska skaffa gymkort på samma gym där Oscar och hans kompis Olle precis börjat träna. Men måste först kolla med försäkringskassan med sånt bidrag till det, men det ska säkert gå att ordna!
Jag tycker det är kul att googla runt på nyttiga maträtter, bra träningspass för olika kroppsdelar och det roligaste av allt TRÄNINGSKLÄDER! I förrgår beställde jag världens finaste träningstights från stronger.se dom är hur fina som helst och har typ djungel/blommigt tema, love them!!
Ska köpa träningsskor, tröja, och vattenflaska sen är jag good to go!

Nu sitter jag faktiskt bara i sängen med en turban på huvudet och dricker vatten och myser med Cindy, tittar lite halvt på Gossip Girl också. Väntar mest på att Oscar kommer hem så vi kan äta något mellis tillsammans och sen bestämma vad vi ska äta till middag, jag hoppas på hemmagjord sushi, vilket Oscar inte är sådär jätteförtjust i.

Men nu ska jag fortsätta kolla serie, puss!

Igår morse klockan 6 ringde mitt, mammas och Oscars larm för att gå upp och skjutsa Oscar till flygplatsen. Så tråkigt att han var tvungen att åka hem för skolan, men ska bli mysigt att få sakna honom lite för att sen komma hem om 5 dagar och få krama honom!

När vi kom hem från flygplatsen igår så vilade vi ca 1 timme sen åkte vi till Amadores beach! Världens finaste strand enligt mig. Vi låg där hela dagen, när vi kom hem myste vi framför youtube och åt TAKIS! Så himla gott alltså. Sen lagade mamma hamburgare till middag, yum.

Idag tog jag och Nora sovmorgon, såååå skönt och välbehövligt eftersom jag gick upp kl 6 igår. Medan vi sov skjutsade mamma Ebba till Eleonoras hotel där hon ska spendera dagen tillsammans med Eleonora och hennes pappa. Jag mamma och Nora ligger nu vid poolen och chillar, mamma och Nora läser varsin bok och jag lyssnar på musik.

Ikväll ska vi bara mysa hemma, äta hemmagjord pyttipanna och kolla på film tror jag :)
Hoppas det blev bra med mobilinlägg hehe
Puuuusss!

Hej! Idag har vi varit på båttur! Det var superkul och mysigt med en heldag på havet. Vi gick hemifrån vid halv 9 till busshållplatsen där bussen skulle hämta oss och köra oss till båten, bussresan tog 2 TIMMAR!!!! Jag förstår inte riktigt vad som hände där, men vi skulle hämta upp alla passagerare och vi var först på bussen så såklart tog det lång tid. Vi kom fram till båten och valde bästa platserna, längst bak på dynor som lutade ner mot vattnet så när båten körde kände man vattenstänk på fötterna, så underbart!!
Mamma, Nora och Ebba åkte bananbåt, jag och Oscar var lite för fega. Jag tvekade och tänkte nästan hoppa på men ångrade mig i sista sekund, mendans Oscar verkligen inte ville på hahaha, sötisen. Men han hoppade iallafall från kanten, vilket jag inte gjorde.
Vi åt paella och frukter på båten och goda drinkar, sen när vi skulle åka hem fick man ju egentligen åka med 2 timmars bussen igen för det ingick liksom i priset, men vi kände bara nej, vi vill inte sitta på en buss i 2 timmar, bredvid kiss och fimpluktande kvinnor. Så vi hoppade på bussen men hoppade av vid första hotellet och tog en taxi hem istället, så värt!

Vi kom hem och satte oss och chillade, det gungar fortfarande i huvudet, haha precis som om man är på båten fortfarande. Mamma lagade en god middag som vi precis åt upp och snart ska vi gå ner till centrumet och se om affärerna har öppet, det är någon slags helgdag idag så vi är inte säkra på om det är öppet, men ändå skönt med en promenad! och 129 trappsteg ner och upp igen, bra vardagsmotion.

