Michaela Forni driver en av Sveriges främsta livsstilsbloggar och jobbar som Profile manager på Modern Women Media samt att hon älskar att ha många bollar i luften. Men hur får hon allt att gå ihop och vad har hon för tips för att lyckas? - Vi vet!

Hej Michaela, hur mår du?
– Hej bästa Nouw! Jag mår helt underbart.

Vem är Michaela Forni?
– Jag är Michaela Forni, 25 år och väldigt förtjust i mitt jobb, min pojkvän, sommaren, mat och gott vin. Och min nya lägenhet!

Den här intervjun går ut på att läsarna ska få en inblick i vad du jobbar med, så vi kan väl börja med det, vad är det du gör?
– Jag jobbar som Profile Manager på Modern Women Media. Det betyder att jag ansvarar över våra profiler som vi jobbar med på MWM. Vi har tio sajter under oss som riktar sig till kvinnor i Sverige och jag sköter budget, rekryteringar, samarbeten och kampanjer med våra profiler här! Några av sajterna som vi har är Nouw, Devote, Familjeliv och Rodeo!


Hur kommer det sig att du började jobba på Modern Women Media?
– Jag fick jobb som redaktör på Devote i mars 2011. Så resan började där. Sen har jag jobbat mig vidare inom företaget och på Stampen, som äger MWM!


Hur ser en vanlig dag på jobbet ut för dig?
– Gud, ingen dag är den andra lik. Jag tror inte att jag har haft en enda dag under mina fyra år här som har sett likadan ut, kanske för att min position ständigt är i förändring.


Vad är det absolut roligaste med det du gör?
– Att jag får vara så otroligt social. Jag gillar människor och många av de jag jobbar med är fantastiska.


Vilket var ditt första jobb?
– Jag jobbade under fyra års tid i korvkiosken i Ishockey-hallen där jag bodde! Det var mitt första jobb och där jobbade jag mellan 14 och 18 år. 


Vart ser du dig själv om 5 år?
– Jag tänker inte så långt fram, jag gillar att gå på känsla. Det viktigaste är att jag befinner mig på ett jobb där jag trivs och mår bra, vilket jag gör nu. Det är det jag prioriterar högst.


Sist men inte minst då, har du något karriärstips till våra läsare?
– Ingenting kommer gratis, jobba hårt, var noga med detaljer och var ALLTID i tid. Ödmjukhet kommer man långt på, jag stöter ofta på människor med attityd i mitt jobb och sånt är det värsta jag vet. Var snäll så kan du gå igenom din karriär med gott hjärta.