#Nouw30DayChallenge - Wiele osób sądzi, że tylko topowe blogerki nawiązują współpracę z różnymi markami, jednak nie jest to prawda. Wszystko zależy od tego, jak zaprezentujesz się danej firmie. Oto kilka kroków, które pomogą ci zdecydować, czy możesz wdrożyć swój blog w świat biznesu!

1. Stwórz listę marek, z którymi chcesz nawiązać współpracę
Stwórz dokument, w którym wypiszesz firmy warte kontaktu. Możesz ich poszukać we wpisach innych blogerek. Znajdż również takie marki, które nie są zbyt często obecne w social media, a twoim zdaniem warto byłoby je tam pokazać.

2. Napisz pierwszy mail
Czas na kontakt. Twój pierwszy mail powinien odrobinę o tobie powiedzieć. Przedstaw siebie, swoje umiejętności, bloga, Instagrama oraz uzasadnienie, czemu dana marka powinna nawiązać współpracę właśnie z tobą. Nie musisz się skupiać na statystykach, podaj je dopiero w momencie, kiedy cię o nie poproszą. Warto również wysłać przykładowy post. Mów z przekonaniem, jakbyś już wiedział, że dostaniesz pozytywną odpowiedź, to bardzo dobry trick sprzedażowy. Przykładowo: Czekam na państwa odpowiedź, abyśmy mogli omówić dalsze szczegóły współpracy.

3. Znaj swoją wartość
Pamiętaj o swojej wyjątkowości. Możesz zaoferować bardzo dobrą reklamę dla danej marki. Nie możesz być jedynie wdzięczny za to, że zaoferowali ci współpracę, to oni powinni być wdzięczni za to, że mogą współpracować z tobą. Wiele firm nie docenia siły reklamy i jest to oczywiście denerwujące. Możliwość zareklamowania swojej marki na blogu jest naprawdę wielką szansą dla firmy, nie zapominaj o tym.

4. Rozmawiaj z innymi blogerami
Kiedy jesteś początkującą osobą w świecie blogosfery, może być ci ciężko ustalić formę wynagrodzenia za współpracę. Poradź się innych blogerów. Niektóre firmy nie mają budżetu, co może być nieco dziwne. Nie ma np. możliwości wyświetlenia w telewizji reklamy bez zapłacenia za nią. W tym momencie musisz zdecydować, czy chcesz zrobić to w ramach barteru, czy wcale. Nie zgadzaj się na każdą współpracę, bo zaśmiecisz swój blog - wybieraj mądrze!

5. Wykonanie
Kiedy ustalisz już z klientem formę współpracy, nadchodzi czas na wykonanie zlecenia. Nie zapomnij zaznaczyć, że post jest sponsorowany lub "we współpracy z..." Kiedy zakończysz współpracę nie zapomnij o spytaniu, czy marka będzie zainteresowana współpracą w przyszłości. Długofalowa współpraca sprawia, że jesteś postrzegany jako wiarygodna osoba, której można zaufać.

Writer