PALAWAN-CEBU-BOHOL

När vi anlände till Bohol så hyrde vi direkt en varsin 125cc Moped, så vi kunde köra en lite mini "motorcykelsemester" runtom Ön. Vi har besökt vattenfall, Chocolate Hills, kikat in Tarsier och även hunnit med det sedvanliga Beachhänget.

Imorgon beger sig Alma och Anton tillbaka mot verkligheten och vi andra rör oss vidare mot Malapascua, vilket verkar vara en riktig liten paradis ö.

Haaaadeeeee

EL NIDO

Efter Tao så möttes vi upp i El Nido, där vi tog en tur till Nacpan beach där vi Skimboardade och tog till med valla-nostalgiska "Land & Rike." Därefter åkte vi till Las Ascabanas och drack sippade på våran öl i takt med solnedgången.

PUERTO PRINCESA

Efter 5 timmars bussresa var vi framme i Palawans "maincity." Där besökte vi underground river, vilket är ett av "naturens sju underverk," vilket var kul att se, men hela dagen i sig var rent ut sagt en vidrig väntan för en 40 minuters tur inuti grottan.

Alla foton ovan är tagna av Hampus.

TAO

Den här bloggens läsare vet att det som Magnus och hans vänner ser och upplever runt om sydostasien är ögonbrynshöjande och storslaget. Jag (Manges kompis, Anton) och flickvännen kände att våra vänner hade ett försprång i resandet. Bästa sättet att hinna ikapp var att på en gång ge oss ut till sjöss med gänget på Tao Experience. En båt, 25 öppna och äventyrslystna människor inkl. besättning (Kapten, guide, mekaniker, kock samt två "explorer dogs"), Massvis med öl, cider och rom. 5 dagar, stopp på öar som aldrig besöks av någon annan utanför Tao. Alla recensioner om denna "tour" säger att det knappt kan beskrivas med ord. Det är det mest träffsäkra jag kan komma på själv. Kan inte komma på vad tjugofemtusen pesos kan spenderas på som är bättre. Flaskornas, upplevernas och solens droppar var intet sinande och det var aldrig långt till något otroligt att äta/dricka.

Wi-fi = tummen ner här i el nido, knappt användbart.
Så ska försöka få upp inlägg så ofta som möjligt.

Hursomhelst, otroligt ställe, vita stränder, berg överallt osv.
Hampus och Karolina med sällskap av Anton och Alma är fortfarande ute på sin "Robinson tur" och sover bland locals och käkar dagens fångst. Dom anländer i el nido den 25e, så då får jag och Corren visa upp vad man kan göra här. Hittills har vi paddlat kajak till tomma paradisstränder, åkt trehjuling med en galning som kör i stil med Adam Frisell och druckit ett par kaffekoppar rödvin vid solnedgångarna.

Hadeeee

F: Hampus

​Från våran vistelse i Singapore, låter nog bilderna säga det mesta om den, vi hade det toppen i alla fall!

Nu är vi lite utspridda i Filippinerna, Hampus och Karolina har mött upp Anton och Alma i Coron eftersom dom ska göra sin båttur (Tao Experience), medan jag och Cornelia är i Puerto princesa, men vi möts alla sex upp i El Nido den 25e.

Hadeee

​F: Karolina

F: Agnes

F: Magnus

HÅRDISKSKRASCH. Tyvärr, tyvärr, därav sen uppdatering, men vihar säkerhetskopierat alla bilder från resan till Hampus hårddisk,(dom flesta, dom bästa i allafall!)

Men men, Inlägg igen!

Sen senast har vi lämnat villan, spenderat lite tid i Ubud,kollat in monkey forest, åkt rafting, kollat risfälten, haft en vegitarianvecka och begettoss till Gili-öarna, vilket var en mardrömsresa där båtturernablev helt överbokade, så man fick slåss om en plats på båten,men vi kom med!

Nu är vi här på Gili Air vilket är den tredje ön vi hållerpå att avverka utav gili-öarna, vi har snorklat med sköldpaddoroch försökt jobbat på brännan lite under vår vistelse här!

Imorgon blir sista dagen i Indonesien för därefter flyger vitill Singapore och går på universal studios och testar på denstaden.

hadeeeee

F: Villadriver

Efter ett par dagar på Bali, så har vi surfat, rest runt med egen chaufför ner mot Uluwatu-området, varit oroliga för tsunamis, druckit öl, kikat filmer och haft det toppen i våran villa vi checkat in i.

Kort update, kommer förhoppningsvis fler inom en väldigt snar framtid!

hadeeeeeee

F: Hampus

​Moppetur runt Lombok, efter lite surf i Gerupuk, vilket var halvdant då det var flod.

Lite kort sammanfattat detta, kommer komma längre uppdateringar nu när vi checkat in i våran villa, vilket är helt drömmig!

Hadeeee

F: Karolina

F: Hampus

​Idag har vi hyrt moppe och åkt över mot Selong Belanak, för att prova på surfen här i Lombok. Det var min första gång och Hampus fick agera instruktör då vi hyrde varsin bräda och begav oss ut och det var otroligt roligt! Sen ikväll så käkade vi burgers på Drifters vilket vi blivit tipsade om och därefter blev det en ordentlig sunset på det.

Imorgon vankas mer surf, eller ja, den närmsta veckan + lite mer, så vankas surf.

Hadeeeee

F: Magnus

​Då jag och Cornelia firar två år idag, så checkade vi in i en egen två-vånings bungalow, vilket är otrolig.

Hampus och Karolina har hyrt en moppe och ska utforska lombok lite, så att vi har lite bättre koll imorgon, då vi mest troligt ska börja med surfandet.