#Nouw30DayChallenge - Du kan ha en fantastisk blogg med høy kvalitet og regelmessig oppdatering. En Instagram med en flyt som mange ville forgudet. Du kan ha alt overnevnte, men samtidig ikke få noe oppmerksomhet. I denne reportasjen hjelper vi deg til å maksimere markedsføringen av dine sosiale kanaler!

1. Desto mer interessant tittel, desto flere klikk

En tittel er noe som mange ikke bruker spesielt mye tid eller energi på. Her burde du tenke deg om, for tittelen din kan føre til en mye større interesse. Hvordan får du en god tittel? Gjennom å tilpasse tekstene dine slik at det alltid finnes noe ekstra interessant å lese om. Til og med om du bare skriver om din egen dag, skriv noe ekstra spesielt som skjedde akkurat i dag. Kanskje du støtte på en kjendis på gaten? Kanskje ble du forelsket i en ny kleskolleksjon? Kanskje er du lykkeligere enn noen sinne? Legg alltid et spesielt fokus i innlegget ditt.

2. Lokk leserne dine til å følge deg på Snapchat

Mange synes at det kan være vanskelig, nesten umulig, å få mange følgere på Snapchat. Prøv å tenke forbi hinderet som stopper deg, og tenk på hvorfor du begynner å følge personer på Snapchat. Hvordan lokket de seg til at du begynte å følge de, var det en spesiell grunn? Ett tips kan være at om du for eksempel har kjøpt en ny veske, kan du be leserne dine til å følge deg på Snapchat for å se hvilken veske det ble. Målet ditt er at alle følgerne dine skal følge deg på alle sosiale kanaler. Det er en nøkkel for å bli stor på sosiale medier.

3. Spre ditt nye blogginnlegg overalt

Om du har skrevet ett nytt blogginnlegg må du huske å dele det på Snapchat, Facebook og Instagram. Det gir deg garantert flere klikk enn vanlig. Instagramfølgerne dine visste kanskje ikke at du hadde en blogg fra før, og bingo – nye lesere til bloggen din! Se på dette som en prosess av å skrive ett nytt blogginnlegg.

4. Finn din egen nisje på hver kanal

Om man ser på de større profilene har de ulike nisjer på alle sine kanaler. På Twitter er man generelt mer personlig, på Instagram er man mer opptatt av det visuelle og på bloggen er man bare seg selv. Så bestem deg allerede nå: hvem er du på bloggen din? Hvem er du på Instagram? Twitter? Snapchat? Om noen ikke liker Instagrammen din kan det være de liker bloggen din.

5. Desto mer, desto bedre

Å finnes på alle de ulike sosiale media kanalene er utrolig viktig. Du må spre navnet ditt og det du gjør gjennom å dukke opp her og der. Det kreves engasjement og tid, men om du vil bli fremgangsrik på sosiale medier så er det viktig.


Omslagsbilde: @amandavalfridsson

​Oversatt: @karolinesmadal ​



Forfatter