Når du har publisert ett blogginnlegg kommer neste steg - nemlig å spre ordet! En god måte å minne følgerne dine om bloggen din er via Instagram. Her forteller vi hvordan du kan åpne for nye funksjoner og blant annet se statistikk-oversikt over kontoen din.

Så fort du har publisert ett nytt blogginnlegg må du huske å spre ordet på alle dine sosiale medier. Til flere steder du forteller om det nye innlegget, desto flere potensielle lesere når du. En bra måte å markedsføre nye innlegg på er gjennom Instagram. Dessuten kan du få tilgang til nye verktøy og funksjoner om du oppgraderer til en bedriftsprofil.

Slik oppgraderer du til en bedriftsprofil:

- For å skape en bedriftsprofil på Instagram, trenger du først å lage en bedriftsside på Facebook

- Åpne deretter Instagram-appen, gå til profilen din og trykk på tannhjulet

- Trykk på ruten "koble til Facebook" og velg den profilen som er din bedriftsprofil

- Kontroller at informasjonen stemmer og bekreft

Andre fordeler med funksjonen:

- Få mer informasjon om følgerne dine, og hvilke kvalifikasjoner de har (eks: kvinner, menn, alder)

- Se statistikk over kontoen din

- La følgerne dine kunne kontakte deg direkte via profilen din

- Det er gratis å bruke

- Den nøyaktige grensen er ikke kjent, men de fleste med over 10k følgere kan linke innlegg direkte i Instagram Stories

Omslagsbilde & bilde i artikkel: Malin Göransson av @DILANFARAJ


Forfatter
Editorial staff