Vecka 11

Okej. Vecka 11 då. Den första veckan efter man har blivit dumpad. Jag förväntade mig faktiskt att denna vecka skulle vara skit. Men det gick bättre än vad jag förväntade mig.

Måndagen så tröstade alla mina vänner i skolan mig. Alla sa att det skulle gå bra och etc. Jag tycker om när dom iallefall bryr sig om mig. Så jag är tacksam för att jag har vänner som dom. Men plus det. Så orkade jag inte åka hem vid den tiden jag kan, Så jag stannade kvar i skolan och åkte hem senare.

Vi hade matte prov på Tisdag. Annars var det inget annat egentligen förutom det. Det känns som att jag klarade det iallefall men våran lärare har fortfarande inte bedömt det än. Så vi får helt enkelt se.

På Engleskan på onsdagen så hade vi ett litet specielt ämne. Vi hade nämligen sex och samlevnad. Så... Det va väll intressant antar jag?

Torsdagen så hade vi gympa och då var det badminton. Vilket jag är känd för att vara jätte bra på och ibland jätte dålig. Den lektionen var det mer en blanding.

Fredagen så åkte jag hem sent också. Dom stängde dessutom skolan tidigare då. Så Jag satt fast I Uddevalla tills 16:00. Så jag hade 2 timmar att göra vad som helst på. Men det finns knappt något i Uddevalla så det såg nog ganska hopplöst ut. Men det blev det dock inte. Nämligen så fick jag reda på att ett par kompisar var fortfarande kvar i Uddevalla så jag gick till Donken för att träffa dom. Men dom gick senare förutom en tjej i klassen då som skulle vänta där tills hennes kompis kom. Så satt jag med dom tills jag skulle börja ge mig av till tågstationen. Jag kan Iallefall säga att jag var ganska tyst för dom två bara satt och prata för sig själva.

På Lördagen gjorde jag inget specielt förutom att gå till min närmaste ungdomsgård. Och sedan åka hem.

Söndag. Inget förutom att jag skriver detta.

Om ni har några ideer på saker jag kan skriva så skriv det i kommentars fältet. Om ni har frågor så skriv det också.

Skrev inget igår. Har inget att skriva om Idag. Så skriv ett par frågor så svarar jag dom på ett annat inlägg. Frågorna kan vara om vad som hälst. Så skriv ett par frågor på kommentarsfältet.

Om ni inte har läst mitt senast inlägg så kanske ni inte riktigt fattar vad det är jag pratar om. Så här har ni texten från senaste Aktuella Händelse Inlägg.

"Nämligen när vi låg och gosade i hennes säng så sa hon med dessa ord. "Jag tror jag är deprimerad" Jag blev jätte chockad och frågade varför. Hon svarade med "För det är något fel med mig.". Jag tyckte det va jätte konstigt beetende utav henne för hon har alltid varit så positiv och glad. Så jag blev väldigt orolig. För att få henne att må bättre så berömde jag henne så mycket som möjligt. För mig är hon perfekt. Jag berömde hennes personlighet, Utseende, Kropp. Allting. Men inget funka. "Jag gillar dig inte lika mycket som jag gjorde för." När jag fick höra dom orden fattade jag direkt att allt var över."

Ja nu har ni läst det så ni borde ha en ganska bra uppfattning. Detta inlägg är mer en up följare om just detta ämnet.

Dagen därefter det som hände runt kvällen så började jag tänka om det. Jag tänkte ju om det hela dagen. Men jag tänkte mer om det vid den tiden. Jag var så extremt orolig om vad som skulle hända. Skulle vi göra slut och återgå till våra liv som var innan vi äns började våran relation. Eller skulle hon ändra sina tankar och inse att det kanske bara var hormoner.

