Når du har skrevet et blogindlæg kommer næste trin - nemlig at sprede indlægget! En god måde at påminde dine følgere omkring din blog er via Instagram Stories. Her fortæller vi dig, hvordan du kan få adgang til nye features, some statistikker for eksempel.

Lige efter du har uploadet et blogindlæg er det godt at dele det på dine andre sociale medier. Jo flere steder du fortæller om det, desto flere potentielle læsere når du ud til. En god måde at markedsføre nye indlæg er at gøre det igennem Instagram. Endnu bedre bliver det, hvis du opgraderer din Instagram til en virksomhedsprofil, for på denne måde får du adgang til flere features. 

Sådan opgraderer du til en virksomhedsprofil:
- For at lave en virksomhedsprofil på Instagram, skal du først lave en virksomhedsside på Facebook
- Åben derefter Instagram-appen, gå til din profil og tryk på tandhjulet
- Tryk derefter på "Tilknyt til Facebook" og vælg den profil som er din virksomhedsprofil
- Kontroller derefter om informationen stemmer og bekræft det

Andre fordele med funktion:
- Få mere information omkring dine følgere og få en opfattelse om, hvem de er
- Se statistik over din konto
- Lad dine følgere kontakte dig direkte via din profil
- Det er gratis at anvende
- Den eksakte grænse er ukendt, men for de fleste med over 10k følgere er det muligt at tilføje links til sin Story. 

Headerbillede & billede i artikel: Malin Göransson for @DILANFARAJ

Writer
Editorial staff