Då har man gått och blivit fallskärmshoppare! Hoppade från 14000ft, så jäkla roligt. Var så sjukt nervös påväg upp i planet, och jag trodde jag skulle svimma när han öppnade flygplansdörren och det var dags att sticka ut fötterna. De första sekunderna av fallet kändes som att åka den värsta bergochdalbanan någonsin. Utsikten man hade när man sedan gled ner mot marken var fantastisk.

Den adrenalinkicken.. skakade nog i 20 min efter det att vi hade landat haha. Första gången jag hoppade, men definitivt inte sista.

Nu är jag i Airlie Beach. Igår besökte jag Whitsundays och snorklade lite. Åkte med en speedboat, lätt roligaste dagen hittills. Efter bara 5 minuter på första snorkelstället ser jag en sköldpadda! Så himla cool, den simmade så lugnt och fridfullt. Fel dag att glömma sin go-pro på hostellet.

Befinner mig nu i Townsville. Kom hit med buss för två dagar sen. Tog färjan över till Magnetic Island igår som är känd för alla sina små ständer. Jättefint, dock är det "stinger" säsong här nu, det vill säga att det finns massa giftiga maneter i vattnet. Men det finns oftast små inhängande bassänger man kan bada i och badvakter på nästan alla stränder så det känns rätt lugnt ändå.

Om några timmar åker jag vidare ner till Airlie Beach. 🔜🚌

Millaa Millaa Fall
Fun fact: Millaa betyder vatten på aboriginska, och när de ska beskriva mycket av något använder de samma ord två gånger. Så Millaa Millaa betyder mer eller minde mycket vatten.

Jättefin sötvattensjö som bildats av regnvatten. Det bor EN krokodil i sjön, för det var någon som släppte ut den där. Den blev fångad och märkt men de bestämde sig för att den kunde få bo kvar där eftersom den är ofarlig för människor. Så har nu badat i samma vatten som en krokodil hehe.

Nja inte direkt, det känns lite konstigt att se massa juldekorationer överallt. Vad ska man med en julgran till mitt i sommaren liksom?

Igår var jag på en båttur för att snorkla bland korallerna. Hade en underbar dag, vattnet var kristallklart och nästan inga moln på himlen. Det var verkligen häftigt att simma bland alla fiskar. Provade även på att dyka en gång. Hade lite problem med tekniken men jäklar vad roligt det var! Kommer definitivt göra det igen.

Scuba Steve☝️

Då har man provat äta kamel, buffel, känguru och krokodil! Jag och en tjej från Kina var på en restaurang där de serverade det som en del av en fyrarätters. Soppa till förrätt, sen de olika köttbitarna, efter det en fiskrätt och tillsist dessert.

Mina betyg

Kamel: 5/5
Jätte mört och gott! Vet inte hur jag förväntade mig att kamel skulle smaka men det var inte så här bra

Buffel: 3/5
Gott men ingen större skillnad från lövbiff

Känguru: 1/5
Den eftersmaken var inte att leka med, hjälpte tyvärr inte att den kom med en sås haha. Vet inte hur jag ska beskriva det men det var en väldigt stark bismak

Krokodil: 5/5
Blev positivt överraskad, för det såg inte alls gott ut. Men smaken var bra, lite åt fisk hållet fast inte riktigt ändå. Konsistensen var lite speciell, som kyckling ungefär fast det delade sig som fisk. Svårt att beskriva men jag gillade det!

Besvikelsen som uppstod när jag insåg att äppelpajen saknade kanel och istället var full med russin..

Nu är jag i Alice Springs. Har precis kommit tillbaka från en tredagars tur ute i Nationalparken. Ångrar det inte en sekund, lätt en av de häftigaste upplevelserna jag varit med om. Har sett fantastiska landskap, sovit ute under stjärnorna (såg flera stjärnfall en av nätterna) och klättrat upp i höga berg. Detta tillsammans med massa sköna människor från alla jordens hörn.

Ulururu

Frissan på dessa fåglar 🙌😂
(Ser ni ödlan?)

Kata Tjuta ⬆️

Kings Canyon ⬇️

Trötter

Söt liten ödla!
En kvart senare ungefär sprang hans storebror över stigen jag gick på, i princip framför mina fötter. Den måste varit ca 1-1,5 m lång. Inte lika söt haha, fick nästan en hjärtattack.

På tal om hjärtattack.. En av kvällarna, i huset där vi hade våran packning, kom en stor spindel springandes över golvet. Fick lite smått panik när jag tänkte på att jag snart skulle sova utomhus där han kunde komma och hälsa på. Blev inte direkt lugnare när våran guide utbrast: äh, det är bara en liten unge! Allt jag kunde tänkta på var hur stor spindelns mamma måste vara. Det tog ett tag innan jag somnade den natten kan jag säga haha.

Nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg här, har försökt några gånger men har haft så dåligt internet att det inte har funkat. Ska försöka lugna mig lite med bilderna den här gången så kanske det går bättre.

Har bland annat varit på en dagsutflykt. Åkte med en guidad busstur på the Great ocean road, en lång kuststräcka som går längst vackra stränder, genom regnskog och åkrar. Det blev ganska många timmar i bussen, men utsikten man hade genom fönstren var helt okej (väldigt bra) så det gjorde inte så mycket. Guiden vi hade var också bra, berättade intressanta saker längst vägen utan att göra det tråkigt.

Vi stannade bland annat vid några stränder, utsiktsplatser, en liten by i regnskogen och en fyr som man kunde gå upp i.

På ett av stoppen kunde man se vilda koalor uppe i träden. Det var svårt att få något bra kort på dem dock för de var så högt upp. Där kunde man även mata fåglar, som flög upp och satte sig på armen, axeln eller huvudet om du hade mat i handen.

Den här vita lilla skiten bet mig i hälsenan tre gånger haha, badass bird. ⬇️ den fick fan ingen mat av mig.