Jag bestämde mig för att skriva till henne via Messenger. För jag tänkte at jag kanske kunde ha missförstått vad hon menade. Men det visade sig då att jag inte gjorde det. Det bara var så att hon hade förlorat intresset i mig. Den kärlek som hon hade för mig bara slockna och var borta. Jag tog ansvaret för framtiden för våran relation. Jag tyckte det var bäst för oss båda två att helt enkelt göra slut på relationen. Det är inte roligt för någon utav oss om hon inte gillade mig längre. Även om det gav mig en sån stor smärta att säga det så är det tyvärr saningen. Hon höll med om mitt förslag.

Det var inte direkt så att någon blev dumpad. Det var mer att vi båda två bestämde oss det alternativet som var bäst.

Även om hon inte gillar mig längre. Så kommer jag fortfarande gilla henne. Efter de 6 år utav skit jag har haft innan jag träffade henne så kände jag mig älskad, omtyckt, viktig och en massa andra saker. Jag kände verkligen kärleken. Hon kommer alltid vara en del utav mitt liv. Dom 131 dagar är nog en utav dom viktigaste dagarna jag har haft hittills. Jag lärde mig mycket under den perioden. Extremt mycket. Jag lärde mig att det verkligen fins kärlek där ute. Och inte bara hat.

Jag kommer alltid komma ihåg den tjejen som fick mig att känna mig älskad.

Nu är sorgen min fiende.

Dom Aktuella Händelserna Mellan 14/02 - 14/03 2017

Förvarning nu då. Jag har aldrig skrivit en blogg för. Så det här är första gången. Förvänta er inte något toppen bra men inte något dåligt heller. Annan info även. Detta inlägg är ju bara för en hel månad. Jag kommer nog skriva varenda vecka om vad som har hänt eller mera om det är viktigt. I detta inlägg så hände ganska mycket. Och under denna tiden som går i inlägget så hände n¨got extremt viktigt för mig iallefall. Så läs igenom allting.

Vecka 07

Ensam hemma och början på resa

Jag får börja på Måndagen den 13:de istället för 14:de för det blir enklare. Denna vecka så va jag nämligen ensam hemma i en vecka. Så jag fick laga min egen mat och ta hand om våran hund Hugo som är nämligen 10 år gammal. Men aktiv är han iallefall. Jag hade väldigt tråkigt under denna vecka. För jag måste hem och kan inte åka bort någonstans eller vara med vänner efter skolan. Eftersom jag bor i mitten utav ingenstans. Och jag menar det verkligen.

Det går endast 1 buss förbi jag bor och det är skol buss för dom som går i lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet. Jag går i Gymnasiet så jag måste åka någon annanstans. Till ett ställe som heter Uddevalla nämligen. Så jag får åka med min granne till en annan buss station. Som är cirka 5 minuter med bil. Sedan ta en buss där ifrån och gå av vid ett ställe som heter Hällevadsholm. Och stå där och vänta tills tåget har gått. Nu har det redan gått en timme då från när jag lämna hemmet. Sedan tar man tåget och är framme vid skolan en timme senare. Så det var två timmar utav kollektivtransport till skolan. Och sedan 2 timmar hem efter skolan. Om jag slutar tidigt tar jag och åker med tåget till ett ställe som heter Tanumshede. Och väntar sedan där i 50 minuter tills en buss kommer för att sedan ta den bussen som också tar en timme. Den bussen är tyvärr den ända bussen som sedan åker hem tillbaka till den buss stationen som är bredvid mig då. Annars om jag slutar senare. Tar tag tåget och sedan så får man skjuts hem. Men jag var ensam hemma så grannens far kom och hämtade mig istället.

Det var allt som hände den Veckan. Förutom den 17:de. En Fredag. Då skulle jag nämligen till min flickvän. För på den 18:de. En Lördag skulle vi åka till Belgien tillsammans. Och det var okej för min Mamma skulle landa här i Sverige då så hon kom hem nog I tid för att ta hand om Hugo. Pappa däremot skulle landa I Belgien. Jag har nämligen släkt i Belgien. Eller mer snarare att hela min släkt är från Belgien. Andledningen till varför han stanna där var för att han skulle köra bil tillbaka hem till Sverige då, Han skulle ta med min Storebror som är 8 år äldre. Och hans möbler och även hans hund hem till SVerige igen. Han kände sig för att flytta igen efter säkert den femte gången.