Imorgon kommer vi träffa Ebbas kompis Eleonora och hennes pappa som kom hit till San Agustin igår! Vi ska nog till deras hotell och bada där på dagen och senare på kvällen ska jag och Oscar på dejt, så mysigt. På måndag morgon åker han nämligen hem, så vi vill verkligen mysa sista tiden. Jag mamma, Nora och Ebba åker dock ändå hem en vecka efter Oscar åkt så vi blir inte ifrån varandra så länge.

Nu ska vi gå och se om affärerna är öppna!
Pusssss

Detta är en låt vi lyssnat på väldigt mycket dom senaste dagarna, eller ja speciellt denna covern av "Vanessa" och "Sharpay" hahaha, älskar denna version av låten!!!

Heeeej!!!
Hjälp vilket bra väder vi haft nu sista dagarna, wow säger jag bara! Kunde inte blivit bättre.

Julafton var supermysig att fira här, eftersom att det är så många svenskar här så kändes det nästan som vanligt, jaa förutom att vår underbara släkt inte var här. Saknade dom såå mycket under julaftonskvällen. Nästa jul måste vi fira tillsammans!

Igår var det nyår och det var hur mysigt som helst, vi åt på en restaurang, drack drinkar hemma på terrassen, såg massa fina fyrverkerier och bara hade det riktigt bra!

Jag har också hunnit klippt mig hos en svensk frisör här, ramlat från en trottoarkant med en 8 liter tung vattendunk och stukat/skrapat upp hela foten, varit på Amadores, och gått på dejt med Oscar!

Imorgon ska vi nog till stranden här i San agustin, och så ska vi boka en båtutflykt till nångång i veckan.

Ikväll har jag ägnat lite tid åt att planera, ovanligt? Nej.
Jag har nämligen tänkt att jag ska börja tänka mer på vad jag äter, okej det låter som ett nyårslöfte jag vet. MEN! Jag har en så kallad ballongmage. Har ingen aning om varför men jag ska iallafall utesluta bröd, laktos och kolsyra i olika omgångar! Jag har även planerat in en vardags planering där jag skrivit upp tider när bussen går till jobbet, när bussen går hem, när jag ska gå på promenad, göra hemmaövningar + stretcha, duscha, äta mat och sova. Jag älskar att ha det så planerat som det bara går. Love it!

Nej men det känns bra faktiskt, känns bra att komma hem och ha rutiner. Fast vi ska ju inte hem än! Det är faktiskt lång tid kvar typ 2 veckor tror jag 😍

GODNATT! Xoxo

Hej på er!
Nu har vi redan varit här i Gran Canaria ett tag men bättre ett blogginlägg nu än aldrig.
Vi har haft underbara dagar här hittills, lite dåligt väder då och då. Men när solen väl är framme så är det goals!!

Nu ska vi kolla på En underbar jävla jul, haha tagga inför julafton imorgon! Vi hörs
xoxo Maja

Hej!!
Jag har börjat på nya praktiken och det är hur kul som helst. Jag trivs verkligen och det är ett riktigt bra gäng som jag jobbar med, jag har jobbat tre dagar hittills och ska även jobba på måndag, sista dagen innan vi åker till Gran Canaria. När vi sedan kommer hem igen ska jag fortsätta praktiken och kanske öka på antalet dagar och tider.

Igår hade vi en supermysig kväll, jag mamma Sissi Oscar Alexandra och Simon såg på idolfinalen, Liam vann och de tycker vi var det absolut rätta valet haha :) (Rebecca är också bra men Liam är bättre)

Idag vaknade jag och Oscar ganska sent, vi låg bara och degade i sängen och sedan åkte Oscar till Västerås för att gå på julbord med Spargrossen gänget! Roligt, jag var egentligen också medbjuden men ikväll ska jag faktiskt hem till min pappa och systrar och sova, imorgon blir det minijul nummer 1! JULMAT!!! YUM, längtar.