Vecka 08

Slutet utav resan och Sportlov

Jag och min Flickvän spenderade våran tid i Belgien då. Vi besäkte för det mesta gamla platser och saker runtomkring oss. För att vara mer exakt. Vi besökte Gent, Oudenaarde, Brugge och andra små ställen som inte har lika stor betydelse. Jag är rätt säker att hon hade en rolig stund. Hon gillar gamla medeltida saker så det va en annorlunda erfarenhet än vad man har att se i Sverige. Det var säkert en utav den lyckligaste tiden jag har haft.

Vi åkte tillbaka hem på Fredagen den 24:de. Min bror kom och hämtade mig och min flickvän i flygplatsen. Vi stannade vid Burger King på vägen hem för det är ganska långt att åka till Göteborg faktiskt från där jag bor. Det blev lite strull i resturangen. Och min bror som fortfarande ser mig som lilla Magne klagar ju liksom på mig som att jag vore ett barn. Nämligen det jag syftar på är att jag råka spila min dricka när jag skulle stoppa in sugröret. Så fick jag även fel beställning. Så jag blev lite irriterad på honom där men det är väll det som syskon är till för?

Jag kom då inte hem föräns 23:00 ungefär. Vi skulle släppa av min flickvän hemma hos henne. Så vi fick köra förbi mitt hem med extra 20 minuter. Så ville även min bror gå till affären och köpa godis också så jag var tvungen att följa med på det också. Så var man hemma sedan då kl 23:00. Men jag gick och la mig direkt för jag var så trött.

Vecka 09

Skolstart efter lov

Denna vecka var väldig rolig tyckte jag. Måndagen så hade vi friluftsdag. Så jag och mina kompisar anmälde oss till att åka Skidor i Åmål. Det var första gången jag skulle åka skidor och jag förväntade mig att det skulle vara lite enkelt. Jag hade väldigt fel. Vi kom dit efter en och en halv timmes buss resa. Det var knappt någon snö så den brantaste längsta backen var bara öppen. Och barn backen vilket inte äns var en backe för att vara ärlig.

Jag tog på mig min utrustning och bestämde mig då för att gå för den branta backen först. För jag vågade. Jag skulle ta skidliften. Jag ramla av 3 gånger innan jag fattade hur man gjorde, När jag väll kom up så ångrade jag mig direkt. Det slutade med att jag böjde mig ner på knä och åkte ner. Så ramlade jag även omkull en massa gånger. Jag åkte iallefall ner jämfört med 2 andra utav mina kompisar som tog av sig skidorna och gick ner istället.

Jag tog en paus efter att jag åkte ner från den backen för andra gången. Det var mer än en paus. Pausen varade säkrt 2-3 timmar. Men efter det så bestämde jag och ett par andra vänner att testa barn backen. Det gick mycket enklare för att vara ärlig. Vi va vid barnbacken i kanske en timme. Och jag lärde mig nu basen och hur man ska göra. Jag var ganska rädd för att åka för jag ville inte skada mig eller något sådant. Men jag lärde mig en del iallefall.

Så jag tog den branta backen igen. Jag upprepar mig själv nu då. För det va ett dumt misstag igen. Så det slutade med att jag iallefall försökte men jag ramlade, och ramlade, och ramlade. Sedan kom jag ner.

Så vi åkte sedan bussen tillbaka till skolan. När vi väll var tillbaka i skolan så fick jag ta en buss till Hällevadsholm istället. För tågen under den tiden åkte inte mer. 18:00. Så jag tog bussen och kom hem sedan efter det. Tog en skön varm dusch och gick och la mig. Problemet var dock. Jag kunde inte sova för jag hade ont överallt från att jag ramla. Så det blev svårt att somna men det gick tillslut.

Onsdagen den 1 Mars. Så var det nu 4 månader som jag hade varit tillsammans med min flickvän. Så det firade jag med att skicka ett fint långt meddelande. Men det var för det mesta det. Så gick jag över till skolan igen då.

Torsdagen den 2.de Mars så spelade vi in film material för en ny sketch till min youtube kannal.
(https://www.youtube.com/watch?v=UcYlRWoQCGg) Länk här om ni vill se videon.

Så vi gjorde det och när vi kollade på film materialet så var det antagligen så jävla roligt för min min va så rolig antaligen. Jag tyckte inte det var så roligt men jag började ockå skratta bara för att mina vänner skrattade så himla mycket. Jag redigerade klart videon dagen därefter på fredagen och la up den då. Inte så mycket hände mera den veckan så över till nästa.

Vecka 10

Utvecklingssamtal och Instabil Relation

Det finns inte så mycket intressant inom denna veckan tills Tisdagen den 7:de. Min Flickvän då. Hon skulle på något intagningsprov vid de gymnasiet hon hade sökt vid. Så vi tog tåget tillsammans hem så jag kunde få vara med henne. Vi snackade ganska mycket men jag ville gossa lite också för jag hade saknat henne så mycket. Verkade som hon inte ville direkt men jag märkte inte till så mycket så.

Vi bestämde oss även att jag skulle komma hem till henne på Fredagen. Vilket blev den 10:de Mars då. Så vi hade bestämt det och jag såg fram emot det väldigt mycket.

Torsdagen hade jag ingen skola. Då var det Utvecklingsamtal och sedan hem. Så vi pkte bil 1 timme. Och så hade samtal i 30 minuter med alla mina lärare. Fick höra samma goda ord utav alla. "Skön kille som kan mycket." "Intelligent person som vill arbeta" Och annat sådant. Så efter det var det hemmåt igen.

Fredagen hade jag ingen skola. Då var det bara att sova och sedan åka till min flickvän.

Jag kommer inte ihåg så särskilt mycket vad vi gjorde den dagen. För mitt minne fokuserade sig på en sak som hände den dagen. Nämligen när vi låg och gossade i hennes säng så sa hon med dessa ord. "Jag tror jag är deprimerad" Jag blev jätte shockad och frågade varför. Hon svarade med "För det är något fel med mig.". Jag tyckte det va jätte konstigt beetende utav henne för hon har alltid varit så positiv och glad. Så jag blev väldigt orolig. För att få henne att må bättre så berömde jag henne så mycket som möjligt. För mig är hon perfekt. Jag berömde hennes personlighet, Utseende, Kropp. Allting. Men inget funka. "Jag gillar dig inte lika mycket som jag gjorde för." När jag fick höra dom orden fattade jag direkt att allt var över.

Dagen därefter så skulle vi till en loppis vid hennes orts Bygdegård. Jag hade det inte roligt. Jag kunde inte få bort det som hon sa igår. Så var hon för upptagen att spendera tid med hennes kusin även. Så jag bara följde efter och va tyst för det mesta. Jag åkte hem tidigare den dagen. Senare på natten så ville jag prata med henne om vad hon sa igår. Det var helt enkelt så att hennes kärlek lust för mig hade dött ut. Hon ville inte vara tillsammans längre helt enkelt. Så jag sa till henne. Att vi får helt enkelt lägga av med relationen. Så då blev det tillbaka till ruta nr 1. Jag grinnade till sömns.

Övrigt

Så detta räcker för nu. För jag skrev så himla mycket och jag får skriva om mina känslor angående dumpandet vid ett annat inlägg. Skulle vilja lite feedback även vad ni tyckte och om det finns saker jag kan ändra på i framtiden.

Tack för er som läste igenom en hel månad utav mitt liv.