Nu sitter jag i rummet och har packat lite till resan, men det går inte så bra. Det känns som jag inte kommer få plats med allt.. vill ju ändå ha ganska många olika outfits eftersom vi ska vara där i en månad, vill inte ha samma kläder varenda dag..

Nu ska jag bara se på Gossip girl! Puss

xoxo

Throwback till pappa och Saras bröllop i somras.

Igår var jag på en intervju, det var hur kul som helst!!! Jag ska börja jobba på en ny praktik redan på måndag, inte på förskola som jag tidigare gjort. Detta blir mer ett kontorsjobb, det ska bli jättekul att testa något nytt.

Imorse klockan halv 11 åkte jag och Oscar till Västerås! När vi kom fram så började vi jobba direkt i butiken, som jag saknat att jobba där. Vi började packa 100 godispåsar som "tomten" ska ge ut imorgon på julmarknaden! :)
Ikväll har vi bara ätit pizza, och nu kollar vi på Så mycket bättre och slöar i soffan.

Imorgon blir det jobb igen! Såå kul!! Mamma, Nora och Ebba kommer hit och ska jobba dom med, så det blir roligt. Sen åker vi hem igen på eftermiddagen.

Nu ska jag se på tvn! Puss

Godmorgon!
Glad första advent till er, hoppas ni får en bra dag.
Vaknade imorse av att mormor och morfar kom hit, mamma bakade scones och så åt vi en mysfrukost.

Nu sitter jag mamma och Oscar i soffan och kollar på Andra avenyn! Vi är på avsnitt 11 och vi började kolla igårkväll. Riktigt bra serie! Finns på svtplay för er som vill se den.

Klockan 5 i eftermiddag ska vi till mormor och morfar och äta middag och "fira" 1:a advent, som vi gör varje år! Ska bli mysigt och ha hela släkten samlad.

Nu ska vi se på Andra avenyn, jag ska platta eller locka mammas hår och mitt eget hår, sminka och välja kläder!
Ha det bra!! xo

Hej på er!
Igår var det såå mysigt tycker jag, våra vänner kom hem till oss och vi bara kollade på idol och spelade kort! Älskar att spela kort och älskar att umgås med våra vänner, blir alltid på bra humör då.

Idag har vi bara slappat hela dagen, mammis kom hem från London igår kväll så det var mysigt att få träffas igen, okej hon var borta i typ 3 dagar men jag älskar att ha mamma nära mig. Jag har inte ens varit utanför dörren idag, jag skäms över att skriva det för det har varit så underbart fint väder ute idag, sol!! Jag njöt inne istället, tog ett bad, såg på serier och bakade oreobollar!

Sitter just nu i soffan och är helt slut, har ont i ryggen och huvudet. Ska nog vila lite och sen äta middag med mammis och Oscar. Hoppas ni får en trevlig kväll! Kanske flikar in senare ikväll :) xo

Hej!!
Nu tänkte jag dela med mig av dessa supergoda oreobollarna, dom är otroligt goda och ganska enkla att göra.

För att göra mina oreobollar juledition behöver du:
-polkagodis
-pepparkakor
-oreokakor
-100 g vit choklad
-100 g cream cheese/philadelphia
- en mixer

Börja med att lägga oreokakorna i mixern och mixa till smulor

Sen lägger du på cream cheese och blandar med en sked, det blir kladdigt men det gör inget!

Rulla till "lagom" stora bollar, jag fick 13 stycken när jag gjorde mina, ställ sedan in dom i kylen medan du gör resten...

Mixa eller hacka polkagodis, jag hackade pepparkaka också men glömde fota!

Smält chokladen

Detta tycker jag var svårast, därav resultatet. Jag tror jag hade bollarna i kylen för kort tid för dom bara föll isär så fort dom nuddade varma chokladen. Resultatet blev ändå helt okej! Huvudsaken är att dom blir sååå goda.

Och här har vi slutresultatet! Chokladen täckte inte hela oreobollen utan rann av och krånglade, men jag kan lova er att detta är bland det godaste som finns!! Testa gärna :)